Millaisessa paketissa iPhone tulee?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Millaisessa paketissa iPhone tulee?
Viesti Kirjoittaja antti.tahtinen »
Millaisessa paketissa Apple Storesta ostettu iPhone annetaan käteen?
Viimeksi muokannut antti.tahtinen, 16.1.2008 klo 17.09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
In the box:
iPhone
Stereo Headset
Dock
Dock Connector to USB Cable
USB Power Adapter
Documentation
Cleaning/polishing cloth
http://www.apple.com/iphone/specs.html
Tollanen mukava pikku boxi, joskus tullin setä on kiltti, mutta joskus epäilee kaikkea, ihan säkästä kiinni, mutta todennäköistä on että menee läpi ilman mitään.[/img]
iPhone
Stereo Headset
Dock
Dock Connector to USB Cable
USB Power Adapter
Documentation
Cleaning/polishing cloth
http://www.apple.com/iphone/specs.html
Tollanen mukava pikku boxi, joskus tullin setä on kiltti, mutta joskus epäilee kaikkea, ihan säkästä kiinni, mutta todennäköistä on että menee läpi ilman mitään.[/img]
-
-
-
Viesti Kirjoittaja applebook »
Eihän tässä nyt taidettu lähettämisestä kysyä lainkaan, vaan itse (taikka kaverin) tuomisesta.JuzziK kirjoitti:Kaske kaveriasi lähettämään paketti niin että se tulee lahjana. Ei tulli ainakaan minun kohdalla siihen kajonnut vaikka aivan normaalissa postipaketissa se tuli.
Jussi
Mun tuli kuulemma suoraan ohi ilman kyselyitä.
-
Viesti Kirjoittaja EJMV »
OT: tuli vaan mieleen
Laitoin yhdestä satamasta kerran viinapaketin kotiin ja pakettikorttiin sisällöks kumisaappaita. Kotiiin oli si tullu pakettikortti, jossa oli merkintä: Toinen saapas vuotaa.
Paketti oli postin käsittelys vähän hajonnu..
Ei ne postin puolesta siitä ainakaan pahana ollu. Tullin sedät on si erikseen niist ei koskaan tiedä. Mun mielest paketti mäkeen ja kone taskuun ja koneeseen.![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit:typo
Laitoin yhdestä satamasta kerran viinapaketin kotiin ja pakettikorttiin sisällöks kumisaappaita. Kotiiin oli si tullu pakettikortti, jossa oli merkintä: Toinen saapas vuotaa.
Paketti oli postin käsittelys vähän hajonnu..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ei ne postin puolesta siitä ainakaan pahana ollu. Tullin sedät on si erikseen niist ei koskaan tiedä. Mun mielest paketti mäkeen ja kone taskuun ja koneeseen.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit:typo
-
-
-
Viesti Kirjoittaja antti.tahtinen »
En ainakaan lähtisi kaverille neuvomaan sitä lahjana lähettämistä. En tiedä teistä, mutta minusta ainakin tuntuu siltä, että jokainen tämän maan tullimies epäilee ensimmäisenä just niitä "lahjaksi" merkittyjä postipaketteja – johtuen just siitä, että se on yleisesti tunnettu keino. Niillähän on siellä oikeus avata ihan mitä paketteja vaan riippumatta siitä onko siinä teksti "lahja" vai ei.
Jonkun legendan mukaan tosi monet paketit läpivalaistaan, joten fiksuinta olisi ehkä lähetettäessä merkitä "matkapuhelin" siihen pakettiin, ja sitten laittaa lähetyksen arvoksi jotain uskottavaa (tyyliin 180 USD), mutta kuitenkin niin vähän että se jää rajan alle. Sitten ne ei ehkä lähde avaamaan. Jos siinä lukee "Kirjoja, neljä dollaria" ja skannerista näkyy selvä puhelin, ne varmasti haluaa tsekata lastin
Ensisijaisesti kyselin kuitenkin lähinnä miten se tullijuttu itse tuotaessa toimii. Ts. avaako ne vaan sun laukut, vai läpivalaistaanko kaikki sun tavarat takeista käsimatkatavaroihin. Kukaan joutunut ikinä siihen? Paljonko siitä tulee maksuja?
Jonkun legendan mukaan tosi monet paketit läpivalaistaan, joten fiksuinta olisi ehkä lähetettäessä merkitä "matkapuhelin" siihen pakettiin, ja sitten laittaa lähetyksen arvoksi jotain uskottavaa (tyyliin 180 USD), mutta kuitenkin niin vähän että se jää rajan alle. Sitten ne ei ehkä lähde avaamaan. Jos siinä lukee "Kirjoja, neljä dollaria" ja skannerista näkyy selvä puhelin, ne varmasti haluaa tsekata lastin

Ensisijaisesti kyselin kuitenkin lähinnä miten se tullijuttu itse tuotaessa toimii. Ts. avaako ne vaan sun laukut, vai läpivalaistaanko kaikki sun tavarat takeista käsimatkatavaroihin. Kukaan joutunut ikinä siihen? Paljonko siitä tulee maksuja?
-
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
En tiedä tarkkaan, mitä ne tekee sitten kun tullissa "sieppaavat" jonkun sinne punaiselle linjalle syynättäväksi. Todennäköisesti haluavat tutkia laukut. En tiedä, kun en ole koskaan sinne joutunut.antti.tahtinen kirjoitti:Ensisijaisesti kyselin kuitenkin lähinnä miten se tullijuttu itse tuotaessa toimii. Ts. avaako ne vaan sun laukut, vai läpivalaistaanko kaikki sun tavarat takeista käsimatkatavaroihin. Kukaan joutunut ikinä siihen? Paljonko siitä tulee maksuja?
Itse olen useammankin kerran tullut maahan, myös USA:sta, ja kertaakaan eivät ole vielä tulliin halunneet minua tutkittavaksi. Enkä muista nähneeni lentokentällä kenenkään sinne joutuvan. Joten luulenpa, että todennäköisyys päätyä iPhonen kanssa tulliin ja jäädä siitä kiinni on pienehkö.
Jos itse olisin tuomassa iPhonea lentäen Suomeen, laittaisin sen ehkä käsimatkatavaroihin. Toisaalta, harvoinpa noista matkalaukuistakaan taitaa mitään kadota.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka