Niin, ja ettei todellisuus unohtuisi lainaan herra Kafkaa.
Franz Kafka kirjoitti:
Hylkääminen
Kun minä kohtaan kauniin tytön ja pyydän: “Tule minun mukaani, ole niin hyvä” ja hän kulkee ääneti ohitseni, hän tarkoittaa sillä:
“Sinä et ole mikään herttua, jolla on lennokas nimi, et leveä amerikkalainen jolla on intiaanin vartalo, vaakasuorassa lepäävät silmät, nurmikenttien ilman ja niiden halki virtaavien jokien hieroma iho, sinä et ole tehnyt matkoja suurille järville etkä niillä, joista en tiedä missä ne ovatkaan. Miksipä minun kauniin tytön, siis pitäisi lähteä mukaasi?”
“Sinä unohdat, ettei auto kanna sinua pitkin työnnöin keinahdellen kujaa pitkin; minä en näe sinun saattueesi pukuihinsa puristuneita herroja, jotka kulkevat siunauksia sinulle mutisten, täsmällisenä puolipiirinä takanasi; sinun rintasi ovat liivien sisällä hyvässä järjestyksessä, mutta reitesi ja lanteesi ottavat hyvityksen tuosta pidättyväisyydestä; sinä käytät pliseerauksin koristettua taftipukua, jollainen ilahdutti suuresti meitä kaikkia viime syksynä, ja sittenkin sinä hymyilet - tämä hengenvaara ylläsi - silloin tällöin.”
“Niin me olemme molemmat oikeassa ja, ettemme tulisi siitä kiistattomasti tietoisiksi, kumpikin haluaa, eikö totta, mieluummin mennä kotiin yksin.”
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.