MYYNTI PERUTTU: powermac G4 MDD 1.25ghz DUAL
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
-
MYYNTI PERUTTU: powermac G4 MDD 1.25ghz DUAL
Viesti Kirjoittaja spindle »
Otsikon mukainen peli olis myyden:
1.25Ghz Powermac g4 DUAL (MDD malli)
Kovoa 80GB
Muistia 2Gb
Vaihdetut tuulettimet, mahdollisuus saada myös alkuperäisillä tuulettimilla.
OS X Tiger Retail
LISÄYS: Mukaan saa 2 virtalähdettä. pahvilaatikossa alkuperäinen, koneeseen asennettuna applen vaihto-ohjelmassa tullut hiljaisempi (joka on lisäksi modattu koska ei ollut tarpeeksi hiljainen)
LISÄYS2: Koneessa asennetuna alkuperäinen Superdrive ja lisäksi ykkösasemaksi asennettu LG:n Dual Layer DVD poltin (GSA-4160B)
ei laatikkoa ei alkuperäisiä levyjä.
Hardware test cd:t voi ladata applen sivuilta tarvittaessa.
niin, mac2sell ilmoitti hinnaksi 610e, mutta varmaan lähtee halvemmalakin. myyn uuden alta pois.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
-
-
-
Re: M: powermac G4 MDD 1.25ghz DUAL
Viesti Kirjoittaja kvikstedt »
Olisin kiinnostunut ilmoittamastasi laitteesta (ilman näyttöä, hiirtä tai
näppistä). Luopuisitko 'kaunottarestasi' 350 €:la?
-
-
Näyttääkös laitteesi 400€ vielä edelleen yhtä kauniilta?
-
eihän tämä rumennu koskaan... tosin on vähän mielestäni alakanttiin tuo tarjous vielä?kvikstedt kirjoitti:Hei,
EDIT: repen yksityisviestissään painottaman informaation puutteellisuuden aiheuttama kauneuskorjaus. (boldilla)
-
No eihän toki ole. Etkö lainkaan lukenut mitä aiemmin tässä ketjussa kirjoitin?spindle kirjoitti:eihän tämä rumennu koskaan... tosin on vähän alakanttiin tuo tarjous vielä?kvikstedt kirjoitti:Hei,

-
Vedän ostotarjoukseni pois.
-
Kiitos kaunis kommentistasi. olen ehdottomasti erimieltä tässä asiassa.Repe Ruutikallo kirjoitti:No eihän toki ole. Etkö lainkaan lukenut mitä aiemmin tässä ketjussa kirjoitin?spindle kirjoitti:eihän tämä rumennu koskaan... tosin on vähän alakanttiin tuo tarjous vielä?kvikstedt kirjoitti:Hei,
-
Faktoista (toteutunut kauppa on aina sellainen) on paha olla eri mieltä, mutta ihan kuinka vaan.spindle kirjoitti: Kiitos kaunis kommentistasi. olen ehdottomasti erimieltä tässä asiassa.
Sulle tarjottiin siis 400 € ilman näyttöä, näppistä ja hiirtä, ja sanoit että sekin on alakanttiin.
Jos myyjä tai ostaja haluaa luoda omaa hinta- ja arvotodellisuuttaan, en voi valitettavasti lähteä siihen mukaan, vaan mun pitää vain yrittää olla objektiivinen ja arvioida asioita tämän yleisesti tunnetun todellisuuden raameissa.
-
-
Kuka tässä faktoista puhui?Repe Ruutikallo kirjoitti:Faktoista (toteutunut kauppa on aina sellainen) on paha olla eri mieltä, mutta ihan kuinka vaan.spindle kirjoitti: Kiitos kaunis kommentistasi. olen ehdottomasti erimieltä tässä asiassa.
MIelipiteillä minä ainakin pelaan. Repen mielipide on ilmeisesti fakta?
EDIT: Voi jeesus että tälläinen piikittely sapettaa
EDIT2:Ei kai tälläistä luettuaan enää kukaan tuota konetta multa osta. Saanpahan pitää kauniin koneeni loppu hyvin kaikki hyvin
EDIT3: Ja mistä ihmeestä hintaneuvoksen mielipide muuttui yhtäkkiä niin että "noin 450e on jees" siihen että pyytämäni yli 400e on fiktiivisin perustein pyydetty summa?
-
Viesti Kirjoittaja Lakso »
En kyllä hirveesti faktoina noita toteutuneita kauppoja pitäis, korkeintaa suuntaa antavina. Joku myy vaikka eurolla, kunhan vaan pääsee eroon, joku vie suoraan roskikseen kun ei viitsi edes alkaa myymään. Jotkut sitten yrittävät saada edes kohtuullisen korvauksen toimivasta ja vielä moneen hommaan kykenevästä koneestaan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Faktoista (toteutunut kauppa on aina sellainen) on paha olla eri mieltä, mutta ihan kuinka vaan.spindle kirjoitti: Kiitos kaunis kommentistasi. olen ehdottomasti erimieltä tässä asiassa.
Sulle tarjottiin siis 400 € ilman näyttöä, näppistä ja hiirtä, ja sanoit että sekin on alakanttiin.
Jos myyjä tai ostaja haluaa luoda omaa hinta- ja arvotodellisuuttaan, en voi valitettavasti lähteä siihen mukaan, vaan mun pitää vain yrittää olla objektiivinen ja arvioida asioita tämän yleisesti tunnetun todellisuuden raameissa.
Tämäkin myyntiketju lähti hyvin liikkeelle, kiinnostunut ostaja ja myyjä pääsivät jo tinkaus asteelle, mutta sitten hintaneuvoksen "tuomio" pilas koko jutun. Eihän tuo pyynti niin poskellaan kuitenkaan ollut. Ei noita MDD koneita kuitenkaan joka päivä ole tarjolla, eli jos sellasen haluaa, voi siitä nyt kohtuullisesti maksaakin.
Onkohan tällainen hintaneuvostelu kovinkaan järkevää?
-
Re: MYYNTI PERUTTU: powermac G4 MDD 1.25ghz DUAL
Hintaneuvoksen vinkit eivät tässä tapauksessa kaataneet myyntiketjua - hain toki tietoja hinnoista yms. myös muualta. Eteeni vaan ilmaantui lähes vastaava laite lähenpää ja alkuperaisellä tinkauksellani.Lakso kirjoitti:,
'Tämäkin myyntiketju lähti hyvin liikkeelle, kiinnostunut ostaja ja myyjä pääsivät jo tinkaus asteelle, mutta sitten hintaneuvoksen "tuomio" pilas koko jutun. Eihän tuo pyynti niin poskellaan kuitenkaan ollut. Ei noita MDD koneita kuitenkaan joka päivä ole tarjolla, eli jos sellasen haluaa, voi siitä nyt kohtuullisesti maksaakin.
-
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Joshua.
-
Viesti Kirjoittaja Carde »
Jos toteutunut = jo tapahtunut ei ole Faktaa niin mitä se sitten on?Lakso kirjoitti: En kyllä hirveesti faktoina noita toteutuneita kauppoja pitäis, korkeintaa suuntaa antavina.
Tuosta olen yhtämieltä kanssasi jos pysytään nimenomaan kohtuudessa. Voihan sitä onneaan koittaa vaikka huutonetissä tai mikropiltissä tai jossain semmoisessa paikassa mistä löytyy joku höynäytettäväksi.Lakso kirjoitti: Joku myy vaikka eurolla, kunhan vaan pääsee eroon, joku vie suoraan roskikseen kun ei viitsi edes alkaa myymään. Jotkut sitten yrittävät saada edes kohtuullisen korvauksen toimivasta ja vielä moneen hommaan kykenevästä koneestaan.
Tässä kohtaa on pakko kyllä myöntää oma tyhmyyteni koska en mistään tuolta löydä minkäänlaista "tuomiota" jonka Repe olisi langetanut. Voisiko joku opastaa tälläista maalaistolloa ja kertoa missä se "tuomio" sijaitsee?Lakso kirjoitti: Tämäkin myyntiketju lähti hyvin liikkeelle, kiinnostunut ostaja ja myyjä pääsivät jo tinkaus asteelle, mutta sitten hintaneuvoksen "tuomio" pilas koko jutun. Eihän tuo pyynti niin poskellaan kuitenkaan ollut. Ei noita MDD koneita kuitenkaan joka päivä ole tarjolla, eli jos sellasen haluaa, voi siitä nyt kohtuullisesti maksaakin.
Ehdottomasti kyllä!Lakso kirjoitti: Onkohan tällainen hintaneuvostelu kovinkaan järkevää?
Allekirjoittaneelle tuli ensimmäisen Macin hankinta ja sitä etsiessä tulin saaneeksi paljon erinäköisiä tarjouksia joista suurin osa oli asiallisia ja joitakin joille nauraisin päin naamaa nyt kun tiedän asioista enemmän. Noiden hintaneuvojen ja muutamien muiden asiaa enempi tuntevien neuvojen ansiosta sain hankittua itselleni sopivan koneen ja oikeaan hintaan. (olin jo hankkimassa reilusti ylihinnoiteltua konetta). Tuon takia on erinomaista että Repe jatkaa hommiaan jos hän todennäköisesti ei saa kuin pask... niskaansa. Valitettavasti.
Ja Joshuan kanssa olen samaa mieltä, Ei kai täällä ole pakollista? vai onko?
-
Siinäpä se tuomio, eli 400€ oli myyjästä vielä liian vähän, joten neuvoksen oli sanottava "totuus".
Faktalla tarkoitin sitä, että toteutuneiden kauppojen perusteella ei voi suoraan sanoa koneen arvoa. Aika tarkasti kylläkin, muttei kuitenkaan mistään totuudesta kannata puhua. Aina pitäisi tietää myös myynnin syy ja myyntiaika, vaikuttavat ratkaisevasti hintaan. Käytetty tavara menee nopeasti kaupaksi polkuhintaan, mutta jos haluaa oikean hinnan, myyntiaika yleensä pitenee.
Jos ei ole repen kanssa samaa mieltä, niin voi häippästä foorumilta, näinkö tuo on tulkittava? Kyllähän se hintaneuvos foorumille mahtuu, mutta vois kyllä pitää hinta-arviot omana tietonaan niin kauan kun myyjä ei niitä pyydä.MacinJosh kirjoitti:Mä en voi ymmärtää tätä hintanarinaa ja Repeen suunnattuja ruikutuksia. Täällä foorumissa on nämä säännöt ja tavat ja niiden mukaan eletään jos meinaa täällä luurata. Jos säännöt ja tavat ovat sun etiikkaa/moraalia/yms vastaan, sun ei oo pakko olla täällä. Itse pidän tätä hyvänä systeeminä jo toiminta on reilu kaikkia osapuolia kohtaan. Repe tekee hyvää työtä. Saako hän edes tästä palkkaa muuta kuin kakka niskaan monelta?
Joshua.
Juu, ei täällä pakko ole olla, onhan tuo parempikin, eli oranssi vaihtoehto olemassa.
-
Viesti Kirjoittaja Carde »
Olen edelleen tyhmä ja taidankin pysyä tyhmänä kun en vieläkään näe tuossa mitään tuomiota? Ainoa mitä minä siinä näen on realistinen komentointi tarjotusta hinnasta. Ja onko "totuus" sarkasmia vai sarkasmi "totuutta"?Lakso kirjoitti:"No eihän toki ole. Etkö lainkaan lukenut mitä aiemmin tässä ketjussa kirjoitin?"
Siinäpä se tuomio, eli 400€ oli myyjästä vielä liian vähän, joten neuvoksen oli sanottava "totuus".
Totta tuokin. Myynnin syy, aika sekä myyjän rahantarve toki voi vaikuttaa myyjän toimintaan ja hintaan. Sillon yleensä myyjä myy sillä hinnalla minkä sattuu saamaan. Mutta miten se liittyy tähän? kukaan ei ole tiettävästi yrittänyt saada tätäkonetta polkuhinnalla liikenteeseen vai onko? silloin minulta on mennyt jotain kyllä pahasti ohi. Käsittääkseni Repe on yrittänyt ilmoittaa ainoastaan realistisen hintahaarukan tuolle eikä mitään polkuhintaa. Sekä palvella myyjää / madollista ostajaa kertomalla realistisen hintatason että myyjä pääsee eroon tuotteestaan ja joku joka sitä tarvitsee saa sen käyttöön kohtuullisessa ajassa, eikä pelkkää myynti-ilmoitusta lojumaan forumilla josta se ajan kanssa painuu unholaan. Semmoinenhan ei palvele ketään?.Lakso kirjoitti: Aina pitäisi tietää myös myynnin syy ja myyntiaika, vaikuttavat ratkaisevasti hintaan. Käytetty tavara menee nopeasti kaupaksi polkuhintaan, mutta jos haluaa oikean hinnan, myyntiaika yleensä pitenee.
Käsittääkseni Repenkanssa voi olla asioista reilusti erimieltä? eikä silti tarvi lähteä foorumilta. Tulkintojahan on yhtämonta kuin on tulkitsioitakin. Mutta eikös hintaneuvos ole täällä sitävarten että jos hinnat eivät ole realistisissa lukemissa hänen tehtävänsä on kertoa niistä myyjille / ostajille ja tuoda asia julki, näin minä sen olen ymmärtänyt. Oikaiskaa toki jos olen pahasti väärässä.Lakso kirjoitti: Jos ei ole repen kanssa samaa mieltä, niin voi häippästä foorumilta, näinkö tuo on tulkittava? Kyllähän se hintaneuvos foorumille mahtuu, mutta vois kyllä pitää hinta-arviot omana tietonaan niin kauan kun myyjä ei niitä pyydä.
Sehän tässä maailmassa on hienoa että meillä kaikilla on valinnanvapausLakso kirjoitti:Juu, ei täällä pakko ole olla, onhan tuo parempikin, eli oranssi vaihtoehto olemassa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Kyllähän sitä saa tyhmä olla, kunhan ei ole pöljä

Minusta siinä kyllä repe ilmoittaa aika selvästi, että 400€ pitäisi riittää koneen hinnaksi. Sitten kun täällä todellakin jotkut pitää hänen sanomisiaan totuutena, niin pahahan siinä on myyjän yrittää vastaan sanoa. Kyllä minusta kyseinen kone on 400€ arvokkaampi, mutta makuja on monia.
Kyllähän repe on ihan jees jätkä, valtavasti tieto/taitoa mac-vehkeistä, mutta hänen hinnoittelu politiikastaan minun ei tarvitse pitää, eikä repen minun

Eiköhän tämä ollut tässä, jatketaan PM puolella jos jollakin on asiasta jotain kysymistä. Ja nyt sinne oranssille puolelle, näkemiin.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka