Vielä olisi muutama varmistuskysymys eli jos tilaa ton mustan version, niin kone ei ilmeisesti kannata tilata, kuin tuolla 1Gt muistilla ja päivittää sen itse sitten 4Gt versioksi?
Entäs sitten noi koneen mukaan tarjottavat ohjelmistot? Ilmeisesti toi iWorks vastaa Windows Officea vai?
Kannattaa tilata 1Gt:n muistilla ja päivitää myöhemmin itse. Ilmainen NeoOffice toimii hyvin Windowsin Officen korvaajana. Ostopaikkaa kannattaa myös harkita. Markantaloista ja Giganteista jotkut ovat saaneet koneita apple-storea halvemmalla. Haulla löytyy lisää vastauksia.
Sitä en vaan pysty käsittämään, miten 3GB lisää muistia voi saada 820e hintaa (OT: Touchien hinnatkin näemmä vähän tippunut.. Meinaakohan apple vetää sen 20e takaisin niistä päivityskakskymppisistä.. )
Gifu kirjoitti:Vielä olisi muutama varmistuskysymys eli jos tilaa ton mustan version, niin kone ei ilmeisesti kannata tilata, kuin tuolla 1Gt muistilla ja päivittää sen itse sitten 4Gt versioksi?
Ehdottomasti kannattaa päivittää itse.
Gifu kirjoitti:Entäs sitten noi koneen mukaan tarjottavat ohjelmistot? Ilmeisesti toi iWorks vastaa Windows Officea vai?
Niin tuli oikeastaan vielä yks juttu mieleen, että onko toi microsoft office 2008 ainoa ohjelmisto, joka toimii yhteen noiden windows käyttiksissä käytettyjen office-ohjelmien kanssa? Mietin vain kun pitää noita koulujuttuja tehdä jatkuvasti, niin kaipaisi ainakin wordin ja excelin toimivuutta molemmissa käyttöjärjestelmissä...
jonesb kirjoitti:No siis, nyt kannattaa hankkia macbook, mustana.
Miksi mustana? Eikös olisi viisaampaa ostaa keskimmäinen, koska pelkkä musta värihän maksaa suht paljon extraa.
Mutta siis kyllä varmaan taitaa lähteä macbookki tilaukseen osamaksulla verkkokaupasta koska saan synttärilahja rahat vasta helmikuun lopulla. Toisaalta toinen vaihtoehto olisi odottaa sinne asti jolloin päivityskin olisi lähellä mutta, ei sieltä tule mitään mikä olisi itselle todella tärkeää.
Juustokahvi kirjoitti:...vasta helmikuun lopulla. Toisaalta toinen vaihtoehto olisi odottaa sinne asti jolloin päivityskin olisi lähellä mutta..
Minä veikkaisin, etteivät macbookit ole ihan hetkeen päivittymässä. Eihän macbook voi olla ominaisuuksiltaan pro:ta parempi: ensin päivittyvät pro:t ja sen jälkeen noin puolen vuoden viiveellä macbookit. Eli uusia macbookkeja pitäisi odottaa ainakin syksyyn. Toivottavasti olen täysin väärässä: olisi taas kiva nähdä jotain uutta ja mullistavaa...
Voi olla että minäkin olen täysin väärässä mutta luulisi että tulisi jonkinlainen kevät päivitys jossa tulisi esim multitrackpad MB ja MBP malleihin. Myös ehkä kovalevyt voisivat isontua ja vaihtoehdoksi saisi flash muistin, ja optioksi voisi tulla myös blu-ray asema mutta luulisin että se tulee vasta syksyllä tai ensi vuonna. Niinkuin alumiini kuoret macbookkiin jos edes ovat tulossa, voihan olla että tuo "perus läppäri" jää muoviseksi.
Gifu kirjoitti:Niin tuli oikeastaan vielä yks juttu mieleen, että onko toi microsoft office 2008 ainoa ohjelmisto, joka toimii yhteen noiden windows käyttiksissä käytettyjen office-ohjelmien kanssa? Mietin vain kun pitää noita koulujuttuja tehdä jatkuvasti, niin kaipaisi ainakin wordin ja excelin toimivuutta molemmissa käyttöjärjestelmissä...
iWork ja NeoOfficekin toimivat niin hyvin Windows-versioiden kanssa yhteen kuin ei-Microsoftin tuotteille on mahdollista. Kannattaa pitää sekin mielessä että eipä tuo yhteensopivuus edes Mikkiksen omien tuotteiden eri versioiden välillä ole aina ihan sitä mitä sen pitäisi olla..
jonesb kirjoitti:No siis, nyt kannattaa hankkia macbook, mustana.
Miksi mustana? Eikös olisi viisaampaa ostaa keskimmäinen, koska pelkkä musta värihän maksaa suht paljon extraa.
Itteäkin myös kiinnostaa että, miksi juuri täällä ehdotetaan mustan ostoa? Onko mustalla valkoista pidempää?
Olen kohta macbookkia ostamassa ja himoittais tuo musta ulkonäöllisyistä syistä, mutta järki sanoo että tuo halvinkin macbook riittäisi(isommalla kovalevyllä) kun ei dvd:tä tule ikinä poltettua.
Mustanhan hinta on 130 euroa kalliimpi kuin tuo 2. valkoinen kun ottaa saman kokoisen kovalevyn kuin mustassa.
Mustan Macbookin hinnasta ei ole enään edes pitkä matka Macbook pro:hon...
Niin onhan tuo musta todella tyylikäs eikä likaannu niin että se näkyisi, mutta maksaa siitä sitten 200euroa enemmän? Sillä saisi esim laajennettua muistit 4gb ja 500gb ulkoisen kovalevyn . Ja no onhan siinä vielä 40gb isompi kovo, mutta ei silläkään niin vaikutusta koska on ulkoisia kovoja.
OT: Saako humacista ostettua EDU hinnoiteltuja tuotteita osamaksulla, ja kun itse en noista korko jutuista oikein ymmärrä(huono matikassa), niin paljon keskimmäinen tai musta maksaisi eduhinnoiteltuna osamaksulla korkojen kera loppuen lopuksi? Kiitän arvoituksen ratkaisijaa suuresti 8)
Itse olisin Macbookkia varmaan kohtapuolin ostamassa joten miten on arvon Homppulaiset, kannattaako mielestänne odottaa uutta mallia vai tyytyä nykyisiin? Applelta ei taida olla mitään virallista lausuntoa tullu asian tiimoilta? Ei sitä rahoja halua laittaa heti vanhentuneeseen tekniikkaan
TId kirjoitti:Itse olisin Macbookkia varmaan kohtapuolin ostamassa joten miten on arvon Homppulaiset, kannattaako mielestänne odottaa uutta mallia vai tyytyä nykyisiin? Applelta ei taida olla mitään virallista lausuntoa tullu asian tiimoilta? Ei sitä rahoja halua laittaa heti vanhentuneeseen tekniikkaan
Riippuu onko sinulla juuri nyt esim. työn puolesta tarvetta uudelle koneelle, jos ei, niin kituuttele vaan sen vanhan kanssa seuraavaan päivitykseen. Odotus palkitaan, ainakin jos nuo alumiinikuoret ovat tulossa.
TId kirjoitti:Itse olisin Macbookkia varmaan kohtapuolin ostamassa joten miten on arvon Homppulaiset, kannattaako mielestänne odottaa uutta mallia vai tyytyä nykyisiin? Applelta ei taida olla mitään virallista lausuntoa tullu asian tiimoilta? Ei sitä rahoja halua laittaa heti vanhentuneeseen tekniikkaan
Riippuu onko sinulla juuri nyt esim. työn puolesta tarvetta uudelle koneelle, jos ei, niin kituuttele vaan sen vanhan kanssa seuraavaan päivitykseen. Odotus palkitaan, ainakin jos nuo alumiinikuoret ovat tulossa.
Jos nuo Q3lle sitä meinaavat, niin josko joskus kesän jälkeen tulis? Voihan sitä ostaa nyt ja sitten vaihtaa, ei ne hinnat paljoa siinä välissä ehdi tippua Mitä nyt ehkä satasen..
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Minen usko että noita on ennen joulua tulossa. Nää on tällä hetkellä niin state of art. Jos Intel saa syssyllä nopeemmat prosessorit ulos niin ns speed bump voi tulla mutta se redesign saa kyllä odottaa joulumarkkinoita.
En myöskään usko että mitään radikaaleja teholisiä tai uusia tekniikoita on tulossa, veikkaan että joulukoneet muistuttaa aika paljon näitä nykyisiä sisuskaluiltaan.
Fixx kirjoitti:Minen usko että noita on ennen joulua tulossa. Nää on tällä hetkellä niin state of art. Jos Intel saa syssyllä nopeemmat prosessorit ulos niin ns speed bump voi tulla mutta se redesign saa kyllä odottaa joulumarkkinoita.
Toisaalta tämä viimeisin pikkupäivitys oli Intelin taholta saneltu pikkupakko, eli siis toisin sanoen "ylimääräinen päivitys". Itse uskoisin, että vähintään MacBook päivittyy back to schoolia varten.
The raconteur kirjoitti:
Eipä sitä mitään hoppua ole. Nykyinen kone jo myynnissä kuitenkin, että saisi Macbookin mahdollisimman nopeasti. Alkaa nimittäin jo ikkuna vähän ottamaan päähän. Kärsimätön olen useissa asioissa, tämän takia odottaminen melko hankalaa. No, saa nähdä, jos kukaan edes nykyistä HP:ta haluaa ostaa Niin, duuniin kun vielä aikaa, jos lukiosta pääsisi joskus pois...
The raconteur kirjoitti:
No, saa nähdä, jos kukaan edes nykyistä HP:ta haluaa ostaa
Ei ainakaan tällä foorumilla pyytämääsi hintaa, kun uusia tehokkaampia,ja kaikilta muiltakin osiltaa parempia, saa samaan hintaan. Nyt siis en puhu niistä halpamalleista (alk. 299€), vaan ihan varteen otettavista työkoneista, joiden hinnat alkavat 499€.
ps. Kannattas varmaan korjata myynti-ilmoituksessasi oleva Repen mainitsema virha!
Tiedän hinnan olevan korkea. Piti se heti alkuun muokata, mutta ei sitten muokkaus enää toiminut. Olen kuitenkin neuvottelemassa kaupoista paljon 700e:tä halvempaan hintaan. Eihän se ole tyhmä joka pyytää... Ei tässä kuitenkaan mikään älytön kiire ole.
TId kirjoitti:Tiedän hinnan olevan korkea. Piti se heti alkuun muokata, mutta ei sitten muokkaus enää toiminut. Olen kuitenkin neuvottelemassa kaupoista paljon 700e:tä halvempaan hintaan. Eihän se ole tyhmä joka pyytää... Ei tässä kuitenkaan mikään älytön kiire ole.
Kyllä muokkauksen pitäisi toimia, koetahan uudelleen! Jos et onnistu, laita tieto ylläpidolle, lähtetään korjausmies/nainen paikalle... Juu ja tervetuloa foorumille!
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Itsellä olisi nyt kanssa MB:n hankinta edessä. Toisaalta tarvitsisin jonkin läppärin tällä hetkellä mutta onko se sitten kannattavaa ajatellen tuota tulevaa julkistusta. Tuostakaan kun ei sitten tiedä milloin se sitten loppujen lopuksi julkaistaan...