Kysyisin semmosta että mun koneessa ei ole virustorjunta ohjelmaa, niin pitääkö mun ehdottomasti hommaa sellainen? Mun yksi ystävä sanoo että mun ei tarvii. .
Virustorjuntaohjelma?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
P-V
Virustorjuntaohjelma?
Viesti Kirjoittaja P-V »
Moi,
Kysyisin semmosta että mun koneessa ei ole virustorjunta ohjelmaa, niin pitääkö mun ehdottomasti hommaa sellainen? Mun yksi ystävä sanoo että mun ei tarvii. .
Jos sellanen pitää olla, niin mistä niitä saa ilmaiseksi?
-
hrmh
Viesti Kirjoittaja hrmh »
Tästä on puhuttu ja tämä herättää kysymyksiä aina uusissa käyttäjissä.
Varsinaisia viruksia ei ole olemassakaan ja tästä syystä niitä torjuntaohjelmia ei tule myöskään ovista ja ikkunoista. Palomuuri löytyy koneesta ja sitä voi käyttää mikäli sinusta tuntuu siltä.
Huomio, että virukset ovat ohjelmia. Ohjelman asentaaksesi tähän käyttöjärjestelmään tarvitsee sinun antaa pääkäyttäjän salasana. Toisin sanoen, vaikka joku saku sammakko nyt koodaisi naapurissasi sen pahan streptococcus-a -viruksen mäkkiisi ja lähettäisi sen puhelinlangat laulaen sinun huoneistoasi ja tietokoneraukkaasi kohti, tulee sinun antaa se viimeinen silaus tässä, asentaa se ohjelma ja antaa tietokoneen pyytäessä salasanaa ohjelman asennuksen vuoksi.
Minä en usko, että sinulle iskee virus koneeseesi, älä pelkää, mutta:
Jos jostain kumman syystä koneeseesi iskee se, niin muista mikä päivä nyt on.
(Lauantai, lottoarvonta)

(itselläni siis ei ole virusohjelmaa asennettuna, eikä luultavasti monella muullakaan täällä olevalla käyttäjällä. Miksi? Siksi, koska olemme niin huono markkina-alue virusten levittäjille ja käyttöjärjestelmämme toimii niin vankalla pohjalla, että siihen on hankalampi saada 'kulovalkean tavoin' leviäviä haittaohjelmia)
viisaammat korjatkoon virheet.
Varsinaisia viruksia ei ole olemassakaan ja tästä syystä niitä torjuntaohjelmia ei tule myöskään ovista ja ikkunoista. Palomuuri löytyy koneesta ja sitä voi käyttää mikäli sinusta tuntuu siltä.
Huomio, että virukset ovat ohjelmia. Ohjelman asentaaksesi tähän käyttöjärjestelmään tarvitsee sinun antaa pääkäyttäjän salasana. Toisin sanoen, vaikka joku saku sammakko nyt koodaisi naapurissasi sen pahan streptococcus-a -viruksen mäkkiisi ja lähettäisi sen puhelinlangat laulaen sinun huoneistoasi ja tietokoneraukkaasi kohti, tulee sinun antaa se viimeinen silaus tässä, asentaa se ohjelma ja antaa tietokoneen pyytäessä salasanaa ohjelman asennuksen vuoksi.
(Lauantai, lottoarvonta)
(itselläni siis ei ole virusohjelmaa asennettuna, eikä luultavasti monella muullakaan täällä olevalla käyttäjällä. Miksi? Siksi, koska olemme niin huono markkina-alue virusten levittäjille ja käyttöjärjestelmämme toimii niin vankalla pohjalla, että siihen on hankalampi saada 'kulovalkean tavoin' leviäviä haittaohjelmia)
Macbook pro 15,4", late 2015
Galenos, rakastettuni
Galenos, rakastettuni
-
P-V
Viesti Kirjoittaja P-V »
En ymmärtänyt kaikkia mitä kirjoitit, mutta ilmeisesti en tarvitse sitä ohjelmaahrmh kirjoitti:Tästä on puhuttu ja tämä herättää kysymyksiä aina uusissa käyttäjissä.
(Lauantai, lottoarvonta)
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tervetuloa foorumilleP-V!
Aiheesta aika tuore aiempi ketju, lukitsen tämän, jatkakaa täällä.
Mutta siis Mac OS ei tarvitse virustorjuntaohjelmia, sille kun ei niitä pöpöjä ole olemassakaan, Windowsin jos laitat koneellesi, se sitten sellaisen tarvitsee.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Aiheesta aika tuore aiempi ketju, lukitsen tämän, jatkakaa täällä.
Mutta siis Mac OS ei tarvitse virustorjuntaohjelmia, sille kun ei niitä pöpöjä ole olemassakaan, Windowsin jos laitat koneellesi, se sitten sellaisen tarvitsee.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka