Pbman kirjoitti:Heitäs toinen, tuo on nimittäin isompi kuin Air vaikka tilavuuden laskisi
Mutta kun se tilavuus ei ole aina se ratkaiseva tekijä. Johan homolaukkuesimerkki osoitti sen
Itse sanoit että teillä on pienempiä koneita. Mitä on koko?! Kyllä se mielestäni on tilavuus, ei pinta-ala. Olisit sanonut että teillä on näytöltään pienempi koneita, koon kanssa tuolla on aika vähän tekemistä.
Jos saan kertoa mitä oma esimerkkini esitti niin homolaukkuesimerkkini esitti kuinka pienemmästä pinta-alasta ei ole mitään hyötyä kun tuon kokoisella laukulla ei tee yhtään mitään =) Ja että pienempi tilavuus säästää enemmän tilaa kuin pieni pinta-ala. Eli siis kun joka tapauksessa ihmisellä on A4 paperin vetävä laukku niin samaan laukkuun mahtuu sitten Airikin ja se vie vähemmän tilaa kuin teidän firman suklaarasiat.
<offtopic>Homolaukuksi kutsun laukkuani siksi, että sillä ei mies tee yhtään mitään =) Mitä mies kantaa laukussa johon ei mahdu edes lehti tai kansio? Sinne voi laittaa lompakon, (jota ei viitsi pitää takataskussa kun peppu näyttää huonolta), kännykän (samasta syystä), hiusvahan, toiset puuhelmet, mascaran ja kumin. Homolaukku siis. Itse ostin sen läppärilaukuksi ja siihen se sopii täydellisesti.. jos omistaa 12" koneen.</offtopic>
Olen sanonut sanottavani ja toistanut itseäni ihan tarpeeksi.. annetaan muiden jatkaa 8) Cheers!
Ei kai sillä ole mitään väliä mahtuuko se johonkin laukkuun ja voiko bisneskäyttäjä (joka oikeasti ostaa windowskoneen) käyttää wlania ja mahtuuko yhtäaikaa ipod ja värilaaseri ja betamax kameraakaan ei saa kiinni ja akkua ei saa vaihdettua lennossa.
Näen silmissäni kuinka amerikkalaisperhe kävelee mac-liikkeeseen koska ne on muodikkaita ja parikymppinen carriebradshawinalku haluaa sen pienemmän koska se on ihana. Vaikkei se sitä ikinä mihinkään lähiökotinsa prinsessahuoneesta kanniskelekaan. Eikä vaihda akkua, niinkuin ei ole koskaan ennenkään vaihtanut.
Eikä lue gadgettionanointisivustoja, kuinka nyt on prossu niin hidas että.
edit: ei sillä ettei itsellekin kelpais. Mihinkään tosin ei konetta tartte kanniskella mutta tolla olis tietysti pakko kierrellä kylillä pätemässä ja istua mukamas "kahvilla".
Viimeksi muokannut thebanzai, 17.1.2008 klo 0.22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pbman kirjoitti:
Itse sanoit että teillä on pienempiä koneita. Mitä on koko?! Kyllä se mielestäni on tilavuus, ei pinta-ala. Olisit sanonut että teillä on näytöltään pienempi koneita, koon kanssa tuolla on aika vähän tekemistä.
En mä oo puhunu että meillä ois pienempiä koneita. Se oli Nemesis. Mutta jos toisen pienen koneen haluat niin katso IBM:n x61s mallia.
Korkeudella ei ole tietyn pisteen jälkeen enää silminnähtävää merkitystä mutta korkeuden pieni viilaus vaikuttaa hurjasti tilavuuteen. Tilavuus on huono mittari jos mietitään kannettavia koneita. Näytön koko on se ensimmäinen mistä yleensä keskustelu aloitetaan.
Pbman kirjoitti:
Olen sanonut sanottavani ja toistanut itseäni ihan tarpeeksi.. annetaan muiden jatkaa 8) Cheers!
Kuuluisat viimeiset sanat. Ei näitä saa ottaa niin vakavasti 8)
Ei kai sillä ole mitään väliä mahtuuko se johonkin laukkuun ja voiko bisneskäyttäjä (joka oikeasti ostaa windowskoneen) käyttää wlania ja mahtuuko yhtäaikaa ipod ja värilaaseri ja betamax kameraakaan ei saa kiinni ja akkua ei saa vaihdettua lennossa.
Näen silmissäni kuinka amerikkalaisperhe kävelee mac-liikkeeseen koska ne on muodikkaita ja parikymppinen carriebradshawinalku haluaa sen pienemmän koska se on ihana. Vaikkei se sitä ikinä mihinkään lähiökotinsa prinsessahuoneesta kanniskelekaan. Eikä vaihda akkua, niinkuin ei ole koskaan ennenkään vaihtanut.
Eikä lue gadgettionanointisivustoja, kuinka nyt on prossu niin hidas että.
Aamen.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Jamac kirjoitti:Tämä on taas sarjassa "tavalliset ihmiset nauraa näille nörteille kippurassa".
Whoopsidaisyyy.... arvaan että tästäkin tulee kohtavuonna se 15 tai 17 tuumainen versio missä on se whopping 2 USB liitäntää ja Firewire ulkoiselle kovalevylle.
Tueleko kellekään muulle mieleen yhtään tapausta jossa ekaversio on juuri senverran namu että menee hyvin kaupaksi ja sitten sen verran huono että parannettu malli menee skeptikoille kaupaksi kun ovat aikansa ensin kuolanneet ekahankkijoiden koneita.
Tsissus tätä ketjua. Teitä kaikkia veetään kuin pässiä narussa. juuri tärtä Apple haluaa
Jep jep, mutta jos ne skeptikot eivät olisi tarpeeksi kertoneet omista haluistaan, niin Apple ei olisi koskaan julkaissut mitään parempaa. Miksi? Koska pienet lapdogit Steven sylissä olisivat aina vain kehränneet eivätkä koskaan purreet. Siinä ei ole sinänsä mitään pahaa, että sekä skeptikot sekä Steve ovat tyytyväisiä, kuten minä olen tämän vanhan G4:n sekä iPhone/iPod Touchin käyttöliitymän kanssa.
Edit: Tosin tietääkseni koirat eivät kehrää, anteeksi siitä.
Viimeksi muokannut Thoth, 17.1.2008 klo 0.57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thoth kirjoitti:jos ne skeptikot eivät olisi tarpeeksi kertoneet omista haluistaan, niin Apple ei olisi koskaan julkaissut mitään parempaa
No just, herääs nyt torellisuuteen. Kyllä ne kattoo jostain ihan muista luvuista sen mitä kannattaa tehdä ja mihin hintaan. Ne on niitä myyntilukuja ja roadmappeja.
Kyllähän minä olen jo pitkään tiennyt, että "macistit" (joihin myös itseni luen) ovat aika fanaattista porukkaa, mutta kyllä tämä paatoksellinen airbookki -kinaaminen alkaa mennä jo hieman yli. Nyt vois lapset ja aikuset alkaa jo miettiä, että onko järkeä mittailla sitä omaa pikku veskaa ja nahistella sitte että kuinka monet sukat ja bokserit sinne mahtuu ku läppärin on ensiksi sinne nakannu. Eiköhän vaan kaikki todeta että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
..Olihan tämä vähän OT:tä, mutta ei voinu enää hillitä.
edit. ja toiset tykkää muhkummasta..
In a world with no walls, who needs windows? In a world with no fences, who needs gates?
Thoth kirjoitti:jos ne skeptikot eivät olisi tarpeeksi kertoneet omista haluistaan, niin Apple ei olisi koskaan julkaissut mitään parempaa
No just, herääs nyt torellisuuteen. Kyllä ne kattoo jostain ihan muista luvuista sen mitä kannattaa tehdä ja mihin hintaan. Ne on niitä myyntilukuja ja roadmappeja.
Skeptikkojen joukon voi helposti yleistää aika paljon isommaksi kuin näillä foorumeilla keskustelevien skeptikko-aktivistien joukon. Jos Applelta ostetaan joka päivä rekkalasteittain mirhalta haisevaa hyllyvää tummanvihreää hyytelöä hintaan 60000 euroa / dl, niin ei Applella ole mitään syytä vaihtaa tuota liiketoimintamallia.
Crash test dummy kirjoitti:Kyllähän minä olen jo pitkään tiennyt, että "macistit" (joihin myös itseni luen) ovat aika fanaattista porukkaa, mutta kyllä tämä paatoksellinen airbookki -kinaaminen alkaa mennä jo hieman yli. Nyt vois lapset ja aikuset alkaa jo miettiä, että onko järkeä mittailla sitä omaa pikku veskaa ja nahistella sitte että kuinka monet sukat ja bokserit sinne mahtuu ku läppärin on ensiksi sinne nakannu. Eiköhän vaan kaikki todeta että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Minusta tuo Macbook Air oli ihan siisti laite, en tosin ole edes miettimässä sellaisen hankkimista. Miettisin ehkä, jos olisi tarvettä päivittää tietokoneeni iBook G4:stä. Minua oikeastaan kiinnostaa tällaisista asioista nahistelu lähinnä sen vuoksi, että päästäisiin eroon sellaisista mainoksien, Steve-kultin, Apple-fanboyismien sun muiden luomista illuusioista myös näillä Apple-foorumeilla.
Crash test dummy kirjoitti:Kyllähän minä olen jo pitkään tiennyt, että "macistit" (joihin myös itseni luen) ovat aika fanaattista porukkaa, mutta kyllä tämä paatoksellinen airbookki -kinaaminen alkaa mennä jo hieman yli. Nyt vois lapset ja aikuset alkaa jo miettiä, että onko järkeä mittailla sitä omaa pikku veskaa ja nahistella sitte että kuinka monet sukat ja bokserit sinne mahtuu ku läppärin on ensiksi sinne nakannu. Eiköhän vaan kaikki todeta että joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Minusta tuo Macbook Air oli ihan siisti laite, en tosin ole edes miettimässä sellaisen hankkimista. Miettisin ehkä, jos olisi tarvettä päivittää tietokoneeni iBook G4:stä. Minua oikeastaan kiinnostaa tällaisista asioista nahistelu lähinnä sen vuoksi, että päästäisiin eroon sellaisista mainoksien, Steve-kultin, Apple-fanboyismien sun muiden luomista illuusioista myös näillä Apple-foorumeilla.
OT: Häh?? Missäs sitä sitten voi harrastaa, jos ei alan foorumilla? Vaatii vahvaa selkänahkaa mennä tuulettaan windows pohjaiselle foorumille oman koneen hienoutta.Täältä siihen sentään voi löytää kaverin. (noh ei nää täydellisiä oo mut sopii itselle)
Thoth kirjoitti:
Haha...ei tule tapahtumaan...ikipäivänä....varsinkaan kun itse kukin heittää bensaa liekkeihin joka kommentilla.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 17.1.2008 klo 2.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Tein tämmöset pikku kuvat, joista näkee vähän suhteita. Kuvan VAIOn tiedot täältä. Toivottavasti mitatkin on suurin piirtein oikein.
Mielestäni Air on kyllä ihan sopivan kokoinen ja liitäntöjä ihan tarpeeksi. Itselläni ei kyllä ole tuommoselle oikein mitään käyttöä.
Tilavuudeltaan Air näyttäisi olevan noin puolet pienempi kuin VAOI ja tilavuushan sitä oikeeta tilaa tuo, johonka niitä boksereita voi sitten tunkee. Ja jos sattuu olemaan semmonen laukku, jossa ei ole tarpeeksi pinta-alaa niin pitää varmaan hankkia uus laukku tai semmonen kone joka sitten sopii sinne.
ernomasa kirjoitti:
Tilavuudeltaan Air näyttäisi olevan noin puolet pienempi kuin VAOI ja tilavuushan sitä oikeeta tilaa tuo, johonka niitä boksereita voi sitten tunkee. Ja jos sattuu olemaan semmonen laukku, jossa ei ole tarpeeksi pinta-alaa niin pitää varmaan hankkia uus laukku tai semmonen kone joka sitten sopii sinne.
En yhdy mutta tajusin juuri että Steve upeana miehenä kehitti meille uuden tavan puhua koneista, julkaisemalla tosi ohuen läppärin muutenkin jo ohuita koneita vilisevään mallistoonsa. Miettikääs nyt kahta omenamiestä keskustelemassa Starbucksin pöydässä:
Vanhempi herrasmies: "Wau! Oot ostanu uuden koneen. Mikäs toi on?"
Gadgetfriikki: "No tää on tällänen 356 kuutiosenttimetrinen Macbook Air Pro, täs on kaikkee uutta ja mageeta...."
V: "Täh? Mitä? Mun nuoruudessa koneista puhuttiin tuumissa pinta-alan mukaan eikä tilavuudella. Mitäs toi sun kone nyt on sit mummonmitoissa?"
EJMV kirjoitti:
OT: Häh?? Missäs sitä sitten voi harrastaa, jos ei alan foorumilla? Vaatii vahvaa selkänahkaa mennä tuulettaan windows pohjaiselle foorumille oman koneen hienoutta.Täältä siihen sentään voi löytää kaverin. (noh ei nää täydellisiä oo mut sopii itselle)
Edit: Omaa kielen käyttöä
No, voihan Applen tuotteistakin puhua ehkä sillä tavalla, öh, jos nyt ei kuitenkaan tieteellisen kylmästi, niin kuitenkin sopivan skeptisesti.
Thoth kirjoitti:
Haha...ei tule tapahtumaan...ikipäivänä....varsinkaan kun its kukin heittää bensaa liekkeihin joka kommentilla.
Heh, anteeksi, bensan heittäminen on joskus turhankin hauskaa. Tämä peikko taitaa nyt poistua untenmaille.
ernomasa kirjoitti:
En yhdy mutta tajusin juuri että Steve upeana miehenä kehitti meille uuden tavan puhua koneista, julkaisemalla tosi ohuen läppärin muutenkin jo ohuita koneita vilisevään mallistoonsa. Miettikääs nyt kahta omenamiestä keskustelemassa Starbucksin pöydässä:
Vanhempi herrasmies: "Wau! Oot ostanu uuden koneen. Mikäs toi on?"
Gadgetfriikki: "No tää on tällänen 356 kuutiosenttimetrinen Macbook Air Pro, täs on kaikkee uutta ja mageeta...."
V: "Täh? Mitä? Mun nuoruudessa koneista puhuttiin tuumissa pinta-alan mukaan eikä tilavuudella. Mitäs toi sun kone nyt on sit mummonmitoissa?"
Tai mites olisi jos alettais puhua, kuinka monta sukkaparia mahtuu.. sanotaan nyt vaikka A3:seen kirjekuoreen, koneen jo sielä ollessa. Tästä saadaan sitten jo ihan uusi koko-järjestelmä; kaksi paria sukkia = koko 2, kolme paria = kolmos koko etc. Sitte vois sanoa että "ai, sulla on tollanen kolmonen?.. ite ajattelin että se on vielä liian iso, niin ostin nelosen.."
No niin.. eiköhän se ala olla itelläki nukkumaanmenoaika.
In a world with no walls, who needs windows? In a world with no fences, who needs gates?
Sehän on mukavaa, että otetaan Applelta se kallein hinta tuohon. Ja Sonylta halvin hinta. Sonyn vastaava SSD-malliha on 3699 dollaria ja siinä ei ole sitä optista laisinkaan. Tuo on se Sonyn halvin malli, joka siis puolisen sataa Applen halvinta kalliimpi.
Jätetty myös esim. kellotaajuus yms tehot kokokaan pois, että näyttäisi ettei Apple voita missään. Kuten myös mitat
Jos joku sanoi meitä fanaattiseksi, niin eiköhän tuo ole aika fanaattista jo että faktoja vääristellään
Ja pilkunnysväyksenä akun kohdalla "not replaceble" pitäisi kyllä sanoa "not user replacable", koska AppleStoresta tiedustelut ovat jo kertoneet, että akunvaihtoa huoltoliikkeissä suoritetaan ihan mielellään.
Ja EEEpc-vertailu nyt on todellakin naurettavaa, kuten tuossa sanotaankin.
harri kirjoitti:Miten minusta jotenkin tuntuu siltä että me tässä yritämme kuunnella kahta kiljuvaa lasta. Sinua ja BlueTidea :-)
Kiitos taas kohteliaisuudesta. Joskus vaan vois toivoa että voitais näistäkin asioista nähdä enemmän kuin yksi puoli ja hyväksyä että meitä on moneen junaan. Mä tiedän että se voi olla haastavaa joillekin...
Sehän on mukavaa, että otetaan Applelta se kallein hinta tuohon. Ja Sonylta halvin hinta. Sonyn vastaava SSD-malliha on 3699 dollaria ja siinä ei ole sitä optista laisinkaan. Tuo on se Sonyn halvin malli, joka siis puolisen sataa Applen halvinta kalliimpi.
Jätetty myös esim. kellotaajuus yms tehot kokokaan pois, että näyttäisi ettei Apple voita missään. Kuten myös mitat
Jos joku sanoi meitä fanaattiseksi, niin eiköhän tuo ole aika fanaattista jo että faktoja vääristellään
Ja pilkunnysväyksenä akun kohdalla "not replaceble" pitäisi kyllä sanoa "not user replacable", koska AppleStoresta tiedustelut ovat jo kertoneet, että akunvaihtoa huoltoliikkeissä suoritetaan ihan mielellään.
Ja EEEpc-vertailu nyt on todellakin naurettavaa, kuten tuossa sanotaankin.
Puhumattakaan tuon kuvatekstin kielenkäytöstä! Todella lapsellista ja suorastaan törkeää, jopa amerikkalaisten loanheittosivustojen standardien mukaan.
Kyllä täytyy sanoa että hävettäisi olla samaa mieltä.
Muuten olen lukenut tätä ketjua hieman hämmentyneenä. Olen (esim. Nemesiin argumentoinneista) jäänyt käsitykseen että Apple on Airin myötä lopettanut kokonaan Macbook- ja Macbook Pro -tuotelinjat. Ei kai näin kuitenkaan ole asianlaita?
Olen itse käyttänyt Dell D420 -kannettavaa (12,1") nyt vajaan vuoden ainoana työkoneena, ja täytyy sanoa että p*skempaa saa hakea. Footprintti voi olla pienempi kuin jossain muussa mutta kyllä tämän helppo matkustettavuus on myytti. Yksin virtalähde on n. puoli tiiliskiveä ja telakka sellainen remppa että!