Paljon kustansi Taiwanista tuollainen ihme?!? Haitko vai tilasitko?!?xenic kirjoitti:Ainakin tassa mun 8gigasessa Taiwanista... Ja bonuksena tata 8gigasta mustaa mallia ei saa euroopasta/jenkeista
Asus Eee -läppäri?
-
- Jäähyllä
Viesti Kirjoittaja TINTIN »
-
Viesti Kirjoittaja xenic »
pikkasen alle 300eur, sattui kouraan kun olin muuten kaymassa.TINTIN kirjoitti:Paljon kustansi Taiwanista tuollainen ihme?!? Haitko vai tilasitko?!?xenic kirjoitti:Ainakin tassa mun 8gigasessa Taiwanista... Ja bonuksena tata 8gigasta mustaa mallia ei saa euroopasta/jenkeista
-
Viesti Kirjoittaja bandha »
Toisena vaihtoehtona käytetty 12" powerbook tai iBook, joita odotin lisää myyntiin Macworldin jälkeen, mutta näillä tuotejulkistuksilla ei tietenkään tullut. UuttaMacBookia ei uskalla ostaa (vaimo hirttää jos ostan tonnin koneen kakkoskoneeksi)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Vaimo vaihtoon.bandha kirjoitti:Mistä kaivoitte tulevien mallien speksejä? Pitkään olen jo katsellut olemassa olevia malleja. Vasta keväällä/kesällä tarkoitus ostaa, joten tulevat kiinnostavat enemmän kuin nykyiset.
Toisena vaihtoehtona käytetty 12" powerbook tai iBook, joita odotin lisää myyntiin Macworldin jälkeen, mutta näillä tuotejulkistuksilla ei tietenkään tullut. UuttaMacBookia ei uskalla ostaa (vaimo hirttää jos ostan tonnin koneen kakkoskoneeksi)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)

-
Ei se taida lähteä vaihtoon. Ennemmin yritän pärjätä jollain halvemmalla kakkoskonevaihtoehdolla. Edesauttoikin Macin tuloa talouteen. Vanha Windowsaika päättyi aikanaan tähän tekstiviestiin, jonka sain duuniin kun vaimo teki kotona lopputyötään:MacFinn kirjoitti:Vaimo vaihtoon.bandha kirjoitti:Mistä kaivoitte tulevien mallien speksejä? Pitkään olen jo katsellut olemassa olevia malleja. Vasta keväällä/kesällä tarkoitus ostaa, joten tulevat kiinnostavat enemmän kuin nykyiset.
"Tämä kone lähtee täältä tänään. Kannan sen itse henkilökohtaisesti maanalainen paikka."
Kaksi päivää myöhemmin meillä oli kotona iMac.
-
-
-
Onko tuleviin malleihin tulossa BT ja miten tällaisen koneen synnkaus macin kanssa toimii jos siinä on XP tai Linux?
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Löytykö jostain lisätietoa aiheesta?kermit kirjoitti:Xandrosissa on CodeWeavers messissä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Vedättääköhän tää kaveri? Ei luulis olevan mahdollista, että Win-softat wörkkis suoraan Linuxissa...
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Jos haluat Xandrosia kokeilla, niin http://wwbizz.com/Download/Xandros/xandros4oce.iso. Mutta ei tuossa Open Circulation Editionissa ole kuin CrossOverin trial (vai oliko sitäkään).
-
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Veikkaan, että ne jotka ostaa tollasen kakkos koneeksi, niin vähän aikaa räplää ja jossain vaiheessa kyllästyy tuon pienuuteen. Sitten se jääkin nurkkiin lojumaan. Se jolle se on ainut kone, niin varmaan hyvä ostos. Ymmärrettävästi, ei kaikilla ole varaa laittaa edes 500€ koneeseen.
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Ei toki asennu ilman temppuilua, niinkuin ei millekään muullekaan pc-koneelle. Ja OS X:n lisenssiehdot kieltävät käytön muissa koneissa kuin maceissa.Hepo kirjoitti:Asentuukos OS X ihan alkuperäis levyiltä tolle koneelle?
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Ei taida kuitenkaan sellaisten lisenssikoodien rikkominen olla Suomessa laitonta? Jos olen ostanut ne, niin kai mulla on oikeus tehdä niillä mitä lystää. Toki en ole itse asentamassa niitä mihinkään muuhun koneeseen.Wespa kirjoitti:Ei toki asennu ilman temppuilua, niinkuin ei millekään muullekaan pc-koneelle. Ja OS X:n lisenssiehdot kieltävät käytön muissa koneissa kuin maceissa.Hepo kirjoitti:Asentuukos OS X ihan alkuperäis levyiltä tolle koneelle?
-
Lisenssiehdot rinnastunevat sopimusehtoihin, ja siinä tapauksessa uskon ja toivon että mikäli joku lisenssiehtojen rikkomista koskevan asian Suomessa oikeuden ratkaistavaksi veisi, päädyttäisiin siihen ratkaisuun että ohjelmiston lisenssiehdot rinnastetaan sopimusehtoihin --> niiden rikkominen ei ole mahdollista ilman että samalla rikkoo sopimusta. Vielähän tällaista tapausta ei ainakaan Suomessa ole oikeudessa käsitelty.Hepo kirjoitti:Ei taida kuitenkaan sellaisten lisenssikoodien rikkominen olla Suomessa laitonta? Jos olen ostanut ne, niin kai mulla on oikeus tehdä niillä mitä lystää.
-
-
Nyt me puhutaan hieman eri asioista, minä puhun oikeudellisesta oikeutuksesta ja sinä moraalisesta.Hepo kirjoitti:Uskon että se on laitonta asentaa jonkun toisen henkilön koneesee, mutta en usko että jos esim. jos macini hajoaisi ja ostaisin eee pc:n niin voisin ihan laillisesti siihen sen asentaa (jos siis onnistuu). Saanhan tietokone ohjelmankin asentaa mille koneelle haluan.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Saltikov »
Euroopassa on - ja kuluttajan eduksi. Näitä yksipuolisia sopimuksia ei yleensä rinnasteta sopimuksiksi muuten kuin lain puitteissa - noin niiku keskimäärin. "viiden päivän huomautusaika" laskussa ei tarkoita etteikö asiasta voisi reklamoida myöhemminkin jne jne... näitä "kohtuuttomia sopimuksia" on pilvin pimein...Wespa kirjoitti:Lisenssiehdot rinnastunevat sopimusehtoihin, ja siinä tapauksessa uskon ja toivon että mikäli joku lisenssiehtojen rikkomista koskevan asian Suomessa oikeuden ratkaistavaksi veisi, päädyttäisiin siihen ratkaisuun että ohjelmiston lisenssiehdot rinnastetaan sopimusehtoihin --> niiden rikkominen ei ole mahdollista ilman että samalla rikkoo sopimusta. Vielähän tällaista tapausta ei ainakaan Suomessa ole oikeudessa käsitelty.Hepo kirjoitti:Ei taida kuitenkaan sellaisten lisenssikoodien rikkominen olla Suomessa laitonta? Jos olen ostanut ne, niin kai mulla on oikeus tehdä niillä mitä lystää.
-
On toki, mutta ainakaan oma oikeustajuni ei laske ohjelmistolisenssiä sellaiseksi. Vähän sama asia kuin jos säveltäisin kappaleen, joku ostaisi sen levyllä ja sitten voisi käyttää sitä esimerkiksi kuvaamansa dokumentin taustamusiikkina, ilman että minulla olisi mitään mahdollisuutta estää sitä niin kauan hän vain maksaisi asianmukaiset korvaukset käytöstä. Joku voi tietenkin olla sitä mieltä ettei luovan työn tekijällä edes ole oikeutta päättää hengentuotteensa "jatkokäytöstä"..Saltikov kirjoitti:näitä "kohtuuttomia sopimuksia" on pilvin pimein...
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka