Ei ole/ollut, mutta kaverin Acerin 11,1" 1280*720 widescreen on käyttökelvoton. Kyllä tällä 12" Powerbookin näytölläkin saa tarkkanäköinen silmänsä nopeasti kipeäksi, saati sitten puolisokea.Nemesis kirjoitti:Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
Macworld Expo San Francisco 15.-18.1.2008
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, mulla on kokemusta siitä ajasta, jolloin Mac todella maksoi paljon enemmän kuin PC. Ostin mä niitä silti, noin kahden vuoden välein aina uuden.Nemesis kirjoitti: Että Mac ja PC on vaihtoehtoja toisilleen, Mac vain on haluttavampi. vai väitätkö ihan tosissaan, että jos Apple nostaisi hintansa kymmenkertaiseksi, tämän forumin Mac-käyttäjät jatkaisivat Maccien ostamista eivätkä edes harkitsisi PC:tä, koska PC ei ole vaihtoehto Macille?
Ei siinä oikeasti ole mitään noloa jos myöntää että PC on vaihtoehto Macille ja päinvastoin. Siis tuohan on ihan puhdas fakta. Monelle (kuten minulle, ja muille tällä forumilla) Mac vain sattuu olemaan se haluttavampi vaihtoehto. Mutta voin silti myöntää, että PC:llä voi tehdä käytännössä kaikki asiat joita Macilla voi tehdä.
Mutta totta on, että PC:llä voi tehdä käytännössä kaikki mitä Macillakin. Se on vaan niin helskutin paljon vaikeampaa...

-
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
Ehkä, mutta jossain se raja menee. Ja jos tuollainen raja on olemassa, että kun sa saavutetaan, siirrtyn takaisin PC:hin, niin siinä tapauksessa PC ON vaihtoehto Macille. Tuo on fakta. Jos PC ei olisi vaihtoehto, niin sitten olisit oikeassa. Mutta jos Maccien hinnat olisivat vaikka 10 kertaa suuremmat kuin vastaavan PC:n, niin ostaisitko oikeasti Macin? Ihan aikousten oikeesti=? Entä jos hintaero olisi 20-kertainen? Jossain vaiheessa siirtyisit PC-kantaan. Mutta miten tuo olisi mahdollista, jos PC ei ole vaihtoehto macille?Sherukka kirjoitti:Kun kokeiluhaluisena ostin, viime vuoden puolella, ensimmäisen Mac:ini niin paluuta ei ole, olen siis valmis maksamaan monenkertaisen hinnan ettei minun tarvitse tapella Windowsin kanssa (vaikka olenkin siinä jo todella hyvä).
Fakta on, että PC:llä voi tehdä ne samat asiat kuin macilla. Ei tuon tosiasian myöntämiseen mitään ihmeitä tarvita. Jopa Mac-käyttäjien suosikkiohjelma, Photoshop, toimii mukisematta PC:ssä.
En kiistä tuota, siksi minäkin käytän kotona Maccia enkä Windowsia. Mutta on silti absurdia väittää että PC ei olisi vaihtoehto Macille.En ole fanaatikko mutta jos Windowsia käyttäessäni suutun koko ajan niin onhan se kaikkien kannalta parempi että saan käyttää sellaista konetta joka tuo hymyn huulille, tästä olen valmis maksamaan melkein mitä vain.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
No kun se on fyysiseltä kooltaan isompi. Äläkä vänkää resoluutiosta, resoluutiota vaihtamalla Dellin skrollailut käy hermoon.Nemesis kirjoitti:Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
12" PB:tä en ole työkseni tai muutenkaan kovin paljon käyttänyt. Se ei kuitenkaan taida olla widescreen? Macbookia taas olen sen verran käytellyt että tiedän 13,3 ws:n olevan ok. Mutta siinä menee kyllä kipuraja.
Fyysisistä rajoitteistani en nyt välittäisi kommentoida, mutta ikänäkö on tosiasia. Minulla se alkoi 16 -vuotiaana.
iMac 21,5" late 2009 OSX 10.10 Macbook Pro 13,3" mid 2009 OSX 10.10 Powermac G4 450 2/120/64 OSX 10.5.8 Leopard; iPod nano 8gig (product)RED 3.gen; iPhone 5 64 Gb iPad mini 32 Gb
-
Ja joku voisi sanoa, että 13" on käyttökelvoton. Miksi se raja sopivan ja epäsopivan väliilä menee juuri siinä 11" ja 13" välissä? Koska SJ sanoo niin? Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia 11" näyttöjen kanssa.NeliX4 kirjoitti:Ei ole/ollut, mutta kaverin Acerin 11,1" 1280*720 widescreen on käyttökelvoton. Kyllä tällä 12" Powerbookin näytölläkin saa tarkkanäköinen silmänsä nopeasti kipeäksi, saati sitten puolisokea.Nemesis kirjoitti:Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
-
Eikö sitten voisi yhtä hyvin sanoa, että 13" on "käyttökelvoton", vain 15" ja siitä ylöspäin on sopivaa? Jaa miksikö? Koska 15" on isompi kuin 13".vesku kirjoitti:No kun se on fyysiseltä kooltaan isompi.Nemesis kirjoitti:Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Oli, kyllä...itse sellaista tuijottelin vuosia, ja toivoin että olisi juuri se yksi tuuma lisää, ja olin onnellinen viimein sellaisen MacBookissa saatuani.Nemesis kirjoitti:Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
Joku voi sanoa vaikka mitä...ja sinä kokoajan hoet että haluat pienemmän...halua vain, mutta vaikuttaa siltä että valtaosa meistä muista ei halua, vaan 13" on juuri se passeli koko.Nemesis kirjoitti:Ja joku voisi sanoa, että 13" on käyttökelvoton. Miksi se raja sopivan ja epäsopivan väliilä menee juuri siinä 11" ja 13" välissä? Koska SJ sanoo niin? Ei minulla ainakaan ole ollut ongelmia 11" näyttöjen kanssa.NeliX4 kirjoitti:Ei ole/ollut, mutta kaverin Acerin 11,1" 1280*720 widescreen on käyttökelvoton. Kyllä tällä 12" Powerbookin näytölläkin saa tarkkanäköinen silmänsä nopeasti kipeäksi, saati sitten puolisokea.Nemesis kirjoitti:Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
Jotenkin aika röyhkeää väittää että juuri sinun mielipiteesi on oikea, kun kuitenkin enemmistö tuntuu olevan eri mieltä.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
EDIT: Olet toki oikeutettu tähän mielipiteeseen, mutta älä tuputa sitä väkisin muille. Ei mielipide makuasiaan perustelemalla muutu.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
-
Viesti Kirjoittaja applebook »
Edelleen tunnutaan jauhavan samaa asiaa. Vaikka 11" (tai mikä tahansa muu) tuote olisi kuinka hyvä juuri tietylle henkilölle, ei se tarkoita, että Applen tulisi sellainen tuote tehdä. Massamarkkinoilta ne tulot saadaan. Jossain vaiheessa saattaa kuitenkin tulla erikoisempiakin tuotteita tms. Silloin on taas enemmän tyytyväisiä asiakkaita.Nemesis kirjoitti:Eikö sitten voisi yhtä hyvin sanoa, että 13" on "käyttökelvoton", vain 15" ja siitä ylöspäin on sopivaa? Jaa miksikö? Koska 15" on isompi kuin 13".vesku kirjoitti:No kun se on fyysiseltä kooltaan isompi.Nemesis kirjoitti:Millä perusteella 13" on "käyttökelpoinen" kun taas esim 11" ei olisi? Oliko 12" PowerBookissa käyttökelvoton näyttö?vesku kirjoitti:Minä ja vielä useammat (muttei niin äänekkäät) olemme sitä mieltä että footprintillä ei ole väliä jos se tarkoittaa käyttökelvottoman pientä näyttöä.
Kaikilla tässä on oikeus mielipiteeseen, mutta samaa asiaa ei kannattane käydä läpi sivu sivulta. Mihinkään ei asiassa enää edetä. Kohta kymmenes sivu lähestyy

Viimeksi muokannut applebook, 17.1.2008 klo 17.21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Valtaosa teistä muista on tuota mieltä siksi, koska SJ sanoo niin. Jos SJ olisi esitellyt 11" konetta, hihkuisitte aivan yhtä lailla onnesta.kallekilponen kirjoitti:Joku voi sanoa vaikka mitä...ja sinä kokoajan hoet että haluat pienemmän...halua vain, mutta vaikuttaa siltä että valtaosa meistä muista ei halua, vaan 13" on juuri se passeli koko.
Enemmistö ei vain tunnu tajuavan, mitä "ultramobilella" läppärillä tarkoitetaan. Täällä vain puhutaan tilavuudesta, ja jos tilavuutta katsotaan, joku voisi sanoa, että Air on pienempi kuin Asus EEE. Mutta jos noita kahta verrattaisiin vierekkäin, melkein kaikki varmaan pitäisivät EEE:tä pienempänä.Jotenkin aika röyhkeää väittää että juuri sinun mielipiteesi on oikea, kun kuitenkin enemmistö tuntuu olevan eri mieltä.
Pointti on se, että nyt ollaan siinä pisteessä, että koneen paksuus ei ole esteenä koneen kuljettamiselle. kaikki koneet jotka on oikeasti tarkoitettu kannettavaksi) alkavat olemaan riittävän ohuita, ne liikuteltavuuden rajat alkavat olemaan muualla. Joten paksuuden puolittamisella ei enää saavuteta kovin paljoa lisäarvoa. Tuota minä ole ollut sanomassa, mutta vastaukseksi saan käytännössä että "olet väärässä. Koska Apple teki tämän, tämä on täydellinen".
Ja yhtä lailla täällä tuputetaan sitä mielipidettä, että Air on täydellinen, se ei voisi millään tavalla olla yhtään parempi, että laihdutettu MacBook = Maailman pienin ultramobile läppäri.EDIT: Olet toki oikeutettu tähän mielipiteeseen, mutta älä tuputa sitä väkisin muille. Ei mielipide makuasiaan perustelemalla muutu.
-
Jos tarkoitus on tehdä ultramobile läppäri, eikö silloin se koko ole se tärkein ominaisuus? Ja koko on muutakin kuin paksuus.applebook kirjoitti:Edelleen tunnutaan jauhavan samaa asiaa. Vaikka 11" (tai mikä tahansa muu) tuote olisi kuinka hyvä juuri sinulle, ei se tarkoita, että Applen tulisi sellainen tuote tehdä.
Miksi minä en saisi ilmaista mielipiteitä joissa ollaan eri mieltä Airin erinomaisuuden kanssa, mutta muut saisivat hehkuttaa sitä sivukaupalla ja kertoa kuinka uskomattoman loistava se on? Eikö yhtä hyvin voisi sanoa niille, jotka ovat vastanneet kritiikkiini eriävillä mielipiteillä, että "Miksi te vieläkin jankkaatte tätä asiaa"?Kaikilla tässä on oikeus mielipiteeseen, mutta samaa asiaa ei kannattane käydä läpi sivu sivulta. Mihinkään ei asiassa enää edetä. Kohta kymmenes sivu lähestyy
-
Viesti Kirjoittaja applebook »
Itse ainakin "luotan" tässä suhteessa Steveen & co. Jos 11" olisi ollut mahdollinen tehdä hyvin ja markkinatutkimukset olisivat osoittaneet, että sille on kysyntää, niin miksi ihmeessä sellaista ei sitten tehty??Nemesis kirjoitti:Valtaosa teistä muista on tuota mieltä siksi, koska SJ sanoo niin. Jos SJ olisi esitellyt 11" konetta, hihkuisitte aivan yhtä lailla onnesta.kallekilponen kirjoitti:Joku voi sanoa vaikka mitä...ja sinä kokoajan hoet että haluat pienemmän...halua vain, mutta vaikuttaa siltä että valtaosa meistä muista ei halua, vaan 13" on juuri se passeli koko.
-
Taas laitetaan sanoja suuhuniNemesis kirjoitti:Valtaosa teistä muista on tuota mieltä siksi, koska SJ sanoo niin. Jos SJ olisi esitellyt 11" konetta, hihkuisitte aivan yhtä lailla onnesta.kallekilponen kirjoitti:Joku voi sanoa vaikka mitä...ja sinä kokoajan hoet että haluat pienemmän...halua vain, mutta vaikuttaa siltä että valtaosa meistä muista ei halua, vaan 13" on juuri se passeli koko.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kuten sanoin, ei pienempi kuin 13" kiinnosta, eikä tuo huhuttu Air 11" näytöllä ollut omalla ostoslistalla...ilmestyi sinne vasta kun sai kuulla siinä olevan isomman 13" näytön.
Voisi lukea viestin kunnolla enennkuin siihen vastaa...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Siksi että me "erinomaisuuden puolustajat" sanomme 13" näytön olevan meille sopiva, ja valtaosa "kritiikistä" on kirjoitettu niin että pienempi olisi automaattisesti parempi kakille.Nemesis kirjoitti: Miksi minä en saisi ilmaista mielipiteitä joissa ollaan eri mieltä Airin erinomaisuuden kanssa, mutta muut saisivat hehkuttaa sitä sivukaupalla ja kertoa kuinka uskomattoman loistava se on? Eikö yhtä hyvin voisi sanoa niille, jotka ovat vastanneet kritiikkiini eriävillä mielipiteillä, että "Miksi te vieläkin jankkaatte tätä asiaa"?
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka