Region X ja aluekoodien muuttaminen
-
Region X ja aluekoodien muuttaminen
Viesti Kirjoittaja Kakku »
Uskalsin avata ohjelman Region X.
Se ei tehnytkään DVD-asemasta aluekoodivapaata, vaan siihen avautui ikkuna, josta voi valita, mihin aluekoodiin haluaa vaihtaa.
Nyt jos muutan takaisin region 2:ksi, niin vaihtokertoja on jäljellä enää 4.
Kysymykset:
1) Pitääkö tuo aluekoodi vaihtaa aina tuolla region x-ohjelmalla?
2) Miten noita jäljellä olevia vaihtokertoja voi lisätä, tai pitää edes samana?
-
Re: Region X ja aluekoodien muuttaminen
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
1) Ei. Lyöt vaan asemaan eri aluekoodin levyn, niin ihan OS X:n omat palikat osaa kysyä vaihdetaanko ja kertoo montako kertaa on jäljellä.Kakku kirjoitti:Kysymykset:
2) Et voi. Se on sääli, mutta ilman firmwarehakkerointeja ei onnistu ja valitettavasti uusiin koneisiin ei noita hackeja ole tietääkseni saatavilla. Vanhempiin koneisiin löytyy joihinkin.
-
Re: Region X ja aluekoodien muuttaminen
Nyt en ymmärräTheKraken kirjoitti:1) Ei. Lyöt vaan asemaan eri aluekoodin levyn, niin ihan OS X:n omat palikat osaa kysyä vaihdetaanko ja kertoo montako kertaa on jäljellä.Kakku kirjoitti:Kysymykset:
2) Et voi. Se on sääli, mutta ilman firmwarehakkerointeja ei onnistu ja valitettavasti uusiin koneisiin ei noita hackeja ole tietääkseni saatavilla. Vanhempiin koneisiin löytyy joihinkin.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Minä olen nähnyt kamalasti vaivaa, että sain asennettua Region X-ohjelman (Ensin piti ilmeisesti "firmwarehakkeroida" (aluekoodi on nyt 1)) ja nyt ymmärrän, että sillä ei tee yhtään mitään.
Osaahan tämä mäkki vaihtaa aluekoodin 5 kertaa ilman tuota ohjelmaakin. Mitä virkaa tuolla ohjelmalla sitten on???
(Aina kun laitan toisen alueen DVD-levyn koneeseen, niin tietokone automaattisesti kysyy, että vaihdetaanko DVD-aseman aluekoodi.)
-
http://www.macupdate.com/info.php/id/13801
-
Vielä tähänkin sama, minkä lisäsin tuonne edelliseenkin.TheKraken kirjoitti:Jaa-a. En kyllä ymmärrä miksi joku tuommottista ohjelmaa sinulle on suositellut. Täysin turhahan se on, ellei sitten ole region free asema. Silleen tuolla ohjelman sivuillakin sanotaan:
http://www.macupdate.com/info.php/id/13801
Muutin asemani aluekoodiksi 1, jollain regionfree-ohjelmalla.
-
Nyt osaa soittaa alueen 1 leyyjä, kun ajoin tuon ohjelman, mutta voiko tuon aluekoodin muuttaa vain 5 kertaa, vaikka mulla on tuo Region X ohjelma?TheKraken kirjoitti:Kuten tuossa ylempänä jo totesin. Ei onnaa. Jos VLC ei osaa soittaa toisen alueen levyjä, niin ei voi oikein mitään muuta kuin hommata useampi dvd-asema.
Jos ei voi muuttaa enempää, niin mikä virka tuolla ohjelmalla on??????
Aluekoodihan muuttuu ilman tuota ohjelmaakin, vai eikö muutukaan, vaikka mäkki itse kysyy, että vaihdetaanko aluekoodia?
-
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
"Region X will allow you to change the region Apple DVD Player is set to"Kakku kirjoitti:Aluekoodihan muuttuu ilman tuota ohjelmaakin, vai eikö muutukaan, vaikka mäkki itse kysyy, että vaihdetaanko aluekoodia?
Jos ymmärsin edes sinnepäin, niin RegionX antaa vaihtaa Apple DVD Playerin aluekoodin. DVD Palyer on ohjelma, jolla leffoja katsellaan.
-
Kerran täsmällisesti
Jos näin ei ole, niin miten asian laita on?
Mitä tekee ohjelma RegionX?
-
Eikö mäkki osaakaan vaihtaa koodia *aivan ihmeissään*
Kun laittaa amerikkalaisen DVD-elokuvan koneeseen, niin mäkki kysyy, että vaihdetaanko DVD-aseman aluekoodi. (Tämän vaihdon voi tehdä 5 kertaa alueesta toiseen ilman mitään, esim. RegionX-ohjelmaa. Näin minä olen ymmärtänyt.)Akseli Kartaani kirjoitti:"Region X will allow you to change the region Apple DVD Player is set to"Kakku kirjoitti:Aluekoodihan muuttuu ilman tuota ohjelmaakin, vai eikö muutukaan, vaikka mäkki itse kysyy, että vaihdetaanko aluekoodia?
Jos ymmärsin edes sinnepäin, niin RegionX antaa vaihtaa Apple DVD Playerin aluekoodin. DVD Palyer on ohjelma, jolla leffoja katsellaan.
-
Re: Kerran täsmällisesti
Juuri näin sen pitäisi toimia.Kakku kirjoitti:Mulla on PowerBook G4, johon olen ajanut RegionFree-ohjelman, koska ymmärsin, että vain sen jälkeen voi käyttää RegionX-ohjelmaa, jonka luulen antavan mahdollisuuden vaihtaa aluekoodia rajattomat määrät.
Olisit heti sanonut että olet ajanut RegionFree -ohjelman, niin ei olisi tarvinnut arvailla. Mutta näemmä se nyt ei kohdallasi jostain syystä toiminut.
-
Mulla siis ei ole ohjelmasta kokemuksia. Ehkä kuva kertoo enemmän kuin kymmenen sanaa: http://mac.softpedia.com/progScreenshot ... -4308.htmlKakku kirjoitti:Mulla on PowerBook G4, johon olen ajanut RegionFree-ohjelman, koska ymmärsin, että vain sen jälkeen voi käyttää RegionX-ohjelmaa, jonka luulen antavan mahdollisuuden vaihtaa aluekoodia rajattomat määrät.
Jos edes etäisesti yritän tuota kuvaa ymmärtää, niin ohjelmalla voit vaihtaa sekä DVD Playerin aluekoodin, että Superdrivestä riippuen, lisää noita aluekoodin vaihtokertoja.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
-
Radiopainikkeita ei voi noin vain valita. Olisin valinnut "viisi vaihtoa jäljellä", mutta ei se anna suurentaa määrää. Aluekoodin voi kyllä vapaasti valita miksi haluaa.Akseli Kartaani kirjoitti:Mulla siis ei ole ohjelmasta kokemuksia. Ehkä kuva kertoo enemmän kuin kymmenen sanaa: http://mac.softpedia.com/progScreenshot ... -4308.htmlKakku kirjoitti:Mulla on PowerBook G4, johon olen ajanut RegionFree-ohjelman, koska ymmärsin, että vain sen jälkeen voi käyttää RegionX-ohjelmaa, jonka luulen antavan mahdollisuuden vaihtaa aluekoodia rajattomat määrät.
Jos edes etäisesti yritän tuota kuvaa ymmärtää, niin ohjelmalla voit vaihtaa sekä DVD Playerin aluekoodin, että Superdrivestä riippuen, lisää noita aluekoodin vaihtokertoja.
-
Tuohon "muistamiseen" ei oikein uskalla luottaa.egoste kirjoitti:Jos oikein muistan olen joskus käyttänyt Region X / Free ohjelmia, kun nuo DVD Playerin 5 vaihtokertaa tuli täyteen (ts. nollaa / asettaa laskurin uudestaan), mutta asema piti olla firmware "hakkeroitu" eli tehty aluekoodi vapaaksi. Uudempiin DVD asemiin ei ikävä kyllä ole ollut saatavilla tuollaisia firmware muunnoksia. Uudemmissa 5 kerran jälken joutuu vaihtamaan aseman - hommaamaan toisen rinnalle, jos mahtuu tai käytettävä VLC tms. softaa.
Pitäisi varmasti tietää, että voi vaihtaa aluekoodia vielä viidennen kerran jälkeenkin.
-
VLC-softa ei näytä tässä koneessa aluekoodin 1 elokuvia, jos DVD-asema on koodattu eurooppalaiseksi, eli aluekoodiin 2.egoste kirjoitti:Jos oikein muistan olen joskus käyttänyt Region X / Free ohjelmia, kun nuo DVD Playerin 5 vaihtokertaa tuli täyteen (ts. nollaa / asettaa laskurin uudestaan), mutta asema piti olla firmware "hakkeroitu" eli tehty aluekoodi vapaaksi. Uudempiin DVD asemiin ei ikävä kyllä ole ollut saatavilla tuollaisia firmware muunnoksia. Uudemmissa 5 kerran jälken joutuu vaihtamaan aseman - hommaamaan toisen rinnalle, jos mahtuu tai käytettävä VLC tms. softaa.
-
- Ylläpitäjä
-
Firmis on RPC-1, mikä meinaa "Region free".
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code
Aluekoodin vaihtoyritykset pitäisi siis olla tarvettomia.
Leffan pyöriminen pitäisi olla kiinni vain katseluohjelmasta.
Pyöriikö mikään leffa ?
-
Jos jaksaa kokonaan tarkasti lukea, niin ymmärtää...
Ajoin ohjelman, joka teki asemasta ns. amerikkalaisen.
Luulin, että ohjelma olisi tehnyt siitä aluekoodivapaan niin, että laitat minkä tahansa alueen levyn koneeseen, niin DVD-player toistaa sen mukisematta.
Nyt pitää kuitenkin vaihtaa aluekoodia. Pelkään, että vaihdot loppuu kesken, kun ohjelmasta ei voi valita täppää, jossa vaihtojen määrä olisi rajaton.
Haluaisin tietää, että eikö ohjelma RegionX lisääkään noita vaihtoja, vai mikä virka sillä ohjelmalla on?
Mäkkihan antaa automaattisesti vaihtaa aluekoodin 5 kertaa. Ainakin minun PowerBookG4, joka on kyllin vanha, että tuon firmwireohjelmankin pystyi tähän ajamaan ja muuttamaan tuon aluekoodin 1:ksi.
-
Pitäisi voida katsoa vuorotellen 1- ja 2-aluekoodin leffoja ja vaihtoja on vain viisi. Vaihtojen määrää haluaisin voida lisätä rajattomaksi, kun kerran ei voi nähtävästi tehdä niin, että leffat pyörii vaihtamatta aluekoodia. Eikä auta tässä koneessa VLC-ohjelma. Kokeiltu on!!Akseli Kartaani kirjoitti:Jotenkin semmoinen kutina että Kakun Superdrivessä on jotain vikaa.
Firmis on RPC-1, mikä meinaa "Region free".
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code
Aluekoodin vaihtoyritykset pitäisi siis olla tarvettomia.
Leffan pyöriminen pitäisi olla kiinni vain katseluohjelmasta.
Pyöriikö mikään leffa ?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
http://www.doom9.org/index.html?/rpc1.htm
http://www.rpc1.org
-
Uudestaan
Käsittääkseni mulla on riittävän vanha asema (MATSHITA DVD-R UJ-816), kun ajoin siihen ohjelman (firmware_uj816_XXJ3.dmg), joka teki siitä aluekoodi 1. aseman.egoste kirjoitti:Uudestaan: RegionX vaihtaa / nollaa asetuksen, mutta vain jos asema on "hakkeroitu" ja tuota ei uusiin asemiin pysty tehdä, kun ei muunneltuja firmware versiota ole saatavissa.
http://www.doom9.org/index.html?/rpc1.htm
http://www.rpc-1.org
-
Re: Jos jaksaa kokonaan tarkasti lukea, niin ymmärtää...
Käytä hakua hakusanalla aluekoodi. Sama mehun puolella.
I´m out.
-
Re: Jos jaksaa kokonaan tarkasti lukea, niin ymmärtää...
Kuinka monta kertaa pitää toistaa sama asia:Kakku kirjoitti:Laite toimii ihan kunnolla.
Ajoin ohjelman, joka teki asemasta ns. amerikkalaisen.
Luulin, että ohjelma olisi tehnyt siitä aluekoodivapaan niin, että laitat minkä tahansa alueen levyn koneeseen, niin DVD-player toistaa sen mukisematta.
Nyt pitää kuitenkin vaihtaa aluekoodia. Pelkään, että vaihdot loppuu kesken, kun ohjelmasta ei voi valita täppää, jossa vaihtojen määrä olisi rajaton.
Haluaisin tietää, että eikö ohjelma RegionX lisääkään noita vaihtoja, vai mikä virka sillä ohjelmalla on?
Mäkkihan antaa automaattisesti vaihtaa aluekoodin 5 kertaa. Ainakin minun PowerBookG4, joka on kyllin vanha, että tuon firmwireohjelmankin pystyi tähän ajamaan ja muuttamaan tuon aluekoodin 1:ksi.
Region X ei tee yhtään mitään, ellei soitin ole hakkeroitu aluekoodivapaaksi. Olen tämän sinulle nyt sanonut jo ainakin kahdesti ja muut kollegat tuossa vähintään yhtä monta kertaa.
Vielä rautalanka: Region X:stä ei ole mitään apua ellei asema ole jonkun muun ohjelman avulla auki hakkeroitu.
Se on ohjelma jolla voi vaihtaa aluekoodia. Kyseinen sinulla oleva asema antaa vaihtaa sitä 5 kertaa ja Region X ei sille mitään voi, vaan se pitää ensin hakkeroida jonkun toisen ohjelman avulla.
Joko nyt ymmärrät?
-
- Ylläpitäjä
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka