vilee kirjoitti:Itsellä on Optionin GlobeSurfer iCon 7.2 "mokkula".
Netti toimi hyvin 10.4.10'ssä, mutta 10.4.11 päivityksen myötä ohjelma alkoi kaatumaan aina kun mokkulan iski koneeseen kiinni.
Nyt 10.5.1'llä ohjelma toimii, mokkula menee kiinni koneeseen nätisti ja voi yhdistääkkin. Harmi vaan ettei netti silti toimi.
Todennäköisesti olen ylihuomenna menossa purkamaan kauppasopimuksen (24 kk), jos en saa sitä toimimaan.
Ideoita? (koneen speksit alla)
Kaverilla huawei e220 mokkula sotki koko MacBookin, Vodafone:n
ohjelma oli pakotettava lopettamaan, hiiri ei toiminut, kone jäi jumiin
eikä suostunut sammumaan jne...
Sim kortti pois mokkulasta, kännykkään ja PIN-koodin kysely pois päältä
ja takaisin mokkulaan, MacBook lopetti temppuilun kokonaan ja mokkulalla pääsee nettiin normaalisti.
Toivottavasti tästä on apua edes jollekin....
vilee kirjoitti:Itsellä on Optionin GlobeSurfer iCon 7.2 "mokkula".
Netti toimi hyvin 10.4.10'ssä, mutta 10.4.11 päivityksen myötä ohjelma alkoi kaatumaan aina kun mokkulan iski koneeseen kiinni.
Nyt 10.5.1'llä ohjelma toimii, mokkula menee kiinni koneeseen nätisti ja voi yhdistääkkin. Harmi vaan ettei netti silti toimi.
Todennäköisesti olen ylihuomenna menossa purkamaan kauppasopimuksen (24 kk), jos en saa sitä toimimaan.
Ideoita? (koneen speksit alla)
Kaverilla huawei e220 mokkula sotki koko MacBookin, Vodafone:n
ohjelma oli pakotettava lopettamaan, hiiri ei toiminut, kone jäi jumiin
eikä suostunut sammumaan jne...
Sim kortti pois mokkulasta, kännykkään ja PIN-koodin kysely pois päältä
ja takaisin mokkulaan, MacBook lopetti temppuilun kokonaan ja mokkulalla pääsee nettiin normaalisti.
Toivottavasti tästä on apua edes jollekin....
Itsellä ollut lähes alusta asti pin-koodin kysely poissa päältä.. Hittolainen kun harmittaa tollanen.
Soitin Soneran asiakaspalveluun, josta käskivät soittaa tekniseen tukeen. Sieltä vastattiin ettei mäkkitukea ole.
Kaveri osasi onneksi auttaa ja neuvoi soneran jälleenmyyjillä olevan kauppiaiden oma tukilinja. Soittelimpa sinne (ei nekään mäkkiä tuntenut) ja vartin keskustelun jälkeen lopputulos oli neuvo: "Teeppä reklamaatio Soneralle".
paholainen kun paketin kannessa tulee että sopii mäkille. :S
Olli S. kirjoitti:Saunalahden tarjoama Huawei E220 -modeemi toimii todistetusti ainakin Tigerilla. Leopardilla en ole itse kokeillut, mutta kuulemani mukaan toimii. Olen siis nytkin kyseisellä laitteella netissä.
Toimiiko junassa?
Leopardilla toimii parhaillaan. Ja asennus ei todellakaan vaatinut kuin asetusten laittamisen kohdalleen.
Jotenkuten toimii junissa. Kyllä sitä välillä joutuu herättelemään, joten mitään online-romaania ei kannata kirjoittaa. Esimerkiksi Turku-HKI välin pystyy kuitenkin ihan hyvin tekemään töitä (tunneleita lukuunottamatta).
Hankin soneran liittymällä "mokkulan" joka ei tietenkää alkanut pelittää (iBookG4) niin kuin mainoksissa luvataan, mutta "sim-korti poisto ja kännykällä pin kysely pois"-toiminta pelasti kahden päivän säätämisen! kiitos vihjeestä!!!
Ps Tampereen Apple- liikkeen tuki ollut todella hyvää kun oikeasti operaatoreiden liikeissä ala-arvoista tietotaitoa
Näytti jonkun tutkimuksen mukaan Elisalla olevan paras 3G verkko ja vähän samaa ollaan omassa firmassa oltu huomaavinamme (meillä on osala Soneraakin)
Eroa oli löytynyt sekä kuuluvuusalueen laajuudessa että signaalin voimakkuudessa. Tuolla on merkitystä koska signaalin voimakkuus vaikuttaa kai aika suoraan yhteyden nopeuteen.
g_d kirjoitti:millasia mokkulayhteyksiä teillä on ja millaista nopeutta niillä käytännössä sitten tulee esim. lataukset koneelle? onkohan mokkulaa mahdollista liittää jollain tavalla wlan-reitittimeen ja sitten wlanilla käyttää mokkulanettiä kun kotona surffailee?
Onhan noita ethertnet-liitäntäisiä mokkuloita myös, kuten myös ihan semmosia jotka osaa wlanin ihan itekin. Juuri oli juttua. Käytäpä foorumin hakua.
Toimiiko nuo "mokkula" yhteydet muillakin palikoilla kuin pelkästään operaattorin simmillä? Onko simmi lukittu laitteeseen tai jotain operaattori kytköksiä? Toimiiko ethernet palikka silleen, että voi kytkeä wlan reitittimeen ja kun lähtee matkalle, niin voi olla läppärissä kiinni? Mistä löytyy ketju?
Mites kun mulla on kolme maccia ja iphone niin saankos jaettua nettiyhteyden yhdestä koneesta, jossa on kiinni tuo mokkula, kaikkiin kolmeen muuhun laitteeseen? Koitin äsken ja nettijako toimii hyvin tästä macbookissa ja iphonessa, mutta saako tuon "mokkulan" näkyviin internet jako asetuksissa.
Olen suunnitellut siirtyväni säästömielessä tuollaiseen mokkulaan, sillä se säästäisi kuukaudessa 12 euroa normaaliin laajakaistaan verrattaessa. Haittana on tietysti, että joudun pitämään yhtä konetta auki koko ajan, että saan toimimaan yhteyden muilla koneilla. Onko käytännössä muita haittoja verrattuna normi laajakaistaan esim. käytettävyydessä?
apli kirjoitti:
Olen suunnitellut siirtyväni säästömielessä tuollaiseen mokkulaan, sillä se säästäisi kuukaudessa 12 euroa normaaliin laajakaistaan verrattaessa. Haittana on tietysti, että joudun pitämään yhtä konetta auki koko ajan, että saan toimimaan yhteyden muilla koneilla. Onko käytännössä muita haittoja verrattuna normi laajakaistaan esim. käytettävyydessä?
On. Käytännössä usein luvattua hitaammat nopeudet (jopa paljon), saattaa pätkiä, p2p-softien käyttö todennäköisesti kiellettyä, varaa jatkuvasti yhden USB-paikan, USB:n käyttö verkkoliikenteessä (johon sitä ei ole suunniteltu) on yleensäkin ratkaisu johon mennään vain silloin kun oikeita verkkovaihtoehtoja (Ethernet, Wlan, FireWire) ei voi käyttää.
Varsin todennäköisesti tulet huomaamaan, että nyt säästetään. Hyvällä tuurilla taas voi toimia aika hyvin.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Luulen että laitteiston kokoonpano vaikuttaa toimintaan myös.. Ainakin USB-pistokkeen valinnalla on selkeästi vaikutusta varmaankin virransyötön kannalta.
Mulla tuliterä MacBook jossa 10.5.2, ja Saunalahden surullisen kuuluisa Huawei220, ja se tuntuu tekevän näin;
- Jos käynnistää ilman että laturi on ollut kiinni, herjaa "ei voi lukea levyä". Jos taas laturi on ollut kiinni koneessa sammuttamisesta saakka, ei huomauta levyn kelvottomuudesta.
- Jos konetta käynnistettäessa mokkula ennättää valmiiksi ennen kuin kone sitä "kyselee", liittyy nettiin ilman ongelmia. Jos ei, herjaa että "yhteyslaitetta ei löydy", ja sitten onkin mokkula nyppäistävä hetkeksi irti, ja haettava yhteys manuaalisesti menu-palkin kauttta.
- Jostakin kumman syystä edelleen bittivirta välillä katkeaa, ja mokkula on irroitettava ja aloitettava koko homma alusta - mikä on erityisen ikävää, ja saattaa johtaa kaupan purkamiseen..
- Eilen halusi asentaa mokkulan uudelleen ja uudelleen, koska piti sitä uutena laitteena..(tämä on tapahtunut vain kerran, enkä tiedä miksi)
Pöytäkoneessa(imac 20' IC2D/10.4.11) toimii aivan toisella tavalla;
- Tarvitsee USB-hubin, jossa jatkuva virta, jolloin ei herjaa levyn lukemiskelvottomuudesta käynnistettäessä.
- Yhteys synnytetään käyttikseen sisältyvällä "internet-yhteys"-ohjelmalla erikseen - juu, joka kerta uudelleen..(nyttemmin tosin mokkula lähinnä tuon kannettavan parina, pöytäkoneelle hommattiin ihan oikea valokaista+W-lanpurkki)
- Tälläkin systeemillä bittivirta välillä katkeaa, ja homma aloitettava alusta.
Mihinkään näistä ongelmista/ratkaisuista ei ole Saunalahdelta saatu mitään apua!
Hieman aiheen vierestä onko jollain aktiivikäytössä Expresscard-modeemilla mobiililaajakaista? Olisi tarvetta kyseiselle yhteydelle ja mokkulointi ei sytytä.
Mulla on nyt muutaman kuukauden ollut MBP:n kanssa käytössä Sierra AirCard 880E ja toimii moitteetta... ainakin Soneran verkossa.
3G:llä pääsee useimmiten suunnilleen maksiminopeuteen, eli noin 370-380kbps, täällä mitattuna. Roamingia en vielä ole päässyt testaamaan ja pääkaupunkiseutua lukuunottamatta olen toistaiseksi käyttänyt vain isoimmissa kaupungeissa, joissa on toiminut 3G:nä lähes poikkeuksetta.
Pienellä lisähinnalla saisi nopeuden nostettua 1MBps:iin, mutta tuon toiminnasta ei ainakaan vielä ole kokemuksia.
Parinkympin lisähinnalla kuukaudessa saisi jopa 2MBps, mutta tuohon nopeuteen tuskin pääsee suurimmassa osassa suomea.
Toivonen kirjoitti:Mulla on nyt muutaman kuukauden ollut MBP:n kanssa käytössä Sierra AirCard 880E ja toimii moitteetta... ainakin Soneran verkossa.
3G:llä pääsee useimmiten suunnilleen maksiminopeuteen, eli noin 370-380kbps, täällä mitattuna. Roamingia en vielä ole päässyt testaamaan ja pääkaupunkiseutua lukuunottamatta olen toistaiseksi käyttänyt vain isoimmissa kaupungeissa, joissa on toiminut 3G:nä lähes poikkeuksetta.
Pienellä lisähinnalla saisi nopeuden nostettua 1MBps:iin, mutta tuon toiminnasta ei ainakaan vielä ole kokemuksia.
Parinkympin lisähinnalla kuukaudessa saisi jopa 2MBps, mutta tuohon nopeuteen tuskin pääsee suurimmassa osassa suomea.
Option GlobeSurfer ICON 225 (http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=32191) toimii aika hyvin uudessa MacBookissa. Ostettu Verkkokauppa.comista hintaan 149€. On niin fiksu että kun laitat mokkulan kiinni koneeseen 1. kertaa niin se asentaa itse ohjelman jota tarvitaan yhteyden muodostamisessa. Toimii muuten moitteettomasti mutta tiputtaa nopeuden joskus lähes nollaan.
Asennuksen yhteydessä täytyy muistaa kirjoittaa asetuksiin "internet.saunalahti" (tai minkä operaattorin kortti on kyseessä).
Toinen ratkaisu minulla nettihommissa on kommari jota käytän bluetoothin kanssa. Toimii Leopardissa ihan ok mutta ei niin hyvin kuin tuo mokkula. Tigerissä kommari ei suostunut toimimaan ollenkaan.
???
Verkkokaupassa tuon hinta näyttäisi olevan 268,90?
Eikös tuo ole Cardbus -kortti... joka ei käy esim. MBP:hon jossa on ExpressCard/34 -paikka?
Ainakaan MacBookin spekseissä ei ollut mainitaa että laitteessa olisi minkäänlaista lisäkortin paikkaa?
Edit.
Ilmeisesti linkki on väärin... taisit tarkoittaakin tätä. Näkyy toimivan ainoastaan Windows-koneissa... Macissä vaan "tukee".
???
Verkkokaupassa tuon hinta näyttäisi olevan 268,90?
Eikös tuo ole Cardbus -kortti... joka ei käy esim. MBP:hon jossa on ExpressCard/34 -paikka?
Ainakaan MacBookin spekseissä ei ollut mainitaa että laitteessa olisi minkäänlaista lisäkortin paikkaa?
Edit.
Ilmeisesti linkki on väärin... taisit tarkoittaakin tätä. Näkyy toimivan ainoastaan Windows-koneissa... Macissä vaan "tukee".
Onko missään "mokkulassa" mahdollisuutta tavalliseen ethernet-ulostuloon niin että voisi jakaa sen yhteyden kotona useampaan koneeseen tavallisin menetelmin? Vai ovatko kaikki USB-liitäntäisiä?
ER kirjoitti:Onko missään "mokkulassa" mahdollisuutta tavalliseen ethernet-ulostuloon niin että voisi jakaa sen yhteyden kotona useampaan koneeseen tavallisin menetelmin? Vai ovatko kaikki USB-liitäntäisiä?
Time Capsule keskustelusta täällä Yleiskeskustelussa olen esittänyt yhden vaihtoehdon:
Vaatii varmaan tämän kokoonpanon: