Terve,
Humac tarjoaa Premium Guest palvelua, jossa he 300 eurolla vaihtavat MacBook Prohon isomman kovalevyn (200 tai 250gt riippuen nopeudesta), asentavat vanhan kovalevyn sisällön uudelle kovalevylle sekä tekevät vanhasta kovalevystä vielä ulkoisen kovalevyn. Hintaan sisältyy kaikki: uusi kovalevy + asennukset jne.
Eikös tämä ole aika kohtalaisen kuuloinen tarjous? Eikös kovalevykin maksa jo sen 100+ euroa?
Vai onko tämä törkeän kallista? Mielelläänhän sen kovalevyn vaihtaisi itse, mutta olen siinä käsityksessä, että Prohon sitä ei ihan helposti vaihdeta.
Tekeekö joku muu näitä, tai halvemmalla?
MacBookille sama lysti oli 250 euroa...
Isompi kovalevy kyllä passaisi... Osaisiko joku täällä vaihtaa sopivasta korvauksesta isomman kovalevyn MBP:hon?
MacBook Pro:hon uusi kovalevy Humacista?
Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
13 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBook Pro:hon uusi kovalevy Humacista?
Viesti Kirjoittaja luckyman »
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
No toki se on Pron kohdalla vähän hankalampaa macbookkiin verrattuna. Mutta ei Humackaan ihan hyväntekeväisyyttä ole tekemässä. Mbnetin hitaseurannan mukaan halvin 2,5" 250Gt:n levy (samsung) maksaa 88€ ja ulkoinen usb-kotelo on parin kympin luokkaa...
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Empä usko tuo halvin on hiljaisin ja vänhävirtaisin. Enkä usko että parilla kympillä saat 2,5" SATA ulkoisen USB kotelon. Taitaa olla 3,5" PATA ulkoinen USB kovalevy.p-veli kirjoitti:No toki se on Pron kohdalla vähän hankalampaa macbookkiin verrattuna. Mutta ei Humackaan ihan hyväntekeväisyyttä ole tekemässä. Mbnetin hitaseurannan mukaan halvin 2,5" 250Gt:n levy (samsung) maksaa 88€ ja ulkoinen usb-kotelo on parin kympin luokkaa...
-
Viesti Kirjoittaja luckyman »
Juu, kyllä tuo operaation näyttää sellaiselta, että sen luovuttaa mielellään sellaisten käsiin, joilla on enemmän kokemusta läppäreiden kirurgiroinnista... Kyllähän tuohon varmasti uppoisi aika lailla aikaa, rahaa ja energiaa... Plus hermot menisi ihan varmasti
Toisaalta paljonkohan nuo veloittaisi pelkän kovalevyn vaihdosta, jos tekisi kopioinnit itse...
Se vois olla aika hyvä ratkaisu. Toisaalta ehkä sitä voi hermojen säästämiseksi tukea yritystoimintaa 100 eurolla ja saada ammattilaisten tekemään työtä...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Toisaalta paljonkohan nuo veloittaisi pelkän kovalevyn vaihdosta, jos tekisi kopioinnit itse...
Se vois olla aika hyvä ratkaisu. Toisaalta ehkä sitä voi hermojen säästämiseksi tukea yritystoimintaa 100 eurolla ja saada ammattilaisten tekemään työtä...
-
Uskopa nyt vaan. Tai muussa tapauksessa pidä uskosi omana tietonasi. Smart itistä, Poropekasta ja Multronicista tuon levyn saa noin 88 eurolla. Samaan tilaukseen voi pistää sen kotelon 2,5":n SATA-levylle 18,50€ hintaan, niin ei postikulutkaan tule liian suuriksi, jos ostaja ei satu asumaan Vaasassa. Toki näitä tuotteita saa halvemmallakin. Tämä oli vain esimerkki internet-invalidisoituneelle ystävällemme, Hepolle.Hepo kirjoitti:Empä usko tuo halvin on hiljaisin ja vänhävirtaisin. Enkä usko että parilla kympillä saat 2,5" SATA ulkoisen USB kotelon. Taitaa olla 3,5" PATA ulkoinen USB kovalevy.
iBook 14", iPod 20 Gt
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
En osaa pitää Humacin tarjousta mitenkään huonona. Itse en haluaisi avata Powerbookiani. Siinä olisi liian iso riski rikkoa jotain, vaikka vain yksi kriittinen ruuvi. Ja olen iBookin pariin kertaan avannut ja koonnut.
Sitten levyn hinta ja se ulkoinen kotelo. Ei niissäkään halvin vaihtoehto ole paras.
Ja tuossa menee kuitenkin asentajalta aikaa useampi tunti.
Meille ei-mekaanikoille ihan kelpo vaihtoehto.
Sitten levyn hinta ja se ulkoinen kotelo. Ei niissäkään halvin vaihtoehto ole paras.
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Komppaan MacFinniä. Jos ei itse halua sotkea työ ym datojaan niin on ihan kelpo tarjous. Ja hintahan on työkäytössä vähennyskelpoinen ja sis. alv:nMacFinn kirjoitti:En osaa pitää Humacin tarjousta mitenkään huonona. Itse en haluaisi avata Powerbookiani. Siinä olisi liian iso riski rikkoa jotain, vaikka vain yksi kriittinen ruuvi. Ja olen iBookin pariin kertaan avannut ja koonnut.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Tuskin nuo mainitsemani tuotteet parhaita ovat. Enkä kai missään vaiheessa antanut olettaakaan, että näin olisi. MIstäs sen parhauden muuten tietää? Tuskin tietävät Humacillakaan. Joskus ne toiseksi parhaat vaihtoehdotkin ovat ihan kelvollisia. Ja se paraskin levy saattaa rikkoutua. Halusin aiemmilla viesteilläni vain tuoda esille vaihto-operaatin hintaluokkaa itse tehtynä. Itse en suorittaisi tuota operaatiota kenenkään tuntemattoman koneeseen edes tuolla Humacin hinnalla. Omaa konettani en myöskään antaisi muiden räpellettäväksi.MacFinn kirjoitti:Sitten levyn hinta ja se ulkoinen kotelo. Ei niissäkään halvin vaihtoehto ole paras.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iBook 14", iPod 20 Gt
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Mutta eihän MacBook Pron levynvaihtoa voi mitenkään verrata i- tai PowerBookiin. Levy on tyrkyllä ihan toisella tavalla ja purettavaa murto-osa. Jos hommaan saa kulumaan tunteja, mukana on kyllä ruoka- ja kahvitunnitkin.MacFinn kirjoitti:En osaa pitää Humacin tarjousta mitenkään huonona. Itse en haluaisi avata Powerbookiani. Siinä olisi liian iso riski rikkoa jotain, vaikka vain yksi kriittinen ruuvi. Ja olen iBookin pariin kertaan avannut ja koonnut.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Eihän purkamiseen ja kokoamiseen pitkään menekään, mutta sitten se ohjelmien ja datan siirto ja varmistus. Kyllä sanoisin, että kolmisen tuntia menee. Hieman tietysti riippuu datan määrästä ja levyn nopeudesta. Eikä siirrot sido pelkästään ihmistä, välissä voi tehdä muuta.
Mulla vaan on raja, että esim. omaa Powerbookiani en lähde purkamaan ja kokoamaan, rikkomisen riski on liian iso ja uuden osto tilalle liian kallista, siksi maksaisin työkoneeseen asennuksen ammattimiehelle. Käytetyn iBookin nyt purkaa ja kokoaa, koska toisen saa tilalle about tonnilla. MBP 17" maksaa lähes kolme.
Mulla vaan on raja, että esim. omaa Powerbookiani en lähde purkamaan ja kokoamaan, rikkomisen riski on liian iso ja uuden osto tilalle liian kallista, siksi maksaisin työkoneeseen asennuksen ammattimiehelle. Käytetyn iBookin nyt purkaa ja kokoaa, koska toisen saa tilalle about tonnilla. MBP 17" maksaa lähes kolme.
-
-
Viesti Kirjoittaja janie79 »
Tiedättekö kumpaan suuntaan normaali ruuvi kiertyy kiinni päin?
(Meinasin laittaa verrokiksi kossupullon korkki
)
.
.
.
.
.
Jos ei heti tule selkärangasta, niin voi olla haastava tuo vaihto MBP:hen. Silti siinä pärjää, kun ottaa nuo iFixitin kuvat avuksi (ja työkalut).
.
.
.
Jos heti taas tiesit, no problem go for it. Ei ongelmia
(Meinasin laittaa verrokiksi kossupullon korkki

.
.
.
.
.
Jos ei heti tule selkärangasta, niin voi olla haastava tuo vaihto MBP:hen. Silti siinä pärjää, kun ottaa nuo iFixitin kuvat avuksi (ja työkalut).
.
.
.
Jos heti taas tiesit, no problem go for it. Ei ongelmia

MacBook Pro 13"
iPhone XS 256 GB Space Gray
iPad mini 4 128Gb wifi+cell
iPad Pro 10,5"
Apple TV / Apple Watch 4
ilmakuvat.net / EWD.fi
iPhone XS 256 GB Space Gray
iPad mini 4 128Gb wifi+cell
iPad Pro 10,5"
Apple TV / Apple Watch 4
ilmakuvat.net / EWD.fi
13 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka