Ostin pojalle pelikäyttöön Acer 22" X222W -näytön hintaan 199 €. Testaan sitä nyt omassa macissa ja voisin kommentoida seuraavaa: Terävyys on hyvä. Paitsi vga-liitin aiheuttaa joitakin pehmeyksiä (DVI:llä varmaan parempi). Kontrasti riittää, tuntuu että nykyisillä näytöillä voisi valaista pienen teollisuushallin, eikä tässä ole edes spekseissä mitenkään merkittävän iso kontrastisuhde. Värivastaavuus on aika hmmm reipas. Kalibrointilaitetta ei ole tässä nyt käsillä mutta paranisi varmaan huomattavasti kalibroinilla. Katselukulmat yllättävän hyvät. Summis: hinta-laatu-suhde on hyvä, mutta en usko, että kuvia tällä kannattaisi kovin kunnianhimoisesti käsitellä.
Mikrobitin uusimmassa numerossa on muuten juttu edullisista 24" näytöistä. Muuten kiinnostava katsaus mutta kalibroinnista ja värivastaavuudesta ei ole mainittu mitään. http://www.mbnet.fi/lukusali/nosto.aspx?id=2410
HP:n malli taisi saada maininnan erittäin suuresta värigamutista, mikä on tietysti hyvä, mutta ei sinänsä vielä takaa hyvää värivastaavuutta.
xforgivenx kirjoitti:no entäs sitten toi 24-tuuman versio? onko se yhtä huono.. (Samsung SyncMaster 245B)
Palautin itse kakskakskuutosen ja ainakin siihen verrattuna tilalle hankkimani 245 on eri peli. Mielestäni häviää hienokseltaan toisessa huoneessa olevalle Dellin kaksneloselle ja taas molemmat iMacin kaksneloselle. Eikä tätä sais lukea siten, että joku noista olisi huono ;-)
itsellä tuo samsungin 245B. Olen sitä mieltä, että näytössä on hinta-laatu- suhde todella kohdallaan. Onhan se toki tn-paneeli, mutta mulle hifistely ei ole harrastus. Tyytyväinen olen.
bbin kirjoitti:itsellä tuo samsungin 245B. Olen sitä mieltä, että näytössä on hinta-laatu- suhde todella kohdallaan. Onhan se toki tn-paneeli, mutta mulle hifistely ei ole harrastus. Tyytyväinen olen.
Perus surffailuun, leffojen katsomiseen ja ajoittaiseen kuvien käsittelyyn. Kyllähän ne sävyerot on tiedossa ja näkyvät myös mulle, mutta en ole todellakaan mikään pro-tason kuvaaja, joten en kovin kriittisesti halua kuviani katsoakaan.
En haluais tehdä uutta triidiä kun kysymykseni kuitenkin koskee 22" näyttöä. Se tulee PC:lle jolla päätarkoitus on pelaaminen. Kannattaako sellaiseen käyttöön ostaa esim Eizo S2231W, S-PVA-paneelilla, ~€600 vai voiko pelejä pelata vain jollain TN-paneelilla / 2ms vasteajalla? Esim LG L22WT-PF, €350?
Aina kun lukee TN-paneelien arvosteluja niin koskaan ei unohdeta mainita useassa kohtaa miten laaduton TN-paneeli on.
Pelikäytössä useimpien modernien 22-tuumaisten pitäis olla ihan jees. Voithan käydä katselemassa kaupassa näetkö näyttöjen välillä mitään eroja. Katselukulmiin kannattaa kiinnittää huomiota mutta nekin on nykyään aika hyviä kaikki. DVI on tietysti syytä olla, analoginen pehmentää aina vähän.
Jos aiheeseen kiinnostaa syventyä niin muropaketissahan noista jaksetaan vääntää. http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/
Ostin Stockmannin hulluilta päiviltä Fujitsu Siemensin H22-1WS -näytön 299 eurolla. Olen ainakin vielä tyytyväinen, kirkkautta pitäisi laskea, ottaa silmiin vähän turhan paljon.
Muffe kirjoitti:Ostin Stockmannin hulluilta päiviltä Fujitsu Siemensin H22-1WS -näytön 299 eurolla. Olen ainakin vielä tyytyväinen, kirkkautta pitäisi laskea, ottaa silmiin vähän turhan paljon.
Minun mielestäni kirkkaus on yliarvostettu ominaisuus näytöissä. Itse kaipaan tumman ja kirkkaan pään toistossa yksityiskohtia sekä väritoistossa kaipaan värejä. Todella kalleissa paneleissa nämä ominaisuudet paranee mutta putkinäytöllä minäkin vielä muokkaan digikuvani, LCD:n näyttöjen kehitystä odotellessa...
Vanha ketju mutta tämä kiinnostaisi minuakin, tosin näyttis on NVIDIA GeForce 9400. Uutta näyttöä olen yrittänyt miniin etsiskellä kokoluokassa 22-24". Resoluutio noissa taitaa olla 1920 x 1080 tai juurikin tuo 1920x1200. Tässä mietyttää "jaksaako" mini tuollaista, vaikuttaako pelien pyörimiseen ja onko näissä jotain ongelmaa ollut DVI-liittimien kanssa. Jossain ketjussa oli puhetta BenQ+MacBook+DVI ongelmasta.
Ja sitten pakkaa sotkee vielä nämä LED-näytöt. Mihis tuollaista tarvitsee?
Jos jollain olisi kokemuksia tuollasista näytöistä hintaluokassa alle 300e, niin kiitollisena ottaisin tietoja vastaan.
Heti kärkeen aika hyvä vaihtoehto. Ilmeisesti juurikin minin kaverina? Veikon koneen sivuilla hinta oli vaan 299,-. Täytyy melkein käydä huomenna katsomassa.