Oulun eteläpuolelta. Mäkkikokemusta vasta pari vuotta.
Apua ei ole toistaiseksi joutunu antamaan kun ystäväpiirissä muilla ei ole mäkkejä. Ainakin muistien ja kovon vaihtaminen MacBookkiin onnistuvat.
mun_kero kirjoitti:Lasketaanko se että on syntyny ja asunu 19 vuotta rollossa, mutta käyttäny maccia vasta tämän vuoden alusta?
Jos lasketaan niin mie kuulun porukoihin...
Yleensä macinkäyttöaika on kaikilla muillakin lyhyempi kuin tähänastinen elinaika...
Rollo = Rovaniämi? Tässähän sivistyy.
"tuuppa rolloon, ei me vedetä sua dunkkuun..eipä vissiin" sanailivat ent. rovaniemeläiset nyk. tamperelaiset räppärit muinoin.
luulis kaikkien kuulleen, mutta ei kait ihan kaikki...?
niin ja tuohon lappi-ikään voi vielä lisätä muutaman vuoden keski-suomi-ikää, joten hyvin isoissa saappaissa vielä ollaan tämän omppuilun kanssa.
pakko vaan sanoa että yksi elämäni parhaista vaihdoista oli siirtyminen PC->Mac. Ainoa harmitus on tuo Sonyn musiikkisoittimien yhteenkäymättömyys macin kanssa....ei mielestäni iPod vedä vertoja sonyn soittimille...mutta sen kanssa on elettävä!
Ja luulis että kohta sonyn porukkakin sivistyy, kun macit alkaa oleen niin useassa kodissa?
Repe Ruutikallo kirjoitti:myös ne jotka entuudestaan tiedetään Lapin tai muun villin pohjolan hulluiksi. Ilmoittautuminen ei velvoita mihkään, kai.
No Rovaniemellä on tiettävästi satoja mac-käyttäjiä. Ja itsekkin olen nykyään aika paljon Rovaniemellä pyörinyt. Ja apuakin voi pyytää. Kunhan mac-huoltaminen rautatasolla ei mene kiintolevyn tai muistinlisäystä kummemmaksi, niin huoltaminenkin taittuu.
EDIT: mutta käyttiksien kanssa olen avittanut viimevuosituhannen puolelta asti.
Rovaniemeltä mäkin huoltopaikoista mainitsisin Los oy:n, joka nopeasti ja kohtuuhinnalla ainakin huolsi oman tietokoneeni, siellä myös myydään mac-koneita ja ohjelmia, mm uusin käyttis löytyy sieltä samalla hinnalla kuin apple storessa, jos ei huvita lähteä tilailemaan.
Täytyy myöntää, että vaikka tuli synnyttyä ja melko isoksi kasvettuakin tuolla, niin koko Rollo-nimi on tullut vastaan vasta ihan aikuisiällä. Toisaalta vielä vanhemmat gubet (jos mahdollista on) väittävät että tuo olisi ihan ikiaikainen nimi. Tiedä sitten.
On kai joku valkoisen koneen kaupungillakin nähnyt, mutta se nyt on hieman hankalaa erottaa lumen ja jääkarhujen seasta. Olen kuullut, että Helsingissä maccejä olisi useampikin.
Onko Oulun yliopistolla vielä sama kuvio kuin jokunen vuosi taaksepäin: Riippumatta siitä kuin pitkä jono muille koneille mikrosalissa on, iMacit on aina vapaana.
Koillismaa ei ole Oulussa eikä Rovaniemellä...kumpaankin matkaa yli 200 kilometriä. Venäjä huomattavasti lähempänä...
Repe Ruutikallo kirjoitti:Mietin pitkään (n. 45 sek) onko tämä ot-aihe ja päättelin sitten että menee yleisten naisten ja miesten puolelle. Eli kun tuossa koillismaalainen macisti valitti että pohjoisessa saa vain Win-apua, niin kartoitetaanpas nyt sikäläisiä Macin käyttäjiä. Alueina siis suunnilleen Lapin ja Oulun läänit. Samalla voi mainita parilla sanalla arvion osaamisensa tasosta tai sen puutteesta. Ilmoittautukaa ainakin summittaisen sijainnin kera, olkaa hyvät — myös ne jotka entuudestaan tiedetään Lapin tai muun villin pohjolan hulluiksi. Ilmoittautuminen ei velvoita mihkään, kai.
Kappas kun olen haahuillut viime päivät tällä maamme luonnonkauniissa pääkaupungissa, en ole hoksannutkaan että täällä on kyselty.
No, Rovaniemeltähän mie, Ahkiomaantieltä. Duunikavereilta löytyy Macceja ja tunnen muitakin rollolaisia macisteja.
Olen näitten kanssa toistakymmentä vuotta kaiken näköistä tolskannu, ja geenelkkunikin tuunaillut aika erilaiseksi kuin alkuperäinen niin että kyllä erinäisiä apuja varmaan löytyy.
Onko Oulun yliopistolla vielä sama kuvio kuin jokunen vuosi taaksepäin: Riippumatta siitä kuin pitkä jono muille koneille mikrosalissa on, iMacit on aina vapaana.
Empä mää tiijä tuosta kuvijosta ku en oo ite koskaan opiskellu tuolla, mutta ainakin viime syksynä siellä näytti erräänä iltapäivänä yhessä luokassa tällaselta ku olin kuvauskeikalla:
No taisi tuona päivänä kyllä olla joku fuksihäpeninki joka suuntasi opiskelijat ihan muihin aktiviteetteihin...
Empä mää tiijä tuosta kuvijosta ku en oo ite koskaan opiskellu tuolla, mutta ainakin viime syksynä siellä näytti erräänä iltapäivänä yhessä luokassa tällaselta ku olin kuvauskeikalla:
No taisi tuona päivänä kyllä olla joku fuksihäpeninki joka suuntasi opiskelijat ihan muihin aktiviteetteihin...
Tuo näyttää hyvältä. Olisipas samanlainen meininki meidänkin koulussa..
Luiro kirjoitti:
Tuo näyttää hyvältä. Olisipas samanlainen meininki meidänkin koulussa..
No ei välttämättä ihan. Nimittäin noi vanhanmalliset hiiret (Koneethan on iMac G5 A-tai B-malleja) on aika tehokkaita macistavieraannuttajia. Tuskin maksais mansikoita hommata rullahiiret joka pisteeseen. Controlin painaminen oikean napin vastikkeeksi alkaa tuntua oudolta jo oikeistakin Mac-käyttäjistä saati satunnaisista.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Kepeli kirjoitti:
Juu, atk-keskuksen koneilla tilanne _oli_ pitkään tuo. Siellähän hiiriksi on tajuttu ottaa sentään logitechin tekeleet.
Nykyään tuntuu että edes maceille ei enää pääse suoraan... Mikään ei enää ole pyhää
Tuossa tollin iMac luokassa on kerran tullut käytyä, ja saman näköinen se oli (eli tyhjä). Tosin hetken siellä istuttuani siellä alkoi joku kurssi, jolloin siellä olevista koneista n. 30% vallattiin.
Oulusa kuudetta vuotta ja Mac-käyttäjä neljättä kuukautta. Itse olen opetellut käyttämään, Time Capsulekin asentui, vaikkakin pätkii ja jumittelee välillä. Vika lienee kuitenkin enemmän laitteessa kuin asennuksessa, ainakin siltä vaikuttaa muidenkin kokemusten perusteella. Seuraavaksi pitäisi opetella käyttämään Logic 8 Expressiä, mutta siinä saa kaveri auttaa.