Itselläni on kohtuullisen hyvä, kalibroitu TFT, Adoben CS3-ohjelmistot ja Mac

Oma workflowni on simppeli. Värinhallinta hoituu niin, että käsittelen kuvat näytön, väriviuhkan ja kokemuksen pohjalta pääasiassa sävyarvoja tsekkailemalla. Ohjelmissa värinhallinta on fotaria lukuunottamatta aina pois päältä, CMYK-profiiliin konvertoin painon mukaan. PDF:t tulostan ilman värinhallintaa, eli kun kuvat on käsitelty fotarissa, ne menee sellaisenaan PDF:ssä painoon.
Itselläni on pari asiaa mitä voisi parantaa.
1.) Näytöllä esim. tummassa päässä on kalibroinnista huolimatta nähtävissä hieman enemmän sävyjä kuin mitä offset tuottaa. Näiden toistuvuutta on myös joskus hankala arvioida, jos pitäis saada mustasta erottumaan esim. tumman ruskeita sävyjä.

2.) Silmä tottuu kuvaa säätäessä tiettyyn sävymaailmaan, joten joskus tulee yllätyksiä, että pitkän säätämisen jälkeenkin koko kuvassa saattaa olla kokonaisuudessaan liikaa jotain tiettyä väriä.. yleensä keltaista. Tähän tosin auttaa tuo samaan kuvaan jonkun neutraalin sävyisen kuvan ja vertailee. Muita vinkkejä lukuunottamaatta alla olevaa kohtaa 3?

3.) Miten kalliilla olisi mahdollista ottaa kotona suht. oikean värisiä vedoksia? Olen tsekkaillut esim. PrePressillä lähtöhinta tulostimen etäkalibrointiin on 135e. Kannattaako mielestänne sijoittaa, kun tulostimena on Lexmarkin 500e:n hintainen värilaser. Siitä saa kyllä varinhallinnan pois ja varmaan sävyavaruutta piisaa, mutta en osaa arvioida miten kauan teetetty profiili pitää kutinsa tai onko siitä ensinkään mitään iloa?
4.) Adoben ohjeissa suositellaan värinhallinnan käyttämistä Bridgen kautta, eli sillä voi synkata muiden ohjelmien profiilit. En ole ehtinyt paljoakaan tsekkailemaan mitä apua siitä olisi, kun en esim. Indyssä käytä värinhallintaa ollenkaan. Onko kellään tuosta kokemuksia?
Omat kokemukset esim. Indyn värinhallinnan käyttämisestä on melko huonoja, esim. transparency-kamat saattaa tulla PDF:ään eri sävyisinä jne.
5.) Mitä hyötyä oikeastaan on Adobe RGB:stä, kun sen gamut on niin paljon CMYKkiä isompi ja sRGB:kin riittäisi vallan mainioista. Adobe RGB:ssähän on saman verran sävyjä kuin sRGB:ssä, mutta niiden välimatka toisiinsa on isompi. Ts. sRGB:ssä saisi CMYK-avaruuteen tähdättäessä käyttöön enemmän sävyjä.. olenko väärässä?
Muita kysymyksiä sitten teiltä.. kiitos jos joku jaksaa osallistua.
