Logic pro 8 ja video?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
aui
Logic pro 8 ja video?
Viesti Kirjoittaja aui »
onko mahdollista tuoda logiciin videota? jos niin missä muodossa? ja miten? 
-
Ana P
Re: Logic pro 8 ja video?
Viesti Kirjoittaja Ana P »
Jotain Applen playerin tukemaa formaattia, H264 on ok. Jostain sieltä valikoista muistaakseni sen sain tuotua. Import, open tai jotain...Tais aueta siihen väliin jotenkin, ja sitten sain sen myös erikseenkin näkymään. Sori, kun en tarkemmin muista, meni jotenkin itsestään kun sitä testailin. Olikos Logicissa sitä help-manuaalia pdffänä siellä ylävalikossa?
-
aui
Viesti Kirjoittaja aui »
kumma juttu mutta nyt toimii.. raahaamalla quicktime movien aikajanalle niin se toimi. importin kautta ei toiminut.
-
piipelipaapeli
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Logic 7:ssa sai ainakin näin: Options / Movies / Open movie as... ym.
Edit: ja saa toki edelleen![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Edit: ja saa toki edelleen
-
anttivaan
Viesti Kirjoittaja anttivaan »
Nelisen videopätkän miksausta tehnyt Logic 8:a käyttäen. Muotoja en tietenkään kuvalle nyt muista, kun ei ole pahemmin tarvinnut niitä tutkia. Aina ovat toimineet mitä kuvaa olen saanut. Movina nuo on kai tupanneet olla, kun leikkaajat ovat Final Cuttia käyttäneet. Viimeisin oli ainakin .mov muodossa DV-Pal formaatissa ja hyvin toimi. Onneksi raitamäärä ei kasvanut mitenkään järkyttäväksi, sillä video oli lähetysformaatissaan, jolloin fileen kokokin oli mukavaa luokkaa ![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Videon lisäys: Options valikko yläpalkista -> Movie -> Open Movie
Videon lisäys: Options valikko yläpalkista -> Movie -> Open Movie
iMac 21,5" (Late 2009) "Half of life is fucking up - the other half is dealing with it."
-
Ana P
Mulla on tosi nuhanen kone eMac 1,25gHz, sen kanssa ei ole ollenkaan yhdentekevää minkälaista kuvaa pyöritän ääniohjelman kanssa. Jotenkin tuntuu siltä, että suurin pullonkaula taitaa olla näytönohjain. Meininki on helposti todella tahmeaa, mutta harvemmin kaatuilevaa. Tosin softana on Digital Performer, Logicia olen jossakin vähän testaillut.
-
piipelipaapeli
Viesti Kirjoittaja piipelipaapeli »
Kyllähän se videon pyörittäminen prosessoriakin vaivaa. Itse teen monasti niin, vaikka videon toisto ei niin suorituskykyyn vaikuttakaan, että teen videosta iMoviella huomattavasti kevyemmän version työkäyttöön. Ja luonnollisesti quicktime lienee optimiformaatti macin kanssa(?).Ana P kirjoitti:Mulla on tosi nuhanen kone eMac 1,25gHz, sen kanssa ei ole ollenkaan yhdentekevää minkälaista kuvaa pyöritän ääniohjelman kanssa. Jotenkin tuntuu siltä, että suurin pullonkaula taitaa olla näytönohjain. Meininki on helposti todella tahmeaa, mutta harvemmin kaatuilevaa. Tosin softana on Digital Performer, Logicia olen jossakin vähän testaillut.
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
Auttaiskohan tuossa tehopuutteessa yhtään jos videon sujauttaisi FireWiren kautta ulkoiseen töllöön? Sieltä Logicin video-asetuksista saa sen nään plarattua niin. Toki joku muunnin siihen väliin pitää olla, mutta siihen kai passaa vaikka DV-kamera joka kääntelee FW infon telkkariin käypäiseksi jos ei muuta ole saatavilla. Mulla on noissa projekteissa Nuendolla se lähtö noin ja ääniaseman omat näytot jää vapaaksi itse ääniduuniin. Toki tässä tulee huomiota se ettei tuossa signaaliketjussa tule kuvaan liiaksi viivettä ja tehty äänityö ole sitten tästä johtuen epäsynkassa.
-
Timoz
Viesti Kirjoittaja Timoz »
Logicille käy kaikki Quicktime:n tukemat formaatit:
Animation
Apple BMP
Apple Pixlet (Mac OS X v10.3 only)
Apple Video
Cinepak
Component video
DV and DVC Pro NTSC
DV PAL
DVC Pro PAL
Graphics
H.261
H.263
H.264
JPEG 2000
Microsoft OLE (decode only)
Microsoft Video 1 (decode only)
Motion JPEG A
Motion JPEG B
MPEG-4 (Part 2)
Photo JPEG
Planar RGB
PNG
Sorenson Video 2
Sorenson Video 3
TGA
TIFF
Kannattaa tehdä joku kevyt versio rainasta, esim. 1/4 koko ja heavy pakkaus. Frameratea ei kannata muuttaa, jos meinaa saada efektit tms. kohdalleen.Sitten täysiresoluutiorainan ja audion yhteenmixaus iMovie, FCE, FCP jne.
Animation
Apple BMP
Apple Pixlet (Mac OS X v10.3 only)
Apple Video
Cinepak
Component video
DV and DVC Pro NTSC
DV PAL
DVC Pro PAL
Graphics
H.261
H.263
H.264
JPEG 2000
Microsoft OLE (decode only)
Microsoft Video 1 (decode only)
Motion JPEG A
Motion JPEG B
MPEG-4 (Part 2)
Photo JPEG
Planar RGB
PNG
Sorenson Video 2
Sorenson Video 3
TGA
TIFF
Kannattaa tehdä joku kevyt versio rainasta, esim. 1/4 koko ja heavy pakkaus. Frameratea ei kannata muuttaa, jos meinaa saada efektit tms. kohdalleen.Sitten täysiresoluutiorainan ja audion yhteenmixaus iMovie, FCE, FCP jne.
-
Ana P
Ei mulla DPn kanssa ainakaan tuo auttanut, päinvastoin. Kuva oli pakattua, niin koneelle tuli vissiin hirmu kiire renderoida sitä lähetyskuntoon dv-ränniin. Täyslaatusella dv-kuvalla vois varmaan toimiakin paremmin, en tullut kokeilleeksi, kun ei ole vakituista kuvamuunninta, käytin kaverin pöytänauhuria. Muistaakseni tuon mahdollisen viiveen kompensoimiseksi olisi ainakin DPssä oma säätönsä. Onko hajua viiveen suuruusluokasta, vai riippuuko miten kokoonpanosta?Jone-51K kirjoitti:Auttaiskohan tuossa tehopuutteessa yhtään jos videon sujauttaisi FireWiren kautta ulkoiseen töllöön? Sieltä Logicin video-asetuksista saa sen nään plarattua niin. Toki joku muunnin siihen väliin pitää olla, mutta siihen kai passaa vaikka DV-kamera joka kääntelee FW infon telkkariin käypäiseksi jos ei muuta ole saatavilla. Mulla on noissa projekteissa Nuendolla se lähtö noin ja ääniaseman omat näytot jää vapaaksi itse ääniduuniin. Toki tässä tulee huomiota se ettei tuossa signaaliketjussa tule kuvaan liiaksi viivettä ja tehty äänityö ole sitten tästä johtuen epäsynkassa.
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
Viivettä tulee kamojen myötä. Kokeilin itse esim. omaa stand alone DVD-talleninta tuohon aluksi, mutta sen läpi mentäessä viive oli ihan kamala. Ainakin 500ms. Mullakaan ei ole nyt omaa "DV to analog" konvertteria mutta joku Sonyn lainapurkki tekee asian viiveettä. Jossain kuva-alan foorumilla manailivat sitäkin kun taulu-TV olisi mainio tuossa, mutta niissäkin on sitä viivettä jos meinaa halpaa etsiskellä. 6-8ms taitaa nykytöllöstä ketjuun tulla plussaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka