huonoa palvelua
-
huonoa palvelua
Viesti Kirjoittaja piedra »
-Piedra-
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Kyse on siitä kuinka asennoidut, kolleegoille on töissä valunut käsiiin tuota Wisvaa läppäreiden kera ja minullla on ollut niin hauskaa. En edes muista milloin olen töissä nauranut näin vapautuneesti päivästä toiseen. (Minulle ei uutta läppäriä toimitettu kun sanoin että ainoastaan Apple kelpaa ja PC:tä en vastaan ota).
Ja tuo uusi Office siis aivan WC anteeksi nyt vain mutta asennetta peliin. Äläkä kerro tuntemillesi ihmisille Apple onnelasta, ei meirän tartte niitä pelastaa. Olisi vain vähemmän viihdettä tavallisen arkisen harmaissa päivissä
Maailma on hullun hauska paikka ja minä otan pop corn pussin huomenna töihin mukaan![:D]
Ps. Vielä kun joku tekisi mini sarjan Pelastakaa PC!
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Lähipiiristä hyvänä esimerkkinä on oma äiti. Hän on jo vanhempi yksin elävä rouva ja mun vanha G3 oli ensikosketus tähän maailmaan. Pienellä opastuksela selailu alkoi sujua ja nyt aamukahvin lomassa se plärää kaiken maailman uutiset ja maksaa laskut ihan itse eikä kenenkään tarvitse neuvoa. Naapurin täti sai myös lapsiltaan PC-läppäripaketin liittymällä. Se härveli ei ole sitten tervettä päivää nähnytkään ja virustutkat sun muut sotkee koneen joka kerta kun softat päivittelee tietokantojaan jne.. Kokemus on ollut hänelle melko vastenmielinen ja ennestäänkin vaikeaselkoinen maailma muuttuu ihan ylitsepääsemättömän vaikeaksi ja turhautuminen on totaalista. Kerran olen käynyt selvittelmässä sen koneen toimintakuntoon ja nämä kun sitten yhdessä keskenään ihmettelivät että miksi tuollaisia myydään edes? Äipän kone kun on "ilmainen" kierrätyskone joka pelaa kuin enkeli ja naapurin kone uusi ja kallis eikä sillä pääse nettiin kuin n. 10pv kuukaudessa. Näille on turha selitellä mitään käyttiksistä ja muusta. Se on vaan kone jolla voi maksaa laskut ja se joko toimi tai ei. Vaan sääliksi kävi ihan äipän naapurin mukava mummo.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Juustiinsa eilen kävin sellasen kahden tunnin pikaviestispektaakkelin yhden kaverin kanssa, jonka kaksi vuotta vanha mikäliefujitsuacer läppäri on nyt jonkun troijalaisen riivaama ja kaikki on aivan jumissa ja mikään ei auta. Tuollaisina hetkinä ei aina oikein tiedä et pitäskö itkeä vai nauraa.
-
Re: Kuvottavaa...ällistyttävää...uskomatonta
Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »
Wau.. kannattaisikohan käydä välillä vaikka ulkona ja jättää ne tietotekniikkahommelit muiden huoleksi siksi aikaa kun saat sen rakkaan työjuhtasi takaisin?piedra kirjoitti:Jouduin viemään koneeni (vanha työjuhta) huoltoon ja samalla pelailin poikieni Fujitsu-Siementäjän (Vista) kanssa......
Ei voi muuta sanoa kuin että keljuttaa! miten kukaan ihminen pystyy leikkimään näillä leluilla? Jo pelkästään internet-selaaminen on säälittävää ja hidasta. Ja koneessa on 2 GB keskusmuistia ja prosessori on AMD +5200 Mhz "mylly" (Muropaketit tietää)...aivan..siis...käsittämätöntä! Muutenkin oksettaa ja väsyttää nämä jatkuvat viestit siitä mitä Windows aikoo seuraavaksi tehdä, ynnä virustutka ja kaikki muut oheisohjelmat....
Olen niin vihainen että perhana...miten kukaan voi leikkiä näiden lelujen kanssa? Eikä edes Safari toimi tässä "Vistassa"...
En nyt viitsi mennä enempää kiroilemaan, mutta minä en rehellisesti sanottuna voi ymmärtää miten kukaan, täysjärkinen ihminen voi käyttää tämmöistä SOFTAA ja RAUTAA?
Tärisen...en vihasta, mutta..noo...ehkä sittenkin...aivan uskomatonta...eikä siitä ole kuin kolme (3) ja puoli vuotta kun ostin ensimmäisen Maccini (Powerbook)....
Hyi hitsinpitsi!
-Piedra-
Tuollainen drama queen -reagointi kuulostaa todella naurettavalta ja antaa mäkisteistä kuvan kädettömina valittajina. Mutta koska voin aistia tuskasi tänne asti, niin vinkkaan roudaamaan ne "virustutkat ja kaikki muut oheisohjelmat" huitsin pimppiiin ja kytkemään UAC:n pois päältä.
P.S. kannttaa vaihtaa myös tarralenkkareihin - sekin varmasti helpottaa elämääsi.
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Kyllä siinä välillä kokonut pc:n käyttäjäkin nostaa windowsin edessä kädet pystyyn. Pariin kertaa olen tämän nähnyt kun osaavat atk-tuen hemmot pyöritteli silmiä ongelman edessä.Sasseli_ kirjoitti:Wau.. kannattaisikohan käydä välillä vaikka ulkona ja jättää ne tietotekniikkahommelit muiden huoleksi siksi aikaa kun saat sen rakkaan työjuhtasi takaisin?piedra kirjoitti:Jouduin viemään koneeni (vanha työjuhta) huoltoon ja samalla pelailin poikieni Fujitsu-Siementäjän (Vista) kanssa......
Ei voi muuta sanoa kuin että keljuttaa! miten kukaan ihminen pystyy leikkimään näillä leluilla? Jo pelkästään internet-selaaminen on säälittävää ja hidasta. Ja koneessa on 2 GB keskusmuistia ja prosessori on AMD +5200 Mhz "mylly" (Muropaketit tietää)...aivan..siis...käsittämätöntä! Muutenkin oksettaa ja väsyttää nämä jatkuvat viestit siitä mitä Windows aikoo seuraavaksi tehdä, ynnä virustutka ja kaikki muut oheisohjelmat....
Olen niin vihainen että perhana...miten kukaan voi leikkiä näiden lelujen kanssa? Eikä edes Safari toimi tässä "Vistassa"...
En nyt viitsi mennä enempää kiroilemaan, mutta minä en rehellisesti sanottuna voi ymmärtää miten kukaan, täysjärkinen ihminen voi käyttää tämmöistä SOFTAA ja RAUTAA?
Tärisen...en vihasta, mutta..noo...ehkä sittenkin...aivan uskomatonta...eikä siitä ole kuin kolme (3) ja puoli vuotta kun ostin ensimmäisen Maccini (Powerbook)....
Hyi hitsinpitsi!
-Piedra-
Tuollainen drama queen -reagointi kuulostaa todella naurettavalta ja antaa mäkisteistä kuvan kädettömina valittajina. Mutta koska voin aistia tuskasi tänne asti, niin vinkkaan roudaamaan ne "virustutkat ja kaikki muut oheisohjelmat" huitsin pimppiiin ja kytkemään UAC:n pois päältä.
P.S. kannttaa vaihtaa myös tarralenkkareihin - sekin varmasti helpottaa elämääsi.
Tuskin macin käyttäjät nyt niin kädettömiä kuitenkaan on ja miksi tehdä asiat vaikeasti kun voi tehdä helpommin..
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tässä vasta sain auttaa tätiäni joka ei enään saanut windowsia käynnistymään kun oli
sen sammuttanut. Kone oli vetänyt jotenkin biosin sekasin ja windows rekisteri oli täysin sekaisin. Tilanne saatiin selvitettyä puhelimen välityksellä ja kone taas vähäksi aikaa toimimaan. Oli hieman vaikea neuvoa puhelimessa kun itsellä ei ole pc:tä eikä windowsia niin piti kaikki ulkomuistista päätellä. Tätini myös luulee, että koneen normaali käynnistys aika on 10min, että pääsee nettiin.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Ei, ei ja ei. Tämä on yleinen ja vakavasti otettava väärinkäsitys. Ainakin minun kohdallani asia menee juurikin päinvastoin. Nauhatennareiden nauhat on sidottu sen pituisiksi, että kengät menevät sopivasti jalkaan nauhoja avaamatta. Sen sijaan tarralenkkareiden tarrat avaan ja suljen aina kenkiä pukiessani.Sasseli_ kirjoitti:P.S. kannttaa vaihtaa myös tarralenkkareihin - sekin varmasti helpottaa elämääsi.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
Tänään käytin ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen koulussa PC:tä. voi luoja kuinka vaikealta pelkkä Exposen puuttuminen tuntui
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mikäli tarvitsee tietokoneen, budjetti on pieni ja Windows ahdistaa, niin kovalevyn voi formatoida Microsoft-vapaaksi alueeksi ja tilalle asentaa Linuxin. Näin kun menettelee, voi saada kelpo koneen hyvin edullisesta Fujitsu-Siemensistä tai Acerista.
-
Viesti Kirjoittaja MrAngelos »
Tuo on oikeasti niiiiin vapauttavaa. Monta vuotta olen jo joutunut toimimaan kavereiden ja ennen kaikkea sukulaisten mikrotukihenkilönä (ei, en osaa sanoa "ei"), mutta nyt, muutaman kuukauden windowsittomuuden jälkeen voin ihan rehellisesti kertoa, etten enää muista. Aaaaaahh!mutofuto kirjoitti:Tohon ilmaiseen mikrotuki-rooliin toimii se että ilmoittaa harmitellen "kun tämä Mac-maailma on niin helppoa yksinkertaista ja vaivatonta, niin olen unohtanut kaikki Windows-maailman murheet."
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Ystäväni hiukan ihmetteli kun menin ibookilla 3sec nettiin etsimään juna-aikatauluja, kun sillä kesti 1min ennen kuin kone päätti, että on turvallista edetä sivustoille. WTF!
Pöytäkoneissa tuo nyt EHKÄ menettelee, kun ne voi olla päällä 24h, mutta kannettavassa tuo Vista on kyllä syvältä, todella syvältä.
Jos on pakko olla PC, niin sitten XP tai Linux.
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja zemex »
Tuo on vaan sellainen asia jolle ei oikein voi mitään. Yleensä pc:t mielletään windows koneiksi eikä normaali käyttäjä välttämättä osaa ajatellakkaan, että siihen saisi jotain muuta. Minusta ei kannata ottaa vakavasti sitä jos pc mielletään windows-vehkeeksi.Pis kirjoitti:Voi kunpa PC:eistä voisi puhua ilman että se tarkoittaisi automaattisesti Windows-vehjettä. Itse asiassa ihan personal compuuttereita ne Macitkin ovat, varsinkin nyt ku Inteleitä käytetään.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Se mua lähinnä harmittaa että pc-valmistajia, kuten fujitsu-siemens (ei "siementäjä") ja acer, usein parjataan lähinnä sen takia että sen mukana tuleva Vista (ei Visva) on järjettömän pzemex kirjoitti:Tuo on vaan sellainen asia jolle ei oikein voi mitään. Yleensä pc:t mielletään windows koneiksi eikä normaali käyttäjä välttämättä osaa ajatellakkaan, että siihen saisi jotain muuta. Minusta ei kannata ottaa vakavasti sitä jos pc mielletään windows-vehkeeksi.Pis kirjoitti:Voi kunpa PC:eistä voisi puhua ilman että se tarkoittaisi automaattisesti Windows-vehjettä. Itse asiassa ihan personal compuuttereita ne Macitkin ovat, varsinkin nyt ku Inteleitä käytetään.Kun eikö se kuitenkin näin melko pitkälle ole..
![Omppu [?]](./images/smilies/omppu.gif)
-
Viesti Kirjoittaja akki »

Mutta kotiini en enää ikinä pc:tä ottaisi, no sir. Onneksi "löysin valon" jo 1999. Vaimo oli helppo opettaa macistiksi antamalla sille iBook, ja alle kouluikäiset lapsetkin osaavat jo käyttää iTunesia ja iPhotoa...
-
Viesti Kirjoittaja samppat »
Toi onkin ainoa tapa saada Windowsista toimiva ympäristö. Päätetään ohjelmat mitä ajetaan, ja mitään ylimääräistä ei tule, ellei se mene testauksen läpi. Ja senkin jälkeen se mielellään tökätään palvelimelta asennukseen automaattisesti. Käyttäjä pysyy roolissaan, ja käyttää ohjelmia joita tarvitsee työnsä tekemiseen. Eikä kysele tyhmiäakki kirjoitti: Mutta atk-osaston heput onkin anaalisen tarkkoja ja vainoharhaisia kavereita. Ja turha kuvitellakaan, että näille delleille pystyisi mitään itse asentelemaan.

[rant]
Tuli mieleen yksi suuri epäkohta kun työntekijä saa esim. läppärin käyttöönsä. Jotenkin se kone heti muuttu työntekijän mielessä omaksi henkilökohtaiseksi koneeksi, joille voi asentaa mitä vaan, vaikka työnantaja luovuttaa sen käyttöön jotta voi tehdä työnsä. Harvan työhön kuuluu esim. säilyttää perhealbumia työkoneella. Prkl. Purkaus ei kohdistunut keneenkään henkilökohtaisesti

[/rant]
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Mutta voihan kannettavakin olla päällä 24/7. Ainakin jos se on Mac.frissy kirjoitti:Pöytäkoneissa tuo nyt EHKÄ menettelee, kun ne voi olla päällä 24h, mutta kannettavassa tuo Vista on kyllä syvältä, todella syvältä.

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tästä tuli mieleen se hauska linkki jossa joku väitti nettikeskustelussa, että Linux käyttää osia Windowsista toimiakseen. Esim rauta-ajuritzemex kirjoitti:Tuo on vaan sellainen asia jolle ei oikein voi mitään. Yleensä pc:t mielletään windows koneiksi eikä normaali käyttäjä välttämättä osaa ajatellakkaan, että siihen saisi jotain muuta. Minusta ei kannata ottaa vakavasti sitä jos pc mielletään windows-vehkeeksi.Pis kirjoitti:Voi kunpa PC:eistä voisi puhua ilman että se tarkoittaisi automaattisesti Windows-vehjettä. Itse asiassa ihan personal compuuttereita ne Macitkin ovat, varsinkin nyt ku Inteleitä käytetään.Kun eikö se kuitenkin näin melko pitkälle ole..

Perusteli sillä että muutenhan pc-koneita myytäisiin ilman Windowsia ja kaikilla olisi Linux, kun se on ilmainen

Tuli hyvät naurut siitä.
-
Viesti Kirjoittaja fridgebuzz »
Mä oon huomannut aivan saman jutun! Koko ajan tulee nakeltua hiirtä ruudun oikeaan alakulmaan (mulla konfiguroitu siten)..mutofuto kirjoitti:voi luoja kuinka vaikealta pelkkä Exposen puuttuminen tuntui
Jep, vistan kanssa jouduin itse ensikosketukseen tyttöystävän isoisän ostaman uuden läppärin kanssa. Juuri ostettu virussuoja/palomuurisofta ei toiminutkaan ns. täysillä, pari tuntia sen kanssa väänsin, tuli kyllä sellaisia umpikujia vastaan että pinna kiristyi pakostakin. Eikä se siitä mihinkään parantunut, asiaankuuluvilta foorumeilta lueskelin muidenkin vista-käyttäjien kiroiluja saman softan tiimoilta...
-
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Pis kirjoitti:Se mua lähinnä harmittaa että pc-valmistajia, kuten fujitsu-siemens (ei "siementäjä") ja acer, usein parjataan lähinnä sen takia että sen mukana tuleva Vista (ei Visva) on järjettömän pzemex kirjoitti:Tuo on vaan sellainen asia jolle ei oikein voi mitään. Yleensä pc:t mielletään windows koneiksi eikä normaali käyttäjä välttämättä osaa ajatellakkaan, että siihen saisi jotain muuta. Minusta ei kannata ottaa vakavasti sitä jos pc mielletään windows-vehkeeksi.Pis kirjoitti:Voi kunpa PC:eistä voisi puhua ilman että se tarkoittaisi automaattisesti Windows-vehjettä. Itse asiassa ihan personal compuuttereita ne Macitkin ovat, varsinkin nyt ku Inteleitä käytetään.Kun eikö se kuitenkin näin melko pitkälle ole..
ska tekele, vaikka itse rauta on ihan kelpo tavaraa ja Windowsin voi pyyhkiä pois.
Koko nykyinen Mac-mainontahan perustuu sille oletukselle, että Pc on windows-kone ja Mac on Mac.
-
Viesti Kirjoittaja adjpg »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Kaikki vain tuntuu niin paljon hankalammalta....

RIP iMac 27" ♫ 2,66 GHz i5 → MacPro ♫ Quad-Core Intel Xeon 2,26 GHz
RIP MacBook Pro 15" ♫ 2,4Ghz Core 2 Duo → RIP MacBook Air 13" ♫ 1,7 GHz i7
RIP iPhone 4S ♫ 32gt → RIP iPhone 6S ♫ 64gt → iPhone 11 ♫ 64Gt
-
Mä pesin käteni....
Viesti Kirjoittaja piedra »
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Ja virustorjunnan ja palomuurin kanssa taistellessa menee hermot. Koulun vista-koneet sentään toimivat näennäisen nopeasti, mutta vista varaa heti 60% muistista. Toiminta vaikuttaa liukkaalta kunnes pitäisi oikeasti jotain tapahtua. Hakutoiminto tuntuu kehittyneen, osassa koulun koneista oli käynnistä-valikon suorita-toiminto kateissa, mutta se löytyi onneksi haulla.
Yleensä en windows-ongelmilla päätäni vaivaa, mutta jos tytöt pyytää oikein nätisti...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Leopard
-
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »

Voi tätä onnea, IE7 käytössä XP:ssä, meinaan pakahtua..

Tätä tahtia kun kehitys kehittyy, Vista kyllä jäänee väliin...
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka