Hypistelin uutta iPod Touchia juuri ja siinä sormi osui aika monta kertaa väärään kirjaimeen. En omista erityisen isoja sormia Herätti kysymyksen, että onko itse iPhonen käyttäminen samantyylistä. Ennakoivaa tekstinsyöttöähän ei taida suomeksi myöskään löytyä?
Itseasiassa minun mielestäni viestin kirjoittaminen iPhonella on erittäin lepposaa, mukavaa ja nopeaa. Varsinkin kuin naputtelee noita kahden käden sormilla (peukuilla), niin melkein pääsen samaan kirjoitusnopeuteen kuin tietokoneen näppäimistöllä. Kyllä siihen tottuu ja harjaantuu kun on käyttänyt sitä vähän aikaa.
Ainoa ominaisuus, jonka kanssa en ole vielä sinuiksi on tuo ennakoiva tekstinsyöttö tai miksi tuota ikinä kutsutaan. Saako sitä muutes pois päältä?
Edit: myös ääkkösten löytyminen alivalikosta hidastaa hiukan tuota kirjoittamista.
smirri kirjoitti:Ainoa ominaisuus, jonka kanssa en ole vielä sinuiksi on tuo ennakoiva tekstinsyöttö tai miksi tuota ikinä kutsutaan. Saako sitä muutes pois päältä?
Asenna Installerin Tweaksista Kb-niminen ohjelma. Sitten mene Settings - General - Keyboard - Enable Autocorrection
Apple MacBook Pro 15,4" 2,4Ghz
Apple iPod Video 30gb
Apple iPod Suffle 512mb
Apple iPhone 8gb
Kirjoittaminen vaatii hieman totuttelua, mutta parin viikon jälkeen omat sormeni löytävät kirjaimet jo puoliautomaattisesti. Tekstarit kirjoittaa nopeasti, mutta onhan tuo erilainen.
joonahe kirjoitti:Kirjoittaminen vaatii hieman totuttelua, mutta parin viikon jälkeen omat sormeni löytävät kirjaimet jo puoliautomaattisesti. Tekstarit kirjoittaa nopeasti, mutta onhan tuo erilainen.
Samat kokemukset täällä. Pari viikkoa harjoittelua niin kyllä se siitä. Kyllähän uudessa on aina opettelemista/totuttelemista. Kyllä se kirjoittaminen siitä nopeutuu kun harjoittelee.
jos pitää kirjoittaa pitkiä meilejä tms., niin fyysinen QWERTY, esim. noksun E70 ja E90 tai sonyn P1 ovat nopeampia kirjoittamiseen.
kirjoittaminen on IMO mukavampaa iphonella (kunhan siinä on tuo aiemmin mainittu kb joka poistaa vääränkielisen ennakoivan tekstinsyötön) kuin numeronäppiksellä ja T9:llä.
eli kyllä iphonella parisataa merkkiä ihan mielellään kirjoittaa.
j.a.j. kirjoitti:jos pitää kirjoittaa pitkiä meilejä tms., niin fyysinen QWERTY, esim. noksun E70 ja E90 tai sonyn P1 ovat nopeampia kirjoittamiseen.
Itse ainakin kyllä kirjoittelen nopeammin iPhonella kuin E90:llä.
Eikä ole vain kyse siitä että olisin vain testannut E90:stä. Sellainen ollut jokapäiväisessä käytössä heinäkuun alusta lähtien. Nyt kun vaihdoin iPhonen ensisijaiseksi luuriksi joulukuun alussa, ja kun on tottunut kirjoittamaan tuolla, niin nopeammin kirjoitain tuolla kuin nykyisin kakkosluurin roolissa olevalla E90.
smirri kirjoitti:Ainoa ominaisuus, jonka kanssa en ole vielä sinuiksi on tuo ennakoiva tekstinsyöttö tai miksi tuota ikinä kutsutaan. Saako sitä muutes pois päältä?
Asenna Installerin Tweaksista Kb-niminen ohjelma. Sitten mene Settings - General - Keyboard - Enable Autocorrection
Jes! Kiitos tästä vinkistä.
Mac mini (M1, 2020) 16GB , iPhone 14 Pro, iPad Pro 10.5"
j.a.j. kirjoitti:jos pitää kirjoittaa pitkiä meilejä tms., niin fyysinen QWERTY, esim. noksun E70 ja E90 tai sonyn P1 ovat nopeampia kirjoittamiseen.
Itse ainakin kyllä kirjoittelen nopeammin iPhonella kuin E90:llä.
Eikä ole vain kyse siitä että olisin vain testannut E90:stä. Sellainen ollut jokapäiväisessä käytössä heinäkuun alusta lähtien. Nyt kun vaihdoin iPhonen ensisijaiseksi luuriksi joulukuun alussa, ja kun on tottunut kirjoittamaan tuolla, niin nopeammin kirjoitain tuolla kuin nykyisin kakkosluurin roolissa olevalla E90.
Minulla aivan sama juttu. Aluksi iPhonella tuli näppäilyvirheitä jonkin verran, mutta kun ne alkoi muutamassa viikossa häviämään, niin väittäisinpä että kirjoitus oli tämän jälkeen iPhonella nopeampaa kun E90:sellä.