Onko kokemuksia suomalaisen luottokortin käyttämisestä UK Apple nettistoressa? Metsästän Englannissa asuvaa tuttua jonka osoitteen voisin ehkä laittaa 16GB iPhonen toimitusosoitteeksi storeen mutta meneeköhän suomalainen luottokortti (Mastercard) läpi vai pitäisikö vielä olla brittikorttikin?
UK Store: suomalainen kortti, brittiosoite?
-
Benzin
UK Store: suomalainen kortti, brittiosoite?
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Onko kokemuksia suomalaisen luottokortin käyttämisestä UK Apple nettistoressa? Metsästän Englannissa asuvaa tuttua jonka osoitteen voisin ehkä laittaa 16GB iPhonen toimitusosoitteeksi storeen mutta meneeköhän suomalainen luottokortti (Mastercard) läpi vai pitäisikö vielä olla brittikorttikin?
-
DGKarper
-
Benzin
Mutta kiitti vastauksesta, näitä ajatuksia itselläkin ollut.
-
DGKarper
Viesti Kirjoittaja DGKarper »
Varma en ole onko Apple Store niin tarkka, kerran yritin veljen puolesta ostaa eräästä verkkokaupasta Suomen osoitteeseen mutta ei onnistunut koska korttini on rekisteröity Ruotsiin.
-
Salmister
-
DGKarper
Viesti Kirjoittaja DGKarper »
Can I change my
billing address?
Your billing address is the registered address that your credit card company holds. Please ensure that your billing address is correct at the time of placing your order. Once your order has been accepted by Apple your billing address cannot be changed as it would have already been authorised by your credit card company.
What if the shipping address differs from the billing address?
If your billing and shipping addresses differ and you are paying by credit/debit card, you may be asked for additional documentation before Apple can process your order. Please note we can only deliver within the same country that you are ordering from. American Express require you to register the shipping address with them if it differs from the card holder’s address they have on record.
Can I place an order using a non-UK credit card?
Apple accept most credit/debit cards from within the UK and outside of the UK. However you may be asked to provide additional documentation before Apple can process your order.
-
Miklu
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Ainakin periaatteessa pitää olla amerikkalainen kortti. Mutta käytäntö saattaa vaihdella. Itse tilasin täältä Suomesta suomalaisella luottokortilla US AppleStoresta iPhonen amerikkalaiseen osoitteeseen. Tai itse asiassa tein kaksi eri tilausta, molemmissa oli vieläpä eri osoitteet. Ja homma pelasi silti. Ja kummassakaan tilauksessa ei ollut laskutusosoitteena tämä kotimainen osoite.Salmister kirjoitti:Ei taida onnistua, mutta kokeile ihmeessä. Ainakin jos jenkkien storesta tilaa, niin pitää olla jenkkilään rekisteröity luottokortti.
Kokeilemalla et häviä mitään. Ei neveloita tiliä, jos kortti on epäkäypä.
Ps. prepaid visa
-
Salmister
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Jep. Kannaattaa siis kokeilla. Noita jenkkiosotteitahan saa vuokrattua suht. edullisesti. Osoite "palveluista" vielä lähetetään kaikki posti eteenpäin, jos niin haluaa. esim. tänne härmään.Miklu kirjoitti:Ainakin periaatteessa pitää olla amerikkalainen kortti. Mutta käytäntö saattaa vaihdella. Itse tilasin täältä Suomesta suomalaisella luottokortilla US AppleStoresta iPhonen amerikkalaiseen osoitteeseen. Tai itse asiassa tein kaksi eri tilausta, molemmissa oli vieläpä eri osoitteet. Ja homma pelasi silti. Ja kummassakaan tilauksessa ei ollut laskutusosoitteena tämä kotimainen osoite.Salmister kirjoitti:Ei taida onnistua, mutta kokeile ihmeessä. Ainakin jos jenkkien storesta tilaa, niin pitää olla jenkkilään rekisteröity luottokortti.
Kokeilemalla et häviä mitään. Ei neveloita tiliä, jos kortti on epäkäypä.
Ps. prepaid visa
Käsittääkseni noihin postforwad palveluihin pystyy tilata myös jenkki prepaid visan. Silloin sinulla ainakin on jenkkiosoite ja jenkkivisa. Luultavasti toimii näin myös U.K:ssa.
OT. Olen miettinyt, että tilaisin prepaid visan jenkeistä ja kokeilisin saada itunesin elokuvanvuokraus palvelun toimimaan. En ole vaan jaksanut kikkailla. Osoite minulla on jo jenkeissä.
-
ranson
Viesti Kirjoittaja ranson »
Jostain kyllä jäänyt itselleni käsitys, että Apple on jollain tavoin estänyt noihin post-forward palveluihin tilauksien toimittamisen. Eli vaikka tilin saisitkin luotua Applelle tuolla post-forward osoitteella, niin mitään et sinne välttämättä saa tuotteita tilattua.Salmister kirjoitti:Noita jenkkiosotteitahan saa vuokrattua suht. edullisesti. Osoite "palveluista" vielä lähetetään kaikki posti eteenpäin, jos niin haluaa. esim. tänne härmään.
Käsittääkseni noihin postforwad palveluihin pystyy tilata myös jenkki prepaid visan. Silloin sinulla ainakin on jenkkiosoite ja jenkkivisa.
-
lexyakuza
Viesti Kirjoittaja lexyakuza »
Missään vaiheessa ei tullut virheilmoituksia tai muuta vastaavaa.
Kaksi päivää tilauksesta puhelin oli veljelläni, joka taas postitti sen tänne (postikulut 7€).
Suosittelen, että klikkaat siitä kohdasta "This is a gift", jolloin puhelin tilataan muka lahjana toimitettavalle.
Eli suosittelen tilaamista UK:sta, koska siinä on kumminkin EU takuu, sekä ei tulli eikä ALV-maksuja.
-
mylman
Iphone tilattu
Viesti Kirjoittaja mylman »
-
strong
Viesti Kirjoittaja strong »
Eikö iTunesstore tunnista, jollain muulla menetelmällä, että nettiyhteys ei ole otettu USA:sta? Toisinsanoen pelkkä jenkkiosoitetietojen syöttäminen Applestore/iTunes-tiliä varten ei riittäne?Salmister kirjoitti:Miklu kirjoitti:Salmister kirjoitti:
OT. Olen miettinyt, että tilaisin prepaid visan jenkeistä ja kokeilisin saada itunesin elokuvanvuokraus palvelun toimimaan. En ole vaan jaksanut kikkailla. Osoite minulla on jo jenkeissä.
USA:n Applestoren verkkokaupasta olen kylläkin ostanut iWork '08:n ladattavan ohjelmaversion käyttämällä USA:n osoitettani ja suomalaista luottokorttia. Vastaava ei siis onnistunut USA:n iTunesverkkokaupassa.
-
strong
Viesti Kirjoittaja strong »
Toisaalta eiköhän se takuu ole mennetty, koska varmaankin poistat puhelimen lukituksen?lexyakuza kirjoitti:Itse tilasin (25.1.2008) UK iPhonen veljeni osoitteeseen ja kaikki sujui ongelmitta.
Kaksi päivää tilauksesta puhelin oli veljelläni, joka taas postitti sen tänne (postikulut 7€).
Suosittelen, että klikkaat siitä kohdasta "This is a gift", jolloin puhelin tilataan muka lahjana toimitettavalle.
Eli suosittelen tilaamista UK:sta, koska siinä on kumminkin EU takuu, sekä ei tulli eikä ALV-maksuja.
Vai löytyykö menetelmiä, joilla lukituksen poistostatuksen voi palauttaa täysin myyntiversion tilaan eikä puhelimen firmwireen jää jälkiä hakkeroinnista?
Minulle oli kuitenkin yllätys ettei iPhone maksa kuin 269 puntaa Applestoressa
= 369,09 EUR
USA:n 299 USD hintoihin tuossa on toki yli 100 euron ero, jos tullimaksuja tms. ei tule huomioitua. Lisäksi ainakin USA:ssa Applestoren hintaan lisätään sales tax, joka vaihtelee osavaltiokohtaisesti. Kanadassa turisti voi vaatia sales taxin hyvittämistä poistuessaan maasta, mutta USA:ssa sitä ei ole koskaan tullut edes yritettyä, koska USA on niin "halpa maa" suomalaiselle.
-
Benzin
-
lexyakuza
Iphone 8 GB kylläkin maksaa $399.. eli noin 275 € eli ero on n. 90 € ennen tulleja. ALV on noin 60.50€ ja siihen sitten tullimaksut (jos siis niin käy että paketti joutuu syyniin). Eli loppu hinnaksi muodostuu aikalailla sama hinta.strong kirjoitti:Toisaalta eiköhän se takuu ole mennetty, koska varmaankin poistat puhelimen lukituksen?lexyakuza kirjoitti:Itse tilasin (25.1.2008) UK iPhonen veljeni osoitteeseen ja kaikki sujui ongelmitta.
Vai löytyykö menetelmiä, joilla lukituksen poistostatuksen voi palauttaa täysin myyntiversion tilaan eikä puhelimen firmwireen jää jälkiä hakkeroinnista?
Minulle oli kuitenkin yllätys ettei iPhone maksa kuin 269 puntaa Applestoressa
= 369,09 EUR
USA:n 299 USD hintoihin tuossa on toki yli 100 euron ero, jos tullimaksuja tms. ei tule huomioitua. Lisäksi ainakin USA:ssa Applestoren hintaan lisätään sales tax, joka vaihtelee osavaltiokohtaisesti. Kanadassa turisti voi vaatia sales taxin hyvittämistä poistuessaan maasta, mutta USA:ssa sitä ei ole koskaan tullut edes yritettyä, koska USA on niin "halpa maa" suomalaiselle.
Ja koska puhelimeen ei ole fyysisesti koskettu ja jäljet "hakkeroinnista" saa poistettua, joten takuu säilyy.
-
smirri
Viesti Kirjoittaja smirri »
-
Makahall
Viesti Kirjoittaja Makahall »
Tuolta: http://www.apple.com/uk/retail/regentst ... 80210.htmlsmirri kirjoitti:Oikeastaan aiheesta hiukan poiketen, mutta kuitenkin niin läheltä liippaa että kysyn täällä. Eli pieniä suunnitteluja olis, että lähettäis muutaman frendin kanssa Lontooseen. Jos tuonne eksyn, niin mistä liikkeestä voin käydä Iphonen jos toisenkin hakemasta? Entä toimiiko suomalainen normaali OP:n visa-electron tuolla maksuvälineenä?
-
Benzin
Huomio takuuasiasta EU-alueella!
Katsoin kovalevyltä vanhoja tallennettuja tv-ohjelmia pois pikakelauksella ja törmäsin maaliskuussa 2007 esitettyyn Kuningaskuluttajaan, jossa Saksan nettikaupasta ostettu videokamera oli hajonnut reilun vuoden kuluttua. Saksassa takuu 2 vuotta, Suomen maahantuoja ilmoittaa samalla tuotteelle vuoden. Lopputulos oli että takuu ohi.lexyakuza kirjoitti:Eli suosittelen tilaamista UK:sta, koska siinä on kumminkin EU takuu, sekä ei tulli eikä ALV-maksuja.
Takuun voimassaolosta sanottiin, että EU:n sisällä ostetussa tuotteessa on takuu koko EU:n alueella tietyin edellytyksin. Yksi oli, että kyseisessä EU-maassa on virallinen maahantuoja (täyttyy Applen kohdalla) ja että vastaavaa tuotetta tuodaan maahan (ei täyty iPhonen kohdalla!).
Eli lienee aika sama mistä puhelimen nyt ostaa, UK-versiota turha viedä Suomessa huoltoon kun edes siihen läheisesti rinnastettavaa mallia ei tuoda maahan. Täytyy siis lähettää omalla vastuulla ostomaahan.
Näin totesi Kuningaskuluttaja ja siinä haastateltu Kilpailuviraston henkilö, kyseessä toki toinen valmistaja ja aivan eri tuote.
Ei vaikuta minun hankintapäätökseen, iPhone 16 GB UK-tilaukseen heti kun brittiläinen toimitusosoite löytyy. Toimii jos toimii.
-
Benzin
Yritin nyt tilata iPhonea tuttavalle Englantiin lahjaksi. Billing addressin pitää olla sama kuin luottokorttiyhtiön osoitetietojen eli pitäisi olla mun osoite, maata ei voi vaihtaa ja siinä UK valmiina. Jos laitan vastaanottajan osoitteen UK:ssa niin ei täsmää mun luottokortin kanssa. Ja sanovat vielä sivuilla että toimittavat vain samaan maahan josta tilaus tehty.lexyakuza kirjoitti:Itse tilasin (25.1.2008) UK iPhonen veljeni osoitteeseen ja kaikki sujui ongelmitta.
Eli miten sait tilattua veljesi osoitteeseen?
EDIT:
Mylman kirjoitti näköjään seuraavassa viestissä näin:
Täytyy siis kokeilla laittaa vastaanottajan osoite sekä billingiin että shippingiin ja maksaa omalla kortilla, jos ei mene läpi niin sitten ei mene. Jos kyselevät niin ei kai auta kuin selittää että yrittää hankkia lahjaa ja jos eivät toimita kun tilaan muusta maasta niin ei sitten.Tilasin tänään USstoresta tuttavani osoitteeseen Usaan puhelimen josta sitten toimittaa sen tänne K-s suomeen. Tilaus meni hienosti läpi, joten jään odottelemaan. Billing ja shipping address oli sama amerikan osote ja ei nikotellut. Odotan vaan vahvistusta ja jos ei sitten toimita niin kokeillaan omalla billingillä ja kaverin shippingillä... elämmme jännitäviä aikoja!
"If your billing and shipping addresses differ and you are paying by credit/debit card, you may be asked for additional documentation before Apple can process your order. Please note we can only deliver within the same country that you are ordering from."
-
TomBear
Viesti Kirjoittaja TomBear »
Kertoisitko tarkemmin miten syötit tietosi ostaessasi suomalaisella luottokortilla UK Applestoresta? Olen tilaamassa veljeni osoitteeseen Lontooseen suomalaisella mastercardillani.lexyakuza kirjoitti:Itse tilasin (25.1.2008) UK iPhonen veljeni osoitteeseen ja kaikki sujui ongelmitta.
-
Benzin
-
Makahall
Viesti Kirjoittaja Makahall »
Joo, kyllä ne yleensä luottokorteilla näin toimii. Itsellä ei ole vielä tullut vastaan nettikauppaa Briteissä missä suomalainen visa ei olisi toiminut omalla brittiosoitteella.Benzin kirjoitti:Mulla meni UK-tilaus läpi kun billing ja shipping addressit vastaanottajan osoitetiedoilla, tosin niissäkin sähköpostiosoite ja kännynumero olivat mun omat ja samoin luottokorttitiedot oli mun. Eli ristiriita billing addressin ja luottokorttitietojen välillä ei haitannut, vahvistuskin tuli jo sähköpostiin, läpi meni.
-
joona.from
-
mylman
Viesti Kirjoittaja mylman »
Näytti olevan ylempänä 7€ postikulut. En kyllä tiedä että millaisen paketin on laittanut, siis että onko ollut mahdollisesti omassa alkuperäisessä paketissaa vaiko miten, mutta siis sen verran tuossa muutama laatikko ylempänä....joona.from kirjoitti:Mites ko mulla asuu yks tuttu Englannis. Ni jos lähetän sille rahaa sen tilille ja se kävis ostaa mulle iLuurin ni paljo tulis postikului Englannist Suomee? Oisko kellää kokemuksia? Eikä vissii tarvii mistää tulleista huolehtii?
-
lexyakuza
Iphone tuli avaamattomassa paketissa, isossa kuoressa suoraan kotiovelle. Ei siis pelkästään puhelin vaan koko paketti.mylman kirjoitti:Näytti olevan ylempänä 7€ postikulut. En kyllä tiedä että millaisen paketin on laittanut, siis että onko ollut mahdollisesti omassa alkuperäisessä paketissaa vaiko miten, mutta siis sen verran tuossa muutama laatikko ylempänä....joona.from kirjoitti:Mites ko mulla asuu yks tuttu Englannis. Ni jos lähetän sille rahaa sen tilille ja se kävis ostaa mulle iLuurin ni paljo tulis postikului Englannist Suomee? Oisko kellää kokemuksia? Eikä vissii tarvii mistää tulleista huolehtii?
7 € laitoin siitä broidille (pakettin postikulut oli £3.20)
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka