tBa kirjoitti:No, minun vastaavantyyppisen ongelmani se ratkaisi. Sinun siis pitää käyttää julkisesti aksessoitavaa smtp-palvelinta ja sitten sinulle kerrottiin sellainen.Pbman kirjoitti: Uusien ratkaisujen esitteleminen on toki hyvä juttu, mutta tuo ei ollut uusi eikä ratkaisu.
No, minun mielestäni gmailin smtp:n käyttäminen on huomattavasti elegantimpaa kuin oman linux-pöntön kanssa askartelu tai joku supertunnelointi.Pbman kirjoitti: Edelleen: pysytään siinä mitä kysytään eikä ruveta säätämään muuta. Juuri purkkavirityksiä välttääkseni ei gmail-ratkaisut houkuta.
Mutta kun se gmail ei ole mahdollinenKun sillä ei saa mitenkään lähetetty maileja eri osoitteista niin kuin nyt olisi tarve. Tietysti jos avaisi useamman gmail-tilin..
Sinuna minä miettisin jotain kaupallista hostaajaa. Tarpeesi näyttävät ihan oikeasti sen verran suurilta että jos lasket itsellesi työtunteja linux-purkin kanssa askartelusta, ylläpidosta ja muista asiaan liittyvistä niin ulkopuoliselta ostetut palvelut ovat uskoakseni kannattavia.Pbman kirjoitti: Mikä olisi se oikea IT-ratkaisu? Kerro toki niin harkitaan. Hosting-palveluita ostetaan ulkoa, mutta en ole koskaan saanut heidän SMTP:tään toimimaan. Omien itsetuotettujen palveluiden kasvattaminen (eli oman smtp:n pystyttäminen) on toki mahdollista, mutta se ei ole kovin nopea ratkaisu enkä ole tavannut hätäillä asioissa muutenkaan.
Jos vielä oletetaan että tarvitset näitä palveluita tuotanokäyttöön minä maksaisin jonkin verran myös siitä mielenrauhasta että serveri on suljetussa konesalissa, UPSin päässä ja kaiken aikaa ukko hälytysvalmiudessa. Oletetaan että itse olet työmatkalla ulkomailla ja sitten sähkökatko kaataa mailiserverin? Mulla ainakin vaaka painuisi noitten kaupallisesti tuotettujen palvelujen puolelle.
Sanotaan että elämä on muutenkin sellaista harrastelua että en jaksa stressata työtunneista. Tehdään sitä mikä on kivaa ja mistä rahaa raavittua. Harrastuksena voi sitten vaikka jotain purkkia pitää. Juuri syksyllä ostin puhtaasti keräilyn ja harrastuksen vuoksi Cuben joka hoitaisi homman oikein hyvin =)
Mutta siis työn puolesta sähköpostit tulee kaupalliselta palvelulta ja hommat on siten ihan ok. Ei vain tuon hostin SMTP ole koskaan pelannut. Hyvä hosti muuten ja tärkeä yhteistyökumppani meille muutenkin. Pitäisi heitäkin potkia vielä että mikä tuossa on oikein vialla, mutta kun ei toimi niin ei toimi.
Kun tuotanto tarkoittaa graafista suunnittelua läppärillä hiekkarannalla niin ei jaksa stressata.. Ehkä joskus kasvan isoksi ja vakavaksi, leikkaan hiukset siisteiksi, myyn surffilaudat pois ja rupean arvostamaan ilmastoituja konesaleja
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Väsyttää.. pitäisi mennä nukkumaan

Cheers!