Tiedekunnan vuosijuhla pääsee taas yllättämään ja pingiviinipuvulle olisi käyttöä. Jos sellainen, 180cm ja 75 kiloiselle ukkelille menevä sattuu majailemaan kaapissasi ja uskoisit, että voisit sitä lainata/vuokrata kohtuu hintaan sivistyneeseen akateemiseen juhlaan, niin laitathan privalla viestiä.
Kumma puku se frakki, pitäisi omistaa, muttakun käyttöä on niin harvoin
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta itse ostin vastaavassa tilanteessa oman. Vuokrailuja ei tarvitse olla kovinkaan montaa kun aletaan olla jo lähellä uuden perusfrakin hintaa ja kun on oma, niin eipä tarvitse varailla ja käydä hakemassa. Ja onhan tuolla teoriassa vähän jälleenmyyntiarvoakin jos päätän että en tarvitse enää. Katselin vaihtoehtona myös sitä, että olisin ostanut vuokraamosta käytetyn, mutta selvästi kulunut puku lisäksi hankittavine kenkineen yms. olisi ollut muistaakseni vain parisenkymmentä prossaa halvempi kuin uusi setti kaupasta.
Joo, ihan hyvä huomio. Tosin tässä vaiheessa hyvän frakin hinta, 400-700e kirpaisee ehkä vähän liian. Periaatteessa noita vuosijuhlia/akateemisia-tilaisuuksia on melko vähän, mutta toisaalta on se vaan niin noloa mennä joku puku päällä.
Pitää miettiä. Oli toi alkuperäinen postaus vähän onneton .
Onhan noita pukuvuokraamoita joka toisen kulman takana lounaisen helmen mutaisilla kujilla. Johonkin yrityshakemistoon haku, ja tuloksia tulee viljalti. Vaikka toisaalta bileiden paras jätkä pukeutuu aina chippendales-tyyliseen tarranauhoilla koottuun pukuun, jonka voi yhdellä rennolla ranneliikkeellä repäistä päältään kokonaisuudessaan. Alla tietysti syötäväksi kelpaavat tangat nonparelleilla koristeltuna. Ei nyt sillä, että minä mitään asiasta tietäisin.
Kannattaa vilkaista myös paikallisten teattereiden tarjonta. Ainakin täällä Hämeenlinnassa toimii teatterin pukuvuokraamo, jossa taitaa olla aika paljon halvempaakin kuin esim. morsiusliikkeestä vuokratessa.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu