tää on sitten yleisessä jaossa:
http://www.softpress.com/
Tarjolla myös alennusta ja jos ostaa nyt nelosen saa v5 kaupanpäälle jahka ilmestyy. Ilmeisesti jos edukkaaseen 77 euron hintaan päivittäis vanhan niin sais myös tuon uuden version sitten... pitänee harkita.
Freeway 5 beta
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Olen vähän räplännyt tuolla vitosella ja onhan se paremman tuntuinen kuin vanha, varsinkin iPhotosta tuominen on tervetullutta.
Pitää vielä viikolla testata edelleen (olen uusimassa seurani sivuja).
edit: yksi mua harmittaa, tyylipaletti aukeaa edelleen oletuksena väreihin eikä tekstityyleihin. Ja mielestäni tekstityylejä käytetään paljon useammin kuin värejä. Tästä olen antanut palautetta ainakin jostain 3:s versiosta asti.
Pitää vielä viikolla testata edelleen (olen uusimassa seurani sivuja).
edit: yksi mua harmittaa, tyylipaletti aukeaa edelleen oletuksena väreihin eikä tekstityyleihin. Ja mielestäni tekstityylejä käytetään paljon useammin kuin värejä. Tästä olen antanut palautetta ainakin jostain 3:s versiosta asti.
-
Re: Freeway 5 beta
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Laskivat Pron päivityshintaa tuolla (mulla päivityspolku 3.5->4->5) kepeään 54 euroon plus alv joten vingutin visaa lyhyesti. Lupaavat että viitonen tulee ulos 27. maaliskuuta, johon asti tuo helppohinta saattaa olla voimassa.
Pitänee laittaa betapalstalle palautetta, joitakin kummallisuuksia on löytynyt. Ja tietysti se vanha murhe, että käyttöliittymä saisi todellakin olla lähempänä Adobe-normaalia.
Pitänee laittaa betapalstalle palautetta, joitakin kummallisuuksia on löytynyt. Ja tietysti se vanha murhe, että käyttöliittymä saisi todellakin olla lähempänä Adobe-normaalia.
-
Joo, päivityksen olen myös tilannut. Mulle maksoi 55.23 alvilla. Ei paha sinänsä.
Ja ensimmäiset sivut olen tuolla vitosella julkaissut. On sillä työskentely hieman helpompaa kuin nelosella.
Eniten mua on kiusannut se, että nämä työkalupaletit katoavat näkyvistä, jos käyttää Spacesia. Siis katoavat kun vaihtaa työpöytää ja palaa takaisin, niin Freewayn paletit on poissa. Mutta en tiedä onko se Freewayn ongelma vai OS X:n.
Ja ensimmäiset sivut olen tuolla vitosella julkaissut. On sillä työskentely hieman helpompaa kuin nelosella.
Eniten mua on kiusannut se, että nämä työkalupaletit katoavat näkyvistä, jos käyttää Spacesia. Siis katoavat kun vaihtaa työpöytää ja palaa takaisin, niin Freewayn paletit on poissa. Mutta en tiedä onko se Freewayn ongelma vai OS X:n.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
MacFinn, onko sulla joku sivusto joka olis tehty tolla? Olis mukava vilkaista.
-
Onhan noita 10-15, mutta vitosella vasta yksi ulkona, http://www.porintarmo.fi. Siis tuo ja sitten Hallinto-osio. Muuta nelosella, kuten http://www.sataosaajat.fi.
-
Perinnetietoista jälkeä
Koetin väsätä viitosella pikkusaittia, mutta kun se beta alkoi kaatumaan säännöllisesti kun soluun koetti sijoittaa tekstiä niin vaihdoin suosiolla nelosen takaisin työkaluksi... aika pro bono projekti tää joten en ihan viimesen päälle viilannut... tyyleissä sotkuja... ja kesken osin... http://opistoteatteri.fi/
Oliko Freewayssa muuten joku namikka jolla saa linkkien alleviivaukset pois? Mä olen aina joutunut lisäämään ylimääräisen style-pätkän headiin, jossa tuo maaginen text-decoration:none.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Koetin väsätä viitosella pikkusaittia, mutta kun se beta alkoi kaatumaan säännöllisesti kun soluun koetti sijoittaa tekstiä niin vaihdoin suosiolla nelosen takaisin työkaluksi... aika pro bono projekti tää joten en ihan viimesen päälle viilannut... tyyleissä sotkuja... ja kesken osin... http://opistoteatteri.fi/
Oliko Freewayssa muuten joku namikka jolla saa linkkien alleviivaukset pois? Mä olen aina joutunut lisäämään ylimääräisen style-pätkän headiin, jossa tuo maaginen text-decoration:none.
-
Vitosessa näyttää olevan, tuossa Inspectorissa. Page Appearance settings kohdassa voit säätää tuon. Kannattaa tietysti tehdä Master-sivulla. Vitosessahan on myös AntiSpam action sisäänrakennettuna, ennen se piti ostaa (ja ostinkin).
Täytyykin kokeilla tuota soluun sijoittamista, kaataako mullakin. Oletko raportoinut Softpressille tai edes http://www.freewaytalk.net/ sivuille?
Täytyykin kokeilla tuota soluun sijoittamista, kaataako mullakin. Oletko raportoinut Softpressille tai edes http://www.freewaytalk.net/ sivuille?
-
Laitan tuonne rapsaa jahka kerkiän... tuo sijoitus-kaatuminen oli kai jotain dokumentin korruptoitumista, sillä aika pitkään pystyin kyllä tekstiä sijoittamaan ennenkuin se alkoi yhdessä kohdassa pykiä.
Fade-action muuten kans on aika rikki (siis tuo jolla blendataan kuvaa taustaan gradulla, ei mikään css-läpinäkyvyysjuttu), se blendaa kyllä taustaan mutta ei alla olevaan laatikkoon. Ja päällä oleva gif-teksti feidaa myös vaikka sen pitäis olla "irtonainen". Enkä saanut gif-tekstiä antialiasoitumaan selaimessa vaikka Freewayn sisällä oli ok.
Onkohan tuo antispan-action ihan w3c-kosher? Mä olen suosiolla laittanut @-merkit (at):eiksi. Isommilla asiakkailla voi tietysti aina kertoa sivuilla että maili on muotoa etunimi.sukunimi@firma.fi eikä laittaa mitään ossuja esille.
Fade-action muuten kans on aika rikki (siis tuo jolla blendataan kuvaa taustaan gradulla, ei mikään css-läpinäkyvyysjuttu), se blendaa kyllä taustaan mutta ei alla olevaan laatikkoon. Ja päällä oleva gif-teksti feidaa myös vaikka sen pitäis olla "irtonainen". Enkä saanut gif-tekstiä antialiasoitumaan selaimessa vaikka Freewayn sisällä oli ok.
Onkohan tuo antispan-action ihan w3c-kosher? Mä olen suosiolla laittanut @-merkit (at):eiksi. Isommilla asiakkailla voi tietysti aina kertoa sivuilla että maili on muotoa etunimi.sukunimi@firma.fi eikä laittaa mitään ossuja esille.
-
Olen joitakin sivujani ajanut sen validaattorin läpi. Ja osa menee läpi, mutta ne joissa on FW4 tyyppinen pudotusvalikko jpeg kuvan päällä ja tekstit GIFfinä ei mee läpi, ne missä käytän vain tekstivalikoita menee. Ja tuota AntiSpam actionia käytän kaikissa sivuissani. Siitä validaattori ei ole valittanut koskaan. Minä pistän näkyviin sp osoitteet muotoon tarmon.hallinto ja sen taakse sen varsinaisen osoitteen. Näin se ei näy missään tyyliin etunimi.sukunimi@porintarmo.fi.
Koodissahan tuo on:
mailto:hallinto@porintarmo.fi">porintarmo.fi</a></p>
Ei nää spammibotit tosta kovin äkkiä selvää saa, luulisin.
Koodissahan tuo on:
mailto:hallinto@porintarmo.fi">porintarmo.fi</a></p>
Ei nää spammibotit tosta kovin äkkiä selvää saa, luulisin.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka