Hankin juuri uuden iMacin ja kohta tulee CS3-Premium -paketIn päivitys.
Mitä fonttienhallintaohjelmaa olette käyttäneet? Vanhassa G4:ssa futaa suitcase. Päivitänkö sen vai mitä teen?
Asennanko sitten fonttienhallintaohjelman ensin ja sitten vasta CS3-paketin?
Leopard ja fonttien hallinta
Kuvankäsittely, taitto ja typografia
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Leopard ja fonttien hallinta
Viesti Kirjoittaja mjiv »
-
-
Viesti Kirjoittaja Bosse »
Aloittajan kysymykseen liittyen: onko OSX:ssä rajoituksia samanaikaisesti käytössä olevien fonttien määrän suhteen? Wanhojen seiskaversioiden ja wieläkin wanhempien kuutosten kanssa kun ei tullut toimeen ilman Suitcasea ja muita virityksiä. Lähinnä nyt ajattelen tilannetta, jossa esim. Adoben Font Foliota käytettäessä fontteja kertyy"huomaamatta" järjestelmään. 8)
- B.
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
En lähtis pitämään satoja fontteja yhtäaikaa auki vaikka koneiden tehot siihen riittäisivätkin, esim. indesign kun ei kansioi auki olevia fontteja mitenkään niin halutun fontin etsiminen on aika tuskaa jos skrollattava lista on monta metriä pitkä. Varsinkin kun kaikki kirjasimet eivät aina löydykkään aakkosista juuri siitä kohdasta mistä niiden luulisi löytyvän...
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
http://www.docendo.fi/?p=company&sp=writer&wrid=199
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Viksua onkin tehdä esim. Fontexplorerilla settejä, jotka on helppo ja nopea laittaa päälle ja pois tarpeen mukaan.barcoder kirjoitti:En lähtis pitämään satoja fontteja yhtäaikaa auki vaikka koneiden tehot siihen riittäisivätkin, esim. indesign kun ei kansioi auki olevia fontteja mitenkään niin halutun fontin etsiminen on aika tuskaa jos skrollattava lista on monta metriä pitkä. Varsinkin kun kaikki kirjasimet eivät aina löydykkään aakkosista juuri siitä kohdasta mistä niiden luulisi löytyvän...
-
-
Viesti Kirjoittaja barcoder »
Pastori kirjoitti: Viksua onkin tehdä esim. Fontexplorerilla settejä, jotka on helppo ja nopea laittaa päälle ja pois tarpeen mukaan.
Tai millä tahansa fontihallintaohjelmalla, niiden kanssa tulee vaan yleensä murheita aina isojen käyttöjärjestelmä-/softapäivitysten vanavedessa, tuppaavat pirut aina päivittymään vähän jälkijunassa.
Itse käytän suitcasea ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen, yhdellä koneella on font explorer, ihan ok sekin on, hoitaa homman...
www.grano.fi - Dodendo 2010: Suunnittele, toteuta ja julkaise, 2012: InDesign CC-julkaisun tekijälle, 2015: Photoshop CC 2017-opas
-
Kukin tykkää tieteskin itselleen sopivasta softasta.
Mä olen kokeillut nämä (os x aikaan):
- applen oma
- Suitcase X
- Font Reserve
- Fontagent
- Fontexplorer X
Olen päätynyt viimeiseen eli fontexploreriin mm. näistä syistä.
- kuten jo yllä todettiin, se on ilmainen (ja mulla on 30 konetta ylläpidossa)
- se on toiminut mulla varmimmin ja sen käyttö on mun mielestä loogisinta, eli se on MULLE paras
Fontagent on kanssa ok, mutta muut oli silloin kokeillessani noin ratakierroksen jäljessä (matkana 3000:n esteet).
Korjaus. Applen oma Fontmanager on nyt versiosta 2 alkaen ollut ihan okei.
Mä olen kokeillut nämä (os x aikaan):
- applen oma
- Suitcase X
- Font Reserve
- Fontagent
- Fontexplorer X
Olen päätynyt viimeiseen eli fontexploreriin mm. näistä syistä.
- kuten jo yllä todettiin, se on ilmainen (ja mulla on 30 konetta ylläpidossa)
- se on toiminut mulla varmimmin ja sen käyttö on mun mielestä loogisinta, eli se on MULLE paras
Fontagent on kanssa ok, mutta muut oli silloin kokeillessani noin ratakierroksen jäljessä (matkana 3000:n esteet).
Korjaus. Applen oma Fontmanager on nyt versiosta 2 alkaen ollut ihan okei.
-
Viesti Kirjoittaja Bosse »
Juu, aivan samaa mieltä olen arvoisien keskustelijakollegojen kanssa siitä, että satojen fonttien pitäminen avoinna ei ole mielekästä. Nyt kuitenkin kiinnostaisi tietää se, onko järjestelmässä joknkinlainen lukumäärään perustuva rajoitus kuten aiemmissa systeemeissä oli.
- B.
-
Jossainhan asiasta löytyy lisäinfoa, MUTTA.
Nykyäänhän fontit ovat joka tapauksessa fontinhallintaohjelman kautta hallinnassa. Ei suoraan jossain käyttiksen kansiossa, kuten ennen.
Joten rajoitusta ei liene olemassa.
Mulla on noin 5000 kipaletta fontexplorerin kautta käytössä. Siis yhteensä - noin 500 on näköjään tässä koneessa käytössä - tällä hetkelllä. Mä käytän tuota aiemmin kuvattua projektikohtaista organisointia.
Nykyäänhän fontit ovat joka tapauksessa fontinhallintaohjelman kautta hallinnassa. Ei suoraan jossain käyttiksen kansiossa, kuten ennen.
Joten rajoitusta ei liene olemassa.
Mulla on noin 5000 kipaletta fontexplorerin kautta käytössä. Siis yhteensä - noin 500 on näköjään tässä koneessa käytössä - tällä hetkelllä. Mä käytän tuota aiemmin kuvattua projektikohtaista organisointia.
-
Viesti Kirjoittaja Antti Schroderus »
Töissä on asennettuna OS X:ään muistaakseni noin 11500 fonttia eikä ongelmia ole. Joten villi arvaukseni olisi, että aniharva saa edes niin paljoa fontteja asennettua, että ongelmia tulisi. Noistakin 11500:sta puolet on ihan käyttökelvotonta tauhkaa.Bosse kirjoitti:Juu, aivan samaa mieltä olen arvoisien keskustelijakollegojen kanssa siitä, että satojen fonttien pitäminen avoinna ei ole mielekästä. Nyt kuitenkin kiinnostaisi tietää se, onko järjestelmässä joknkinlainen lukumäärään perustuva rajoitus kuten aiemmissa systeemeissä oli.
This one goes to eleven!
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Kuva ja graafinen suunnittelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka