Toomy kirjoitti:
Kyllä. Ja siksi omistankin MBP:n ja harkitsen MBA:n tilaamista vieläkin kevyemmäksi matkakoneeksi. Ajatukseni ei ilmeisesti käynyt tarpeeksi selväksi aikasemmasta "hieman" nenäkkäästä ilmaisustani
Ehkä olisin voinut lukea viestisi vielä toisenkin kerran:-)
Toomy kirjoitti:Meille osalle tämä MBA on juuri sopiva tarkoituksiimme. Muut ostakoot sen Acerin tms. Onneksi ketään ei siis pakoteta Applen toimesta ostamaan mitään...
Eikö? Minua ainakin Applen jälleenmyyjät uhkailevat suorastaan aseella että ostaisin jotain. Ja päätellen osan porukan kommenteista täällä niitäkin uhkaillaan ja rankasti.
telegram kirjoitti:Koittakaa sitten pärjätä markkinoiden ainoan koneen kanssa, johon muistia ei saa lisättyä eikä vaihdettua. Vissin.
Muistin vähyys ei liene tuon koneen kanssa se suurin ongelma. Eihän tuota ole varsinaiseen työntekoon tarkoitettu. Riittää, että sen saa palaverissa kiinni tykkiin ja dokumentit esitettyä. Lisäksi tuon keveyttä on kiva esitellä firman kahvilassa muille puuhelmipojille porkkanamehun juonnin ja itujen syönnin ohessa.
Oikeasti suurin ongelma tuon kanssa lienee kiinteä akku. Sekään ei ole palaverihaille suuri ongelma, sillä tokihan kone pitää vaihtaa vuoden välein jo ihan statuksenkin takia.
Mua ärsyttää Time Capsulen tylsä ulkonäkö. Diggaan nimestä ihan hulluna, ja NASsille olisi itselläkin tarvetta, mutta jos vehkeen nimi on noin futuristinen niin muotoilunkin tulisi olla tyyliin superjohtavassa magneettikentässä leijuva berylliumkristalli. Jotain G4 Cuben kaltaista olisi ollut kiva nähdä.
Trex kirjoitti:Muutenkin jo suosin enemmän levyjen ostamista vuokraamisen sijaan. (Applen HD-tarkkuus näyttäisi olevan 720p, mikäli iTunes 7.6:n päivitystietoihin on uskominen.)
Minä muistelisin keynotesta että vuokrattavat leffat tulee 1080 resolla ja HD tason leffta sitten oikeana HD:nä ja kalliimmalla hinnalla.
astralpancakes kirjoitti:Mua ärsyttää Time Capsulen tylsä ulkonäkö. Diggaan nimestä ihan hulluna, ja NASsille olisi itselläkin tarvetta, mutta jos vehkeen nimi on noin futuristinen niin muotoilunkin tulisi olla tyyliin superjohtavassa magneettikentässä leijuva berylliumkristalli. Jotain G4 Cuben kaltaista olisi ollut kiva nähdä.
Se on kuitenkin periaatteessa vain langaton tukiasema, jonka voi heittää jonnekin nurkkaan tai hyllyn päälle pois silmistä.
Trex kirjoitti:Muutenkin jo suosin enemmän levyjen ostamista vuokraamisen sijaan. (Applen HD-tarkkuus näyttäisi olevan 720p, mikäli iTunes 7.6:n päivitystietoihin on uskominen.)
Minä muistelisin keynotesta että vuokrattavat leffat tulee 1080 resolla ja HD tason leffta sitten oikeana HD:nä ja kalliimmalla hinnalla.
Rent and download your favorite movies with iTunes on your computer or directly to your living room on Apple TV. Enjoy rented movies in sizes up to 720p HD with surround sound on your Apple TV and sizes up to DVD-quality on your computer. Transfer your rented movies from iTunes to your iPod or iPhone and enjoy them on the go.
Itse en muista, että Jobs olisi esityksen aikana maininnut tarkemmin HD-tarkkuuden tarkoista ominaisuuksista. Sen sijaan "perustavaran" yhteydessä taidettiin jossain välissä puhuakin DVD-laadusta.
Jamac kirjoitti:Minusta Time Capsule kuulostaa joltain mikä on mennyt rikki.. Tai sitten joltain fontilta...
Eikös Time Capsule ole sellainen kapseli, johon sullotaan kaikenlaista tämän päivän krääsää, minkä jälkeen se haudataan maahan. Tulevat sukupolvet sitten kaivavat sen ylös maasta ja ihmettelevät vanhoja tavaroita. En minä ole sellaista koskaan nähnyt, mutta olen sellaisista lukenut.
Thoth kirjoitti:
Eikös Time Capsule ole sellainen kapseli, johon sullotaan kaikenlaista tämän päivän krääsää, minkä jälkeen se haudataan maahan. Tulevat sukupolvet sitten kaivavat sen ylös maasta ja ihmettelevät vanhoja tavaroita.
Juuri näin. Jonka takia futuristinen muotoilu minun mielestä sopisi. Enkä minä sitä minnekään halua piilottaa, vaan nimenomaan pitää näkyvillä herättämässä yleistä huomiota.
Kyllä hermot pääsivät hieman kiristymään, kieltämättä.
Pari viikkoa sitten ostettu Touch maksoi 409€. Nyt siihen sitten tarjotaan ohjelmia joiden olisi kaiken järjen mukaan kuulunut tulla ilmaiseksi 18 eurolla.
Mikä parasta, nyt tämän päivän jälkee Touchin ostavat saavat nämä 18 euroa maksavat ohjelmat ilmaiseksi sekä sen lisäksi touchin 379 euron hintaan. Ainahan se on tietenkin tiedetty, että applen hinta/ominaisuusmuutokset voivat kusta reisille, mutta karulta se silti tuntuu ku kohdalle osuu. PC maailmassa sentään muutos tapahtuu hitaasti markkinoiden säädellessä hintaa, applella muutokset ovat yleensä huomattavia ja yhtäkkisiä. Vanhalla asiakkaalla tulee väistämättä kusetettu olo.
commets kirjoitti:
Pari viikkoa sitten ostettu Touch maksoi 409€. Nyt siihen sitten tarjotaan ohjelmia joiden olisi kaiken järjen mukaan kuulunut tulla ilmaiseksi 18 eurolla.
Mikähän siinä oli, että iPhonen ja TV:n softapäivitykset olivat ilmaisia, mutta iPod tatsin maksullinen? Pysyykö joku Applen logiikan perässä? Sekö, että nämä päivityksen ominaisuudet ovat jotenkin enemmän "lisä" iPod touchin repertuaariin, kun taas iiFonen ja TV:n kohdalla oli kyse jo niissä olevien ominaisuuksien muokkaamisesta - vai mitä hä?
commets kirjoitti:Vanhalla asiakkaalla tulee väistämättä kusetettu olo.
Näinhän siinä sitten yleensä tulee käymään – viimeistään siellä hoitokodissa.
Joo, anteeksi vaan, tää on se sama valituksen aihe aina ja aina vaan julkistuksest julkistukseen ja keynotesta keynoteen. Tiedä sitten pitäisikö perustaa oma keskustelualue menetetyille kahden kympin unelmille.
commets kirjoitti:Kyllä hermot pääsivät hieman kiristymään, kieltämättä.
Mikä parasta, nyt tämän päivän jälkee Touchin ostavat saavat nämä 18 euroa maksavat ohjelmat ilmaiseksi sekä sen lisäksi touchin 379 euron hintaan. Ainahan se on tietenkin tiedetty, että applen hinta/ominaisuusmuutokset voivat kusta reisille, mutta karulta se silti tuntuu ku kohdalle osuu. PC maailmassa sentään muutos tapahtuu hitaasti markkinoiden säädellessä hintaa, applella muutokset ovat yleensä huomattavia ja yhtäkkisiä. Vanhalla asiakkaalla tulee väistämättä kusetettu olo.
Mutta, kuten niiiiiiiiiin usein ennenkin sanottu, se ei tee olemassaolevasta tuotteestasi huonoa! Sama vanha Touch se on; se, johon ihastuit - ilmeisesti aivan liian vähän - aikaa sitten.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
Jamac kirjoitti:Minä muistelisin keynotesta että vuokrattavat leffat tulee 1080 resolla ja HD tason leffta sitten oikeana HD:nä ja kalliimmalla hinnalla.
Hmhm.. Eikös 1080 ole ollut tapana laskea ihan oikeaksi HD:ksi?
MacBook Pro 15.4" Glossy C2D 2.33GHz, 4GB, X1600 256MB, 10.7.4
Tuossa katselin uuden Itunesin ominaisuuksia ja tajusin ehkä itselleni käytännöllisimmän uudistuksen. Universalin leffan ostaessa saa Itunesista sen digitaalisen kopion...Olihan se siinä Keynotessa mut meni ohi.
Nyt ei tarvi esim naarmuttaa ostamaansa DVD:tä vaan voi katsella tuota kopiota tai ottaa leffan matkalle mukaan katsottavaks Ipodil Iphonel tms.
Heh kätsyä..Kohta kaikki media varmaan tulee katseltua/kuunneltua Itunesin kans toimivil laitteil
Jamac kirjoitti:Minä muistelisin keynotesta että vuokrattavat leffat tulee 1080 resolla ja HD tason leffta sitten oikeana HD:nä ja kalliimmalla hinnalla.
Itseasiassa vaikuttaisi siltä että leffat tulevat jenkkien HD:na eli 1080i:nä...
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Itseasiassa vaikuttaisi siltä että leffat tulevat jenkkien HD:na eli 1080i:nä...
Itseasiassa AppleTV:n tech specs sivuilla ilmoitetaan varsin yks kantaan että leffat on 720p muodossa. Isommista resoluutioista ei ole puhetta oikeastaan missään. Sääli, mutta toisaalta rajoituksen ymmärtää, täysi HD kuva vie aika paljon tilaa... iTunesin kautta teräväpiirtoleffojen vuokraamisesta Steve ei puhunut mitään, ainakin mulle jäi epäselväksi onko HD pelkästään Apple TV omistajien etu.
Kiinnittikö joku muu huomiota siihen että Steve ilmeisesti lopetti kokonaan leffojen myynnin. Iso sääli, mielelläni olisin ostanut iTunesista leffat.
Olisiko toivonut Applen tuovan markkinoille uuden Newtonin perillisen, esim iPDA:n, mutta Newtonin aiheuttamien pettymysten jälkeen Applella ei ole ollut kiinnostusta PDA-laitteisiin. Ilmeisesti iPhonea pidetään sen verran monipuolisena ja myyvämpänä tuotteena, jonka ominaisuudet ja ohjelmatarjonta ovat kuitenkin vielä hyvin rajalliset esim. Palm PDA-laitteisiin verrattuna. Valitettavasti Palmilla ei mene Euroopassa kovin hyvin.
Itseasiassa AppleTV:n tech specs sivuilla ilmoitetaan varsin yks kantaan että leffat on 720p muodossa. Isommista resoluutioista ei ole puhetta oikeastaan missään. Sääli, mutta toisaalta rajoituksen ymmärtää, täysi HD kuva vie aika paljon tilaa... iTunesin kautta teräväpiirtoleffojen vuokraamisesta Steve ei puhunut mitään, ainakin mulle jäi epäselväksi onko HD pelkästään Apple TV omistajien etu.
Kiinnittikö joku muu huomiota siihen että Steve ilmeisesti lopetti kokonaan leffojen myynnin. Iso sääli, mielelläni olisin ostanut iTunesista leffat.
Itse ainakin epäilen että leffat näytetään 720p:nä koska n.s Full HD:ssa (1080i) on sen verran enemmän dataa joka aiheuttaisi huomattavasti suuremmat levityskustannukset yhteysmasujen nimissä. Kun katsoo pikseleiden määrää huomaa että 720p:n 720 X 1280 (= 921600 pikseliä) on paljon vähemmän kuin 1080p:n 1080 X 1920 (= 2073600), jos tarkkoja ollaan niin 1080p:llä on 2,25 kertaa enemmän pikseleitä kun 720p:llä. Saattaisi myös nimittäin olla että 1080p:n sujuvaa katsomista vaativaa nettiliittymää ei ihan kaikilla.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
commets kirjoitti:Kyllä hermot pääsivät hieman kiristymään, kieltämättä.
En kyllä oikein jaksa ymmärtää tuota logiikkaa Touchin ohjelmien hinnoittelussa. Varsinkin kun jailbreakkaamalla laitteen niitä on pystynyt käyttämään jo kuukausia ilman ongelmia tai minkään sortin maksuja.
Aika huono oli anti kyllä. Air vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta liitäntöjä on karsittu liikaa. Se vaan on fakta, ettei yhdellä usbilla pötkitä kovin pitkälle, jos tuota ajattelisi työkoneena.
Olisivat nyt lanseeranneet edes iMacin kunnollisella näytöllä (one more thing, if you want to pay few hundred extra, you can purchase iMac with decent display...crowd applausing)
Macbook Air M3
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2