phiit kirjoitti:
Muutenkin tuon mukana tulevan antennin kyllä saa heittää joen yli muualle

Näin on. Minä olen sitä mukana tulevaa antennia pari kertaa kokeillut, eikä ole tyydyttänyt oikein millään lailla. Kanavia kyllä löytyy, mutta katselusta ei tule mitään.
Antennipistokkeeseen liitettynä olen DTT:tä kokeillut kolmessa antennitaloudessa. Ensimmäinen oli omakotitalo Sipoossa jossa tiedetään olevan ongelmia muillakin virittimillä. Siellä yllättäen kaikki muut paitsi YLE:n kanavat näkyivät hyvin, ja YLE:n kanavilla oli jonkin verran jatkuvia häiriöitä. Toinen talous oli kerrostaloasunto Pohjois-Helsingissä, jossa kaikki kanavat näkyivät täysin moitteetta. Kolmas talous on toinen kerrostaloasunto Pohjois-Helsingissä noin 500 metrin päässä edellisestä, siellä YLE:n kanavat toimivat hyvin mutta muilla (erityisesti MTV3 ja Sub) esiintyy ajoittaisia häiriöitä. Ovat olleet niin ajoittaisia että olen epäillyt esimerkiksi sääilmiöitä ym. häiriöiden aiheuttajaksi.
Harmillista sinänsä että digitv-virittimet tuntuvat olevan niin heikosti standardoituja, että on täysin tapauskohtaista saako erinomaisen, hyvän, välttävän vai huonon kuvan. Esimerkiksi tuolla ko. sipoolaisessa omakotitaloasunnossa yksi halpis digiboksi toimi hyvin, yksi halpis digiboksi toimi täydellisesti, ProCasterin 500 euron kahden virittimen tallentava ainoastaan tyydyttävästi ja Hauppaugen PC-digitv-kortti hyvin.
Tai ehkä täytyisi vaan hankkia parempi antenni.