Tein SuperDuperilla *.sparseimagen macintosh HD:stä. Nyt haluaisin palauttaa tämän järjestelmän ulkoiselta USB-levyltä.
Kyseessä on siis:
- macbook sr
- mac os x 10.5.1
- bootcamp on käytössä
Laitoin Leopardin asennuslevyn sisään ja käynnistin läppärin uudestaan. Asennusohjelma käynnistyi ja totesi, että 'taltiolle ei voi asentaa mac os x:ää. (Lue järjestelmä vaatimukset käyttöohjeesta)'.
No en siitä lannistunut vaan valitsin valikosta 'järjestelmän palauttaminen varmuuskopiosta'. Ikoni oli Time Machinelle kuuluva ja nappi ei tehnyt mitään.
Käynnistin levtytyökalun ja sieltä valikosta 'Palauta järjestelmä levytiedostosta (tai jostain sellaisesta)'. Valitsin ulkoiselta levyltä tämän SD:llä tekemäni *.sparseimagen ja parin sekunnin kulututta ohjelma ilmoitti, että tämä ei kelpaa palautuslevyksi.
Varmuuskopio on toimiva sillä sen saa finderilla näkymään täydellisesti. Missä vika? Kone on siis täysin toimiva melko tuore Macbook, johon on vain vaihdettu muistipalikat (muistit ovat macbook-sopivat). Millä tavalla saisin varmuuskopioni asennettua?
Järjestelmän palauttaminen..
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Järjestelmän palauttaminen..
Viesti Kirjoittaja macbook »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Omaan korvaan kuulostaisi siltä, että kun teit tuon varmuuskopion niin buuttilevy oli silloin jo jotenkin korruptoitunut. Eli nyt sinulla on viallinen buuttilevy, sekä varmuuskopio.
Siihen viittaisi se, ettei Leopardi suostu edes asentumaan sen päälle. (Tähän voi olla myös syynä se, ettei se suostu asentumaan uudemman version päälle, mutta tällöin sen pitäisi se niin sanoa ja tarjota muita vaihtoehtoja).
Yksi ratkaisu:
Asenna leopardi puhtaalta pöydältä. Sen jälkeen tuot Siirtymisapurilla (löytyy lisäohjelmista) sieltä imagelta kaikki roinat ja käyttäjät. Teet vaikka jonkun "testi" tunnarin siihen väliaikaisesti, sitten mounttaat sillä sen imagen ja käynnistät siirtymisapurin. Sitten kun olet saanut vanhan käyttäjän takaisin, niin poistat sen testi-tunnarin.
Kannattaa silti eka varmistaa, että siirtymisapuri tunnistaa sen imagen sisällön ja kelpuuttaa sen. Olen itse moisen operaation tehnyt monta kertaa ja aina ongelmitta.
Siihen viittaisi se, ettei Leopardi suostu edes asentumaan sen päälle. (Tähän voi olla myös syynä se, ettei se suostu asentumaan uudemman version päälle, mutta tällöin sen pitäisi se niin sanoa ja tarjota muita vaihtoehtoja).
Yksi ratkaisu:
Asenna leopardi puhtaalta pöydältä. Sen jälkeen tuot Siirtymisapurilla (löytyy lisäohjelmista) sieltä imagelta kaikki roinat ja käyttäjät. Teet vaikka jonkun "testi" tunnarin siihen väliaikaisesti, sitten mounttaat sillä sen imagen ja käynnistät siirtymisapurin. Sitten kun olet saanut vanhan käyttäjän takaisin, niin poistat sen testi-tunnarin.
Kannattaa silti eka varmistaa, että siirtymisapuri tunnistaa sen imagen sisällön ja kelpuuttaa sen. Olen itse moisen operaation tehnyt monta kertaa ja aina ongelmitta.
-
-
En mene vannomaan, mutta mielestäni kyllä olen ymmärtänyt että SuperDuper tekee ihan tasan samanlaisen imagen kuin levytyökalukin. Käyttää siihen käyttiksen palikoita jne. Eli on vaan tommonen vähän parempi käyttöliittymä ja jotain ajastumokkuloita.MacFinn kirjoitti:Mä olen aina ollut siinä uskossa, että SuperDuperilla tehty varmuuskopio pitää palauttaa SuperDuperilla. Mutta näemmä olen väärässä.
Voin olla minäkin väärässä.
-
Sinänsä ihan hyvä idea, mutta siirtymisapuri ei mahdollista tietojen siirtämistä USB-levytlä ollenkan. Toinen ongelmahan myökin oli, ettei leopardin asennuslevy suostu asentamaan leopardia tähän laitteistoon... Ihme ongelma..TheKraken kirjoitti:Omaan korvaan kuulostaisi siltä, että kun teit tuon varmuuskopion niin buuttilevy oli silloin jo jotenkin korruptoitunut. Eli nyt sinulla on viallinen buuttilevy, sekä varmuuskopio.
Yksi ratkaisu:
-
USB-levyltä olen ajanut joka kerta roinat Siirtymisapurilla. Ja tästä 110% varma, koska en omistanut FW-levyä kun vasta tuossa syksyllä ja operaatiot suoritin jo pari vuotta sitten.macbook kirjoitti:Sinänsä ihan hyvä idea, mutta siirtymisapuri ei mahdollista tietojen siirtämistä USB-levytlä ollenkan. Toinen ongelmahan myökin oli, ettei leopardin asennuslevy suostu asentamaan leopardia tähän laitteistoon... Ihme ongelma..TheKraken kirjoitti:Omaan korvaan kuulostaisi siltä, että kun teit tuon varmuuskopion niin buuttilevy oli silloin jo jotenkin korruptoitunut. Eli nyt sinulla on viallinen buuttilevy, sekä varmuuskopio.
Yksi ratkaisu:
-
-
Koneen mukana tullutta asennuslevyä en sattunut löytämään, mutta hyllyssä on myös family pack, jolla olen yrittänyt saada asennuksen tehtyä.MacFinn kirjoitti:Onko se Leopardi retail levy vai mikä? Jos on vaikka iMacin Leopardi levy, niin ei sen kuulukaan asentaa Macbookiin.
Siirtymäapuri antaa vaihtoehdoiksi:
Miten haluat siirtää tiedot?
- Toisesta macistä (FireWirellä)
- Tämän Macin toiselta taltiolta
- TimeMachine
-
Vaihtoehto: Tämän macin toiselta taltiolta.macbook kirjoitti:Koneen mukana tullutta asennuslevyä en sattunut löytämään, mutta hyllyssä on myös family pack, jolla olen yrittänyt saada asennuksen tehtyä.MacFinn kirjoitti:Onko se Leopardi retail levy vai mikä? Jos on vaikka iMacin Leopardi levy, niin ei sen kuulukaan asentaa Macbookiin.
Siirtymäapuri antaa vaihtoehdoiksi:
Miten haluat siirtää tiedot?
- Toisesta macistä (FireWirellä)
- Tämän Macin toiselta taltiolta
- TimeMachine
Kun olet mountannut tuon imagen, niin macille se on se toinen taltio.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka