Eli ongelma on että tietyissä tilanteissa jokin ohjelma tai laite aiheuttaa paniikin jonka lopputuloksena toinen prosessoreista sekoaa. Sekoamis vaihtoehtoja on kaksi. Totaalijumittuminen, sen jälkeen ei ole muuta tehtävissä kuin painaa pientä nappia etupaneelissa ja mennä röökille. Toinen vaihtoehto on että päällimmäinen ohjelma kaatuu ja sen jälkeen voi vielä pelastella muita avoimia dokumentteja ja käydä katsomassa järjestelmän valvonnasta kuinka toinen prosessori näyttäisi pitävän taukoa. Sitten kun yrität pakoitta ohjelman lopettamaan niin kyllä se katoaa "pakota lopettamaan" -ikkunasta mutta ei näytöstä. Kone ei sammu, eikä käynnisty uudelleen kuin pienestä napista etupaaneelissa.
Sen verran tässä olen metsästellyt ongelman aiheuttajaa että olen saanut erilaisia variaatiota noiden väliltä ja rakon sormeen. Kaatuminen on jokseenkin satunnaista mutta olen onnistunut toistamaan kaatumisen tietyillä toimenpiteillä. Paras keino on muuttaa mikä tahansa kuva Photoshopissa(10.0.1) CMYK -muotoon. Kaatuu varmasti. Sillon tällöin jo pelkkä kuvan avaaminen riittää. Joskus edellä mainittu tapahtuu safarissa, imoviessa, freekussa ja firefoxilla. Jotenkin minusta tuntuu siltä että silloin kun prossujen pitäisi ruveta tekemään töitä, niin toinen niistä laskee alleen eikä suostu tekemään mitään.
Tähän mennessä olen kokeillut muistit läpi eri variaatiolla, ottanut koneen mukaan parvekkeelle jäähtymään ja tsekannut oikeudet.
Koneena on hyvin palvellut ja hiukan viritelty Savituutti (Power Mac G4 (AGP-grafiikka)). OS x 10.4.10. Prosessorina Sonnet Encore/ST G4 Duet 1.8 GHz. Muistia 1.5 Gt. Ja sitten ehkä tämän koneen pullonkaula ATY,Rage128Pro.
Osaako joku selittää mistä tämä voisi johtua?
Kiitos jo etukäteen
Ongelmana mystiset kaatumiset
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
1 viesti
• Sivu 1/1
-
Ongelmana mystiset kaatumiset
Viesti Kirjoittaja IsoP »
1 viesti
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka