Tutustuminen Mac-maailmaan
Keskustelua kannettavista
15 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tutustuminen Mac-maailmaan
Viesti Kirjoittaja dasda »
Olen käyttänyt PC-koneita jo monta vuotta ja olisin nyt innokas tutustumaan Mac-maailmaan, koska PC:een ikuiset ongelmat alkavat tympimään. Mikä olisi hyvä "aloittajan" kone? Koneen pitäisi olla kannettava ja olen miettinyt keskimmäistä MacBook:ia. Aluksi ainakin tarvisin läppäriä vain netti surfailuun sun muuhun perustoimintoihin (en pelaa), mutta myös esim. elokuvien convertointia ja DVD-elokuvien katselua tulee harrastetuksi ja tarkoituksena olisi kytkeä läppäri kiinni ulkoiseen näyttöön. Eli kysymys olisi että kannattaisko tilata uusi MacBook vai olisiko kannattavampaa ostaa vaikka käytetty iBook? Mitä suosittelisitte?
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen. Jos etsii käytettyä konetta niin mieluummin esim. 12" Powerbook kuin mikään iBook - metallinen rakenne ja parempi näytönohjain ovat parempia valintoja käytetyn koneen elinikää ajatellen.
-
Viesti Kirjoittaja dasda »
Tota samaa minäkin olen ajatellut ja sen takia olen jo kuolannukkin noin puoli vuotta sen perään. Toivottavasti saan pian kerättyä sen verran rohkeutta että uskallan painaa sitä "Tilaa" nappiaA.J. kirjoitti:Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Juustokahvi »
Itse siirryin tänään mac maailmaa keskimmäisn macbookin avulla ja hyvältä tuntuu!A.J. kirjoitti:Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen. Jos etsii käytettyä konetta niin mieluummin esim. 12" Powerbook kuin mikään iBook - metallinen rakenne ja parempi näytönohjain ovat parempia valintoja käytetyn koneen elinikää ajatellen.
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Itse siirryin viitisen kuukautta sitten Mac-maailmaan keskimmäisen MacBookin avulla ja todella hyvältä tuntuu!Juustokahvi kirjoitti:Itse siirryin tänään mac maailmaa keskimmäisn macbookin avulla ja hyvältä tuntuu!A.J. kirjoitti:Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen. Jos etsii käytettyä konetta niin mieluummin esim. 12" Powerbook kuin mikään iBook - metallinen rakenne ja parempi näytönohjain ovat parempia valintoja käytetyn koneen elinikää ajatellen.

Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja aawee »
Itse olen siirtymässä macmaailmaan mustan macbookin avulla! ( Tänään kone tilattu \o/ )Crimson kirjoitti:Itse siirryin viitisen kuukautta sitten Mac-maailmaan keskimmäisen MacBookin avulla ja todella hyvältä tuntuu!Juustokahvi kirjoitti:Itse siirryin tänään mac maailmaa keskimmäisn macbookin avulla ja hyvältä tuntuu!A.J. kirjoitti:Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen. Jos etsii käytettyä konetta niin mieluummin esim. 12" Powerbook kuin mikään iBook - metallinen rakenne ja parempi näytönohjain ovat parempia valintoja käytetyn koneen elinikää ajatellen.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Eihän se ole kuin rahaa. Paina vain nappia, niin se muuttaa loppuelämäsi.dasda kirjoitti:Tota samaa minäkin olen ajatellut ja sen takia olen jo kuolannukkin noin puoli vuotta sen perään. Toivottavasti saan pian kerättyä sen verran rohkeutta että uskallan painaa sitä "Tilaa" nappiaA.J. kirjoitti:Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen.
--Ari
-
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Mutta täytyy se myöntää, että yllättävän paljon se elämää kuitenkin muuttaa. Varsinkin jos koneiden kanssa paljon touhuaa.pahismörköläinen kirjoitti:No ei sitä nyt pidä liioitella, koneitahan nämä vaan on vaikka hyviä vehkeitä onkin.tkt kirjoitti: Eihän se ole kuin rahaa. Paina vain nappia, niin se muuttaa loppuelämäsi.
--Ari
Macbook Air M1
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kannattaa painaa tässä kuussa eli 100 euron alennuskoodin voimassaoloaikana. Hintavinkeistä löytyy.dasda kirjoitti:Tota samaa minäkin olen ajatellut ja sen takia olen jo kuolannukkin noin puoli vuotta sen perään. Toivottavasti saan pian kerättyä sen verran rohkeutta että uskallan painaa sitä "Tilaa" nappiaA.J. kirjoitti:Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen.
Olisi mukavahkoa että porukka vähän laajemmin muistaisi kertoa innokkaille ensiostajille tästä ale-koodista. Joka paikkaan en hitaana hämäläisenä ehdi, ja onhan se satku sentään rahaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
-
Viesti Kirjoittaja juksu- »
Moi. Saako Mac ministä kanssa tuon alennuksen vai vaan läppäristä? Niin ja mistä paikasta? *haluu* =DRepe Ruutikallo kirjoitti:Kannattaa painaa tässä kuussa eli 100 euron alennuskoodin voimassaoloaikana. Hintavinkeistä löytyy.dasda kirjoitti:Tota samaa minäkin olen ajatellut ja sen takia olen jo kuolannukkin noin puoli vuotta sen perään. Toivottavasti saan pian kerättyä sen verran rohkeutta että uskallan painaa sitä "Tilaa" nappiaA.J. kirjoitti:Keskimmäinen MacBook on ehdoton kone mac-noviisille - kaikki yhdessä paketissa joka on heti valmis käyttöön ja tehoja ja ominaisuuksia pitkälle tulevaisuuteen.
Olisi mukavahkoa että porukka vähän laajemmin muistaisi kertoa innokkaille ensiostajille tästä ale-koodista. Joka paikkaan en hitaana hämäläisenä ehdi, ja onhan se satku sentään rahaa.
-
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Tai kaksi Miniä...p-veli kirjoitti:Tuolta löytyy alekoodi. Minin lisäksi pitää ostaa vielä jotain sälää, jotta alennukseen vaadittava 1022€ summa täyttyy...
No jos paremman Minin ostaa niin eiköhän Storesta se säläkin löydy sitten. Kannattaa kyllä verrata joka tuotteen hintaa kotomaan kauppoihin jos mahdollista. Tammikuutahan riittää vielä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
15 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka