Ainakaan tässä mun tänään saapuneessa ei ole mitään ongelmia. Ei kuolleita pikseleitä tai muuta. Oon enemmän kun tyytyväinenPeak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
iMacin näyttöjen laatu, ongelmia?
-
Sly
Viesti Kirjoittaja Sly »
-
Repe Ruutikallo
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mitäs yleisiä ongelmia 20-tuumaisissa sitten on ollut?Peak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Peak
Viesti Kirjoittaja Peak »
Rupesin,jopa miettimään sitä, että onko kone helpompi palauttaa jämylle vai storeen, jos siinä on vikaa. Eli siis kummasta ostan koneen?Sly kirjoitti:Ainakaan tässä mun tänään saapuneessa ei ole mitään ongelmia. Ei kuolleita pikseleitä tai muuta. Oon enemmän kun tyytyväinenPeak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
Outoa kun rupeaa tollasta miettimään
-
Peak
Siis noi näyttö ongelmat mistä tässä ketjussa on puhuttu.Repe Ruutikallo kirjoitti:Mitäs yleisiä ongelmia 20-tuumaisissa sitten on ollut?Peak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
Jos storesta tilaat niin muista tämä: http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=101236Peak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
-
zuki
Viesti Kirjoittaja zuki »
Niihin on tuskin mitään korjausta edes olemassa. Korjauksena laadukkaaman paneelin vaihto ja komponenttien uudelleen asettelu itse laitteessa.Peak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
Näin olen antanut itselleni ymmärtää. Tosin ilmeiesen suuri osa ihmisistä on tyytyväinen esim. 20" iMacin TN-paneeliin. Itse en moista kelpuuttaisi.
iPhone 17
Apple Watch Ultra 2
-
p-veli
-
dasb00t
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
Toki vieressä oleva Benq 24" FPW241 on huomattavasti parempi. Paneeleistahan se on kiinni loppupeleissä. TN paneeliksi iMacin näyttö on siis varsin hyvä.
-
Matti Niemelä
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
No tuo 20" ruutu on itsessään ongelma. Pääsin sitä taannoin katteleen Gigantissa kun oli kone esillä, ja olen ERITTÄIN iloinen ettei aikanaan tullut moista ostettua.Peak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
Se ruutuhan on oikeesti aivan PASKA! Meinaan, että olen nähnyt kyllä tuplasti parempia TN näyttöjä kun tuossa on.
-
Peak
Tää kommentti oli todella kiva lukea:) Tilasin meinaan koneen storesta noin viikko sitten!Matti Niemelä kirjoitti:No tuo 20" ruutu on itsessään ongelma. Pääsin sitä taannoin katteleen Gigantissa kun oli kone esillä, ja olen ERITTÄIN iloinen ettei aikanaan tullut moista ostettua.Peak kirjoitti:Olen hommaamassa huomenna itselleni järeämmän 20" imacin ja sen takia lueskelin tätä ketjua. Onko noissa imacin näytöissä vieläkin noin paljon ongelmia vai onko ne jo saatu korjattua?
Se ruutuhan on oikeesti aivan kakka! Meinaan, että olen nähnyt kyllä tuplasti parempia TN näyttöjä kun tuossa on.
No ei. Uskon, että se on juuri passeli käyttööni.
-
Repe Ruutikallo
Valokuvaajat eivät yleensä ole vähiten kriittisessä tilassa, joten eiköhän se ole.harri kirjoitti:Lohdutuksen sana:
Mun 20":n näyttö on ainakin ihan hyvä.
-Harri
-
dasb00t
-
Peak
-
harri
-
nevaha
-
mikaha
Viesti Kirjoittaja mikaha »
Onneksi olkoon;-) täälläkin yksi tyytyväinen käyttäjä. Tässäkin topikissa tulee erittäin hyvin esille se kuinka erilaisista lähtökohdista ihmiset koneitaan käyttää.nevaha kirjoitti:Juuri hankittu 24" ja näytössä ei mitään valittamista.
Kieltämättä hivenen hirvitti käynnistää konetta näiden ristiriitaisten kommenttien vuoksi, mutta erittäin tyytyväinen olen.
-
JuzziK
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
Et olisi lukenut koko topiccia. Itseäkin alkaaaian mietityttämääm että missäss kaikkialla tässä on vikaa kun sähköpostiin tuli taas ilmoitusviesti että tätä aihetta seuraillaannevaha kirjoitti:Juuri hankittu 24" ja näytössä ei mitään valittamista.
Kieltämättä hivenen hirvitti käynnistää konetta näiden ristiriitaisten kommenttien vuoksi, mutta erittäin tyytyväinen olen.
Jussi
-
Repe Ruutikallo
Toki, mutta jos näyttö on kunnolla vasemmalta kirkas niin sitä ei voi olla huomaamatta missä käytössä tahansa jos silmät ei ihan pyökkiä ole. Jälleenmyyntiarvonkin kannalta asia kannattaa varmistaa, sillä vikapäille ei tule olemaan kysyntää käytettyjen markkinoilla kuin todella halvalla. Vioistahan pitää takuuseenkin reklamoida kohtuullisessa ajassa, eikä esim. 11 kuukautta ostosta välttämättä ole kohtuullista jos vaiva oli jo uutena...mikaha kirjoitti:Onneksi olkoon;-) täälläkin yksi tyytyväinen käyttäjä. Tässäkin topikissa tulee erittäin hyvin esille se kuinka erilaisista lähtökohdista ihmiset koneitaan käyttää.nevaha kirjoitti:Juuri hankittu 24" ja näytössä ei mitään valittamista.
Ilmeisesti tilanne vain alkaa nyt olla hallinnassa.
-
mikaha
Viesti Kirjoittaja mikaha »
Jep, niin se varmasti onkin. Omassa näytössäni tuon kirkkauseron pystyy huomaamaan, mutta se ei tunnu häiritsevältä, vaikka pidän näyttöä himmeimmälle säädettynä peruskäytössä.Repe Ruutikallo kirjoitti:Toki, mutta jos näyttö on kunnolla vasemmalta kirkas niin sitä ei voi olla huomaamatta missä käytössä tahansa jos silmät ei ihan pyökkiä ole. Jälleenmyyntiarvonkin kannalta asia kannattaa varmistaa, sillä vikapäille ei tule olemaan kysyntää käytettyjen markkinoilla kuin todella halvalla. Vioistahan pitää takuuseenkin reklamoida kohtuullisessa ajassa, eikä esim. 11 kuukautta ostosta välttämättä ole kohtuullista jos vaiva oli jo uutena...mikaha kirjoitti:Onneksi olkoon;-) täälläkin yksi tyytyväinen käyttäjä. Tässäkin topikissa tulee erittäin hyvin esille se kuinka erilaisista lähtökohdista ihmiset koneitaan käyttää.nevaha kirjoitti:Juuri hankittu 24" ja näytössä ei mitään valittamista.
Ilmeisesti tilanne vain alkaa nyt olla hallinnassa.
Olen sen verran uusi mackäännynnäinen etten ole ikinä osannut ajatella tietokoneella olevan "jälleenmyyntiarvoa", kun olen tottunut jakamaan vanhat romppeet aina ilmaiseksi sukulaisille ja naapureille;-).
-
Kupe
Viesti Kirjoittaja Kupe »
En usko, et toi haittaa normaalia käyttöä. Ehkä, jos ammatikseen kuvia tai grafiikkaa vääntää, mut sillon luulis olevan varaa Mac Prohon ja erilliseen näyttöön.
Ei ainakaan mun ostopäätöstä muuta
MacBook Air 13" 1.6 i5 |8gb|256gb SSD|
MacBook Air 13" 1.3 i5 |4gb|256gb SSD|
-
15379093
Re: iMacin näyttöjen laatu, ongelmia?
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Minä olen kumminkin todella tyytyväinen 20" iMac on hyvä!
-
macminister
Viesti Kirjoittaja macminister »
-
masa
Viesti Kirjoittaja masa »
-
macminister
Viesti Kirjoittaja macminister »
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka