L_A_G kirjoitti:Olisi kiva saada studioon muitakin kun TheKraken keskustelemaan asioista yhden miehen hömpötyksen sijaan.
Lupaan kahvit keittää, jos joku tahtoo tulla Ihan siis mielelläni otan vierailijoita vastaan ihan fyysisesti taikka skypen välityksellä, kun vaan sellaisia löytyy
septic kirjoitti:Müuten kyllä oikein mainiota settiä, mutta mitenkäs tämä, josta oli puhe jo aikaisemminkin tässä (?) topicissa, eli sen alun i:n lausuminen. Ainakin puhuttaessa "iimäkistä" voi mennä iMac ja eMac sekaisin.
Aion vastaisuudessakin noudattaa samaa epäjärjestelmällisyyden kaavaa kuin tähän asti. iPhone on aifoun ja iMac on iimäk Iifone vaan kuulostaa tyhmältä ja aimäk taas omaan korvaan hullulta.
Tykkäsin taas tosi paljon lähetyksestäsi!! Kiitos!
Varmaankin olisi kiva, jos esittelisit itsesi ja vaikka foorumistakin jotain. Kuuntelijoiden joukossa on luultavasti monia sellaisia, jotka eivät foorumia ole seuranneet tai ovat ihka uusia jäseniä. Herra Isoherraakin voisi kenties lähestyä haastattelun merkeissä....
Viimeksi muokannut amanita, 19.1.2008 klo 15.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Minulta on mennyt täysin ohi tämä Podcast. Täytyypä ladata ja kuunnella. Hieno homma, että poika viitsii tehdä! Joskus käynyt ajatus itselläkin päässä, mutta jäänyt sitten sille ajatuksen tasolle, kuten moni muu asia. Kysykää vaikka vaimokkeelta....
AppleFarmer kirjoitti:Minulta on mennyt täysin ohi tämä Podcast. Täytyypä ladata ja kuunnella. Hieno homma, että poika viitsii tehdä! Joskus käynyt ajatus itselläkin päässä, mutta jäänyt sitten sille ajatuksen tasolle, kuten moni muu asia. Kysykää vaikka vaimokkeelta....
No tämä ajatus taisi lähteä kesällä 2005 kun podcastien maailmaan itse tutustuin. Eli otti se nyt melkein kolme vuotta minultakin päästä vauhtiin
Silloin tosin oli suunnitelmissa aihepiiriltään toisenlainen show, mutta kuitenkin.
Ja lupaan esitellä itseni lisäksi myös foorumin tulevassa jaksossa. Macworld tohinoissa ihan unohtui sekin
Hittolainen, ihan päikseen ajattelin kokeilla tätä podcastia ja tällä kaverillahan on mukavan rauhallinen ääni. Pikkukankkuseen loistavaa viihdettä Nice!
Ennakkotiedoista poiketen päätin sittenkin pystyttää podcastia varten ihan oman sivuston. Palautetta voi tästä eteenpäin siis antaa joko siellä, täällä, sähköpostilla tai vaikka naamatusten. Tulen silti tänne topicciin uusista jaksoista ilmoittelemaan myös.
Hyvän podcastin olet TheKraken saanut aikaiseksi! Innolla odotan seuraavia jaksoja.
Sellaisen 'virheen' huomasin front rown kautta macworld jaksoa kuunnellessani, että tuo jakson kuvaus on täynnä harakanvarpaita. Mitenkä muilla näkyy? Eipä tuo minua ainakaan häiritse mutta ajattelinpa ilmoittaa.
iPhone 13 pro 128gb iPad air 2 16gb Apple Watch series 6 MacBook Pro, Retina 15-inch, Mid 2014
Sellaisen 'virheen' huomasin front rown kautta macworld jaksoa kuunnellessani, että tuo jakson kuvaus on täynnä harakanvarpaita. Mitenkä muilla näkyy? Eipä tuo minua ainakaan häiritse mutta ajattelinpa ilmoittaa.
Hmm. Nuohan siis eivät ole harakanvarpaita, vaan HTML-koodia, jota feedini pitää sisällään ihan tahallaan. iTunes näemmä osaa ne stripata pois, kun se ei niitä osaa näyttää, mutta Front Rowlta tämä homma ei suju.
Määritänpä siis tästä eteenpäin iTunesille ja Front Rowlle menevän kuvauksen ihan pelkässä tekstimuodossa. Kiitoksia tästä bongauksesta.
Tietty on myös pieni mahdollisuus, että Front Row ei osaa lukea iTunesin kuvausta, vaan lukee sen "normaalin" kuvauksen, jossa nuo tagit kuuluukin. No katsellaan seuraavan jakson kohdalla
Mikäli iTunes virheellisesti ilmoittaa, että uutta jaksoa ei voida ladata, niin poista kyseinen jakso, peru tilaus ja yritä tilata uudestaan. iTunesille tuli parin minuutin ajan väärä tieto jakson sijainnista, joten jos sinä aikana koneesi yritti sitä hakea, niin tieto korjatusta sijainnista ei sinne päivity.
Mikäli iTunes virheellisesti ilmoittaa, että uutta jaksoa ei voida ladata, niin poista kyseinen jakso, peru tilaus ja yritä tilata uudestaan. iTunesille tuli parin minuutin ajan väärä tieto jakson sijainnista, joten jos sinä aikana koneesi yritti sitä hakea, niin tieto korjatusta sijainnista ei sinne päivity.
Täällä iTunes latasi podcastin automaattisesti ilman ongelmia. Kuuntelu vielä kesken, joten en tähän nyt muuta kommentoi
Tuli heti palautetta jossa todettiin että iTunesissa podcastin tietoja tarkastelemalla linkit ei toimi.
Tämä näyttäisi olevan valitettava fakta. Lueskelin Applen ohjeet iTunesin podcasteihin ja siellä ei mainittu aiheesta mitään, mutta muutaman testin jälkeen olen vahvasti sitä mieltä että iTunes ei vaan yksinkertaisesti linkkejä tue.
Olisikohan sitten syynä se ettei kukaan voi joukkoon livauttaa mainoksia/asiattomuuksia/mitä lie, mutta iTunes näyttää "riisuvan" kaikki linkit.
http://www.hopeinenpodcast.net osoitteesta kuitenkin kaikki lähteet löytyvät ja linkit toimivat, kuten myös suoraa feediä tarkastellessa.
Toivotaan että tähän tulee jotain muutosta Applen suunnalta tai että minun pitää perua sanani ja olen jotain koko ajan tehnyt väärin
Kuitenkin tuo käyttämäni ohjelma on ihan tähän iTunes julkaisua varten tehty, joten en jälkimmäiseen usko.
Kiitos Krakenille jälleen kerran hienosta katsauksesta applen ja macistien ihmeelliseen maailmaan.
ps. on muuten yllättävän vaikeaa tuo IBM:n sanominen
In a world with no walls, who needs windows? In a world with no fences, who needs gates?
Onhan ne linkit saanut ainakin aiemmin siihen iTunesin artwork-ikkunaan. Kuin myöskin logon tilalle vaihtumaan aiheeseen liittyvä kuva. Minulla ei sitten ole aavistustakaan miten se on tehty.
kermit kirjoitti:Onhan ne linkit saanut ainakin aiemmin siihen iTunesin artwork-ikkunaan. Kuin myöskin logon tilalle vaihtumaan aiheeseen liittyvä kuva. Minulla ei sitten ole aavistustakaan miten se on tehty.
Kuvia saan kyllä vaihdettua, mutta en kyllä ole koskaan nähnyt artwork-ikkunassa toimivia linkkejä?
kermit kirjoitti:Onhan ne linkit saanut ainakin aiemmin siihen iTunesin artwork-ikkunaan. Kuin myöskin logon tilalle vaihtumaan aiheeseen liittyvä kuva. Minulla ei sitten ole aavistustakaan miten se on tehty.
Kuvia saan kyllä vaihdettua, mutta en kyllä ole koskaan nähnyt artwork-ikkunassa toimivia linkkejä?
On ainakin Omenatarhapodcastissa. Kaikissa ei taida olla, mutta esimerkiksi #20 vuodelta 2006 löytyy. Tuohan on sinänsä vaipunut uneen hyvän alun jälkeen, vain yksi vuonna 2007.
Hyvä jakso! Homma alkaa selvästi pikkuhiljaa hahmottumaan. Olenko muuten ainoa kenen mielestä Krakenin ääni muistuttaa paikka paikoin sitä jamppaa, joka hoitelee spiikkauksia esim. Verkossa-ohjelman taustalla?
nimim. En edes iiämbeeämmän-koneilla
Toinen podcast jota seurailen on One More Thing. Niissä lähetyksissä toimii linkit kyllä eli mahdollista sen pitäisi olla. Itse asiassa muistan nähneeni Apple seminars sivuilla kuinka podcast tehtiin GarageBandillä ja sinne ne tunki linkkejä kuvien sekaan.
Pientä fiilausta vaan niin eiköhän se siitä lutviudu. Hyvä podcast muuten kyllä.
nimim. En edes iiämbeeämmän-koneilla
Toinen podcast jota seurailen on One More Thing. Niissä lähetyksissä toimii linkit kyllä eli mahdollista sen pitäisi olla. Itse asiassa muistan nähneeni Apple seminars sivuilla kuinka podcast tehtiin GarageBandillä ja sinne ne tunki linkkejä kuvien sekaan.
Pientä fiilausta vaan niin eiköhän se siitä lutviudu. Hyvä podcast muuten kyllä.
Hmm. Tietty mahdollista että iTunes käyttää jotain eri url-tagia, kuin muut ja sille pitäisi siis antaa kaikki linkit erikseen. Jos näin, niin sori. En kyllä usko että jaksan moiseen operaatioon ryhtyä joka jakson kohdalla. Tyydyn sitten laittamana linkin vain jakson tietoihin muualle, josta linkit löytyvät.
Tiedän kyllä siis sen että enhanced -podcasteihin voi laittaa chapterien ja kuvien lisäksi linkkejä "kuvaraidalle". Tätä aion hyödyntää kyllä tulevaisuudessa.
Mutta siis ihan sinne description/shownotes kohtaan niitä ei tunnu saavan ja se olisi se kivoin vaihtoehto. Tällöin ei tarvitsisi tehdä kaikkea kahdesti ja linkit olisivat selattavissa helposti iTunesista myös jakson jälkeen. Tyytynen tästä eteenpäin laittamaan sinne siis lyhyemmän kuvauksen ja linkin nettisivuille.