Ne reunat lähtee varmaan jo vuonna 2010, kun kilpailijat ovat päässeet riittävän lähelle. Ei Bubkakaan parantanut maailmanennätystään kuin sentin kerrallaan...Wespa kirjoitti:Kyllä mullekkin on pienoinen pettymys että Air ei ole noiden näppäimistön reunoilla olevien tyhjien tilojen verran kapeampi, mutta nyt kävi näin.
Macworld Expo San Francisco 15.-18.1.2008
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
-
Viesti Kirjoittaja Lionel Mandrake »
Eiköhän Applen täydy ensin päästä kilpailijoitaan lähelle:p-veli kirjoitti:Ne reunat lähtee varmaan jo vuonna 2010, kun kilpailijat ovat päässeet riittävän lähelle. Ei Bubkakaan parantanut maailmanennätystään kuin sentin kerrallaan...Wespa kirjoitti:Kyllä mullekkin on pienoinen pettymys että Air ei ole noiden näppäimistön reunoilla olevien tyhjien tilojen verran kapeampi, mutta nyt kävi näin.
http://www.transmetazone.com/articlevie ... cleID=1348
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Mitäs luulet että vastaus omppufoorumilla on?Nemesis kirjoitti:Vai onko tilanne oikeasti niin, että jos kerran macceja ei voi verrata PC:hin, niin se tarkoittaa sitä, että PC ja Mac ei ole vaihtoehtoja toisilleen?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Crusoe-prosessori ja b-standardin wlan, just joo..Lionel Mandrake kirjoitti:Eiköhän Applen täydy ensin päästä kilpailijoitaan lähelle:
-
-
Joo no enpäs tosiaan huomannut tuota vuosilukua ollenkaan. Miksi noin vanhan koneen linkitit, eikö mallista olisi uudempaakin versiota? Vai oliko pointtina nimenomaan vuosi 2003?Lionel Mandrake kirjoitti:Vuonna 2003. Tuolloin Applen 12" masiinoissa ei ollut standardina lainkaan WLANia ja prosessorina 1GHz G4. Ja paino/kokoerot nyt ovat ilmiselvät.Wespa kirjoitti:Crusoe-prosessori ja b-standardin wlan, just joo..
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Villi veikkaus, että Apple on myynyt Macbook Airia jo enemmän kun noita on myyty sen 2003 esittelyn jälkeen.Lionel Mandrake kirjoitti:Eiköhän Applen täydy ensin päästä kilpailijoitaan lähelle:
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Olen sanonut että en jaksaisi lukea näitä nollamielipiteitä. Sinä olet jo varmasti aiheesta sanonut kaiken mitä mieltä olet, mutta jatkat vaan inttämistä (=itkua).tgynther kirjoitti:Sanoisin että jossain mennään pieleen kun foorumin moderaattori käy henkilökohtaiseen hyökkäykseen kun ei hyväksy toisen mielipidettä.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
aattelin vaan että sun olis toi iänikuinen foorumin bugi pitänyt tietää.. No, ok eipä siinä mitn.Nemesis kirjoitti:vesku kirjoitti:Siitä moneen kertaan vastaamisesta voit syyttää tätä sekoilevaa forumisoftaa. Kirjoitin vastauksen ja klikkasin "Submit". Selain raksuttaa mutta mitään ei tapahdu. parin minuutin jälkeen klikkasin uudestaan, sama juttu. tein tuon pari kertaa, kunnes viesti meni läpi, jolloin huomasin, että viesti meni läpi monta kertaa. Voisitko kertoa mitä "absurdia" tuossa toiminnassani oli?Nemesis kirjoitti:vesku kirjoitti:
Mitä tulee taas loppuosaan viestistäsi.... Mitä merkitystä sillä on? "Ohuus on ollut suunnittelussa itseisarvo. Grin and bear it.". Missä vaiheessa olen ollut ehdottamassa, että koneen paksuuteen ei olisi saanut puuttua? Miten nuo kaksi lausetta muuttaa kommenttisi sisältöä millään tavalla?
Höö... minä en nyt vissiin osaa suomea enää kun en oikein ymmärrä tätä ajatuksenjuoksuasi. Vai enkö ymmärrä omaani. Sinä vastaat itse jo kysymykseesi: Macbook Airin suunnittelussa on pyritty ohuuteen, ei pieneen footprinttiin. Sitä tarkoitin termillä itseisarvo. Kun sinä vastasit:
"Sisuskaluja oltaisiin varmaan joudutta muokkaamaan, entä sitten? Nyt heillä oli käytössään tietynkokoinen ja muotoinen tila, jonne laittaa komponentit. Mielestäni on aika absurdia olettaa, että esim. 11" versio ei ole mahdollinen, koska 13" version sisuskalut ei heittämällä mahdu sen sisälle."
oletit selvästi että minä oletin että Apple ei osannut tai kyennyt tekemään Airista footprintiltään snadimpaa? News flash: en olettanut. Valinta oli tehty ohuuden puolesta, joten tästä syystä sinä ja muut "koosta" whinettäjät": grin and bear it.
Sitäpaitsi vaimonikin aina sanoo, ettei koolla ole väliä, kunhan se on pitkä ja paksu.
-
Viesti Kirjoittaja tgynther »
Pitää varmasti paikkaansa. Mitä sitä lopettamaan ennenkuin muut on kääntyneet omaan mielipiteeseenJamac kirjoitti:Sinä olet jo varmasti aiheesta sanonut kaiken mitä mieltä olet, mutta jatkat vaan inttämistä (=itkua).

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Syntyi kulttikone jotka viedään käsistä jos käytetty ilmaantuu saataville?Nemesis kirjoitti:Kyllä he voivat olla väärässä. SJ hehkutti Cubea ja katso miten kävi.kallekilponen kirjoitti:No ovat ne oikeassa jos Applen tuotteesta puhutaan. Ei se ole virhe jos se on tahallaan semmoiseksi suunniteltu.

Nytkö jo pistät sanoja suuhuni? Mielestäni he eivät virhettä tehneet. Kone on suunnattu visuaalisille ihmisille, kuten itselleni, jotka tuota näyttöä osaavat arvostaa, ja koneen aikovat jossain vaiheessa ostaa.Ja minun pointtini on se, että mielestäsi he tekivät virheen. En missään vaiheessa ole väittänyt, että he eivät olisi kyenneet tekemään pienempää konetta. Pointti on se, että he tekivät virhearvion Airia suunnitellessaan.EDIT: Niin lisään vielä että pointtini oli, ettei kyse ole siitä etteikö apple olisi osannut tai voinut tehdä pienempää konetta, vaan siitä etteivät he HALUNNEET TEHDÄ pienempää.
Olisi se paksumpi kuin Air, ja siinä olisi ihan liian pieni näyttö esim. omaan käyttööni.Nemesis kirjoitti:Kuka ihme on pyytänyt "paksua ja kapeaa" konetta? Siis aivan varmasti esim. 11" näytöllä varustettu Air olisi ollut ohuempi kuin mitä esim MBP on. Ja MBP on jo itsessään aika ohut.applebook kirjoitti:Miksi siellä haluttaisiin tehdä paksu ja kapea kone?
Näin se tosiaan on...en tekisi mitään koneella, jolla en OS X:ää voisi käyttää.Wespa kirjoitti:Mitäs luulet että vastaus omppufoorumilla on?Nemesis kirjoitti:Vai onko tilanne oikeasti niin, että jos kerran macceja ei voi verrata PC:hin, niin se tarkoittaa sitä, että PC ja Mac ei ole vaihtoehtoja toisilleen?Uskallan väittää että isolle osalle mac-käyttäjiä asia on näin. Ei toki lähellekään kaikille.
Nyt on kyllä moderaattori ollut enemmän kuin armelias, kun ottaa huomioon että samoja mielipideasioita on jauhettu uudelleen ja uudelleen sivutolkulla. Ymmärrän kyllä että kone ei kaikkia miellytä, mutta eihän kaikkia voikaan/pidäkään miellyttää. Ok. Joku ei tykkää siitä, sen voi sanoa, mutta ei siitä kannata muita yrittää vakuuttaa, kun se ei varsinkaan maccifoorumilla varmasti onnistu.Jamac kirjoitti:Olen sanonut että en jaksaisi lukea näitä nollamielipiteitä. Sinä olet jo varmasti aiheesta sanonut kaiken mitä mieltä olet, mutta jatkat vaan inttämistä (=itkua).tgynther kirjoitti:Sanoisin että jossain mennään pieleen kun foorumin moderaattori käy henkilökohtaiseen hyökkäykseen kun ei hyväksy toisen mielipidettä.
-
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
Että Mac ja PC on vaihtoehtoja toisilleen, Mac vain on haluttavampi. vai väitätkö ihan tosissaan, että jos Apple nostaisi hintansa kymmenkertaiseksi, tämän forumin Mac-käyttäjät jatkaisivat Maccien ostamista eivätkä edes harkitsisi PC:tä, koska PC ei ole vaihtoehto Macille?Wespa kirjoitti:Mitäs luulet että vastaus omppufoorumilla on?Nemesis kirjoitti:Vai onko tilanne oikeasti niin, että jos kerran macceja ei voi verrata PC:hin, niin se tarkoittaa sitä, että PC ja Mac ei ole vaihtoehtoja toisilleen?
Ei siinä oikeasti ole mitään noloa jos myöntää että PC on vaihtoehto Macille ja päinvastoin. Siis tuohan on ihan puhdas fakta. Monelle (kuten minulle, ja muille tällä forumilla) Mac vain sattuu olemaan se haluttavampi vaihtoehto. Mutta voin silti myöntää, että PC:llä voi tehdä käytännössä kaikki asiat joita Macilla voi tehdä.
-
Tämä voi ehkä olla joidenkin foorumien idea, mutta toivon ettei homppu vajoa sille tasolle että tosiaan jatkuvasti tapellaan mielipideasioista...tgynther kirjoitti:Pitää varmasti paikkaansa. Mitä sitä lopettamaan ennenkuin muut on kääntyneet omaan mielipiteeseenJamac kirjoitti:Sinä olet jo varmasti aiheesta sanonut kaiken mitä mieltä olet, mutta jatkat vaan inttämistä (=itkua).Keskustelupalstoilla jäisi ketjujen annit aika lyhyiksi jos porukka ei jaksaisi vääntää ja perustella omia mielipiteitään (=itkua) tappiin asti.
Teknisillä argumenteilla voi perustella, ja voi sanoa miksi jokin sopii/ei sovi itselle, mutta riidan haastaminen on sitten jo ihan eri juttu...
Riippuu varmaan fanaattisuudesta, ja itse kyllä ihan rehellisesti myönnän olevani juuri niin fanaattinen.Nemesis kirjoitti:Että Mac ja PC on vaihtoehtoja toisilleen, Mac vain on haluttavampi. vai väitätkö ihan tosissaan, että jos Apple nostaisi hintansa kymmenkertaiseksi, tämän forumin Mac-käyttäjät jatkaisivat Maccien ostamista eivätkä edes harkitsisi PC:tä, koska PC ei ole vaihtoehto Macille?Wespa kirjoitti:Mitäs luulet että vastaus omppufoorumilla on?Nemesis kirjoitti:Vai onko tilanne oikeasti niin, että jos kerran macceja ei voi verrata PC:hin, niin se tarkoittaa sitä, että PC ja Mac ei ole vaihtoehtoja toisilleen?
Ei siinä oikeasti ole mitään noloa jos myöntää että PC on vaihtoehto Macille ja päinvastoin. Siis tuohan on ihan puhdas fakta. Monelle (kuten minulle, ja muille tällä forumilla) Mac vain sattuu olemaan se haluttavampi vaihtoehto. Mutta voin silti myöntää, että PC:llä voi tehdä käytännössä kaikki asiat joita Macilla voi tehdä.
EDIT: Eli siis että PC ei ole vaihtoehto niin kauan kuin Macceja on olemassa.
-
Kun viimeksi täällä kävin (pari kuukautta sitten muistaakseni) en tuohon bugiin törmännyt.vesku kirjoitti:aattelin vaan että sun olis toi iänikuinen foorumin bugi pitänyt tietää.. No, ok eipä siinä mitn.
Airin tarkoitus on olla ultraportable. Siis äärimmäisen kannettava kone. Tuohon tavoitteeseen päästään pienellä koolla ja keveydellä. Applen ratkaisu tuohon kokoon oli tuijottaa yhtä ja vain yhtä ominaisuutta: paksuutta. Minä ja monet muut ovat sitä mieltä, että he olisivat saaneet erilaisilla suunnitteluparametreillä aikaan paremmaan ultraportablen kuin mitä nyt saatiin.Höö... minä en nyt vissiin osaa suomea enää kun en oikein ymmärrä tätä ajatuksenjuoksuasi. Vai enkö ymmärrä omaani. Sinä vastaat itse jo kysymykseesi: Macbook Airin suunnittelussa on pyritty ohuuteen, ei pieneen footprinttiin. Sitä tarkoitin termillä itseisarvo. Kun sinä vastasit:
-
Täytyy sanoa, että vetää aika hiljaiseksi.... Maksaisit siis ennemmin 10.000e MacBookista, kuin siirtyisit PC-käyttäjäksi?kallekilponen kirjoitti:Riippuu varmaan fanaattisuudesta, ja itse kyllä ihan rehellisesti myönnän olevani juuri niin fanaattinen.
Tietenkin PC on vaihtoehto, voit tehdä sillä samoja asioita kuin Macilla. Eritavalla, kyllä, mutta voit silti tehdä ne.EDIT: Eli siis että PC ei ole vaihtoehto niin kauan kuin Macceja on olemassa.
-
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Itselläni kun on niin,,, 8) anodisoidut alu"mini"set aurinkolasit että olisin jo ostanut aivan kaiken tarjolla olevan mitä Apple on tuottanut! Minulla vain on muutamia rajoitteita, kuten perhe. Viittaan lasteni komenttiin iltapala pöydässä kun aloitin lauseen, täytyisi muuten ostaa,, ja lapset siihen että EI ei isi ei koneita!Viizei kirjoitti:Melko yksiselitteistä..15379093 kirjoitti:..
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Luulenpa ettei Apple todellakaan näe aiheeelliseksi tarjota tuoteita jollain miellyttämis hakuisella konseptiilla. Vaan tarjoaa laadukasta omaa tuote valikoimaan niille joilla on potenttiaalia ostaa ja hinkua hankkia korkeatasoisia tuotteita!
Niin se vain on ettei niitä ole pakko ostaa!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.Nemesis kirjoitti:Kun viimeksi täällä kävin (pari kuukautta sitten muistaakseni) en tuohon bugiin törmännyt.vesku kirjoitti:aattelin vaan että sun olis toi iänikuinen foorumin bugi pitänyt tietää.. No, ok eipä siinä mitn.
Airin tarkoitus on olla ultraportable. Siis äärimmäisen kannettava kone. Tuohon tavoitteeseen päästään pienellä koolla ja keveydellä. Applen ratkaisu tuohon kokoon oli tuijottaa yhtä ja vain yhtä ominaisuutta: paksuutta. Minä ja monet muut ovat sitä mieltä, että he olisivat saaneet erilaisilla suunnitteluparametreillä aikaan paremmaan ultraportablen kuin mitä nyt saatiin.Höö... minä en nyt vissiin osaa suomea enää kun en oikein ymmärrä tätä ajatuksenjuoksuasi. Vai enkö ymmärrä omaani. Sinä vastaat itse jo kysymykseesi: Macbook Airin suunnittelussa on pyritty ohuuteen, ei pieneen footprinttiin. Sitä tarkoitin termillä itseisarvo. Kun sinä vastasit:
Kuten sanoin olen käyttänyt Dellin (ei-edes-ultraportablea, kai) D420:ä kohta vuoden, ja ilman ulkoista näyttöä sen käyttäminen tällaiselle viisikymppiselle rillipäälle
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Turhaan tässä tinkaamaan kun kerran mielipiteistä on kyse. Älä kuitenkaan vääristele sanomaani (tai muidenkaan sanomaa) pätkimällä viestejä jos tällöin jää olennaista pois.
-
Tuo bugi on valitettavasti ollut vuosia...eli sitä lähetä nappia kannattaa painaa vain kerran...itse turhan usein ajatuksissani tuplaklikkaan.Nemesis kirjoitti:Kun viimeksi täällä kävin (pari kuukautta sitten muistaakseni) en tuohon bugiin törmännyt.vesku kirjoitti:aattelin vaan että sun olis toi iänikuinen foorumin bugi pitänyt tietää.. No, ok eipä siinä mitn.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Minunkin kakarani huusivat pieninä aina ruokaa. Silloinkin kun talossa ei ollut viinan tippaa!15379093 kirjoitti:Itselläni kun on niin,,, 8) anodisoidut alu"mini"set aurinkolasit että olisin jo ostanut aivan kaiken tarjolla olevan mitä Apple on tuottanut! Minulla vain on muutamia rajoitteita, kuten perhe. Viittaan lasteni komenttiin iltapala pöydässä kun aloitin lauseen, täytyisi muuten ostaa,, ja lapset siihen että EI ei isi ei koneita!Viizei kirjoitti:Melko yksiselitteistä..15379093 kirjoitti:..
Niin kaikkia vain ei voi eikä pidä miellyttää! Tosin minä olin illalla kotona perheelle ehdoittamassa jotain aivan muuta!
![]()
Luulenpa ettei Apple todellakaan näe aiheeelliseksi tarjota tuoteita jollain miellyttämis hakuisella konseptiilla. Vaan tarjoaa laadukasta omaa tuote valikoimaan niille joilla on potenttiaalia ostaa ja hinkua hankkia korkeatasoisia tuotteita!
Niin se vain on ettei niitä ole pakko ostaa!
-
Sitä olen tässä jo kohtuullisen äänekkäästi useamman sivun toistellut...vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.Nemesis kirjoitti:Kun viimeksi täällä kävin (pari kuukautta sitten muistaakseni) en tuohon bugiin törmännyt.vesku kirjoitti:aattelin vaan että sun olis toi iänikuinen foorumin bugi pitänyt tietää.. No, ok eipä siinä mitn.
Kuten sanoin olen käyttänyt Dellin (ei-edes-ultraportablea, kai) D420:ä kohta vuoden, ja ilman ulkoista näyttöä sen käyttäminen tällaiselle viisikymppiselle rillipäälleon aika tuskallista. Lisäksi siinä nimenomaisessa mallissa esim. virtalähde on järjettömän suuri ja tehoakun (jolla käyttöaika saadaan uutena teoriassa 2,5-3 tuntiin) kytkemällä koneesta tulee jo syvempikin kuin Air.
Turhaan tässä tinkaamaan kun kerran mielipiteistä on kyse. Älä kuitenkaan vääristele sanomaani (tai muidenkaan sanomaa) pätkimällä viestejä jos tällöin jää olennaista pois.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Kun kokeiluhaluisena ostin, viime vuoden puolella, ensimmäisen Mac:ini niin paluuta ei ole, olen siis valmis maksamaan monenkertaisen hinnan ettei minun tarvitse tapella Windowsin kanssa (vaikka olenkin siinä jo todella hyvä). En ole fanaatikko mutta jos Windowsia käyttäessäni suutun koko ajan niin onhan se kaikkien kannalta parempi että saan käyttää sellaista konetta joka tuo hymyn huulille, tästä olen valmis maksamaan melkein mitä vain.Nemesis kirjoitti:Että Mac ja PC on vaihtoehtoja toisilleen, Mac vain on haluttavampi. vai väitätkö ihan tosissaan, että jos Apple nostaisi hintansa kymmenkertaiseksi, tämän forumin Mac-käyttäjät jatkaisivat Maccien ostamista eivätkä edes harkitsisi PC:tä, koska PC ei ole vaihtoehto Macille?Wespa kirjoitti:Mitäs luulet että vastaus omppufoorumilla on?Nemesis kirjoitti:Vai onko tilanne oikeasti niin, että jos kerran macceja ei voi verrata PC:hin, niin se tarkoittaa sitä, että PC ja Mac ei ole vaihtoehtoja toisilleen?

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka