No varmasti sinäkin soitat vielä puhelimella, vaikkei siinä enää mitään kelloja kilkutellakaanJuhaT kirjoitti:Siis hei - vaihda sinne uusi nauha, jos kerran nauhoitat!Daydream kirjoitti: Aika kikka![]()
Näitä nauhoituksia on sitten boksi täynnä.![]()
Milloinkahan jengi omaksuu termit ajantasalle?
Vinkkiä digibokseista Topfield/Procaster/Humax
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
JanNebert
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
Minä käytän hakusana tappina 3PG:ä (joka on muuten aikas hyvä sekin). Ainakin 3PG:n ja Jag´s:n kanssa saa tehtyä ajastimen joka vain käynnistää boxin tietyksi ajaksi joka päivä, tekemättä tallennetta ko. ajalta. Sitten ko. tapin asetuksista EPG:n haku asetetaan osumaan tuon ajastuksen kanssa yksiin. Minä olen laittanut sen tapahtumaan aamuyöllä.Daydream kirjoitti:Aika kikka![]()
Näitä nauhoituksia on sitten boksi täynnä.
Vai saako ne tallennettua johonkin kansioon?
(Tällaisen ajastimen idea, lienee alun perin ollut juuri tuo nauhoitus, eli vaikka kovalevylle ei menekään ohjelmaa, tulee ko. kanavan signaali kuitenkin pihalle scartista, jolloin sen voisi nauhoittaa esim. videonauhurilla).
Edit: laitetaan 3PG linkki. Tuonne foorumille pitää sitten kirjautua, ennenkuin sieltä saa imutettua tiedostoja.
-
Infant
Re: Vinkkiä digibokseista Topfield/Procaster/Humax
Viesti Kirjoittaja Infant »
Tuota samsungia näkyisi saavan (kaapeliversiona) hintaan 339e, kannattaako mielestäsi maksaa sen verran, ja oliko laite toimivana mistään kotoisin? Suosittelisitko? Toinen vaihtoehto on tuo samainen Topfieldin malli, joka lähtee n. 450e.Daydream kirjoitti:Nyt tarvis apua. Digiaiheisia ketjuja on, mutta ei suoraa vertailua.
Nämä kiinnostaisi:
- Topfield TF5100 HDMI
- Procaster PVR-6300T
- Humax PVR-9200T
Aikaisempi boxi oli Samsungin DTB-P850Z, mutta se hajosi ja korjaus kesti 13 viikkoa ja peruin sitten kaupat ja uutta tarttis. Nämä ominaisuudet pitää olla (mitkä puuttui Samsungista): tiedostonsiirto macille ja nauhoitusajan jatkaminen.
Kaikki vinkit ovat tervetulleita.
btw. Samsung oli mikrobitin testissä toimituksen valinta jättäen jälkeensä mm. Topfieldin 4100-malli. Tämä 5100 ei ollut mukana.
-
Daydream
Viesti Kirjoittaja Daydream »
Ei . Ei. Ei.Infant kirjoitti:Tuota samsungia näkyisi saavan (kaapeliversiona) hintaan 339e, kannattaako mielestäsi maksaa sen verran, ja oliko laite toimivana mistään kotoisin? Suosittelisitko? Toinen vaihtoehto on tuo samainen Topfieldin malli, joka lähtee n. 450e.Daydream kirjoitti:Nyt tarvis apua. Digiaiheisia ketjuja on, mutta ei suoraa vertailua.
Nämä kiinnostaisi:
- Topfield TF5100 HDMI
- Procaster PVR-6300T
- Humax PVR-9200T
Aikaisempi boxi oli Samsungin DTB-P850Z, mutta se hajosi ja korjaus kesti 13 viikkoa ja peruin sitten kaupat ja uutta tarttis. Nämä ominaisuudet pitää olla (mitkä puuttui Samsungista): tiedostonsiirto macille ja nauhoitusajan jatkaminen.
btw. Samsung oli mikrobitin testissä toimituksen valinta jättäen jälkeensä mm. Topfieldin 4100-malli. Tämä 5100 ei ollut mukana.
Jotain hyvää oli esim. toimiva epg, hyvä graffa, oppiva kaukosäädin ja toimintavarmuus tallennnusten suhteen, mutta paljon huonoa esim. tietoja ei saanut ulos, usb oli vain musan ja kuvien siirtoon sisäänpäin. Myöskään nauhoitusaikaa ei voinut pidentää.
Tämä Topparin 5100 on paljon parempi, vaikka puutteita on myös tässä.
-
Infant
Viesti Kirjoittaja Infant »
Mutta jos Samsungissa ei ollut mitään perustavanlaatuista huonoa puolta, niin vanhemmilleni tuo varmasti olisi hyvä valinta. Ei nauhoituksia tarvitse ulos saada, ja nauhoitusaika korjaantunee joskus softapäivityksen myötä.. Itse varmasti ottaisin Topparin kylläkin. kuitenkin yli huntin halvempi kuin Topfield, toisaalta taloudessa pari muuta perustopparia, joten tuttu merkki olisi.Daydream kirjoitti: Ei . Ei. Ei.
Jotain hyvää oli esim. toimiva epg, hyvä graffa, oppiva kaukosäädin ja toimintavarmuus tallennnusten suhteen, mutta paljon huonoa esim. tietoja ei saanut ulos, usb oli vain musan ja kuvien siirtoon sisäänpäin. Myöskään nauhoitusaikaa ei voinut pidentää.
-
Daydream
Viesti Kirjoittaja Daydream »
No tuo nauhoitusajan lisäämisen puute rupeaa varmasti tökkimään. En tiedä saako sitä softapäivityksilä korjattua.Infant kirjoitti:Mutta jos Samsungissa ei ollut mitään perustavanlaatuista huonoa puolta, niin vanhemmilleni tuo varmasti olisi hyvä valinta. Ei nauhoituksia tarvitse ulos saada, ja nauhoitusaika korjaantunee joskus softapäivityksen myötä.. Itse varmasti ottaisin Topparin kylläkin. kuitenkin yli huntin halvempi kuin Topfield, toisaalta taloudessa pari muuta perustopparia, joten tuttu merkki olisi.Daydream kirjoitti: Ei . Ei. Ei.
-
Lare
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kohta osannen sanoa siitäkin mielipiteeni.
Mielestäni tuon ajan lisäämisen mahdollisuus on ehdoton, koska lähetykset myöhästelevät. Enkä osta mitään toiveajattelulla, että se ehkä tulee softapäivityksenä. Sen verran olen peruspessimisti.
-
Infant
-
jussi79
Viesti Kirjoittaja jussi79 »
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
-
Daydream
-
Infant
-
Anzzi
Viesti Kirjoittaja Anzzi »
No jokos olet kerennyt mielipiteen muodostamaan kyseisestä laitteesta? Itse olen mietiskellyt saman boksin ostamista, mutta kuulisin mieluusti käyttökokemuksia ennen lopullisen päätöksen tekemistä...Lare kirjoitti:Näinä hetkinä pitäisi saapua Verkkokaupasta bulvaanina tilaamani Procaster ilman teostomaksua 320GB, 299€. http://www.verkkokauppa.com/ tuotekoodi 29126.
Kohta osannen sanoa siitäkin mielipiteeni.
Mielestäni tuon ajan lisäämisen mahdollisuus on ehdoton, koska lähetykset myöhästelevät. Enkä osta mitään toiveajattelulla, että se ehkä tulee softapäivityksenä. Sen verran olen peruspessimisti.
iPod Nano 3rd Gen 4 Gt
iBook G4 12" 1,33 Ghz 1 Gt
iPod Shuffle 512mb 1st Gen
"What can change the nature of a man?"
-
Lare
Tuolla se laatikossa kököttää vielä. Ens viikonloppuna meen kotipuoleen, jonne laite tulee. Sitten varmaan...Anzzi kirjoitti:No jokos olet kerennyt mielipiteen muodostamaan kyseisestä laitteesta? Itse olen mietiskellyt saman boksin ostamista, mutta kuulisin mieluusti käyttökokemuksia ennen lopullisen päätöksen tekemistä...
-
Lare
Voin kyllä Procasteria suositella pikakokemuksen perusteella. Ohjelmaopas parempi kuin Topfieldissä, TF:ssä tosin saa itse viritellä TAP-ohjelmilla. Procasterissa ei hirveää tarvetta, ohjelmaopas riittää.Anzzi kirjoitti:No jokos olet kerennyt mielipiteen muodostamaan kyseisestä laitteesta? Itse olen mietiskellyt saman boksin ostamista, mutta kuulisin mieluusti käyttökokemuksia ennen lopullisen päätöksen tekemistä...
-
silvawhale
Viesti Kirjoittaja silvawhale »
viimeisin firmware on asennettu, ei tullut parannusta tuohon.
eipä tuo ihmeellinen ongelma ole. tota usb-siirtoa nyt tarvii suhteellisen harvoin... samanlaisia kokemuksia kellään?
-
cheove
Viesti Kirjoittaja cheove »
-
harriba
Viesti Kirjoittaja harriba »
Mulla on ollut Topfield 5100MP (ei HDMI:tä tuolloin vielä ollut) reilun vuoden.Daydream kirjoitti:Nyt tarvis apua. Digiaiheisia ketjuja on, mutta ei suoraa vertailua.
Nämä kiinnostaisi:
- Topfield TF5100 HDMI
- Procaster PVR-6300T
- Humax PVR-9200T
Kivaa:
- On toiminut ilman jatkuvaa ropaamista. Kerrankohan siihen olen firmiksen päivittänyt.
- Käytettävyys on juuri ja juuri riittävän hyvä, eli valovuosien päässä esim. iPhonesta
- Avainsanoihin perustuva ajastus (mielestäni se ainoa oikea) toimii Jag's EPG:llä
- Ei ole levy loppunut kesken
Ei niin kivaa:
- Jag's EPG:tä pitää olla uusimassa, ja siinä on pari ärsyttävää bugia
- Rojun siirto levyltä (MacTF:llä) kestää ikuisuuksia ja vaatii käsin räpeltämistä. Olisi
todella pop saada rojut imutettua tuolta iTunesin puolelle automaattisesti.
- Käyttöliittymä on johonkin Frontrowiin verrattuna ruma ja kankea
Digi-tv/levyboksi yleensä:
- Pausetus määrää, samoin pikkukakkosten automaattitallennus toukkaväelle
- Digi-tv:n ohjelmaoppaat ovat yleensä syvältä ja poikittain (viiveet, virheet, hitaus)
- Suomalaisten per(u)skanavien kuvanlaatu on karmea. HDMI:stä on täysin turha maksaa
jos vain noita tuijottaa. Eipä ole myöskään Dolby Digital ääniä liiemmin kuultu.
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
-
ER
Viesti Kirjoittaja ER »
Jag'sinhan saa toki maksettuakin, jolloin ei ole enää sitä päivitystarvetta. Itse olen yhteen Masterpieceeni sen maksanut. Jag on kuitenkin nykyisin liian kiireinen tms. antaakseen tukea tai vastatakseen edes kysymyksiin eikä näytä kehittävänkään ohjelmaa muuten kuin laittamalla aina uuden vanhentumispäivän.harriba kirjoitti: - Avainsanoihin perustuva ajastus (mielestäni se ainoa oikea) toimii Jag's EPG:llä
- Jag's EPG:tä pitää olla uusimassa, ja siinä on pari ärsyttävää bugia
-
JanNebert
Viesti Kirjoittaja JanNebert »
Mielestäni 3PG on melko looginen ja helppokäyttöinen. Monen muun mielestä, kuulemma hieman sekava. Johtuneeko monista optioista joita ko. tap tarjoaa? 3PG kyllä vaikuttaa olevan paljon paremmalla koodilla tehty, kuin Jag´s, toimii nimittäin paljon sujuvammin. Luulin jo TF:ää alitehoiseksi purkiksi, kunnes vaihdoin Jag´s:n 3PG:hen. En ole koettanut muita tap EPG:ä kuin Jag´s:a ja 3PG:ä, joten saattaisihan sitä löytyä vieläkin parempi EPG, jos vain jaksaisi kokeilla.ER kirjoitti:Jag'sinhan saa toki maksettuakin, jolloin ei ole enää sitä päivitystarvetta. Itse olen yhteen Masterpieceeni sen maksanut. Jag on kuitenkin nykyisin liian kiireinen tms. antaakseen tukea tai vastatakseen edes kysymyksiin eikä näytä kehittävänkään ohjelmaa muuten kuin laittamalla aina uuden vanhentumispäivän.Siksi en itse enää periaatteesta maksaisi sen lisenssiä. Moni käyttää noihin hakusanatallennuksiin (joita pidän muuten itsekin ihan must-hommana) UKAS-tapia (UK Auto Scheduler tms.) mutta haluan itse pitää eri TAPit mahdollisimman vähissä. Siksi toisessa koneessani onkin nykyisin ilmainen 3PG jolla saa myös hakusanatallennukset pelittämään. Tuo softa on mielestäni aika sekava ja epäintuitiivinen, mutta siis ilmainen ja vanhentumaton joten hintalaatusuhde on ihan kohdillaan.
Uusin FW päivitys 3.16 versioon, nopeutti boxin toimintaa sekin vielä aika lailla lisää. Enää ei tule mitään viivettä, esim. EPG:ä selatessa, kun pitää nuoli näppäintä pitkään pohjassa, valinta seuraa kiltisti mukana. Samalla alkoi Ylen tekstitykset näkymään, myös kuvallisella pikakelauksella.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka