Ensimmäinen oli Powermac G3 B&W 350mhz (400mhz)..
Vaikka kone ei kauhean nopea ollut verrattuna sen hetkiseen athlon64 3500+ pc koneeseen oli käyttö mukavuus eri luokkaa. Varsinkin kun käyttiksenä oli Pantteri ja jossakin välissä kokeilin myös tiikeriä. Jotenkin tuli semmoinen olo, että tuo käyttis
halusi toimia niin kuin itse haluan. Kerran ennen tuota näin macin jollakin käytössä ja hoksasin siinä, että kas tuohan toimii.
Minulla ei yksi kone vaan ehdi kauan olla kun täytyy aina olla laittamassa uudempaa ja parempaa. Vieläkö saisi tuon mac pro:n laitettua niin voi olla, että riittäisi vähäksi aikaa.
zemex kirjoitti:Vieläkö saisi tuon mac pro:n laitettua niin voi olla, että riittäisi vähäksi aikaa.
Ei vaan ole mahdollista, immeinen on eläin joka tylsistyy äkkiä...
Näin o! Vaan se ihmisen tylsistyminen johtaa siihen, että joku tekee koko ajan jotain parempaa, ja siitä maksetaan. Pitäsköhän käsite "oravanpyörä" pikkuhiljaa vaihtaa?
zemex kirjoitti:Vieläkö saisi tuon mac pro:n laitettua niin voi olla, että riittäisi vähäksi aikaa.
Ei vaan ole mahdollista, immeinen on eläin joka tylsistyy äkkiä...
Jep, tämä on täysin totta ja minun tapauksessa varsinkin.
Täytyy aina uudempaa ja parempaa olla. Nyt pitäisi ostaa pari uutta sohvaakin.
Niin ja uusi AV-vahvistin, dvd-soitin ja kaiuttimet.
Ensimmäinen Macini oli ystävältäni saatu Macintosh LC630. (Tai ainakin tuommoiset numerot siitä näyttää löytyvän, en tuonne noita vanhempia malleja lainkaan.)
Toinen Macini oli edelleen samalta ystävältä saatu Power Macintosh 4400/200. Tämä kone sai uuden kodin viime kesänä Rhapsodyn avulla.
Ensimmäinen itse ostettu, uusi Macini oli edelleen tuossa pöydällä oleileva iMac G5, ensimmäistä sukupolvea. Ostin sen kutakuinkin heti kun se tuli myyntiin.
Ja nyt on myös tämä marraskuussa ostettu MacBook.
P.S. Ylimmäisenä mainittu LC630 lahjoitetaan hyvään kotiin, mikäli joku sen haluaa. Tosin viimeksi kun sitä kokeilin, niin en saanut sitä toimimaan ja viasta ei ole mitään hajua.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
Miklu kirjoitti:Ensimmäinen Macini oli ystävältäni saatu Macintosh LC630. (Tai ainakin tuommoiset numerot siitä näyttää löytyvän, en tuonne noita vanhempia malleja lainkaan.)
Toinen Macini oli edelleen samalta ystävältä saatu Power Macintosh 4400/200. Tämä kone sai uuden kodin viime kesänä Rhapsodyn avulla.
Ensimmäinen itse ostettu, uusi Macini oli edelleen tuossa pöydällä oleileva iMac G5, ensimmäistä sukupolvea. Ostin sen kutakuinkin heti kun se tuli myyntiin.
Ja nyt on myös tämä marraskuussa ostettu MacBook.
P.S. Ylimmäisenä mainittu LC630 lahjoitetaan hyvään kotiin, mikäli joku sen haluaa. Tosin viimeksi kun sitä kokeilin, niin en saanut sitä toimimaan ja viasta ei ole mitään hajua.
Miklu hei, laita ihmeessä tosta laitteesta viesti "annetaan jne"-palstalle!! Joku voi tulla iloiseksi!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Vuosi oli 1990 ja koneena Mac Plus. Sen jälkeen tuli LC 475, Performa 630, PoweMac 8200/120 jne. Jos jollakin löytyy nurkista jokin kolmesta ensimmäisestä koneesta, niin pistäkää viestiä.
AppleFarmer kirjoitti:Vuosi oli 1990 ja koneena Mac Plus. Sen jälkeen tuli LC 475, Performa 630, PoweMac 8200/120 jne. Jos jollakin löytyy nurkista jokin kolmesta ensimmäisestä koneesta, niin pistäkää viestiä.
Mulla on se '86 Plussa. Tekisi mieli laittaa taas vekotin hyrräämään, mutta näppis on kärsinyt ikävän iskun muutossa. Pitäisi melkein hommata kokonaan uusi, koska haljennut piirilevy näppiksen sisällä on ehkä hiukkasen liian haasteellinen korjausprojekti.
Onko ideoita mistä sellaisen "puhelin"piuhalla varustetun Mac Plus - näppiksen löytäisi?
JuzziK kirjoitti:Koneen nappasin mukaan kun olin matkalla Lappiin. Lapissa ihailin tuota kaunista koppaa viikon verran ja sitten odotus päättyi kun pääsi kotiin käynnistämän tämän erikoiselta näyttävän hökötyksen
Sittemmin on Lappiin saatu kuulemma sähkötkin.
Itse olen jo paatunut Mac-käyttäjä: ensimmäinen koneeni on tämä nykyinen MB 11/07.
JuzziK kirjoitti:Koneen nappasin mukaan kun olin matkalla Lappiin. Lapissa ihailin tuota kaunista koppaa viikon verran ja sitten odotus päättyi kun pääsi kotiin käynnistämän tämän erikoiselta näyttävän hökötyksen
Sittemmin on Lappiin saatu kuulemma sähkötkin.
Itse olen jo paatunut Mac-käyttäjä: ensimmäinen koneeni on tämä nykyinen MB 11/07.
12" iBook oli ensimmäine omenani.. ja on vieläkin. Viidettä vuotta kikkailen toimintavarmalla muovikuorisella menemään - ehkä vähän hidas jo . Uusi kone on tarkoitus poistella San Fraciscon jälkeen.. Uutuuksia odotellessa. Todennäköisesti MacBook tulee osteltua..
Mac Plussa löytyy vieläkin, äidilläni oli se ja muistan pelanneeni Brickiä ennen kuin osasin viheltää ja viheltämään opin 6-vuotiaana Elettiin siis 80-luvun loppua Ai että se oli hieno peli, disketillä oli joku Castle Mania -peli joka oli ihan yybervaikee, siinä oli pyöveleitä ja tippuvia kivenmurikoita ja lepakkoja ja ruoskamiehiä
Ensimmäien mäkki, Apple Macintosh Personal Computer, löytyy vieläkin, äidilläni oli se ja muistan pelanneeni Brickiä ennen kuin osasin viheltää ja viheltämään opin 6-vuotiaana Elettiin siis 80-luvun loppua Ai että se oli hieno peli, disketillä oli joku Castle Mania -peli joka oli ihan yybervaikee, siinä oli pyöveleitä ja tippuvia kivenmurikoita ja lepakkoja ja ruoskamiehiä
Ensimmäinen ja ainut mäkkini (tähän asti) on tämä hyvin palvellut iBook G4:n 12 tuuman näytöllä. Ostin 2005/2006 vuoden vaihteessa ja toiminut paremmin kuin hyvin ja puhtia piisannut näille päiville saakka. Loistava akun kesto ja hiljaisuus ovat tämän koneen valtteja! Nyt kuitenkin jätän hyvästit tälle ja siirryn intel aikaan koska a) eyeTV+iTunes+safari+mail+word saamaan aikaan saavat koneen hetkittäin polvilleen. b) 12 tuuman näyttö ei sovellut tv:n katseluun.
PowerMac G3 DT 266mhz, oli kyllä mahtava kone. Varsinkin PC:n vieressä. Tosin piti kyllä leikata tuulettimen suoja irti jotta mahtu tavalliset muistikammat sisään, joten tuo muotoilu on siitä hieman parantunut..
Minun esikoiseni oli Performa 5200, ja hankintavuosi luokkaa 1993. Rammia taisi olla aluksi 8 MB ja tilaa jotain 500 megaa. Mainio vehje, joka palvelee nykyään kummesetääni pasianssikoneena.
disko kirjoitti:...disketillä oli joku Castle Mania -peli joka oli ihan yybervaikee, siinä oli pyöveleitä ja tippuvia kivenmurikoita ja lepakkoja ja ruoskamiehiä...
Kyseessä on luultavasti legendaarinen Dark Castle, jonka I ja II - osat meikäläinen on pelannut läpi.. Yksi parhaita pelejä ikinä, alustasta riippumatta.
Pelastin kaverilta vanhan iMac 233mhz, joskus 03-04? en pahemmin käyttänyt, ja jätinkin koneen siskolle nettisurffailua varten.
Sitten pitkä haaveilu paremmasta macista toteutua, juuri ennen armeijaa, kun ostin käytetyn eMacin joulukuussa 2004, joka palveli viime joulukuuhun saakka, jolloin ostin uuden (ensimmäinen uusi mac) 20" imac intel karvalakin.
Omani oli Macintosh Plus korppuasemalla ja 1M ROM!! System 4.1 ja Finder 5.5 vuonna 1986. Tallessa on vielä 12 sivuinen mustavalkoinen käyttöopas, joka koneen mukana tuli. Siinä on enemmän kuvia kuin tekstiä.
Yhdellä korpulla oli käyttis, WriteNow ja kaikki dokumenttini. Lisäkorppuaseman jouduin ostamaan, jotta saatoin käyttää myös SuperPaint ohjelmaa joka oli toisella korpulla!
MacBook Pro | Apple M1 Pro | 16 GB | 1 TB | MacOS Monterey • Omenoita vuodesta 1986 •
No ihan IKIOMA eka mäkkini on tämä valkoinen MacBook.
Mutta ensimmäinen kone jolla tein töitä (joka oli mäkki) oli vihreä 1998 vuoden imac.
Ihastuin heti ^__^ Ja sitten tuli eMac koulussa ja sitten nämä nyky koneet.