Hmmm. Ensimmäinen "kone" oli VIC-20. Macceihin tutustuin kummisetäni luona, hänellä oli MacSE30, jolla taittelin lippukunnan lehteä ja pelasin Leisure Suit Larry:a.
Sittemmin tutustuin osakunnalla LC:en (iiihana, ja se yli-über A4 näyttö!) ja johonkin powermacciin (7200/90?). Kivoja mutta liian kalliita kun ei ollut varaa edes uuteen pc:hen. Joitakin muitakin mäccejä tuli käytettyä 90-luvulla, joku performa ja quadra. Sen ajan appletalk ja SCSI arkitehtuuri hakkasi kaikki dos/win viritykset helppoudessaan mennen tullen.
Joskus vuonna -97 ja 99 "perin" kummisetäni vanhat mäkit, ensin se SE30 ja sitten originaali
PB 100. SE30 oli tosi hyvä kirjoituskoneena - joku tässä ketjussa mainitsikin että sen ajan Word (olisiko ollut versio 5.1?) on edelleenkin paras versio - kaikkea mitä tarvitaan, eikä mitään liikaa. Olen 100% samaa mieltä (olen jo monet vuodet pc-puolella kun _todellakin_ pitää tuottaa tekstiä käyttänyt simppelit editorit (EditPad jne), ja tehnyt vain loppuformatoinnin wordissa tms).
Sillä powerbookilla oli jopa sisäänrakennettu 2400 bps modeemi! Mutta vuosituhannen vaihteen tienolla se oli vain liian hidas, eli PB + ulkoinen modeemi, ja sähköpostit ja usenetin lukeminen mökillä sujui hyvin pari vuotta.
Nyt olen ostamassa miehelleni intel iMacin - oma rauta, n vuosi vanha aivan liian kallis hp-läppäri ei ollut huono ostos, mutta ei myöskään mitenkään nautittava - nyt vähän potuttaa etten katsonut mäkkejä enemmän kun sen hankin

Pahoittelen todennäköisiä kieli(oppi)virheitä kirjoituksissani. Ystävälliset korjaukset tervetulleita!