Mutta nyt olen kuitenkin ainavan varma että kyseisen ohjelman ostan.
GIMP-pohjaisuus on itselleni niin vahva plussa, että otan softan ilomielien amatöörieditointiin.
Aikooko porukka ostaa tämän? Nyt se olisi tarjolla betatestaajille pienellä alennuksella, eli esim. niille jotka ostivat taannoisen MacHeist- tai MacUpdatepromosoftapaketin ja kirjautuivat testaajiksi. Kymmenen taalan alennus - no onhan sekin joitakin euroja jo muutenkin valmiiksi halvasta hinnasta.
Kakkosbeetta oli ainakin huomattavasti stabiilimpi ja toimivampi. Itseasiassa ei ole tainnut edes kaatua vielä 8). Photoshop yhteensopivuus ei kyllä taida olla ihan täydellinen. Eikä varmaan taida tulla olemaankaan. Sen kanssa pitää sitten vaan elää :-)
Moneen hommaan tämä "pixelimatti" taipuu ainakin kotikäytössä. Hyvä lisä olisi kyllä "adjustment layers", jospa sekin olisi tulossa.
Eli mitä pidätte, jos ootte kokeilleet? Jotkut ovat jo valmiiksi sanoneet ostavansa, ja jotkut harkitsevansa.
Aamukuudelta oli tullut mailia että pixelmator on nyt saatavilla. Iltapäivällä demo versio imuun ja kokeilemaan! Toivottavasti on asiallinen, olen pitkään jo etsinyt itselleni sopivaa kuvankäsittely softaa ja tämä vaikuttais oikein lupaavalta.
En ainakaan keksinyt miten pääsisi histogrammia katteleen samalla kun sorvaa värikanavia uuteen uskoon.. Vähän hankalaa kyllä, ensin säädät väriä ja suljet sen ikkunan ja avaat histogrammin tarkistaaksesi jne.. Mutta eipä tuo tietysti mikään 1000e photoshop olekkaan.
Ajattelin tästä vaihtoehtoa Elementsille , mukavan näköinen ,avautuu hetkessä l. huomattavasti nopeammin ja avaa kuvatkin vikkelästi. Kompastukseksi taitaa tulla se että siveltimellä maalatessa ei tottele kynää vaan vähänkin nopeammassa toiminnassa viiva "oikoo" mutkat suoriksi. Elementsissä viiva pysyi samoissa olosuhteissa koko ajan kontrollissa.
Kannattaa tietty sekin muistaa, että tuo on ensimmäinen versio. Varmasti 1.1 sisältää jo jotain noista ominaisuuksista mitä täällä ja pixelmatorin sivuilla on toivottu, mikäli niiden toteuttaminen vain mahdollista on.
Totta tuokin. Mitenköhän tuo demoversio käyttäytyy päivitysten osalta.. Nyt kun on tuo 30 päivän versio käytössä, jos uusi versio tulee 31 päivän päästä niin onko siinä uusi 30pv demo versio vai sanooko kone tylysti että 30pv on täynnä, osta täysi versio.
Mäkissä kun en osaa kikkailla windows tyyliin noiden kanssa, wintoosassa yleensä riitti pieni rekisterin sorvaaminen niin kone unohti tommoset 30pv jutut ja sai asentaa uuden trial version..
juhakosk kirjoitti:Totta tuokin. Mitenköhän tuo demoversio käyttäytyy päivitysten osalta.. Nyt kun on tuo 30 päivän versio käytössä, jos uusi versio tulee 31 päivän päästä niin onko siinä uusi 30pv demo versio vai sanooko kone tylysti että 30pv on täynnä, osta täysi versio.
Mäkissä kun en osaa kikkailla windows tyyliin noiden kanssa, wintoosassa yleensä riitti pieni rekisterin sorvaaminen niin kone unohti tommoset 30pv jutut ja sai asentaa uuden trial version..
Kyllä se sorvaaminen onnistuu mikäli tarve tulee. Ei vaadi edes mitään tiedostojen muokkausta, vaan ainoastaan ohjelman asetustiedoston poiston.
Itse aion tehdä kyllä saman tempun mikäli seuraava päivitys ei ehdi sitä ennen tulla. Ei ihan possua pussissa kuitenkaan ajateltu ostaa
kyseessä on ensimmäinen CoreImagea täysin hyödyntävä kuvankäsittelysofta
Eli toisin sanoen kaikki kuvanmuokkaus tapahtuu näytönohjaimella, jolloin se on todella nopeaa, verrattuna vaikka Photoshoppiin mikä tekee kaiken kuvanmuokkauksen vanhanaikaisesti prosessorilla.
Mitkäs kaikki näytönohjaimet tukevat core imagea? Tai siis mistä voi tarkistaa, että toimiiko se omassa mäkkösessä?
Hö! Harmittaa kun välillä asuu täällä tynnyrissä, ja menee tälläiset ohjelmat ohi. Tuli nimittäin ihan yllätyksenä tämänkin olemassaolo. Olen jo pitkään miettinyt sopivaa kuvankäsittely-ohjelmaa, kun tuo Gimpin X11-vaade on jotenkin tehnyt muuten ok-ohjelmasta liian kankean.
No pitänee latailla tämä. Oliko siis niin, että versiota saa kokeilla kuukauden päivät ilmaitteeksi? Ja jos teillä muillakin on käyttökokemuksia, niin rohkeasti tänne raporttia vain. Aiemmin kokeilin ChocoFlop-ohjelmaa, joka käsittääkseni jotenkin hyödyntää CoreImagea. Se vain jotenkin "pätki" minulla.
Olisiko siis tästä Pixelmatorista sellaiseksi köyhänmiehen photariksi?
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
Joo, 30 päivää saa kokeilla. Kokeiluversiolla tehtyihin kuviin tulee "created with pixelmator" -vesileima, joten kuva-alaa pitää vähän laajentaa, että saa lopputuloksesta kropattua tuon keskelle tulevan leiman pois.. ..tai sitten vaan ihan maksaa sen hinnan. Hintaansa nähden ohjelma tuntuu kyllä todella pätevältä ja ennen kaikkea helppokäyttöiseltä.
Kokeilin äkkiseltään ohjelmaa MacBookilla. Käyttöliittymä on simppeli ja hieno, mutta itse kuvien käsittely oli ainakin MacBookilla erittäin tahmeaa. Johtuu varmaankin onnettomasta näytönohjaimesta, jos ohjelma kerran käyttää näytönohjaimen laskentatehoa kuvien käsittelyyn.
Ostoon tämä taitaa mennä, vaikka tosiaan Macbookilla tahmeasti toimiikin. Ominaisuudet eivät (ainakaan vielä) ole hirveän moninaiset, mutta kyllä tällä lomavalokuvat laittaa kuntoon.
Jouna- kirjoitti:Harrmittaa kun ei ainakaan vielä tue RAWeja.
Tukee sentään DNG:tä (vai muistanko väärin?). Vaan tukisipa kynää...
Muuten kivan oloinen softa kyllä ja sai sillä jotain tehtyäkin, kun kokeilin, mutta kyllä minulle(kin) kynätuki on ehdoton vaade. Toisaalta kun Photari kuitenkin jo on, niin miksipä vaihtaa toimivaa.
Tietääkö joku, tukeeko standardeja tag käyttöä? Eli jos elementsiä on käyttänyt hakusanojen asetukseen, niin toimiiko lukupuoli, ja asettaako samalla tavalla tagit? Itselle aika oleellinen kriteeri, voisin harkita tätä, tai sitten päivitystä elements 5 -versioon, kuhan universal tulee. Se lightroom jäi sitten hankkimatta, meni jahkailuksi...
juhakosk kirjoitti:Totta tuokin. Mitenköhän tuo demoversio käyttäytyy päivitysten osalta.. Nyt kun on tuo 30 päivän versio käytössä, jos uusi versio tulee 31 päivän päästä niin onko siinä uusi 30pv demo versio vai sanooko kone tylysti että 30pv on täynnä, osta täysi versio.
Kyllä se sorvaaminen onnistuu mikäli tarve tulee. Ei vaadi edes mitään tiedostojen muokkausta, vaan ainoastaan ohjelman asetustiedoston poiston.
Itse aion tehdä kyllä saman tempun mikäli seuraava päivitys ei ehdi sitä ennen tulla. Ei ihan possua pussissa kuitenkaan ajateltu ostaa
Mikä tiedosto täytyy tarkalleen ottaen poistaa, että Trial jatkuisi hieman pidempään? Itselläni kokeilujakso päättyy parin päivän kuluttua, enkä vielä ole kerennyt ohjelmaa testaamaan: kolme kertaa aukaistu, eikä kunnolla syvennytty ohjelman toiminnallisuuksiin.
Kyllä tuo näillä näkymin vaikuttaa ihan kelvolta ohjelmalta, ottaen edullisuuden huomioon (n. 45€).
MacBook Pro 13" 2,4GHz 4Gt Mid 2010
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
En vaan huomaa missään rajotteita uuden v1.1 version lataamiselle, kuinka kauan toimii tms onko trial limiittiä? (45pv tms).
Lisätään nyt tähän että demo on voimassa 30pv.
Viimeksi muokannut Cosmo, 30.12.2007 klo 16.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arkistoin/pelastan vanhoja Apple ][ & ///- laitteita,ohjelmistoja,lehtiä-Suomalaista Apple ][ & /// historiaa.
fiMUG ry:n jäsen. KansasFest & Apple ][ forever.http://finapple.hho.fi/finapple
pyrstö kirjoitti:hei te jotka ootte jo vähän tätä käyttäneet, niin kertokaa tästä verraten photoshoppiin. käyttöliittymä tuntuu olevan hyvinkin samalainen.
mutta missä asioissa häviää fotarille? entä onko joku paremmin (muu kuin hinta )
Aika pikkuinen juttu tämä, mutta minua ärsyttää se, että Pixelmatoria ei voi käyttää ulkoisella näytöllä OIKEASTI. Eli koska P. ei tee itselleen omaa ikkunaa, jossa kaikki kuvat ja työkalut olisivat, pitää ne vetää yksi kerrallaan ulkoiselle näytölle. Ja sitten kun ne ovat siellä ja menet macin omalta näytöltä painamaan jotain niin *pim*, Pixelmator menee ulkoisella(kin) näytöllä piiloon.
Pixelmator siis piilottaa itsensä aina kun se ei ole aktiivinen (eli ns. "päällimmäinen") ohjelma.
Sekavasti selitetty mutta saa kokeilla jos ei ymmärrä
must1 kirjoitti:Saatoin ymmärtää väärin, mutta eikö tuo toimi siis just samoin kuin Photoshopkin?
Hmmm, ei itse asiassa ole (ainakaan Mac-versioista) hajuakaan nykyisin. Viimeksi olen käyttänyt CS2:ta Windowsin kanssa ja siinä ainakin Photarilla oli oma harmaa taustaikkuna,
eli näin (kuva siis jostain muusta kuin mac-versiosta):
Lebako kirjoitti:Hmmm, ei itse asiassa ole (ainakaan Mac-versioista) hajuakaan nykyisin. Viimeksi olen käyttänyt CS2:ta Windowsin kanssa ja siinä ainakin Photarilla oli oma harmaa taustaikkuna,
eli näin (kuva siis jostain muusta kuin mac-versiosta):
Eli ilmeisesti siis mac-versiossa kellutaan, muilla ei?
Maceissä on aina paletit olleet irrallaan ja taustakuva näkynyt läpi. Tosin minun muistini ei riitä kuin 6.5 Photoshopin luo. Ja OS 8. Mutta paletit ovat olleet irrallaan. Nyt mitä pikaisesti testasin, niin Photoshop (CS3) piilottaa itsensä, jos ei ole aktiivinen. Minulla ei kyllä ole ulkoista näyttöä, joten sen osalta en pysty toteamaan.
Edit. Aniin joo, on muuten ihan näppärä toi Pixelmator softana. Kohtalaisen nopea verrattuna fotariin. Tuli MacHeistin bundlen mukana hankittua.