jl61 kirjoitti:Meillä oli jonkun aikaa tiikeri-koneessa kiinni Epson 880 ja se ei alkuun oikein pelannut ja kirjoitintyökalut pysyivät myös kateissa, vaikka mielestäni ajurin asennus meni läpi. Sitten erään kerran tulin penkoneeksi vähän syvemmältä (Kirjasto/Printers) ja sieltä löytyikin jokin Epson880.app tms jonka avulla sain työkalut taas toimimaan.
Tämän parempaa ohjetta ei ole valitettavasti antaa - tuosta kun on yli vuosi aikaa ja muistikuva on jo hutera... Mutta katso siis mitä koneestasi vastaavasta kansiosta löytyy, lymyilisikö toimiva ohjain sinullakin siellä.
Mulla löytyy vastaavasta paikasta "Stylus Photo 870". Sen saman olen saanut käyntiin jo "Järjestelmäasetukset/Tulostus" kautta. Se ei tuo mitään uutta.
Sama printterit toimii edelleen moitteetta Windows koneessa, joten vika ei voi olla printterissä.
Printterin softaan liitetty printterin kuva oli ennen kovin värikäs, nyt kuva on mustavalkoinen ja muutenkin vähän erilainen. Se todistaa että ajuri ei ilmeisesti ole se sama kuin minulla oli ennen, kun kerran siihen liitetty kuva on eri näköinen.
Huomasin myös seuraavaa kun yritän tulostaa:
Jos printterin USB-kaapeli on irti, niin aiemmin mainittu virheilmoitus jää pysyvästi näkyviin ja tulostustyö jää jonoon. Ne voi poistaa jonosta ihan näppärästi, kuten ennenkin.
Jos printterin kaapeli on kiinni, niin aiemmin mainittu virheilmoitus poistuu hetken kulutta ja tulostustyökin näkyy jonossa ikään kuin se olisi tehty. Sen sijaan printteristä alkaa kuulua hyvin verkkaista nakutusta. Kirjoitinpää rupeaa liikkumaan hyvin hyvin hitaasti vasemmalle pienen pätkän ja sitten nopeasti oikealle. Siis systeemi on kokonaan sekaisin.