mors
Elikkäs kysymys koskisi kouluni, myyrmäen evtek, langatonta nettiä. Pääsen koulun verkkoon, mutta jostain syystä en ulos, vaikka olen välityspalvelut hakenut. Olen kokeillut firefoksilla ja safarilla, mutta kummallakaan, en ole onnistunu, eikä koulun mikrotukikaan osannut neuvoa. Luokkalaiseni pääsi helposti nettiin pc:nsä firefoksilla välityspalvelut haettua.
Pitääkö macillä sätää jotain lisää, jotta saa välityspalveluasetukset haettua, vai eiko koulun verkko tykkää macistäni?
Kouluni wlan
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kouluni wlan
Viesti Kirjoittaja Eriochrome Black T »
-
-
Ei onnistu ei. Sen verran kyllä ymmärrän, että käytä-painiketta pitänee painaa, tosin firefoxissa tuo on ainakin minulla päivitä. Laitoin tähän kaverin pcn foxiin asetukset ja hyvin toimi, mutta maccini foxi ei suostu toimimaan, vaikka on täysin samat proxy-asetukset.
Onko siis mahdollista, etä kolun verkko ei vaan päästä maccejä ulos verkosta vai onko macissa jotain muuta sädettävää. Olen siis jo kokeillut laittaa proxy-asetukset järjestelmäasetuksen verkko kohdasta. Ei vaan onnistu.
Onko siis mahdollista, etä kolun verkko ei vaan päästä maccejä ulos verkosta vai onko macissa jotain muuta sädettävää. Olen siis jo kokeillut laittaa proxy-asetukset järjestelmäasetuksen verkko kohdasta. Ei vaan onnistu.
-
-
Jepjep, niinhän siinä on. Ei onnistu vaikka proxy asetukset firefoxissa ovat täysin samat macissäni kuin kaverin acerissa, jossa käyttiksenä xp. Tosin eipä tuo netti toimiinutkaan toisen luokkalasen vistassa. Haluaisin nyt lähinnä tietää, että onko mahdollista että koulun wlan on vanha, tai jotain, ja se ei tue macciä, kun en itse varsinaisesta tekniikasta niin ymmärrä.
Selvenykseksi vielä; olen siis laittanut proxy-asetukset firefoksiin, ei toimi. Laiton myös järjestelmä asetuksista, ei tominut, ei safarillakaan. poistin Firefoksin omat asetukset, eikä toiminut kumpikaan. Olen kokeillut lähes kaikkia tapoja ja laittaa eri kohtiin, en kyllä keksi miksi pitäisi, noita asetuksia, mutta ei vaan toimi.
Noh ehkä parempi ettei luennot mene vain surffailuun, mutta olisi toi kiva saada toimimaan. Onkohan vika wlanissa, koneessa, selaimessa vai ihan vaan käyttäjässä?!?
Selvenykseksi vielä; olen siis laittanut proxy-asetukset firefoksiin, ei toimi. Laiton myös järjestelmä asetuksista, ei tominut, ei safarillakaan. poistin Firefoksin omat asetukset, eikä toiminut kumpikaan. Olen kokeillut lähes kaikkia tapoja ja laittaa eri kohtiin, en kyllä keksi miksi pitäisi, noita asetuksia, mutta ei vaan toimi.
Noh ehkä parempi ettei luennot mene vain surffailuun, mutta olisi toi kiva saada toimimaan. Onkohan vika wlanissa, koneessa, selaimessa vai ihan vaan käyttäjässä?!?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Koulun wlan ei voi olla "vanha", mutta heidän käyttämä muu verkkotekniikka voi teoriassa olla niin kummallista, että sen päälle ei macit tajua.Eriochrome Black T kirjoitti:Haluaisin nyt lähinnä tietää, että onko mahdollista että koulun wlan on vanha, tai jotain, ja se ei tue macciä, kun en itse varsinaisesta tekniikasta niin ymmärrä.
Hyvin epätodennäköisenä pidän silti. Onkos kokeiltu muita selaimia?
-
Viesti Kirjoittaja valvoja »
Verkko asetuksiin pitää pistää:
www-proxy autoconfig osoite http://www.evtek.fi/proxy.proxy (vaihtoehtoisesti cache: cache.evtek.fi:8000)
Firefox 2.x: Tools→ Options→ Advanced→ Network→ Settings→ Automatic proxy configuration URL
Verkon peitto:
Myyrmäki: koko uusi puoli, vanhalta puolelta auditorioa sekä kirjastoa lähellä olevat alueet.
Meiän luokkalaiset labrassa sääti tota evtek verkkoa ja sen jälkeen en enää torstaina päässyt siihen![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Millä linjalla oot? Ite oon automaatiossa.
www-proxy autoconfig osoite http://www.evtek.fi/proxy.proxy (vaihtoehtoisesti cache: cache.evtek.fi:8000)
Firefox 2.x: Tools→ Options→ Advanced→ Network→ Settings→ Automatic proxy configuration URL
Verkon peitto:
Myyrmäki: koko uusi puoli, vanhalta puolelta auditorioa sekä kirjastoa lähellä olevat alueet.
Meiän luokkalaiset labrassa sääti tota evtek verkkoa ja sen jälkeen en enää torstaina päässyt siihen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Millä linjalla oot? Ite oon automaatiossa.
- MBP mid-12 15" 2,6ghz i7
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
- MBP SR 15" 2,4Ghz, 2gt,160gt, 256mt vram.
- 15" 1,5ghz Powerbook
-
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka