Eli tarkoituksena olisi muuttaa kaikkien kappaleiden kokoa, joten pitäisi saada kaikki tuohon 128kb/s toistonopeuteen. Onko se edes mitenkään mahdollista? Tuli mieleen, suurin osa kappaleista on 320kb/s ja ovat vähän turhan isoja kipaleita. Jos joku keksii keinon niin olen hyvin kiitollinen.
Viimeksi muokannut Viizei, 19.1.2008 klo 12.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onnistuu helposti: Avaa iTunesin lisäasetuksista kohta "Tuominen", jossa valitset haluamasi formaatin, esim. AAC ja laaduksi 128 kbps. Seuraavaksi valitset haluamasi kappaleet iTunesin kirjastosta, ja valitset yläpalin "Lisäasetukset"-kohdasta "Muunna valinta muotoon AAC".
PS: Otsikko on hieman harhaanjohtava: biisien nopeuksista (lue: tempo) tässä ei ole kyse, vain pakkauslaadusta.
matteus/2 kirjoitti:Onnistuu helposti: Avaa iTunesin lisäasetuksista kohta "Tuominen", jossa valitset haluamasi formaatin, esim. AAC ja laaduksi 128 kbps. Seuraavaksi valitset haluamasi kappaleet iTunesin kirjastosta, ja valitset yläpalin "Lisäasetukset"-kohdasta "Muunna valinta muotoon AAC".
Kiitokset! Onkin yllättävän helppo homma, en vain tajunnut tuolta katsoa kun luulin että jonkin ohjelman tarvitsee mutta parempi näin!
Edit. Tosiaan vähän harhaanjohtava, mutta korjailin vähän. Kestää muuten mukavan kauan tässä, kun biisejä on sen 2858...
Aaaron kirjoitti:Laatuhan siinä kärsii, kun pakattua pakkaa. Itse ostin ulkoisen levyn, kun kirjastolla on kokoa jo n. 130 gigaa.
Ongelma tulee siinä, kun iPodille alat tavaraa siirtämään..
Eihän kaikkea ole pakko iPodille siirtää.
Mutta jos haluaa että kaikki musiikki on mukana. Ja jos haluaa yhtäkkiä kuunnella jotain biisiä mikä on vain koneella kotona ja ite on jossai muualla ni sit ärsyttää..
Aaaron kirjoitti:Laatuhan siinä kärsii, kun pakattua pakkaa. Itse ostin ulkoisen levyn, kun kirjastolla on kokoa jo n. 130 gigaa.
Ongelma tulee siinä, kun iPodille alat tavaraa siirtämään..
Eihän kaikkea ole pakko iPodille siirtää.
Mutta jos haluaa että kaikki musiikki on mukana. Ja jos haluaa yhtäkkiä kuunnella jotain biisiä mikä on vain koneella kotona ja ite on jossai muualla ni sit ärsyttää..
Ei tietyn bittinopeuden biisejä tarvitse käsin kalastella!
Klikkaa hiiren oikella namiskalla sarakkeiden otsikoiden päällä ja valitse luettelosta "Nopeus" tai "Bit Rate" tms. Lajittele uuden sarakkeen mukaan, ja homma on heti helpompaa!
atsotp kirjoitti:Ei tietyn bittinopeuden biisejä tarvitse käsin kalastella!
Klikkaa hiiren oikella namiskalla sarakkeiden otsikoiden päällä ja valitse luettelosta "Nopeus" tai "Bit Rate" tms. Lajittele uuden sarakkeen mukaan, ja homma on heti helpompaa!
Tai sitten tekee juuri tuon iTunesin kautta ja valitsee +A. Sitten iTunes valikoi biisit jotka eivät ole siinä halutussa muodossa ja muuttaa niiden 'bittinopeuden'. Kiitokset vinkistä kuitenkin, joku voi käyttää sitä.
MacFinn kirjoitti:Sillon pitää ostaa suurin mahdollinen iPod.
Riippuu ihan vain siitä omasta musiikkikokoelmasta koneella. Minulle tuo 30Gb iPod riittää liiankin hyvin.
Tyhmä kysymys: Mullon kaikki musat Apple Lossless -formaatissa ja nyt on perheeseen tulossa neligiganen iPod Nano. Osaako iTunes muuttaa musan pakkausta siten että alkuperäinen säilyisi losslessina, mutta iPodilla musa olisi järkevämmällä pakkauksella.
Nyt mulla on kannettavana musasoittimena Nokia N95 ja siinä saa valita millä pakkauksella musa laitetaan puhelimeen.