Neuvoja: Mun Apple Remote Control kaukosäädin ei toimi.
-
Neuvoja: Mun Apple Remote Control kaukosäädin ei toimi.
Viesti Kirjoittaja AkiM »
Mutta siis asiaan:
Miksi mun remote control kaukosäädin ei toimi? Onko siinä patterin paikka ja mistä löydän sen?
I Love Britney 4Ever!!!
-
Re: Neuvoja: Mun Apple Remote Control kaukosäädin ei toimi.
Viesti Kirjoittaja gramdel »
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
En saa vieläkään toimimaan.
-
Re: En saa vieläkään toimimaan.
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Uusi alu-iMac vai vanha?AkiM kirjoitti:Joo. Nyt löysin sen patteriaukon. Mutta tämä mun remote on niiku 1viikon vanha. Ja patterissa lukee lithium 3v. Eihän sen teho ole millään voinut loppua näin aikaseen. Miksi en saa sitä mangneettijuttua toimimaan. Mulla on iMac. Siinä olisi pitäny kyllä olla se mangneetti. Kun yhessä kuvassakin oli todistettavasti se remote siinä oikeassa kulmassa kiinni.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
-
En ole kokeillut rebootia
-
Re: En ole kokeillut rebootia
Viesti Kirjoittaja Sly »
ööhh.. reboot tarkoittaa uudelleenkäynnistystä.AkiM kirjoitti:Mitä tuo reboot tarkoittaa? Ja miten suoritan sen?
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Ei tällä yksiköllä kyllä sitten niin millään.Sly kirjoitti:Näytön oikeeseen alakulmaan oon sen saanut kiinnittymäänWespa kirjoitti:Eipä toimi enää alu-iMaceissa tuo magneettitemppu, tässä istun yhden vieressä ja ei vaan tartu millään vaikka mitä tekisi.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
-
-
Mulle on edelleenkin hämärän peitossa miten tämä ja koneen buuttaaminen liityy siihen ettei alu-iMacin pintaan tartu magneetti.Crimson kirjoitti:Ootko parittanut ohjeiden mukaan?
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Todella harmillista sinänsä, koska tätä suuren suurta remotea kun on niin pirullista säilyttää missään muualla kuin kiinni koneessa.

-
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Ei hitsinpitsi! Kysymys olikin sittenkin magneetista tai sen puutteesta!Wespa kirjoitti:Mulle on edelleenkin hämärän peitossa miten tämä ja koneen buuttaaminen liityy siihen ettei alu-iMacin pintaan tartu magneetti.Crimson kirjoitti:Ootko parittanut ohjeiden mukaan?
Siirryn takavasemmalle oikeiden ongelmien pariin...

-
Minusta tuntuu, että kyse on molemmista.Sherukka kirjoitti:Ei hitsinpitsi! Kysymys olikin sittenkin magneetista tai sen puutteesta!Wespa kirjoitti:Mulle on edelleenkin hämärän peitossa miten tämä ja koneen buuttaaminen liityy siihen ettei alu-iMacin pintaan tartu magneetti.Crimson kirjoitti:Ootko parittanut ohjeiden mukaan?![]()
Siirryn takavasemmalle oikeiden ongelmien pariin...

-
Kyse on molemmista!
- mangneettiongelma
- ja se ettei se remote säädin mene päälle
-
Re: Kyse on molemmista!
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Minulla kerran, ja vain kerran, ei Frontrow millään totellut remoten käskyjä (muut softat kyllä tottelivat) ja siihen auttoi koneen uudelleenkäynnistys (Logout/Login:ia en hoksannut kokeilla).AkiM kirjoitti:Mulla on 2 ongelmaa liittyen tuohon remoteen.
- mangneettiongelma
- ja se ettei se remote säädin mene päälle
EDIT: Oishan sen Frontrown voinut kokeilla tappaa pois ensin.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Ja tosiaankin. Patteri voi ihan hyvin olla loppu siitä kaukosta. Kannattaa vaihtaa se ja tutkailla asiaa uudestaan.
-
Viesti Kirjoittaja corepressor »
Mulla on täysin uusi macbook ja yritin eilen kovasti paritellaiCook kirjoitti:Niin siis tuohon magneetin toimimattomuuteen vielä. Eli ei sen varmaan ole tarkoituskaan näiden uusien iMacien kanssa toimia. Näin otaksun minä, kertokaa faktaa te jotka tiedätte.
Ja tosiaankin. Patteri voi ihan hyvin olla loppu siitä kaukosta. Kannattaa vaihtaa se ja tutkailla asiaa uudestaan.
Tulipa kokeiltua, onko paristo oikeinpäin siellä ja kaikkea maan, taivaan ja meditaation väliltä, mutta mitään ei tapahtunut.
Eli irdallahan tämä toimii, onko ko. piste tuo macbookin edessä sijaitseva musta pilkku?

Entäs sitten, toimiiko tämä kaukosäädin (jos saan sitä ikinä toimimaan

-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Vaan niinpä ei ollut. Kone halusi vaan parittaa kaukon uudelleen, ja tämän jälkeen toimi.
Yksi hyvä kikka kaukosäätimen toimivuuden kokeiluun on se, että katsoo palaako se infrapunaledi ensinkään. Tämä onnistuu esimerkiksi niin, että etsii jonkinlaisen digikameran/digivideokameran joka varmaan löytyy jo jokaisesta taloudesta, pistää sen päälle, katselee kameran näyttöä, tähtää kaukosäätimen kameran linssiin ja painaa jotain nappia.
Jos kamera ei ole mikään aivan sekunda, sen tulisi havaita kaukosäätimen infrapunavalo kirkkaana valkoisena valona. Ja sen taas pitäisi näkyä kameran näytöllä.
Kyllä. Itse olen todennut MacBookin infrapunavastaanottimen melko herkäksi ja kaukosäätimen ledin melko vahvaksi - laitteiden ei tarvitse olla "kasvokkain", kauko-ohjauksen pitäisi toimia vielä pitkälti alle 45 asteen kulmasta MacBookin etureunaan nähden. Ja säde tuntuu kimpoavan seinistäkin ihan kohtuudella.corepressor kirjoitti: Eli irdallahan tämä toimii, onko ko. piste tuo macbookin edessä sijaitseva musta pilkku?
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
CamoN kirjoitti:Minulla oli viime talvena kanssa vähän ongelmia kaukosäätimen kanssa. Kun kone oli uusi tuli kaukoa käytettyä, mutta sitten se lähes unohtui ja oli pitkään käyttämättä. Jossain vaiheessa taas innostuin kokeilemaan sitä, mutta kappas, eipä toiminut. Oletin että oli patteri mennyt sen takia, kun kaukosäädin oli pyörinyt repussa irrallaan useaan otteeseen ja sitä kautta sitten painellut itsensä tyhjäksi.
Vaan niinpä ei ollut. Kone halusi vaan parittaa kaukon uudelleen, ja tämän jälkeen toimi.
Yksi hyvä kikka kaukosäätimen toimivuuden kokeiluun on se, että katsoo palaako se infrapunaledi ensinkään. Tämä onnistuu esimerkiksi niin, että etsii jonkinlaisen digikameran/digivideokameran joka varmaan löytyy jo jokaisesta taloudesta, pistää sen päälle, katselee kameran näyttöä, tähtää kaukosäätimen kameran linssiin ja painaa jotain nappia.
Jos kamera ei ole mikään aivan sekunda, sen tulisi havaita kaukosäätimen infrapunavalo kirkkaana valkoisena valona. Ja sen taas pitäisi näkyä kameran näytöllä.
Kyllä. Itse olen todennut MacBookin infrapunavastaanottimen melko herkäksi ja kaukosäätimen ledin melko vahvaksi - laitteiden ei tarvitse olla "kasvokkain", kauko-ohjauksen pitäisi toimia vielä pitkälti alle 45 asteen kulmasta MacBookin etureunaan nähden. Ja säde tuntuu kimpoavan seinistäkin ihan kohtuudella.corepressor kirjoitti: Eli irdallahan tämä toimii, onko ko. piste tuo macbookin edessä sijaitseva musta pilkku?
Juma! nerokasta, kokeilin juuri vilkuilla kaukosäädintä N95:n kameralla ja siellähän se vilkkui. Kaikkea sitä oppiikin

Eli toisin sanoen tuo itse paritus ei onnistu jostain syystä. Osaakohan joku viisas opastaa sen suhteen?
-
CamoN kirjoitti:Minulla oli viime talvena kanssa vähän ongelmia kaukosäätimen kanssa. Kun kone oli uusi tuli kaukoa käytettyä, mutta sitten se lähes unohtui ja oli pitkään käyttämättä. Jossain vaiheessa taas innostuin kokeilemaan sitä, mutta kappas, eipä toiminut. Oletin että oli patteri mennyt sen takia, kun kaukosäädin oli pyörinyt repussa irrallaan useaan otteeseen ja sitä kautta sitten painellut itsensä tyhjäksi.
Juma! nerokasta, kokeilin juuri vilkuilla kaukosäädintä N95:n kameralla ja siellähän se vilkkui. Kaikkea sitä oppiikin

Eli toisin sanoen tuo itse paritus ei onnistu jostain syystä. Osaakohan joku viisas opastaa sen suhteen?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka