Kokemukseni 10.5.2-päivityksestä
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Kokemukseni 10.5.2-päivityksestä
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »

MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
No mikään ei muuttunut ainakaan ns. parempaan. Mutta yksi asia kävi nyt ärsyttämään meinaan se, että kaukosäädintä tai tuota remotea ei voi käyttää tai se sekoittaa koko homman. Eli ei mene Front Row päälle, mutta sitten saattaakin itsestään mennä hetken päästä ja musiikin kuuntelu katkeaa aina viiden sekunnin jälkeen. Eli tuo on tällä hetkellä täysin hyödytön kapistus.Wespa kirjoitti:Paras päivitys koskaan meikäläisen kannalta, USB2.0-pcikortti toimii vihdoin unitilankin kanssa kuin sisäänrakennettu vastaava. Ja Nap ei enää vaikuta nukkumiseen millään tavalla.
-
-
Viesti Kirjoittaja Bosse »
-
Koneen valvottaminen.
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Ärsyttää, koska diggaan diggailla musaa kone jossain sohvanalla yms jemmasopessa.
Post Scriptum:
Mitäs olisitte muuten OT:n omaisesti mieltä seuraavasta (siis TÄYSIN spekulatiivisesta) tilanteesta, noin niinku moraalisfilosofisesti.
Omistan jokaikisen PJ Harveyn levyn, ja jos jotain musiikkia voin sanoa rakastavani niin sitten PJ:n. Olen jopa nänyt PJ:n livenä, muunmuassa Tukholmassa Vesifestivaaleilla vuonna vuonna 1998.
Nyt, etsiessäni linux-distroja, törmään johonkin mihinlie buutleggiin tuosta nimenomaisesta konsertista. Ja arvatkaa tekisikö mieli ladata?
Jos lataan, tenkö Oikein vai Väärin?
-
Re: Koneen valvottaminen.
Viesti Kirjoittaja maxima »
Pitää elää hetkessä! Lataa nyt ja kadu seurauksia myöhemmin!mmmvuori kirjoitti:
Mitäs olisitte muuten OT:n omaisesti mieltä seuraavasta (siis TÄYSIN spekulatiivisesta) tilanteesta, noin niinku moraalisfilosofisesti.
Omistan jokaikisen PJ Harveyn levyn, ja jos jotain musiikkia voin sanoa rakastavani niin sitten PJ:n. Olen jopa nänyt PJ:n livenä, muunmuassa Tukholmassa Vesifestivaaleilla vuonna vuonna 1998.
Nyt, etsiessäni linux-distroja, törmään johonkin mihinlie buutleggiin tuosta nimenomaisesta konsertista. Ja arvatkaa tekisikö mieli ladata?

"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Re: Koneen valvottaminen.
Viesti Kirjoittaja kamina »
Lataa koneelle ja kysy PJ'lta voitko kuunnella vai dellaatko pois.mmmvuori kirjoitti:10.5.2 jälkeen ei minulla enää toimi ykskään macbookin-nukahtamisen-suljettaessa-kansi estävä sovellus. Ei Caffeine, ei Insomniax, eikä edes Transmissionin ruksaaminen nukkumisen estävästä kohdasta. Viimoisen toimivuudesta ennen päivitystä en tosin ole varma, mutta muut toimivat mukisematta.
Ärsyttää, koska diggaan diggailla musaa kone jossain sohvanalla yms jemmasopessa.
Post Scriptum:
-
Viesti Kirjoittaja Jubax »
iMac C2D 24"(Late 2006, Lion)
MacBook Pro 13" (mid 2010, Yosemite)
Time Capsule 1TB
Apple TV3
iPhone 6 (16GB Space Gray)
iMac Retina 5K 27"(Late 2014, Yosemite)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
No, lähinnä varmaan kyse on paremminkin siitä että koitetaan selvittää valitusten suhdetta hiljaisiin tyytyväisiin foorumikeskustelussa..wanders kirjoitti:Tämmöisen pollin olemassaolo saa tuntemaan, että kaikki ei ole ihan kunnossa Appelin puolella. Että siis pitää ihan miettiä, onko homma mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan....
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Kertooko se Applesta vai nykymaailmasta? Vain 3%:lla on mennyt päivityksessä huonompaan.wanders kirjoitti:Tämmöisen pollin olemassaolo saa tuntemaan, että kaikki ei ole ihan kunnossa Appelin puolella. Että siis pitää ihan miettiä, onko homma mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan....
Toisaalta uutena Mac-käyttäjänä en ole kylläkään löytänyt sitä euforiaa jota on Macin hypetetty tuovan. Lisää pituutta ja isommat tuopit. Ehkä ne ennen saatiin.
-
Viesti Kirjoittaja Mac Fan »
Ei kai vaan tuo nettikatkos voinut johtua 10.5.2:sta?? Mulla kävi eilen ihan samanlailla.Viizei kirjoitti:Muuten kaikki okei, mutta mulla nämä nettikatkokset alkoivat tämän päivityksen myötä. 10.5.0:ssa tai 10.5.1:ssa ei niitä vielä ollut.
Netti pätkii ja sivut latautuvat tosi hitaasti.
Oon ravistellut hölmönä tuota laajakaistaboxia
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Heti päivityksen asentamisen jälkeen, kun kone käynnistyi uudelleen on AirPort kokoajan katkeillut.Mac Fan kirjoitti:Ei kai vaan tuo nettikatkos voinut johtua 10.5.2:sta?? Mulla kävi eilen ihan samanlailla.Viizei kirjoitti:Muuten kaikki okei, mutta mulla nämä nettikatkokset alkoivat tämän päivityksen myötä. 10.5.0:ssa tai 10.5.1:ssa ei niitä vielä ollut.
Netti pätkii ja sivut latautuvat tosi hitaasti.
Oon ravistellut hölmönä tuota laajakaistaboxia
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ekanakin mä oon tiger-porukkaa, eli kyseinen päivitys ei käytännössä koske mua, en tule ilmeisesti koskaan ajamaan konetta 10.5.1 käyttiksellä, joten en tiedä mistä tulen jäämään paitsi.ER kirjoitti: Kertooko se Applesta vai nykymaailmasta? Vain 3%:lla on mennyt päivityksessä huonompaan.
Mutta että pitäisikö epäillä että Appeli ajaa meitä käyttäjiä kohti suurempaa kurjuutta tarjoamalla entistä huonompaa päivitysversiota?
Jamac, en ole seurannut viikolla foorumia joten hyppäsin ns. keskelle tulilinjaa, mikäli täällä on laajempiakin keskusteluja siitä, että uusin päivitys on ns. prseestä.
Mä en pysy ikinä muuhun kuin epäilemään, että tekeekö Appeli meille jotain surkeaa. Eli miksi Apple julkaisisi päivityksen, jonka paremmuutta aikaisempaan pitäisi epäillä.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tyytyväiset vauvat ovat hiljaa. Jos on nälkä tai kakka pöksyissä, aletaan huutaa.
-
-
Eiku hei, 2003 kun ostin G4:n, siinä oli Pantteri reilun vuodenpäivät joka tuntui ajankohtaan nähden oikeinkin toimivalta. Pienen odottelun jälkeen suostuin päivittämään Tigeriin, josta tulikin meille oikeastaan kotieläin. Niin rakas, ettei millään olisi tehnyt mieli vaihtaa vasta kuin näinä päivinä kun Leopardi vie voiton Tigerista.wanders kirjoitti:Tämmöisen pollin olemassaolo saa tuntemaan, että kaikki ei ole ihan kunnossa Appelin puolella. Että siis pitää ihan miettiä, onko homma mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan....
Kyllä se vaan niin on, että Apple on kummasti taikonut lisää elinaikaa vanhalle G4:lle Leopardin myötä.
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
On firma, joka ei myy tietokoneita, tekee uusistä käyttiksistä entistä hitaampia. Jolloin uusia, nopeampia koneita kaiken järjen mukaan myydään kiihtyvällä tahdilla.
Ja sitten meillä on firma, joka myy tietokoneita, tekee uusista käyttiksistä entistä nopeampia. Jolloin tarve päivittää konetta vähenee.
-
Olisinkin vihainen Applelle jos jouluksi 2003 €2400 maksanut iMac olisi nyt jo museotavaraa.Macco kirjoitti:On se jännä:
On firma, joka ei myy tietokoneita, tekee uusistä käyttiksistä entistä hitaampia. Jolloin uusia, nopeampia koneita kaiken järjen mukaan myydään kiihtyvällä tahdilla.
Ja sitten meillä on firma, joka myy tietokoneita, tekee uusista käyttiksistä entistä nopeampia. Jolloin tarve päivittää konetta vähenee.
Time Capsule 1TB
Apple TV3
-
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka