Canon digikamera ei näy Finderissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
14 viestiä
• Sivu 1/1
-
Canon digikamera ei näy Finderissa
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Hei,
Kysyn tätä erään toisen ihmisen puolesta.
------
Kameran kanssa olisi pieni ongelma. Eli digikamera ei enään ilmesty työpöydälle, eikä Finderin sivupalkkiin, se avaa kuitenkin iPhoton ja saan sitä kautta kuvat koneelle.
Ongelma on kuitenkin siinä, että joskus käytän omaa kameraani työkoneella satunnaisesti, jolloin en halua käyttää iPhotoa vaan ottaa kuvat suoraan kamerasta. Kamera ei siis ilmesty työkoneellekaan, eli epäilisin että kamerassa on jotain vikaa...
Kamera on Canon Powershot A520, kotikoneena on iBook G4, OSX 10.3.9 Panther käyttis. Töissä PowerMac G5 ja Tiger käyttis.
Canonin nettisivulla ei löytynyt mitään uusia päivityksiä eikä oikein muitakaan neuvoja. Olen kokeillut kaikki USB portit, formatoinnut kameran muistikortin, kumpikaan ei auta. Mikä neuvoksi?
Kysyn tätä erään toisen ihmisen puolesta.
------
Kameran kanssa olisi pieni ongelma. Eli digikamera ei enään ilmesty työpöydälle, eikä Finderin sivupalkkiin, se avaa kuitenkin iPhoton ja saan sitä kautta kuvat koneelle.
Ongelma on kuitenkin siinä, että joskus käytän omaa kameraani työkoneella satunnaisesti, jolloin en halua käyttää iPhotoa vaan ottaa kuvat suoraan kamerasta. Kamera ei siis ilmesty työkoneellekaan, eli epäilisin että kamerassa on jotain vikaa...
Kamera on Canon Powershot A520, kotikoneena on iBook G4, OSX 10.3.9 Panther käyttis. Töissä PowerMac G5 ja Tiger käyttis.
Canonin nettisivulla ei löytynyt mitään uusia päivityksiä eikä oikein muitakaan neuvoja. Olen kokeillut kaikki USB portit, formatoinnut kameran muistikortin, kumpikaan ei auta. Mikä neuvoksi?
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Kummaa.. Kamera on kyllä aiemmin näkynyt asemana työpöydällä. Kokeilen tuota kuvansiirtäjää ja katsotaan miten käy. Kiitos.
Lisäys.
joo, kokeilin jo, ja ainakin kotikoneella toimii. Kokeilen töissä, vaikuttaa ihan näppärältä ohjelmalta, taidan alkaa käyttään sitä töissä kun on epämääräinen määrä epämääräisiä kameroita yms. siinä näkyy kamerassa olevien kuvien previewkin. Kiitos vielä kerran.
Lisäys.
joo, kokeilin jo, ja ainakin kotikoneella toimii. Kokeilen töissä, vaikuttaa ihan näppärältä ohjelmalta, taidan alkaa käyttään sitä töissä kun on epämääräinen määrä epämääräisiä kameroita yms. siinä näkyy kamerassa olevien kuvien previewkin. Kiitos vielä kerran.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Re: Canon digikamera ei näy Finderissa
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Voisiko se johtua siitä, että Finderin Asetuksista (yleiset) puuttuu rasti kohdasta Näytä työpöydällä CD- DVD-levyt ja iPodit?Anniel kirjoitti:Hei,
Edit. kirjouitusvirheet.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja muikku »
Tämä nyt ei ratkaise varsinaista ongelmaasi, mutta itse olen todennut USB-muistikortinlukijan olevan varsin näppärä vekotin kuvien siirrossa. Laitteeseen menee kaikensorttiset kortit ja pääset käsiksi suoraan kortin hakemistorakenteeseen, josta voi hakea juuri sen kuvan kuin haluaa raahaamalla sen kovalevylle. Ja välttyy johtojen virittelyltä.
iPhotossa ärsyttää suunnattomasti, että siinä ei ole kunnollista esivalintaa kuvien siirrolle. Onkohan lisätty uusimpaan versioon (08 vai jotain)?
iPhotossa ärsyttää suunnattomasti, että siinä ei ole kunnollista esivalintaa kuvien siirrolle. Onkohan lisätty uusimpaan versioon (08 vai jotain)?
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
On onneksi.muikku kirjoitti: iPhotossa ärsyttää suunnattomasti, että siinä ei ole kunnollista esivalintaa kuvien siirrolle. Onkohan lisätty uusimpaan versioon (08 vai jotain)?
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ihan vaan teoreettisena kysymyksenä kumpi on kätevämpää:muikku kirjoitti:Tämä nyt ei ratkaise varsinaista ongelmaasi, mutta itse olen todennut USB-muistikortinlukijan olevan varsin näppärä vekotin kuvien siirrossa. Laitteeseen menee kaikensorttiset kortit ja pääset käsiksi suoraan kortin hakemistorakenteeseen, josta voi hakea juuri sen kuvan kuin haluaa raahaamalla sen kovalevylle. Ja välttyy johtojen virittelyltä.
1) kaivat läppärilaukusta (tai hyllystä) sen USB kaapelin ja kytket sen kameran ja läppärin väliin
2) kaivat sen kortin siitä kamerasta, pistät kortinlukijaan, jonka olet ensin kaivanut jostain, tyrkkäät sen kortinlukijan tietsikkaan?
Minä käytän mieluummin johtoa, jotenkin tuntuu, että kaapeliliitännät on tehty paremmin liitäntää/irrotusta kestäviksi kuin ne kortit (ja korttien lokerot).
-
Viesti Kirjoittaja muikku »
MacFinn kirjoitti:Ihan vaan teoreettisena kysymyksenä kumpi on kätevämpää:muikku kirjoitti:Tämä nyt ei ratkaise varsinaista ongelmaasi, mutta itse olen todennut USB-muistikortinlukijan olevan varsin näppärä vekotin kuvien siirrossa. Laitteeseen menee kaikensorttiset kortit ja pääset käsiksi suoraan kortin hakemistorakenteeseen, josta voi hakea juuri sen kuvan kuin haluaa raahaamalla sen kovalevylle. Ja välttyy johtojen virittelyltä.
1) kaivat läppärilaukusta (tai hyllystä) sen USB kaapelin ja kytket sen kameran ja läppärin väliin
2) kaivat sen kortin siitä kamerasta, pistät kortinlukijaan, jonka olet ensin kaivanut jostain, tyrkkäät sen kortinlukijan tietsikkaan?
Minä käytän mieluummin johtoa, jotenkin tuntuu, että kaapeliliitännät on tehty paremmin liitäntää/irrotusta kestäviksi kuin ne kortit (ja korttien lokerot).
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eli on kätevämpää - usotsie?

Näin sitä ihminen optimoi aikaansa. Tämän viestin kirjoittamissa tuhraantui monta kertaa se aika, jonka olen säästänyt tällä lukija-systeemillä...
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Minä tykkään käyttää ennemmin USB kaapelia kuin muistikortin lukijaa. Jos en ole läppäriä siirtänyt mihinkään, niin saattaa olla se usbi kaapeli jopa siinä paikallaan. Nopea ja helppo toimitus, 15s ja kamera on kytkettynä. Voi sitä painajaista jos pitäs muistikortinlukijalla latailla.
iPhotossa pystyn helposti lataamaan vain ne kuvat, joita en ole aiemmin ladannut. Sama onnistui aikanaan jopa windowsissa kameran mukana tulleilla lataus ohjelmilla.
iPhotossa pystyn helposti lataamaan vain ne kuvat, joita en ole aiemmin ladannut. Sama onnistui aikanaan jopa windowsissa kameran mukana tulleilla lataus ohjelmilla.
-
Viesti Kirjoittaja TommiNN »
Meikäläisellä ihan sama tilanne, ja väittäisin, että asia muuttui siirryttyäni Tiikeristä Leopardiin. Hyvin satunnaisesti on tullut tökättyä Canonin digipokkari (IXUS 850 IS) koneen kylkeen, ja voisin melkein vannoa, että Tiikeri-aikoina näkyi Finderissa. Nyt ei näy.Anniel kirjoitti:Kummaa.. Kamera on kyllä aiemmin näkynyt asemana työpöydällä.
Ehdotuksia, anyone?
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Ixus 850 ei ole minulla näkynyt finderissä koskaan ja Tiikeri alla.TommiNN kirjoitti:Meikäläisellä ihan sama tilanne, ja väittäisin, että asia muuttui siirryttyäni Tiikeristä Leopardiin. Hyvin satunnaisesti on tullut tökättyä Canonin digipokkari (IXUS 850 IS) koneen kylkeen, ja voisin melkein vannoa, että Tiikeri-aikoina näkyi Finderissa. Nyt ei näy.Anniel kirjoitti:Kummaa.. Kamera on kyllä aiemmin näkynyt asemana työpöydällä.
Ehdotuksia, anyone?
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Oli pakko kokeilla omalla Canonilla. Se tosiaan ei näy Finderissa tai työpöydällä. Käytän itse kuvansiirtäjää ja se toimii normaalisti. Lisäksi käytän aina kortinlukijaa, joten se näkyy Finderissa ja työpöydällä levyasemana.muikku kirjoitti:Olisko niin, että näkyi iPhotossa? Minullakaan ei nuo Canonit näy Finderissa, mutta iPhoton valikossa kylläkin.TommiNN kirjoitti:... voisin melkein vannoa, että Tiikeri-aikoina näkyi Finderissa ..
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
-
Viesti Kirjoittaja MacDummy »
Minä voisin vaikka vannoa, että G9 näkyi Tiikerissä, mutta nyt ei näy enää Leksassa. Image Capture on ainoa, jolla kuvien siirto onnistuu.
Sen verran siirtotavoista, että yleensä muistikortin lukijat siirtävät dataa huomattavasti nopeammin kuin kamerat. Aika monissa hiukan vanhemmissa pokkareissa on vain USB 1.0.
Tosin en G9:n kohdalla ole nopeutta testannut, vaan siirtelen yleensä lukijalla. Nopeudella alkaa olla merkitystä, kun siirtelee kuusikin Gigaa kerralla. G9:n Raw- tiedostot ovat luokkaa 15 Megaa.
Sen verran siirtotavoista, että yleensä muistikortin lukijat siirtävät dataa huomattavasti nopeammin kuin kamerat. Aika monissa hiukan vanhemmissa pokkareissa on vain USB 1.0.
Tosin en G9:n kohdalla ole nopeutta testannut, vaan siirtelen yleensä lukijalla. Nopeudella alkaa olla merkitystä, kun siirtelee kuusikin Gigaa kerralla. G9:n Raw- tiedostot ovat luokkaa 15 Megaa.
14 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka