Jos nuo poistaa, niin selain ei lue html:ää oikein vaan avaa sen koodina. Olen kokeillut sekä Western Mac OS Roman-, että Unicode UTF-16 enkoodausta.
Viesti Kirjoittaja Fakap »
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kumpaakaan ei oikein voi suositella, ISO 8859-1 tai utf-8. Suositelen myös jotain muuta tekstieditoria kuin teksturia, vaikka kai sieltäkin saa ihan plain tekstinä tavaraa ulos. Onko headerit html:ssa oikein.Fakap kirjoitti:Jos nuo poistaa, niin selain ei lue html:ää oikein vaan avaa sen koodina. Olen kokeillut sekä Western Mac OS Roman-, että Unicode UTF-16 enkoodausta.
Viesti Kirjoittaja Fakap »
ISO 8859-1;tä ei löytynyt encodings lististä, joten käytin jälkimmäistä ehdotustasi. Mitä tekstieditoria suosittelisit? Työskentelen tässä HTML:n, CSS:n ja Javan parissa.gramdel kirjoitti:Kumpaakaan ei oikein voi suositella, ISO 8859-1 tai utf-8. Suositelen myös jotain muuta tekstieditoria kuin teksturia, vaikka kai sieltäkin saa ihan plain tekstinä tavaraa ulos. Onko headerit html:ssa oikein.Fakap kirjoitti:Jos nuo poistaa, niin selain ei lue html:ää oikein vaan avaa sen koodina. Olen kokeillut sekä Western Mac OS Roman-, että Unicode UTF-16 enkoodausta.
/---
ap
Viesti Kirjoittaja tjm »
Ensihätään vaikka Smultronia. Ei maksa mitään.Fakap kirjoitti:Mitä tekstieditoria suosittelisit? Työskentelen tässä HTML:n, CSS:n ja Javan parissa.
Voi ja kannattaa... ei eletä enää 90-luvun puolivälissä.Fakap kirjoitti:Entä voiko ja kannattaako skandeja kirjoittaa suoraan HTML:n luettavaan tekstiin
HTML:n headerien pitää vastata tallennetun tiedoston muotoa. Kannattaa tarkistaa.Fakap kirjoitti:Nyt UTF-8 enkoodattuna mulla muuttuu teksti välillä kiinaksi.
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Toimii kun laittaa hedereistä charsetin utf-8:ksi.Fakap kirjoitti:UTF-8:lla ei näköjään toimi skandit?
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”