Meni peukku suuhun kun yritin Photoshop CS3:ssa luoda näinkin hankalaa väriä kuin 100cyan, 70magenta 0y 0k.
Väri syntyy mutta täytön jälkeen väri kuvassani onkin 100c 69m 0y 0k. Sama toistui arvoilla 100c 68m 0y 0k = 100c 67m 0y 0k jne. 100c 64m 0y 0k oli taasen ihan ok.
Dokumentti on cmyk muodossa ja väriasetuksena Euroscale coated V2. Sama ongelma toistuu myös Europe prepress 2 asetuksella FOGRA COATED27 (iso...
Onko muita asetuksia josta tämä johtuisi?
Testasin samaa kolmella eri koneella PS CS3:ssa. Sama ongelma. CS2:lla kaikki pelaa hyvin. Ja jos exportoin CS3:een grafiikkaa rakkaasta kuolevasta Freehandista epsityksen kautta, on väriarvot ihan oikein.
Onko muilla tällaisia ongelmia? Tai onko palstalla puhuttu tästä aiemmin. Itse kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa.
Photoshop CS3; 100c 70m 0y 0k = 100c 69m 0y 0k
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Photoshop CS3; 100c 70m 0y 0k = 100c 69m 0y 0k
Viesti Kirjoittaja supersankari »
You are "D" Squad; "D" for "dirtbags." When I say: "Hey, dirtbags!" that means you.
You people are going to hate my guts for the rest of your lives. I am going to make you sorry that you ever came here.
You people are going to hate my guts for the rest of your lives. I am going to make you sorry that you ever came here.
-
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Photoshopin kanssa on aina ollut pieniä epätarkkuuksia CMYK-prosenteissa. Veikkaan että tuokin on itseasiassa colorsamplerin/eyedropperin epätarkkuutta.
Tein kokeeksi ko. värin pohjatasolle, duplikoin tason jolloin päällekkäin oli kaksi tasoa joissa kummassakin C100 M69 filli, sitten säädin ylemmän tason C100 M70 väriin curvesin avulla ja siirsin päällimmäistä tasoa hieman sivuun. Ainakaan MacBookin näytöllä C100M69 ja C100M70 tasojen välistä rajaa ei pystynyt paljaalla silmällä havaitsemaan.
Tein kokeeksi ko. värin pohjatasolle, duplikoin tason jolloin päällekkäin oli kaksi tasoa joissa kummassakin C100 M69 filli, sitten säädin ylemmän tason C100 M70 väriin curvesin avulla ja siirsin päällimmäistä tasoa hieman sivuun. Ainakaan MacBookin näytöllä C100M69 ja C100M70 tasojen välistä rajaa ei pystynyt paljaalla silmällä havaitsemaan.
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
-
Jos toimii CS3:ssa hyvin/oikein niin olisiko mahdollista saada väriasetuksista pientä listaa tai kuvaa, jos mulla onkin jotain pielessä? CS2:een olen verrannut kun siinä toimii kaikki ihan oikein.
Olen kokeillut CS3:sta iMacillä, Mac Prolla ja Macbookilla ja kaikissa on sama huomaamani väriongelma. Photari tarjoaa täytön jälkeen 100c 70m = 100c 69m tai 100c 68m = 100c 67m. Mutta 90c 60m onkin sitten 89c 60m. Cyan ja magenta vaihtoivat rooleja.
Tallensimme CS3:lta tuollaisen 100c 69m tiedoston ja avasimme toisella koneella CS2:ssa ja väriarvot olivat sen 100c 69m. Eli Eyedropperista ja sen virheestä ei ollut kyse.
Olen kokeillut CS3:sta iMacillä, Mac Prolla ja Macbookilla ja kaikissa on sama huomaamani väriongelma. Photari tarjoaa täytön jälkeen 100c 70m = 100c 69m tai 100c 68m = 100c 67m. Mutta 90c 60m onkin sitten 89c 60m. Cyan ja magenta vaihtoivat rooleja.
Tallensimme CS3:lta tuollaisen 100c 69m tiedoston ja avasimme toisella koneella CS2:ssa ja väriarvot olivat sen 100c 69m. Eli Eyedropperista ja sen virheestä ei ollut kyse.
You are "D" Squad; "D" for "dirtbags." When I say: "Hey, dirtbags!" that means you.
-
-
-
Sain viisaalta vinkkiä.
Jos teinkin haluamani värin 100c 70m 0y 0k taustaväriksi/background colour ja täytin dokumentin taustavärillä, arvot tulivat oikein.
Mutta se ei minulla toiminut valikosta valitsemalla Edit, Fill ja Background colour. Minulla toimii vain omppu+backspace yhdistelmällä taustavärin täyttö noilla oikeilla arvoilla.
Ei sen kyllä näin kuulu toimia. Mitenhän tämän saisi kuulumaan myös oikeisiin korviin, jotta Adobekin tutkisi asiaa?
Jos teinkin haluamani värin 100c 70m 0y 0k taustaväriksi/background colour ja täytin dokumentin taustavärillä, arvot tulivat oikein.
Mutta se ei minulla toiminut valikosta valitsemalla Edit, Fill ja Background colour. Minulla toimii vain omppu+backspace yhdistelmällä taustavärin täyttö noilla oikeilla arvoilla.
Ei sen kyllä näin kuulu toimia. Mitenhän tämän saisi kuulumaan myös oikeisiin korviin, jotta Adobekin tutkisi asiaa?
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka