Jamac kirjoitti:Totanoin, minun InDesign CS2 näyttää nytkin säikeiden määräksi 5, mikä tarkoittaa minun ymmärtääkseni kyllä etua juuri moniytimisissä koneissa.
...kun tähän nyt kerran vedotaan useammassakin ketjussa.
Se, että jollain ohjelmalla näkyy olevan säikeitä ei tarkoita, että ohjelma sanottavammin hyötyy niistä.
Kun nämä graafiset käyttöliittymät yleistyivät, alkoi meitä immeisiä nyppimään se, että koko kone joutuu odottamaan prosessointia joka seuraa napin painamisesta. Noh, nohevat inssit sitten keksivät siirtää tämän prosessoinnin erilleen ruudunpäivityksestä. Eli responsiivisuus säilyy kun voidaan päivitellä käliä. Noh, viksuja kun äijät ovat olleet, niin tätä kompleksisuutta on siirretty erinäköisiin frameworkkeihin ja piiloon varsinaiselta ohjelmalta ja monesti ohjelmoijiltakin. Tapoja on monia samoin kuin käyttökohteitakin, toisena mainittakoon vaikka verkkon kuuntelu ohjelman taustalla.
Lopputulos on yksinkertaistettuna se, että vaikka ohjelmalla näyttää olevan monta säiettä, itse raskaat funktiot ei mitenkään välttämättä ole säikeistettyä. Monesti esim nuo gui-säikeet ovat hyvin kevyitä, joten niillä ei pahemmin nykyaikaisia coreja kuormitella. Toki vastaistakaan ei voida väittää ilman tarkempaa tietoa. Mä en tiedä tukeeko illu oikeasti yhtä vai useampaa prossua niin että sillä olisi merkitystä.
Mun maailmassani on hauskempaa.