Oli tempaissut sitten mielenkiintoisen pikkujutun Macista. Totta vai tarua artikkelissaan.
Referoin asian näin. Kun en muista tarkalleen ulkoa. Aina internetkin keskustelu palstoilla luettaessa mainostetaan, että macissa ei ole tietoturva huolia. Jutussa kumottiin väite heti ja sanottiin että on ja tulevaisuudessa vielä enemmän kun Macit yleistyvät. Ja nytten pitäisi jo pitää tietoturvasta ja viruksista huolta = Ainakin minä ymmärsin artikkelin näin.
Noh onneksi lehti ei ole mitenkään Mac (ja eikä Pc) asian tuntija minun mielestä, mutta sinällään oli hauska lukea tuo pikku juttu muitten seasta.
morpp kirjoitti:Oli tempaissut sitten mielenkiintoisen pikkujutun Macista. Totta vai tarua artikkelissaan.
Referoin asian näin. Kun en muista tarkalleen ulkoa. Aina internetkin keskustelu palstoilla luettaessa mainostetaan, että macissa ei ole tietoturva huolia. Jutussa kumottiin väite heti ja sanottiin että on ja tulevaisuudessa vielä enemmän kun Macit yleistyvät. Ja nytten pitäisi jo pitää tietoturvasta ja viruksista huolta = Ainakin minä ymmärsin artikkelin näin.
Saas nähdä milloin tule ensimmäinen MacTheVirus. En sitten tiedä minkä poikkeuksen se tekee, kun macissä ei ole mitään rekistereitä. Onneksi macci on vielä immuuni windows viruksille
Aika oudolta kuulostaa, ainakin näin äkkiseltään aamupuurot silmissä...
Kivasti referoivat artikkelia, jonka artikkelin julkaisija jutui tunnustamaan tahallaan väärennetyksi ja applea syyttä loukkaavaksi. OSX haavoittuvuudet sisälsivät kaikki haavoittuvuudet versiosta 10.0, 10.1, 10.2, 10.3, 10.4 sekä 10,5, samalla kun XP sisälsi ainoastaan haavoittuvuudet XP Professional versiosta, kun leijonanosa haavoituvuuksista oli Home Edition versiossa. Vistakin sisälsi ainoastaan 500€ Ultimate version haavoittuvuudet.
Eli hyvinhän tämä lehti hoitaa taustatutkimuksensa.....
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
Siis lehdessä oli artikkeli, jossa oli testattu tietotekniikan totuuksia ja tuo Mac-juttu oli vain osana sitä, eli ei ole sama asia/juttu kuin tuo linkki.
morpp kirjoitti:Oli tempaissut sitten mielenkiintoisen pikkujutun Macista. Totta vai tarua artikkelissaan.
Noh onneksi lehti ei ole mitenkään Mac (ja eikä Pc) asian tuntija minun mielestä, mutta sinällään oli hauska lukea tuo pikku juttu muitten seasta.
morpp kirjoitti:Joo siitä vaan. En jaksa välittää. Tiedän, että en osaa kirjoittaa suomen kieltä, vaikka sitä on harjoiteltu jo eka luokasta asti.
Olisi syytä välittää. Kielen tarkoitus on välittää informaatiota. Kielen rapistuminen vaarantaa tuon. Eikä ne yhdyssanat mitään rakettitiedettä ole. Itse käytän sellaista yksinkertaista testiä, että sanon sen sanan mielessäni (esim. "asiantuntija"), ja sen jälkeen luen sen sanan mielessäni. Jos kirjoitan sen sanan erikseen, se lausunta eroaa siitä, mitä se todellisuudessa on. Kun sanot "asiantuntija", et sinä sano "asian.... tuntija". Mutta jos kirjoitat tuon sanan erikseen, ja sen jälkeen sanot sen mitä kirjoitit, huomaat että et sano "asiantuntija".
Lyhyesti: Sano yhteen kirjoitetut sanat yhteen pötköön, ja laita erikseen kirjoitettujen sanojen väliin 0.5-1 sekunnin tauko. Kumpi kuullostaa oikealta? Tuolla tavoin voit korjata varmaan noin 90% yhdyssanavirheistä.
Nemesis kirjoitti:
Lyhyesti: Sano yhteen kirjoitetut sanat yhteen pötköön, ja laita erikseen kirjoitettujen sanojen väliin 0.5-1 sekunnin tauko. Kumpi kuullostaa oikealta? Tuolla tavoin voit korjata varmaan noin 90% yhdyssanavirheistä.
Tämä nyt ihan ystävällisenä neuvona
Loput 10% tai kaikki 100% saa korjattua, kun koittaa laittaa sanojen väliin jonkun päätteen. esim. Lappeen ranta, Lappeenkin ranta, Lappeenrantakin jne.
Nemesis kirjoitti:Olisi syytä välittää. Kielen tarkoitus on välittää informaatiota. Kielen rapistuminen vaarantaa tuon.
et kai nyt tosissasi väitä uskovasi siihen että yhdyssanojen erikseen kirjoittaminen johtaa siihen etteivät ihmiset enää pysty välittämään informaatiota kielen avulla
Nemesis kirjoitti:Olisi syytä välittää. Kielen tarkoitus on välittää informaatiota. Kielen rapistuminen vaarantaa tuon.
et kai nyt tosissasi väitä uskovasi siihen että yhdyssanojen erikseen kirjoittaminen johtaa siihen etteivät ihmiset enää pysty välittämään informaatiota kielen avulla
kas kun ei taivas putoa niskaan moisesta
Varmasti voi tietoa välittää, vaan vastaako se enää tarkoitettua? Syystä niitä yhdyssanoja opetetaan. Et kyl Nemesis aivan syystä ruinaa.
kas kun ei taivas putoa niskaan moisesta
Varmasti voi tietoa välittää, vaan vastaako se enää tarkoitettua? Syystä niitä yhdyssanoja opetetaan. Et kyl Nemesis aivan syystä ruinaa.
Nooh, jospa nyt sitten samantien lähdetään valittamaan sitä, etteivät ihmiset osaa kirjoittaa hyvää suomea?
Ihmeitä teemme hetkessä, mahdoton vie jo enemmän aikaa.
-bongaus partiotoimiston seinällä-
MB 13/2.0/2X512/80
Lepardi.4 kehrää
Koska foorumin ajatustenvaihto toimii ainoastaan kirjoittamalla suomea, tosin täällä usein monin englanninkielisin nimityksin höystettynä, on todella merkittävää kirjoittaa mahdollisimman oikein ja selkeästi asiansa. Viestien lukeminen ja asian ymmärtäminen helpottuvat huomattavasti, jos oikeakielisyyteen on kiinnitetty huomiota.
Uskoisin vastaamishalukkuudenkin olevan suuremman, kun tekstistä käy nopeasti selville tarkoitettu asia.
Ketään ei nakata aidan väärälle puolelle vaikka kirjoittaisi miten pieleen, oma ja fooruminkin etu kuitenkin ovat selkeät viestit pisteineen, pilkkuineen, isoine alkukirjaimineen ja yhdyssanoineen.
Ugh olen puhunut!
Viimeksi muokannut amanita, 17.1.2008 klo 17.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Nemesis kirjoitti:
Tämä nyt ihan ystävällisenä neuvona
Olen samaa mieltä oikeinkirjoituksesta ja minulla on Modenitan lupa tarvittaessa heilauttaa myös karttakeppiä. 8)
Nyt on pakko kommentoida: kuullostaa vai kuulostaa?
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
L_A_G kirjoitti:
Kivasti referoivat artikkelia, jonka artikkelin julkaisija jutui tunnustamaan tahallaan väärennetyksi ja applea syyttä loukkaavaksi. OSX haavoittuvuudet sisälsivät kaikki haavoittuvuudet versiosta 10.0, 10.1, 10.2, 10.3, 10.4 sekä 10,5, samalla kun XP sisälsi ainoastaan haavoittuvuudet XP Professional versiosta, kun leijonanosa haavoituvuuksista oli Home Edition versiossa. Vistakin sisälsi ainoastaan 500€ Ultimate version haavoittuvuudet.
Eli hyvinhän tämä lehti hoitaa taustatutkimuksensa.....
Onkos tästä vääristelyn myöntämisestä jossain enemmän juttua?
Pitäisi oikaista paria v*ttupäätä