Mihin formaattiin exporttaat eyeTV:n nauhoitukset?
-
Mihin formaattiin exporttaat eyeTV:n nauhoitukset?
Viesti Kirjoittaja jokumikälie »
Oma valintani on divx kun h.264 kestää tavallisella macbookilla niin kauan ettei sitä viitsi jättää siihen tuntikausiksi hurisemaan.
-
Re: Mihin formaattiin exporttaat eyeTV:n nauhoitukset?
Viesti Kirjoittaja bloof »
Heh, MB tekee tuon aika nopeasti verrattuna G4 miniin. Silti itse väännän ne h.264-muotoon yleensä. Usein ei tule exporttailtua, jos tulee niin jätän homman hurisemaan kun lähden kouluun tai muussa vastaavassa tilanteessa.jokumikälie kirjoitti:Oma valintani on divx kun h.264 kestää tavallisella macbookilla niin kauan ettei sitä viitsi jättää siihen tuntikausiksi hurisemaan.
Sinänsä mielenkiintoinen kysymys, olen itsekin miettinyt että onko tuo h.264 sitten se paras muoto mihin tallennuksia exportata.
-
Re: Mihin formaattiin exporttaat eyeTV:n nauhoitukset?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Se taitaa olla pakkaus/kuvanlaatu-suhteeltaan paras. Tästä syystä sen väsääminen kestääkin pisiten ja purkaminen syö eniten prossua.bloof kirjoitti:Sinänsä mielenkiintoinen kysymys, olen itsekin miettinyt että onko tuo h.264 sitten se paras muoto mihin tallennuksia exportata.
Eli "hyvä" riippuu ihan siitä mitä konetta käyttää ja mitä arvostaa. Lyhyttä pakkausaikaa vaiko pientä tiedostoa vaiko hyvää laatua vaiko jotain kahta mainitusta

-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Kyllähän se kestää, mutta kun sen taustalle jättää pyörimään, niin eipä tuo haittaakaan.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
http://www.elgato.com/elgato/int/mainme ... t1.en.html
-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Olen EyeTv:stä exportannut käyttäen h.264 codec:ia ja en ole tyytyväinen koska vinoissa viivoissa on selvää palikoitumista. Samaa palikoitumista en ole havainnut DivX:ssä. Bittivirtana on molemmissa, h.264 ja DivX, sama eli 1400 Kbps. Bittivirran lisäys ei muuta tilannetta h.264 -tapauksessa.
EDIT: Oho! Kokeilin exportata Tostin kautta ja todellakin nyt näyttää jo paremmalta! Info -ruudusta näkee että edelleen on h.264 käytössä ja tiedostokokokin on samaa suuruusluokkaa mutta kuvanlaatu on todella paljon parempi!?

Selityksiä tähän kiitos!?
-
Viesti Kirjoittaja muikku »
Minä käytän nykyisin aika usein valikosta suoraan export -> for AppleTV. Tekee h.264 codecilla n. 3500 kbps. Minulle ihan välttävää jälkeä, mutta en ilmeisesti ole tarpeeksi vaativa. Tuossa säästää noin 50% tilaa eli tiedoston koko tippuu puoleen. Ärsyttävä piirre tosin noisssa .m4v tiedostoissa on, että oletusarvoisesti ne avataan iTunesissa eikä QT:ssä.Macco kirjoitti:En exporttaa EyeTV:stä, kun ei tee tarpeeksi hyvää jälkeä. Polku menee minulla seuraavasti EyeTV Mpeg -> ProjectX demux -> Mpeg Streamclip Mux -> VisualHub h.264 1400 kbps (ffmpeg best possible h.264 -asetuksin).
...
Tuo 1400 kbps ei tosiaan riitä eyeTV:stä eksportattuna hyvänlaatuiseen kuvaan isolle ruudulle.
Edit: onko kukaan vertaillut single-pass:n vs multi-pass:n jälkeä. Itsellä ei ainakaan hermo riitä noihin multi-pass eksportteihin.
-
Kyllä tuo 1400 kbps riittää nyt enemmän kuin hyvin kun suoritan exportin Toastin kautta. Kokeilin aikaisemmin myös lisätä bittivirtaa EyeTv:stä exportatessa muttei auttanut ongelmaan.muikku kirjoitti:Minä käytän nykyisin aika usein valikosta suoraan export -> for AppleTV. Tekee h.264 codecilla n. 3500 kbps. Minulle ihan välttävää jälkeä, mutta en ilmeisesti ole tarpeeksi vaativa. Tuossa säästää noin 50% tilaa eli tiedoston koko tippuu puoleen. Ärsyttävä piirre tosin noisssa .m4v tiedostoissa on, että oletusarvoisesti ne avataan iTunesissa eikä QT:ssä.Macco kirjoitti:En exporttaa EyeTV:stä, kun ei tee tarpeeksi hyvää jälkeä. Polku menee minulla seuraavasti EyeTV Mpeg -> ProjectX demux -> Mpeg Streamclip Mux -> VisualHub h.264 1400 kbps (ffmpeg best possible h.264 -asetuksin).
...
Tuo 1400 kbps ei tosiaan riitä eyeTV:stä eksportattuna hyvänlaatuiseen kuvaan isolle ruudulle.
Edit: onko kukaan vertaillut single-pass:n vs multi-pass:n jälkeä. Itsellä ei ainakaan hermo riitä noihin multi-pass eksportteihin.
EDIT: Jatkoin testailuja ja kokeilin export for Apple TV ja siinähän ei ongelmaa esiintynyt.
-
h.264 parametrien löytäminen on jonkinmoista säätämistä ja tuo export for AppleTV taitaa olla vain yhdenlaisten valmiiden asetusten käyttämistä. Yhtä oikeaa ratkaisua ei taida olla olemassa. Samanlaista jälkeä saa mielestäni, kun valitsee export QT movie ja sitten säätää h.264 parametrit optioista. Data rate noissa AppleTV eksporteissa on jotain 3500 kbps luokkaa.Sherukka kirjoitti: EDIT: Jatkoin testailuja ja kokeilin export for Apple TV ja siinähän ei ongelmaa esiintynyt.
-
Itse yritin saada saman laadun aikaiseksi suoraan tuosta export H.264 valinnasta, ei siinä niin monta säätöä ole ja hassua kun toimii jos Toastin kautta tekee saman, veikkaan bugia EyeTv softassa? Data raten puute ei siis ole ongelman ydin. Export QT movieta en ole kokeillut koska en halua saada mov -tiedostoa aikaiseksi. Sanon että on bugi EyeTv softassa kunnes joku todistaa toisin!muikku kirjoitti:h.264 parametrien löytäminen on jonkinmoista säätämistä ja tuo export for AppleTV taitaa olla vain yhdenlaisten valmiiden asetusten käyttämistä. Yhtä oikeaa ratkaisua ei taida olla olemassa. Samanlaista jälkeä saa mielestäni, kun valitsee export QT movie ja sitten säätää h.264 parametrit optioista. Data rate noissa AppleTV eksporteissa on jotain 3500 kbps luokkaa.Sherukka kirjoitti: EDIT: Jatkoin testailuja ja kokeilin export for Apple TV ja siinähän ei ongelmaa esiintynyt.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
Tarttis vissin ensin joskus rekisteröidä tuotekin.muikku kirjoitti:Voi hyvin olla. Tee Elgatolle tiketti!Sherukka kirjoitti: Sanon että on bugi EyeTv softassa kunnes joku todistaa toisin!![]()

Sellaista vielä huomasin että export Apple Tv -tapauksessa ilmeisesti on anamorfisuudesta kertova lippu asetettuna koska QuickTime playerillä katsottuna näyttää että Normal size on 1024x576, tällaista en saa millään export h.264 -tapauksen asetuksilla aikaiseksi. Käytän Heroes jakson pätkää testeissä.
-
Joo tuollaista esiintyy, mutta mielestäni ei aina. (Voin olla väärässäkin.) QT Pro:lla sen saa kuitenkin korjattua. Vähän lisävaivaa tosin.Sherukka kirjoitti:...
Sellaista vielä huomasin että export Apple Tv -tapauksessa ilmeisesti on anamorfisuudesta kertova lippu asetettuna koska QuickTime playerillä katsottuna näyttää että Normal size on 1024x576, tällaista en saa millään export h.264 -tapauksen asetuksilla aikaiseksi.
Pitää ottaa vähän takaisin omia puheita. Piti itsekin testata tuo export for AppleTV:n ja QT movie H.264 ero. Jälkimmäisellä tulee huonompaa jälkeä, vaikka sama data rate. Ei auta multi-pass:kään tähän. Tekstityksestä kirjainten reunojen säröilynä eron huomaa parhaiten. Outo juttu. Molemmat kuitenkin käyttää H.264 codecia. Jostain käyttöliittymässä näkymättömästä lippulappusesta on tietenkin kyse.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »

-
Viesti Kirjoittaja tsehov »
Kyllähän ne tekstitykset mukaan saa mutta se vaatii hieman puuhastelua. Itse olen poltellut tärkeimmistä ohjelmista (etupäässä YLE:ltä tallennettuja) tekstityksineen kaikkineen DVD -levyiksi.kamina kirjoitti:Eipä tule paljoa exportattua kun melkein kaikki nauhoitukset ovat tulleet Ylen kanavilta, enkä ole vieläkään nähnyt toimivia ohjeita joilla tekstitykset saisi mukaan.
Käytössäni on EyeTV, ProjectX ja MovieGate (joilla ainakin homma onnistuu).
Tarkat ohjeet löytyvät mm. tuosta ketjusta:
http://www.omenamehu.org/index.php?topic=4741.15
-
Viesti Kirjoittaja Yacco »
H.264:llä tein pari exporttia, mutta kuva menee jotenkin puuroksi. Voisiko ongelmana olla se, ettei Xboxissa ole riittävästi tehoa? MPEG-4:llä olen tehnyt nyt exportit ja Divx:ää ei ole tullut kokeiltua, mites sillä laatu/tiedostokoko MPEG-4:ään verrattuna?
-
Viesti Kirjoittaja Virgo »
XBMC kyllä toistaa ihan suoraa ne EyeTV:n tuottamat tiedostot. Itselläni on EyeTV hakemisto samballa jaossa, xboxilla sitten katselen niitä verkon yli. Jos tilaa haluaa säästää, niin sitten tietty exporttaaminen pitää tehdä. EyeTV nauhoituksia en ole kokeillut, mutta Handbrakella dvd:n konvertointi H.264 muotoon toimi xboxissa. XBoxin tehot riittää juuri ja juuri peruslaatuiseen h.264 muotoon, mutta jos käyttää edistyneempiä asetuksia, alkaa frameja hävitä tehon puutteen seurauksena.Yacco kirjoitti:Sellainen kysymys olisi, että onkohan kellään kokemuksia nauhoitusten exporttaamisesta Xboxin XBMC:lle? Millä mahtaisi tulla parasta jälkeä?
H.264:llä tein pari exporttia, mutta kuva menee jotenkin puuroksi. Voisiko ongelmana olla se, ettei Xboxissa ole riittävästi tehoa? MPEG-4:llä olen tehnyt nyt exportit ja Divx:ää ei ole tullut kokeiltua, mites sillä laatu/tiedostokoko MPEG-4:ään verrattuna?
Sanapeli iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/lost-words
Ajopäiväkirja iPhoneen: http://uusitupa.org/projects/drive-journal
-
Viesti Kirjoittaja Yacco »
Itse olen ensin exportannut filet ja sitten siirtänyt ne Xboxin kovolle. Saisihan samballa tietty jaettua tallennukset, mutta omassa käytössä ei ainakaan juuri nyt ole hyvä ratkaisu, koska Xbox ei aina ole verkossa kiinni. Lisäksi säästyy levytilaa macista.Virgo kirjoitti:XBMC kyllä toistaa ihan suoraa ne EyeTV:n tuottamat tiedostot. Itselläni on EyeTV hakemisto samballa jaossa, xboxilla sitten katselen niitä verkon yli. Jos tilaa haluaa säästää, niin sitten tietty exporttaaminen pitää tehdä. EyeTV nauhoituksia en ole kokeillut, mutta Handbrakella dvd:n konvertointi H.264 muotoon toimi xboxissa. XBoxin tehot riittää juuri ja juuri peruslaatuiseen h.264 muotoon, mutta jos käyttää edistyneempiä asetuksia, alkaa frameja hävitä tehon puutteen seurauksena.Yacco kirjoitti:Sellainen kysymys olisi, että onkohan kellään kokemuksia nauhoitusten exporttaamisesta Xboxin XBMC:lle? Millä mahtaisi tulla parasta jälkeä?
Oletusasetuksilla EyeTV:stä exportattuna H.264 alkaa tosiaan kuva nykimään. Pitäs tuota DivX:ää kokeilla joskus. Saako tuosta DivX:stä pelkkää kodekkia ilman playereitä sun muita kilkkeitä?
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka