Läppäri-Macceja kaikkialla.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Juu, mutta kun ei niitä maalattaisi. Ei pysy maali pinnassa. Eli kaikki näkyvät pinnat täytyisi tehdä mustasta materiaalista. Se taas tarkoittaisi omaa tuotantolinjaa niille piuhoille. Ja tuotantolinjat on pirun kalliita. Jos pelkkä musta Macbook tekee 150 euroa lisää, niin se piuha tekisi sitten varmaan sen toiset 150 euroa. Se taas on prosentuaalisesti koko koneen hinnasta jo suht järjetön summa.mmmvuori kirjoitti:Nimenomaan. Luulisi 150 eerolla maalaavan myös jokusen laturinkin, itse McKirjojen lisäksi.Macco kirjoitti:Maksaahan pelkkä musta väri Macbookissa jo nytkin jotain 150 euroa.
-
Viesti Kirjoittaja tk3 »
Tarina on siis tosi. Bootcamp tietysti pelissä mukana.Pikkuroope kirjoitti:PC-tuki paikalle Macci kainalossa?tk3 kirjoitti:Komppaan tässä vähän.
Asiakkailla ja yhteistyökumppaneilla yritysympäristössä on alkanut pyöriä mäkkejä. Puhumattakaan siitä, kun firman ulkoistettu PC-tuki tuli paikalle MacBook kainalossa. "Että saa hommat tehtyä..." tai jotain, sanoi kaveri.
Siniset on silmät, mut niinhän ne on ollut aina.Pistää jo vähän miettimään
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Drago »
Niinhän se on että:
http://kvantti.tky.fi/in/34.shtml
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
• Gradun kirjoittaminen on tehokkaampaa muualla kuin kotona. Itse tein parhaat sivut Lontoossa lentokentällä 6 tunnin koneenvaihdon aikana. 3 tuoppia erinomaista Skotlantilaista olutta ja tuli 20 sinua tekstiä. Teki mieli lähteä uudelleen reissuun ihan vain kirjoittamisen takia =)
• Miksi kukaan käyttää laturia kahvilassa? Siinä Macissa kestää akku 3-4 tuntia.. miksi sitä pitää ladata kahvilassa? Itse olen joutunut kerran kahvilassa (tai baari se taisi olla) konetta lataamaan kun istuin siellä 4 tuntia erinomaisia omenaoluita maistellen (kiitos osuuskaupalle upeista omenaviikoista!). Taas eteni opinnäyte yli 10 sivua =)
• Tuolla Lontoon Stanstedilla istuskellessa huomasin saman ilmiön: omppuja joka puolella. Parhaillaan Loungessa oli 6 konetta auki ja niistä 1 oli joku 10" pc-läppäri. Muuten oli 2 iBookia, 3 Macbookkia ja minä alumiinisen voimakirjan kanssa. Tunsin suurempaa ylpeyttä power-sarjan koneestani kuin koskaan aiemmin
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Ja ottaakseni osaa äänestykseen: valkoinen piuha mustassa koneessa on moka Applen puolelta. iPodissa tuon ymmärrän, Macbookissa en.
-
Jeps..
Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »
Jännempi juttu on se, että noihin mäkkeihin törmää harvemmin lukusalin puolella

-
Viesti Kirjoittaja jjm »
Kokeilin tuossa suurin piirtein höyrynpaineella toimivan 7v vanhan läppärini käynnistymisaikaa. Luulin sen olevan paljon nopeampi, mutta siihen meni 24s loginiin ja noin 30s työpöydälle. Akkukäytössä, tietenkin.thebanzai kirjoitti:Toinen vaihtoehto on se, että kone on kolmessa sekunnissa toimintakunnossa kun sen avaaEikä 30sec - 3min kun pc:n avaa. Kerkiää juo juomaan kahvitkin!
-
Viesti Kirjoittaja Timantti »
Itse ainakin olen pirskatin ylpeä omasta mäkistäni, sekä siitä että uskallan sitä käyttää. Jos maailman kahvilat tms. tosiaan pullistelevat omenoita, eikös se ole vaan hyvä asia? Nykyään kun yhä useammassa paikassa löytyy ilmainen wlan-yhteys, ei käy kuin sääliksi niitä onnettomia Dell-Fujitsu-Acer-mikälie-pöhköjä, jotka eivät älyä käyttää teknologian kehitystä hyväkseen.
Pbmanin kanssa olen todella samaa mieltä siitä, että varsinkin opiskeluhommat onnistuvat parhaiten jossain muualla kuin kotona. MäkkiKirja on parantanut ainakin omaa työtehoani huomattavasti, kun kone tosiaan kulkee mukana paikassa kuin paikassa, eikä käynnistelyyn ynnä muihin valmisteluihin tarvitse hukata aikaa.
-Timantti
iPod Nano 2G 4 Gb . (Product) Red
2 x hopeinen datamöhkäle ja lituska näyttö
Pomi PC1000 14" / 1GHz / 228 Mb / 20 Gb / SlaX
-
-
Viesti Kirjoittaja thebanzai »
Olisipa hyödytön ja hauska tilastotieto, montako macbook airia myydään ihan pelkästään sen takia että näyttää kahvilassa hienommalta kuin kaikkien muiden macbookit...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Tästä on puhuttu joskus aiemminkin. On totta että osittain tässä koetaan sitä samaa ilmiötä kuin joka alakulttuurissa. Parikymppistä skeittaajaa ärsyttävät nuo fubun vaatteissa "skeittaavat" 12-vuotiaat. Jostain syystä se oma juttu pitää olla outoa ja vaikka vähän kiellettyäkin. Kun siitä tulee valtavirtaa niin touhu jotenkin kärsii, vaikka todellisuudessa tilanne on päinvastoin.Timantti kirjoitti:Saako joku muukin tästä nyt sellaisen käsityksen, että Mäccien yleisyys kahviloissa ja kirjastoissa olisi jotenkin huono juttu? Alkaako asema valtavirtaan vastaankävelijänä olla uhattuna, vai luovatko nuo kahvittelijat jotenkin epäedullista kuvaa "oikeasta" mäcin käyttäjästä?
-Timantti
Itse en ole tuota koskaan oikein ymmärtänyt kun tosiaan ilmiön seuraukset, kuten parempi ohjelmistotuki tai parantanut yleinen tietoturva ovat puhtaasti positiivisia. Negatiivistahan ilmiöstä ei seuraa ainakaan oman järkeni mukaan. Toisaalta itse tulee pyörittyä juuri lautailulajien piirissä ja tuo jonkinlainen mustasukkaisuus on kyllä aivan tuttu ilmiö ja ymmärrän mistä se syntyy. Täysin tarpeetonhan se kylä on.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Vielä vuosi sitten samainen lafka näki OS X:n kasvun vain marginaaliseksi eli puhuivat prosenttiyksikön kymmenesosista. Muistanpa kuinka pari Win-hihhulia meuhkasi aiheesta suomi24.ssä. Mitähän mahtavat nyt sanoa...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »
Jos nyt keksimällä keksii, niin Mäkkien lisääntyessä, myös virus- ja haittaohjelmian koodajat kiinnostunevat OS X -alustasta.Pbman kirjoitti: Itse en ole tuota koskaan oikein ymmärtänyt kun tosiaan ilmiön seuraukset, kuten parempi ohjelmistotuki tai parantanut yleinen tietoturva ovat puhtaasti positiivisia. Negatiivistahan ilmiöstä ei seuraa ainakaan oman järkeni mukaan.
-
Milllä ei ole oikeastaan mitään merkitystä koska OS X on rakenteeltaan sellainen, että haittaohjelmilla ei ole oikein mitään virkaa. Niillä kun ei ole mitään oikeuksia ellei niitä ole sille varta vasten antanut. Jatkossa ehkä entistä enemmän tulee Macillakin hieman katsoa mistä ohjelmia lataa ja ennen kaikkea käyttää vain luotettavia ohjelmia.Sasseli_ kirjoitti:Jos nyt keksimällä keksii, niin Mäkkien lisääntyessä, myös virus- ja haittaohjelmian koodajat kiinnostunevat OS X -alustasta.Pbman kirjoitti: Itse en ole tuota koskaan oikein ymmärtänyt kun tosiaan ilmiön seuraukset, kuten parempi ohjelmistotuki tai parantanut yleinen tietoturva ovat puhtaasti positiivisia. Negatiivistahan ilmiöstä ei seuraa ainakaan oman järkeni mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja Lebako »
Voi kundi kundinen, ei tyttöjä koneet kiinnosta, toihan oli selvä iskuyritys.Drago kirjoitti:Istuskelin Tampereella Artturi-kuppilassa iltapäiväkahvin ja ibookin kanssa, joku viehättävä naisimmeinen tuli kyselemään että onko tuo kone nyt niin hyvä kun väitetään. Koitin kovasti perustella hyviä puolia. Oli hiukka yllättävä tapaus.
Niinhän se on että:
Jäi persikkaa saamatta kun piti puhella omenasta.

http://www.twitter.com/lebako
-
Tätä vähän minäkin ehdin arvella.Lebako kirjoitti:Voi kundi kundinen, ei tyttöjä koneet kiinnosta, toihan oli selvä iskuyritys.Drago kirjoitti:Istuskelin Tampereella Artturi-kuppilassa iltapäiväkahvin ja ibookin kanssa, joku viehättävä naisimmeinen tuli kyselemään että onko tuo kone nyt niin hyvä kun väitetään. Koitin kovasti perustella hyviä puolia. Oli hiukka yllättävä tapaus.
Niinhän se on että:
"...mutta mulla olis kotona vielä paljon hienompi..."
-
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Repehän on oikein asiantuntija vai?Repe Ruutikallo kirjoitti:Tätä vähän minäkin ehdin arvella.Lebako kirjoitti:Voi kundi kundinen, ei tyttöjä koneet kiinnosta, toihan oli selvä iskuyritys.Drago kirjoitti:Istuskelin Tampereella Artturi-kuppilassa iltapäiväkahvin ja ibookin kanssa, joku viehättävä naisimmeinen tuli kyselemään että onko tuo kone nyt niin hyvä kun väitetään. Koitin kovasti perustella hyviä puolia. Oli hiukka yllättävä tapaus.
Niinhän se on että:
"...mutta mulla olis kotona vielä paljon hienompi..."

Edit

-
Oikeastaan uusille jäsenille pitäisi olla pysyväisohje, että sinkut ilmoittautuvat sinkkuketjussa ennen ensimmäisenkään muun asian toimittamista.Pikkuroope kirjoitti:Repehän on oikein asiantuntija vai?Repe Ruutikallo kirjoitti:Tätä vähän minäkin ehdin arvella.Lebako kirjoitti:Voi kundi kundinen, ei tyttöjä koneet kiinnosta, toihan oli selvä iskuyritys.Drago kirjoitti:Istuskelin Tampereella Artturi-kuppilassa iltapäiväkahvin ja ibookin kanssa, joku viehättävä naisimmeinen tuli kyselemään että onko tuo kone nyt niin hyvä kun väitetään. Koitin kovasti perustella hyviä puolia. Oli hiukka yllättävä tapaus.
Niinhän se on että:
"...mutta mulla olis kotona vielä paljon hienompi..."Kun foorumitulokkaillekin ensimmäisenä jo melkein ennen tervetuliaistoivotuksia kerrotaan, että tullahan muuten on sitten tuollainen sinkkuketju jos kiinnostaa 8)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
-
Shit happens.Drago kirjoitti:Olen ilmoittautunut sinkkuketjuun! Innostuin vissiin vaan kertomaan koneesta liikaa kun tuo tyttö sitten kyllästyi ja palasi omaan pöytäänsä. Älysin kyllä varttia myöhemmin parturintuolissa istuessani tekemäni virhearvioinnin.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka