Käsiksi PC:n tiedostoihin langattoman verkon kautta
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
16 viestiä
• Sivu 1/1
-
Käsiksi PC:n tiedostoihin langattoman verkon kautta
Viesti Kirjoittaja zooropa »
Olen tässä pähkäillyt ja etsinyt infoa siitä miten saisin yhteyden langattoman verkon kautta vanhaan PuuCeehen. PC:ssä XP ja mäkissä 10.5.1. Löytyiskö ohjetta?
-
-
Viesti Kirjoittaja zooropa »
Juuri noin olen yrittänyt tehdä, mutta Finder antaa herjan "Finder ei voi suorittaa toimintoa loppuun, koska osaa kohteen "smb://.../" datasta ei voitu lukea tai kirjoittaa (virhe -36)."Vaeltaja kirjoitti:Koneet ovat siis jo samassa verkossa (IP-osoiteesta tarkistus)?
Laita PC:tä jako päälle.
Paina Macissa komento (=omppu) ja k.
Kirjoita palvelimenosoitekenttään smb://PC:IP(esim. 192.168.0.2)
Paina Enter
Missäköhän vika piilee?
-
Viesti Kirjoittaja Vaeltaja »
Tiedostojen/kansioiden (=hakemistot) nimissä. Poista niistä kaikki scandit !"#&/?- jne. ja tarvittaessa välilyönnit. Näin ensi alkuun.zooropa kirjoitti:Juuri noin olen yrittänyt tehdä, mutta Finder antaa herjan "Finder ei voi suorittaa toimintoa loppuun, koska osaa kohteen "smb://.../" datasta ei voitu lukea tai kirjoittaa (virhe -36)."Vaeltaja kirjoitti:Koneet ovat siis jo samassa verkossa (IP-osoiteesta tarkistus)?
Laita PC:tä jako päälle.
Paina Macissa komento (=omppu) ja k.
Kirjoita palvelimenosoitekenttään smb://PC:IP(esim. 192.168.0.2)
Paina Enter
Missäköhän vika piilee?
Allekirjoitukseen ei kuvia!
HÖH! Joo, Joo!
HÖH! Joo, Joo!
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
En ole kovin hyvä näissä jutuissa, mutta olin kuitenkin kaveria, joka hankki vastikään MacBookin, auttamassa perjantaina. Piti siirtää musiikkia ym. PC:ltä Maciin. PC:ssä Vista.
Itse en olis osannut, mutta soitin osaavammalle toiselle kaverille ja hänen ohjeillaan saatiin homma pelaamaan. Macistä Järjestelmäasetukset -> Jako -> Tiedostonjako -> Valinnat -> Jaa tiedostoja ja kansioita SMB:llä. (Tämän olit vissiin jo tehnytkin.) PC:ssä painettiin Windows-nappi (sikäläinen omppu-komento) ja (muistaakseni) R. Avautui joku pieni ikkuna, johon sai kirjoitettua Macin IP-osoitteen. Yhteyden saamiseksi se piti laittaa muodossa \\192.jne. Eli siitä jätettiin alusta ne smb:// pois ja laitettiin tilalle kaksi \\ -viivaa. Kokeiles miten tuon kanssa käy.
Itse en olis osannut, mutta soitin osaavammalle toiselle kaverille ja hänen ohjeillaan saatiin homma pelaamaan. Macistä Järjestelmäasetukset -> Jako -> Tiedostonjako -> Valinnat -> Jaa tiedostoja ja kansioita SMB:llä. (Tämän olit vissiin jo tehnytkin.) PC:ssä painettiin Windows-nappi (sikäläinen omppu-komento) ja (muistaakseni) R. Avautui joku pieni ikkuna, johon sai kirjoitettua Macin IP-osoitteen. Yhteyden saamiseksi se piti laittaa muodossa \\192.jne. Eli siitä jätettiin alusta ne smb:// pois ja laitettiin tilalle kaksi \\ -viivaa. Kokeiles miten tuon kanssa käy.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
Viesti Kirjoittaja racingpj »
Tuli hommattua tollanen macbook ja nyt pitäisi saada tiedostoja pc:stä talteen mäkkiin. Noitten ohjeitten mukaan oon yrittäny
http://macs.about.com/cs/tipstutorials/ ... haring.htm
Niin ja tiikeri on tuossa mäkissä. Ja pc:ssä xp pro.
Onkos zooropalla onnistunu?
http://macs.about.com/cs/tipstutorials/ ... haring.htm
Niin ja tiikeri on tuossa mäkissä. Ja pc:ssä xp pro.
Onkos zooropalla onnistunu?
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Kokeiles Macin omia ohjeita vaikkapa hakusanalla tiedostonjako. (tai jokin muu sopiva hakusana) Sieltä voisi löytyä myös ohjeita.
Tuolla yleiskeskustelun puolella oli aiheesta myös tämän tyyppinen ketju ja ainakin joku sai tavaroitaan siirrettyä koneelta toiselle.
Tuolla yleiskeskustelun puolella oli aiheesta myös tämän tyyppinen ketju ja ainakin joku sai tavaroitaan siirrettyä koneelta toiselle.
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja ^Fage »
Jos on paljon siirrettävää ni sinuna unhottaisin sen langattoman siitä välistä ja biuhalla siirron ajaks koneet pariutumaan.. biuhalla menee "vähä" nopeemmin... ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
"PowerMac Dual G5/1,8GHz | 3Gt | 2x300Gt+4x500Gt+3x250Gt | OS X 10.4.10" (Matotöötöstä purtuun omenaan? Puuceet poltettu!!)
-
-
Viesti Kirjoittaja Harrier »
Itse tein sen hieman toisin päin...
Macista järjestelmäasetukset -> Jako -> Windows-jako PÄÄLLE --> samalta sivulta TUNNUKSET --> rasti ruutuun... --> valmis
osoite näkyy alareunasta, mihin PC voi ottaa yhteyttä...
esim.
\\10.0.1.3\koneen nimi (..IP..mulla on airport...)
Nyt PC
My Computer --> My network Places --> Add network place ->(WIZARD) next -> Next -> Kirjoita ip \\10.0.1.3\ koneen nimi --> next --> Finish.
Nyt vedin tän työpöydälle ja voin lähettää ja vastaan ottaa tietoja.....
Macista järjestelmäasetukset -> Jako -> Windows-jako PÄÄLLE --> samalta sivulta TUNNUKSET --> rasti ruutuun... --> valmis
osoite näkyy alareunasta, mihin PC voi ottaa yhteyttä...
esim.
\\10.0.1.3\koneen nimi (..IP..mulla on airport...)
Nyt PC
My Computer --> My network Places --> Add network place ->(WIZARD) next -> Next -> Kirjoita ip \\10.0.1.3\ koneen nimi --> next --> Finish.
Nyt vedin tän työpöydälle ja voin lähettää ja vastaan ottaa tietoja.....
16 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka