Spaces ja "hyppiminen"
-
Spaces ja "hyppiminen"
Viesti Kirjoittaja Glen »
Käytössä on 4(saraketta)x2(riviä)-asetelma. Ja toimii ihan kohtalaisesti. Mitä nyt aktiivisena oleva ikkuna haluaa huomiota, ja hypittää Spacesia miten tahtoo. Taustalla virtuaalityöpöydistä minulla on kuitenkin useamman vuoden E17-tausta (linux-puolen ikkunamanageri), jolla kyseistä ongelmaa ei ole, ja vastaavaa sulavuutta toivoisin myös kympin puolelta.
Esimerkki tästä ongelmakäyttäytyimestä on vaikkapa seuraavanlainen: Olen määritellyt eri ohjelmat avautumaan eri ikkunoihin. Safari/Opera, Mail ja Skype/Adium nyt esimerkkeinä. Kun avaan ohjelman, siirtää se minut välittömästi kyseiseen ikkunaan. Ihan kiva ominaisuus. Kun suljen ohjelman (Opera 2-ikkunassa) niin aktiiviseksi tulee minun viimeksi käyttämäni ohjelma (Mail 4-ikkunassa), jonne siis hyppään. En minä halua posteja katsomaan, vaan 1-ikkunan konsoliin.
Ongelma kiteytettynä on se, että Spaces luulee tietävänsä, minne minä haluan mennä käynnistäessäni/sulkiessani ohjelmaa. Tämä käyttäytyminen ei kuitenkaan ole haluttua. Haluan, ettei Spaces toimi mitenkään, jos joku ohjelma haluaa aktiiviseksi. Enkä ole löytänyt vipua, jolla moinen käyttäytyminen saataisiin kuriin.
Tämän olen kokenut yhdeksi erittäin ärsyttäväksi piirteeksi. Toinen ärsyttävä piirre (tai ominaisuus) on sloppy focusin puute, mutta tämän kanssa eläminen on helpompaa.
Apua kaipaan muuten mainion toiminnon kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Onhan noita muitakin virtuaalisoftia, jotka varmasti saa konffattua paremmin. Semmonen vaan hakuseen.
http://www.codetek.com/ctvd/ tosta esim. yks. Osaa myös säätää follow focuksen kuntoon.
-
Kuten sanoin, sloppy focusin puutteen kanssa elää. Spaces on suurempi ongelma. En mielelläni 3rd party ohjelmaa, ainakaan maksullista tämän takia viitsi vielä laittaa. Jos jollakin olisi konsti saada Spaces tottelemaan. Kun muuta ongelmaa sen kanssa ei tosissaan ole.TheKraken kirjoitti:sloppy focus = follow focus?
Onhan noita muitakin virtuaalisoftia, jotka varmasti saa konffattua paremmin. Semmonen vaan hakuseen.
http://www.codetek.com/ctvd/ tosta esim. yks. Osaa myös säätää follow focuksen kuntoon.
-
-
No pitää mennä sit ilman. Tuon Virtuen kanssa oli minulla ainakin Tiikerissä ongelmia sen verran, että jätän väliin. Vaikka toimiva olikin. Spaces riittänee sitten. Eiköhän tähän totu. Tottuuhan ihmiset asumaan junaradan vieressäkin...TheKraken kirjoitti:No siis jos ohjelmassa ei ole säätöjä, niin siinä ei ole säätöjä. Voi olla jotain piilo-ominaisuuksia, mutta enpä usko tai ainakaan ainoallakaan "pimp my leopard" -sivustolla ei moisista olla kuultu.
On noita ilmaisiakin. Esim. Virtue Desktop.
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Koodarina pidän täysin käsittämättömänä, ettei tuohon ole edes komentorivi tms. esoteerista asetusvaihtoehtoa.
Ja käyttöliittymistä kiinnostuneena pidän täysin käsittämättömänä tuota minkä ne ovat laittaneet oletukseksi. Hei haloo, fyysisen tilan suurin hyvä puoli on se että ihminen tietää ilman tietoista huomion kiinnittämistä missä asiat sijaitsevat etsimättä niitä, pelkästään sen perusteella missä hän tietää itse sijaitsevansa. Spaces tekee fokuksen pomppimisella ja identtisellä taustakuvalla per space parhaansa, ettei käyttäjällä olisi kumpaakaan tietämystä.
-
Joten ei ole minulla siis tästä syystä kovin ongelmia tuon kanssa ollut. Expose ajaa kyllä kaikki ohjelmanvaihtotarpeet.
-
taustakuva
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
"Space is the Place"
-
Re: taustakuva
Viesti Kirjoittaja rissy »
Erittäin hyvä pointti muuten, vaikka en ole ite tullut ajatelleeksi. Erottelisi spacet toisistaan vielä paremmin.mmmvuori kirjoitti:Minuakin kismittää että eri speisseihin ei voi valita eri taustoja. Jumpe! Luulis olevan itsestäänselvä ominaisuus, ja maailman simppelein juttu korjatakin.
"Space is the Place"
-
-
expose
Eli Exposessa harmittaa ettei sovelluksia voi sulkea siitä tilasta jossa ne kaikki ovat esillä. Eihän se iso homma ole, että valitsee sovelluksen, sulkee sen, ja sohasee alavasuriin (mulla sieltä expose) ja sitten muualle.
Mutta silloin tällöin huomaa työpöydälle kertyneen liikaa avoimia sovelluksia, ja olisi kiva siivota turhat pois exposesta vain naps naps napsutellen.
edit: tarkoitan siis exposen "kaikki ikkunat" -näyttöä
-
Re: expose
Viesti Kirjoittaja Lillan »
Eikö tuohon käy yhtä kätevästi omppu+TAB+q?mmmvuori kirjoitti:Mutta silloin tällöin huomaa työpöydälle kertyneen liikaa avoimia sovelluksia, ja olisi kiva siivota turhat pois exposesta vain naps naps napsutellen.
iMac 20" 2 GHz Intel Core Duo
iPod Hipelö 16GB
-
Re: expose
Eipä tunnu käyvän, ei. Jos mulla vaikka on auki kolme finderikkunaa, joista haluan sulkea kaksi, tai uuteen ikkunaan firefoxista avautunut valokuva tms. jonka myöskin haluan huutintuuttiin, tai kuusi Pagesräpellystä joista neljä on niin paskoja että pois vaan jne.Lillan kirjoitti:Eikö tuohon käy yhtä kätevästi omppu+TAB+q?mmmvuori kirjoitti:Mutta silloin tällöin huomaa työpöydälle kertyneen liikaa avoimia sovelluksia, ja olisi kiva siivota turhat pois exposesta vain naps naps napsutellen.
Parasta olisi naps naps napsutella sulki vaan ne kaikki mitkä sulki haluaa siitä näytöstä missä ne kaikki näkee - vaikka Spaceksestakin.
-
Re: Spaces ja "hyppiminen"
Viesti Kirjoittaja Petenez »
Suunnitelmana on päivittää Leopardiin piakkoin ja hyödyntää Spacesiakin... Miten se pelittää kahden näytön kanssa?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Yksi "tila" lienee kummassakin näytössä? Eri näyttöihin ei saa eri Spaceja? Rupesin vain askarruttamaan tämä...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Niin ja Virtue Desktops oli Uranuksesta, btw
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Studio Edition II 2TB
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
-
Viesti Kirjoittaja lassej »
Itse en ihan hoksannut miksi eri näytöissä pitäisi olla eri Spacet...
-
Kyllä itse tuolle käyttöä löytäisin. Voi vaihtaa softaa kakkosnäytöllä, mutta toisella sitten on edelleen sama softa jne.lassej kirjoitti:Spaces toimii hyvin kahden näytönkin kanssa, siten että yhdessä Spacessa on molemmat näytöt.

Tuoltahan se näyttää. Vaikka tuossa ei näykään se, niin minulla on määritetty tuo pääte-ikkuna sekä adium niin, että ne näkyvät joka spacessa. Eli käytännössä siis tuo vasen näyttö on oma spacensa. Tosin sen sisältöä ei saa vaihdettua.
-
Viesti Kirjoittaja Petenez »
Jep, juurikin näin. Esim. EyeTV voisi näppärästi pyöriä ulkoisessa isommassa ruudussa ja MBn näytössä vaihtelee vaikkapa Safarin, iTunesin ja Windowsin välillä. Tosin pystynhän minä käsittääkseni EyeTVn asettamaan kaikkiin Spaceihin ja lopputulos näyttäisi samalta.TheKraken kirjoitti:Kyllä itse tuolle käyttöä löytäisin. Voi vaihtaa softaa kakkosnäytöllä, mutta toisella sitten on edelleen sama softa jne.lassej kirjoitti:Spaces toimii hyvin kahden näytönkin kanssa, siten että yhdessä Spacessa on molemmat näytöt.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Studio Edition II 2TB
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka