Seuraavat kysymykseni lienevät aivan banaaleja ja vastauksetkin saattavat jo löytyä foorumista (yritin toki haulla ensin, mutta juuri näihin kysymyksiin en saanut vastausta).
1. Ajattelin ostaa valmiiksi unlockatun 8 GB:n iPhonen Jenkeistä eBaysta. Kannattaako tuo vai kannattaako ostaa neitseellinen (lukittu) iPhone ja tehdä unlockaukset itse softalla? Hintaero em. vaihtoehtojen välillä ei mielestäni vaikuta järisyttävältä.
2. Nettiä ja tätä foorumia surffattuani ymmärtäisin, että suomenkielisen näppiksen saa toimimaan myös firmwarella 1.1.3 hackillä nimeltä UIKit.zip, pitääkö paikkansa?
3. Saako softalla unlockatun iPhonen (1.1.3) kaikkine ominaisuuksineen toimimaan Suomen maassa? - viittaan tässä ennen kaikkea perustoimintoihin kuten puhelimella soittamiseen, tekstiviesteihin, nettisurffailuun ja tietenkin iPod-soittopuoleen. AT&T:n Visual Voice Mail -palvelu ei oletettavasti tietenkään toimi.
4. Onko jengi täällä yleisesti ottaen tilannut iPhonensa Jenkeistä netin välityksellä vai ovatko kaikki luurit lomamatkoilla tms. systeemeillä manuaalisesti ostettuja?
5. Tarvitsen varmaankin uuden liittymän netin selailuun tuolla iPhonella. Ottaako puhelin suoraan konnut internetiin kun sen
tempaisee päälle? Suomeksi: tulee nettilaskua vahingossa tehtyä holtittomalla tavalla iPhonella vai otetaanko aina erikseen selvästi konnut palveluntarjoajan kautta internetiin? Oletteko te muut suosineet sellaista systeemiä, että ostetaan paketissa tietty määrä (mega-)tavuja/kk kännykkäpalveluntarjoajalta?
Vielä kerran, pahoittelen näitä elementaarisella tasolla pyöriviä kysymyksiäni, varsinkin kun tiedän, että ammattimaisempien foorumi-threadienne välistä varmasti löytäisin vastauksia näihin kysymyksiini, jos osaisin tuota viestivirtaa dekryptata.
Kokonaiskuvaa tähän kaikkeen tuonee se, että nykyinen luurini on Nokia 3510. Ajattelin päivittää kertaheitolla iPhoneen. :-)
Pieniä käytännön kysymyksiä iPhonen hankintaa ajatellen
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pieniä käytännön kysymyksiä iPhonen hankintaa ajatellen
Viesti Kirjoittaja hyper yachting »
-
-
Viesti Kirjoittaja DIR »
Luottokortti tai PayPal. Lisäksi Apple storesta et saa ostettua kuin siten että toimitusosoite ja laskutusosoite on Jenkeissä. Käytännössä tilaat kamat jonkun tutun osoitteeseen Jenkeissä ja pyydä häntä lähettämään postissa sinulle. Ei ole kokemusta Saksasta tai Englannista tilatuista. Hintakin ainakin on kalliimpi sieltä tilata.Tont_za kirjoitti:Voin varmaan tähän jatkeeksi kysyä tuosta ostamisesta sen verran, että kelpaako Visa Electron maksuvälineenä, vai pitääkö olla ihan oikea luottokortti? Ilmeisesti käteisellä iPhonea ei kaupasta mukaansa saa, jos oon oiken ymmärtäny.
-
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Selvä. Mutta mitäs sitten jos matkustan esim. Englantiin, niin käyköhän siellä paikallisessa Apple Storessa tuo Visa Electron maksuvälineenä?DIR kirjoitti:Luottokortti tai PayPal. Lisäksi Apple storesta et saa ostettua kuin siten että toimitusosoite ja laskutusosoite on Jenkeissä. Käytännössä tilaat kamat jonkun tutun osoitteeseen Jenkeissä ja pyydä häntä lähettämään postissa sinulle. Ei ole kokemusta Saksasta tai Englannista tilatuista. Hintakin ainakin on kalliimpi sieltä tilata.Tont_za kirjoitti:Voin varmaan tähän jatkeeksi kysyä tuosta ostamisesta sen verran, että kelpaako Visa Electron maksuvälineenä, vai pitääkö olla ihan oikea luottokortti? Ilmeisesti käteisellä iPhonea ei kaupasta mukaansa saa, jos oon oiken ymmärtäny.
-
Viesti Kirjoittaja Kumousoppeja »
Jailbreak + Aktivointi + Unluck on helppo juttu, etenkin nykyään, joten en maksaisi kyllä juuri mitään preemiota valmiiksi lukitusta luurista – ellet sitten oo kiireinen bisnesmies, jolla ei oo aikaa tuhlata muutamaakaan tuntia tuohon. Sitten tietysti kannattaa ostaa avaimet käteen -meiningillä 
Mä oon 2 viikon perusteella tosi tyytyväinen, ainoastaan tekstareiden kirjoittaminen ilman suomenkielistä korjausta hiukan kangertelee.

Mä oon 2 viikon perusteella tosi tyytyväinen, ainoastaan tekstareiden kirjoittaminen ilman suomenkielistä korjausta hiukan kangertelee.
-
Re: Pieniä käytännön kysymyksiä iPhonen hankintaa ajatellen
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Netistähän (siis AppleStoresta) ei saa tilattua iPhonea Suomeen. Jos tilaat US AppleStoresta, niin puhelimen toimitus pitää olla jonnekin USA:han (tai ehkä myös Kanadaan, en tiedä tuosta). eBaysta sun muista sitten saa varmaan myös Suomeen.hyper yachting kirjoitti: 4. Onko jengi täällä yleisesti ottaen tilannut iPhonensa Jenkeistä netin välityksellä vai ovatko kaikki luurit lomamatkoilla tms. systeemeillä manuaalisesti ostettuja?
Prkl! Päivämäärämerkintään kuuluu piste (.) myös kuukausinumeron perään. Vuoden ensimmäistä päivää ei merkitä 1.1 vaan 1.1.
-
välttäkää chronochrono.comia
Viesti Kirjoittaja ile1 »
tilasin chronochrono.comin kautta express lähetyksenä iphonen, veloitus meni google tilin kautta heti. Puhelinta ei kuulunut ja sähköposteja vaihdettiin, lupasi aina seuraavana päivän hoitaa ja lopulta peruin kaupan. Lupasi hoitaa maksun takaisin mutta ilmoitus tuli että puhelin onkin lähtenyt matkaan. No ei sitten ollut.Venkoilun jälkeen sain vihdoin rahani takaisin. Joten kehoittaisin välttämään ko 1 miehen firmaa.Miklu kirjoitti:hyper yachting kirjoitti: 4. Onko jengi täällä yleisesti ottaen tilannut iPhonensa Jenkeistä netin välityksellä vai ovatko kaikki luurit lomamatkoilla tms. systeemeillä manuaalisesti ostettuja?
-
Viesti Kirjoittaja Leissi »
Kelpaa gyl!Tont_za kirjoitti:Selvä. Mutta mitäs sitten jos matkustan esim. Englantiin, niin käyköhän siellä paikallisessa Apple Storessa tuo Visa Electron maksuvälineenä?DIR kirjoitti:Luottokortti tai PayPal. Lisäksi Apple storesta et saa ostettua kuin siten että toimitusosoite ja laskutusosoite on Jenkeissä. Käytännössä tilaat kamat jonkun tutun osoitteeseen Jenkeissä ja pyydä häntä lähettämään postissa sinulle. Ei ole kokemusta Saksasta tai Englannista tilatuista. Hintakin ainakin on kalliimpi sieltä tilata.Tont_za kirjoitti:Voin varmaan tähän jatkeeksi kysyä tuosta ostamisesta sen verran, että kelpaako Visa Electron maksuvälineenä, vai pitääkö olla ihan oikea luottokortti? Ilmeisesti käteisellä iPhonea ei kaupasta mukaansa saa, jos oon oiken ymmärtäny.
MacBook Air 11"
iPad Retina
iPhone 5 & 4
iPad Retina
iPhone 5 & 4
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja hyper yachting »
Ensinnäkin kiitoksia kaikille (muillekin) ystävällisistä vastauksista. Olen selaillut tätä saittia ym. samaa aihetta penkovia jenkkisaitteja. Olen kääntymässä sille kannalle, että unlockaan koko roskan itse. Valitettavasti maccini on IBook G3 (tuo toimittaa suurimman osan muista ATK-tarpeistani aivan hyvin), joten joutunen tekemään tuon homman PuuCee:lläni ja siinä olevalla Vistalla.DIR kirjoitti:Luottokortti tai PayPal. Lisäksi Apple storesta et saa ostettua kuin siten että toimitusosoite ja laskutusosoite on Jenkeissä. Käytännössä tilaat kamat jonkun tutun osoitteeseen Jenkeissä ja pyydä häntä lähettämään postissa sinulle. Ei ole kokemusta Saksasta tai Englannista tilatuista. Hintakin ainakin on kalliimpi sieltä tilata.Tont_za kirjoitti:Voin varmaan tähän jatkeeksi kysyä tuosta ostamisesta sen verran, että kelpaako Visa Electron maksuvälineenä, vai pitääkö olla ihan oikea luottokortti? Ilmeisesti käteisellä iPhonea ei kaupasta mukaansa saa, jos oon oiken ymmärtäny.
Tulin tähän päätökseen siltä pohjalta, että eBaystä ostamalla lienee pieni mahdollisuus, että saa väärennetyn, huonosti unlockatun tai haittaohjelmia sisältävän iPhonen. Toisekseen eBay:ssä myytävät luurit ovat n. sata euroa kalliimpia kuin suoraan Appleltä ostetut.
Kysyisin nyt DIR:ltä (tai muilta asiasta tietäviltä), että onnistuuko iPhone 16 GB:n tilaus suoraan jonkun USA:ssa asuvan tutun kotiin tuolta Apple Store US:sta? Eli voiko myös oman Visa-kortin billing addressin suitta surmitta vaihtaa kaverinsa USA:n osoitteeksi, meneekö läpi? Siellä Apple Storen www-sivulla huomautetaan, että iPhonen ostoon kuuluu automaattisesti sopimus AT&T:n kanssa, mutta oletan, että tuota ei ole vielä aktivoitu, kun ne lähettävät iPhonen sieltä postissa amerikkalaisille tutuille... ?
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka