pitäisi kyseinen hieman vanhempi vempele saada toimimaan, mutta en ymmärrä miten sen saisi toimimaan. skanneri on kiinni koneessa , eikä minnekkään tule minkäänlaista juttua. canonin sivuilta hain ajureita , enkä oikein ymmärrä minne ne pitäisi tunkea. winblowssissa laite ilmestyi sinne laitetietokantaan ihan normaalisti ja toimi normaalisti. sama oli leluxissa. mutta mac os x ympäristö on uusi ympäristö minulle. joten neuvokaa. kiitos.
Minkä ajuriversion latasit? Tässä olis Canon PI CS-U for MAC OS X.
Asennat sitten vain ihan normaalisti avaamalla sen tiedoston ja tekemällä kuten kone käskee.
joo , kokeilin tuota , mutta en nyt en älyä , minne se pitäisi asentaa. kokeilin jo asentaa sen villev->library ,koska ei löytynyt mitään readmea. siinä ei kerrottu mitä pitää tehdä.pelkästää add intastallation place tjsp..
Kokeilin ladata tuon ajurin ja mulla installeri haluaisi asentaa sen Photoshopin Plug-Ins / Import / Export-kansioon. Millä ohjelmalla olit ajatellut hoitaa skannaukset?
Tuollahan on kasa noita kansioita jotka alkavat nimellä Into. Kait nekin voisi raahata omiin paikkoihin.
Itse olen tehnyt periaatepäätöksen, että seuraava skannerini EI varmasti ole Canon-merkkinen. Esim. OS X -natiitivia skannausohjelmistoa sai odottaa F630-malliin tolkuttoman pitkään.
Lisäksi Canonin skannerien mukana tuleva OmniPage-ohjelma on lähinnä vitsi, jos ylipäätään saat sen asennettua, ei sillä tee mitään.
Toimii yli 300 eri scannerin kanssa, myös yllämainittu on listalla.
Ts. kyseessä on ohjelma joka hoitaa skannauksen. Jatkokäpistelyn voi hoitaa millä tykkää.
Asetuksissa löytyy, JOS haluaa viritellä...
Esim. OS X -natiitivia skannausohjelmistoa sai odottaa F630-malliin tolkuttoman pitkään.
No siltä pohjalta aika moni valmistaja tippuu joukosta pois, kesti vuosia ennen kuin ajureita oli tarjolla ja kaikkiin vanhempiin malleihin ei varmaan koskaan ajuria tulekaan. Epsonkin lupaili vaikka mitä ja sittemmin on pysynyt kovin hiljaa. Jo aiemmin skannerivalmituksen lopettanut Agfa oli ainoa valmistaja joka kykeni tarjoamaan skanneriajurin alusta alkaen Mac OS X:lle ja osoitti miten asiakastuki kuuluu hoitaa. Kalliitahan ne olivat Agfan skannerit eikä siis pärjännyt enää kilpailussa mukana kun tärkein hankintakriteeri on hinta.
Minulla on käytössä vanha Epson GT7000 Photo -skanneri. Epsonin mukaan OSX-ajureita ei ole, eikä tule. Siitä huolimatta skannaus Kuvansiirtäjään lähti mutkien kautta toimimaan. Asensin ensin Classic-ajurit ja skannailin sitä kautta. Kun kone oli "löytänyt" skannerin ensimmäistä kertaa niin myös skannaaminen Kuvansiirtäjään lähti toimimaan. Edellytyksenä on ettei Classic ole käynnissä. Tosi ufo juttu, mutta toimii mulle.
Mun on täytyny muistaakseni aina jonkun päivitysten jälkeen poistaa ja asentaa uudestaan kaikki Canonin skanneriin liittyvät asiat. Jossain vaiheessa Canonin jenkkisaitilta löytyi ainoa toimiva ajuri, joka meni itsestään oikeisiin paikkoihin kait. GraphicConverter:issa ainakin toimii U650 tai vastaava skanneri.